5 Previziuni de Costuri Privind Bugetul de Marketing Digital Pe 2018

Durata citire articol - 4 min.

Deja lucrezi la bugetul de marketing pe 2018 şi ai nevoie de câteva previziuni? Previzionarea costurilor poate influenţa strategia şi îţi poate permite ca, în calitate de antreprenor/manager de marketing, să ai o viziune asupra unor scenarii pozitive/negative privind evoluţia business-ului YOY.

Iată 5 previziuni de costuri de care trebuie să ţii cont, atunci când calculezi bugetul de marketing online pentru 2018:

CPC-uri (Cost per click) mai mari in Google Adwords cu pana la 50%

Graficul de mai jos reprezintă evoluţia CPC-ului din campania Adwords pentru un site din industria auto, comparaţie realizată în perioada Octombrie 2016 – Octombrie 2017. Conform graficului, segmentat pe tipuri de cuvinte cheie, se observă o creştere a CPC-ului mediu la nivel de cont (campanii de search) de la aprox. 2,5 RON la aprox. 3,5-4 RON (creştere medie procentuală de aproximativ 40% a CPC de la an la an).

CPC-uri(Cost per click) mai mari in Google Adwords cu pana la 50%

Pentru a completa acea analiză, am anexat şi Avg. position pentru a demonstra că CPC nu a fost deteriorat de o creştere a poziţiei medii.

pozitia medie in Google Adwords PPC

Este foarte posibil ca, în anumite nişe/industrii, CPC-ul crescut să influenţeze ROI în mod negativ şi, atunci, este indicat să ai alte canale care să acopere acest canal neperformant.

Canalul complementar pentru Google Adwords este SEO (optimizarea site-ului), canal care generează trafic relevant de la useri care caută produsele tale în motorul de căutare.

Observaţie: Întreruperea/scăderea bruscă a campaniilor Google Adwords poate avea impact asupra procentului de vizibilitate plătită şi, în anumite situaţii, poate influenţa şi alte canale.

Vezi aici cum Google Adwords afecteaza/NU afecteaza rezultatele organice

2. Dificultate crescută privind optimizarea SEO: costuri mai mari pentru acțiunile de optimizare

Gradul de dificultate privind optimizarea SEO creşte YOY, argumentele fiind următoarele:

  • algoritmi bazaţi pe inteligență artificială + update-uri în real time
  • update-uri granulare
  • integrarea în algoritmii de poziţionare a unor indicatori de satisfacţie a consumatorilor.

În strategia SEO, echipa de specialişti are în vedere gradul de dificultate a eşantionului de cuvinte cheie, volumul de căutare şi CTR-ul (CTR-ul este granular paginii optimizate şi conform cuvintelor cheie asociate acelui Landing page).

Dintre indicatorii care ne indică o creştere a dificultăţii optimizării, menţionăm:

  • creşterea numărului de rezultate în Google pentru anumite expresii
  • creşterea CPC-ului din campaniile Google Adwords
  • creşterea nr. de competitori pe aproape fiecare nişă
  • accelerarea gigantului Emag prin adăugarea de conţinut aferentă Marketplace.

Scorul de îmbunătăţire a vizibilităţii organice este dinamic şi este influenţat de gradul de dificultate al cuvintelor cheie optimizate. (Vezi, mai jos, un grafic privind evoluţia vizibilităţii organice, schimbarea keyword-urilor, creşterea de trafic organic YOY de la un partener dintr-o nişă foarte căutată în RO).

Dificultate crescuta privind optimizarea SEO => Costuri mai mari pentru actiunile de optimizare)

Observaţie: Pentru o campanie SEO performantă trebuie ţinut cont şi de indicatori precum Search Volume (+ YOY trend) şi CPC, astfel putând să controlăm principalul KPI al optimizării => creşterea traficului organic.

SEO grad de dificultate

3. Alocă resurse pentru strategia de Content Marketing

Strategia de content marketing trebuie să fie implementată eficient şi monitorizată calitatea/randamentul topicurilor abordate.

Pentru a măsura randamentul/calitatea topicurilor abordate în strategiile de Content Marketing urmăreşte:

  • nr. de like-uri/share-uri din Facebook
  • traficul referral din newslettere/postări Facebook
  • timpul mediu petrecut de audienţă pe acel articol/eşantion de articole
  • indicatorii CTR aferenţi anumitor campanii unde se promovează acestea.

Articolele scrise pe blog/comunitatea de cititori pot genera şi trafic organic cu o rată de calitate mai scăzută, însă poate fi un cârlig de a agăţa clienţi în stadiul 0 (adică atunci când se informează despre un tip de produs).

Vezi mai jos evoluţia traficului organic pentru articolele din secţiunea de blog a unui magazin online.

Aloca resurse si pentru canalul Content Marketing

4. CPM-uri (Cost pentru 1000 de afişări) mai mari în 2018 cu minimum 50%

Analizând campaniile care au ca obiectiv de afişare (display ads) şi indicator de performanţă CPM, trebuie să concluzionăm următoarele:

  • CPM a crescut YOY (year over year) cu până la 50% (există cazuri cu până la 120%, precum în imaginea de mai jos)
  • Având o creştere în CPM => creştere în CPC (cost per click).
CPM-uri(Cost pentru 1000 de afisari) mai mari in 2018 cu minin 50% (1)

5. Alocă bugete pentru Influencer Marketing & blogger outreach

Influencer Marketing este în creştere în RO, însă cred că sub 5% dintre antreprenorii online alocă bugete pentru acest tip de campanie.

Astfel de campanii de outreach + asocieri cu influenceri mari pot genera efecte pozitive pentru business-ul tău:

  • trafic de referinţă din articolele/postările lor
  • creşterea brand awareness-ului prin transmiterea de încredere de la influencer la entitate
  • creşterea indicatorilor de satisfacţie/încredere a consumatorului
    • CTR mai bun pentru campanii
    • trafic direct pe site.

Trebuie menţionat că aceste campanii de outreach/influencer marketing sunt parte din campania SEO (în funcţie de bugetul SEO) şi pot influenţa pozitiv traficul organic, brand awareness-ul şi creşterea nr. de comenzi.

Analiza YOY privind creşterea traficului organic pentru un client SEO Cupcake care are aplicate strategii de outreach/influencer marketing.

Aloca bugete pentru Influencer Marketing & blogger outreach

One thought on “5 Previziuni de Costuri Privind Bugetul de Marketing Digital Pe 2018

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha 85 − 83 =