5 Greșeli Pe Care Le Faci Când Alegi o Agenție de Promovare Online

Durata citire articol - 4 min.

1. Nu ai setate nişte obiective ci doar un buget!

O greşeală frecventă este că atunci când alegem o agenţie de promovare online ne gândim înainte de toate la un buget, ceea ce nu este întotdeauna corect, iată şi de ce: Este foarte probabil ca bugetul pe care îl ai tu să nu fie cel necesar pentru a-ţi atinge obiectivele.

Practic, de aici trebuie să pleci, înainte de a te gândi la buget. Obiectivele. Cu siguranţă, tu ai nişte macro-obiective (ex: x nr. de clienţi în luna Y sau X clienţi pe zi), însă din acele macro-obiective se nasc bugetele.

E foarte important de menţionat că pe lângă macro-obiectivele stabilite de tine vor mai exista şi alte micro-obiective stabilite de agenţie în aşa fel încât să urmăriţi mai mulţi indicatori. Din macro şi micro obiective se vor naşte bugetele, din bugete se vor naşte livrabilele (timp, oameni implicaţi, tehnologii folosite, nr. de articole, întâlniri etc) din livrabile se naşte execuţia şi din execuţie vei vedea rezultatele.

Dacă ai un buget mai mic decât cel necesar pentru a atinge macro şi micro obiectivele setate, fii conştient de faptul că perioada de timp în care vei vedea rezultatele va fi diferită faţă de cea estimată.

2. Nu discuţi cu minim 3 agenţii de promovare online!

Atunci când cauţi servicii de publicitate digitală asigură-te că discuţi cu minim 3 agenţii înainte de a lua decizia.

Nu te baza doar pe recomandările prietenilor, pe awareness şi vizibilitate, asigură-te că alegi cea mai bună agenţie din mai multe perspective: Nu te gândi că cea mai scumpă agenţie va fi cea mai bună, însă nici cea mai ieftină nu va fi cea mai bună. Compară întotdeauna cele 3 aspecte de care am discutat la punctul 1:

  • Obiective
  • Bugete
  • Livrabile

Contează totuşi şi execuţia, pentru asta asigură-te că te uiţi la portofoliu, la echipa care va coordona execuţia, vechimea şi dimensiunea agenţiei dar şi criterii precum comunicarea. În ultima perioadă observăm cum clienţii pleacă din alte agenţii şi una dintre problemele principale este lipsa de comunicare între client şi agenţie.

3. Nu te întâlneşti cu toate cele 3 agenţii înainte de a semna cu una dintre ele!

Să zicem că totuşi ai găsit 3 agenţii şi decizi să începi discuţiile cu ele. Una dintre greşelile cele mai întâlnite este că mulţi preferă, din comoditate, să discute pe email sau la telefon, ceea ce poate fi o greşeală.

Dacă vrei ca lucrurile să iasă perfect trebuie să depui efort, iar efortul în cazul de faţă înseamnă să aloci timp de discuţii cu cele 3 agenţii. Du-te la ei la sediu, cheamă-i pe ei la tine, faceţi un skype call sau hangout, în felul ăsta vei înţelege mult mai bine cele 3 puncte importante de mai sus: Obiective / Bugete / Livrabile.

Ia în calcul că dacă te vei duce la ei la sediu vei vedea şi echipa şi te vei convinge de alcătuirea echipei şi de dimensiunea acesteia. Fă-ţi timp, decizia de a alege o agenţie nu este uşoară şi necesită implicare şi efort, chiar dacă la acest moment efortul acela nu generează valoare adăugată. Nu lua decizia doar citind şi analizând email-uri sau discuţiile la telefon, întâlneşte-te cu oamenii! Oamenii vor genera execuţia, tot ei vor genera şi rezultatele!

4. Nu ai o listă de întrebări pentru discuţiile cu aceste agenţii

Înainte de fiecare întâlnire/discuţie cu agenţiile contactate încearcă să fii pregătit cu minim 10 întrebări. Iată câteva idei:

  • Care este strategia pe care o propuneţi pe termen scurt şi mediu?
  • Care sunt canalele unde vom fi vizibili şi care sunt obiectivele fiecărui canal?
  • Care este strategie pentru SEO? Dar pentru PPC?
  • Aveţi experienţă pe această industrie? Aţi mai avut clienţi? Ce aţi făcut pentru ei şi a funcţionat?
  • Ce facem dacă peste câteva luni lucrurile nu sunt aşa cum ne-am dorit?

Nu uita: Calitatea întrebărilor determină calitatea răspunsurilor. Învaţă să pui întrebări de calitate!

5. Nu ştii nimic despre SEO, Google Ads, Facebook Ads.

Înainte de a începe să cauţi agenţii ar trebui totuşi să înţelegi şi să faci diferenţa dintre aceste canale. Este foarte important să citeşti puţin înainte să te asiguri că ştii câteva informaţii despre strategiile pe care urmează să le ţi le propună specialiştii. În funcţie de cât de multe vei învăţa în avans despre aceste strategii, pe atât de bine vei ştii să construieşti întrebări de calitate acestora.

Poate vei zice: Dacă învăţ eu înainte pot să îmi fac şi singur, ce rost mai are să învăţ şi apoi să plătesc pe cineva să facă ce am învăţat eu? Nu este chiar aşa: e ca şi când ai citi pe net 100 de articole despre medicină şi vei crede că știi cum să tratezi anumite situaţii. Plus că nu uita: dacă vrei să faci lucrurile superficial totul va părea simplu. Dacă vrei să le faci „ca la carte” o să vezi că lucrurile vor fi mult mai complicate.

Tu ce greşeli ai făcut de-a lungul timpului atunci când ai căutat agenţii de promovare online? Aştept răspunsul tău în secţiunea de comentarii de mai jos!

2 thoughts on “5 Greșeli Pe Care Le Faci Când Alegi o Agenție de Promovare Online

  1. Salut, am facut un site nou si ma chinui cu promovarea in facebook, doresc sa fac un carousel cu multe produse nu doar cu 10 si nu pot, trebuie sa spun de la inceput ca nu am un buget mare pentru reclama si as fori sa stiu care ar fi cel mai abonament lunar care ar trebui platit pentru promovare, bani dumneavoastră, adica si pentru reclama efectiva la un buget de 1000lei pe luna, as vrea sa stiu cat ar costa ca sa stiu ce fac ori renunt oti fac contract cu dumneavoastră, dacă imi puteti raspunde cu cifre as fi foarte recunoscator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha − 9 = 1