Top 5 Motive Pentru Care Să Integrezi Mai Multe Canale De Promovare Într-o Campanie SEO

Durata citire articol - 7 min.

În strategia unui business online este nevoie de un mix de canale de promovare atât în mediul virtual cât şi offline. Însă un astfel de mix este necesar cu atât mai mult cu cât se doreşte în strategia de promovare şi includerea unei campanii de SEO. Aceasta este influenţată, printre altele, şi de anumiţi indicatori metrici generaţi de alte canale de promovare, precum Facebook, Adwords, E-mail şi nu numai.

Comparativ cu perioada de până în anii 2010-2011, competiţia a devenit tot mai acerbă pe multe dintre pieţele de produse/servicii din online şi, prin urmare, nu mai este de ajuns utilizarea unui singur canal de promovare pentru a performa pe piaţa respectivă.

Pe foarte multe pieţe de produse şi servicii din mediul online sunt cel puţin câţiva concurenţi care folosesc mai multe canale de promovare, în mod regulat . Prin urmare, şi ceilalţi concurenţi, fie actuali sau noi, trebuie să se ridice la nivelul lor cel puţin din punct de vedere al vizibilităţii pe piaţă pe care activează în ochii potenţialilor cumpărători.

Unul dintre canalele pe care un business online ar trebui să îl includă în strategia de promovare este traficul organic.  Pentru că un site să beneficieze de trafic organic semnificativ este nevoie de derularea unei campanii de SEO.

Aceasta ar trebui să aibă în vedere nişte obiective pe termen mediu şi lung care să implice mai multe canale de promovare în afara celui organic.  O campanie SEO este influenţată de foarte mulţi factori, pe care am să-i dezvolt în rândurile următoare şi care au legătură cu alte canale de promovare online.

1.Numărul de căutări de brand pe Google

Unul dintre aceşti factori este numărul de căutări de brand pe motorul de căutare Google. Acesta conferă  autoritate unui site care poate influenţa pozitiv o campanie SEO aflată în derulare. În stabilirea autorităţii unui site, Google mai ţine cont şi de alţi factori, precum vechimea site-ului, profilul de linkbuilding  al acestuia, traficul direct şi nu numai.

Căutările pe brand pot proveni din celelalte canale de promovare ce pot fi folosite, precum Google Adwords  (Search, Display, Remarketing), Facebook,  newslettere, comparatoare, etc. Bineînţeles că nu toate canalele menţionate mai sus pot fi potrivite pentru acelaşi business. Canalele de promovare trebuie alese în funcţie de obiectivele şi specificul business-ului respectiv.

În paralel cu desfăşurarea unei campanii de SEO, pot fi folosite canalele de promovare de mai sus, ce ajută business-ul să fie vizibil în piaţă imediat şi să aducă şi primele vânzări. De exemplu, un utilizator poate căuta pe Google folosind o expresie nebranduită, precum “maşini de spălat” şi să dea click pe anunţul plătit Adwords al site-ului www.site.ro, să analizeze oferta, iar după o perioadă să revină pe site, fie printr-o căutare branduită pe Google, fie prin bara de browser, fie intrând direct pe site.

Totodată, alte expresii de cuvinte pe care utilizatorii le pot căuta pe Google sunt cele de tipul “maşini de spălat +nume site”. Astfel de căutări pot avea şi ele influență în creşterea categoriei “maşini de spălat” pentru site-ul respectiv în motorul de căutare Google, din punct de vedere al poziţiei organice.

Un astfel de scenariu poate fi valabil şi în situaţia utilizării canalelor Facebook, e-mail,  a campanilor cu bloggeri şi offline, care pot contribui şi ele la creşterea numărului de căutări de brand pe Google. Mai multe informaţii utile despre căutările cu brand puteţi afla vizualizând clipul de mai jos, unde Rand Fishkin explică şi alte avantaje ale acestora, în plus faţă de cele deja menţionate.

2.Rata de click (CTR %) la nivelul întregului site în rezultatele organice Google

Rata de click este un alt factor ce influenţează poziţiile unui site în rezultatele din Google. Odată cu creşterea numărului de căutări de brand în Google există posibilitatea să crească şi CTR-ul organic la nivelul întregului site, deoarece căutările cu brand au un CTR (rata de click) mult mai mare comparativ cu cele nebranduite.

În primul grafic de mai jos, am ilustrat indicatorii metrici organici ce nu conţin expresiile cu brand şi în cel de-al doilea am inclus traficul cu brand.

ctr-trafic-organic-fara-brand
ctr-trafic-organic-cu-brand

Se poate observa din al doilea grafic că indicatorii traficului branduit sunt mai buni, CTR-ul mediu fiind mult mai mare comparativ cu cel din traficul fără brand, acest lucru fiind explicabil deoarece utilizatorii ştiu exact ceea ce caută şi dau click pe site-ul căutat.

Creşterea numărului de expresii cu brand căutate pe Google poate duce la creşterea CTR-ului organic la nivelul întregului site, ceea ce poate influenţa pozitiv campania SEO aflată în derulare.  CTR-ul pentru fiecare categorie în parte mai poate fi îmbunătăţit prin schimbarea şi testarea tag-urilor meta title şi meta description.

3.Semnalele sociale pe reţelele de socializare

Semnalele sociale au început şi ele să devină importante în cadrul unei campanii de SEO, fiind factor de ranking. Având o activitate derulată în mod regulat pe aceste reţele de socializare, precum Facebook, Google depistează semnalele sociale ce pot fi reprezentate prin vizite pe site, like-uri, share-uri, comentarii la postările care au legătură cu brandul magazinului tău şi pot oferi un plus poziţiilor organice ale site-ului în motorul de căutare Google.

Conform unui  studiu făcut de Larry Kim, indicatorii de engagement ale postărilor pe Facebook au o corelaţie cu poziţiile  acestora pe Google.

influenta-facebook-pozitii-organice-google

Sursa grafic :webinarul Wordstream de mai jos

Mai multe informaţii despre studiul efectuat de Larry Kim găsiţi în webinarul de mai jos (începând cu min 20).

4.Rata de conversie a site-ului

Rata de conversie face parte din factorii de ranking Google, un site cu o rată de conversie mai mare comparativ cu altele de pe aceeaşi piaţă putând fi considerat de motorul de căutare mai relevant pentru utilizatori din punct de vedere al conţinutului.

În ceea ce priveşte folosirea mai multor canale şi tipuri de campanii, acestea pot influenţa rata de conversie a site-ului. De exemplu, folosirea campaniilor de retargeting şi remarketing ajută site-ul să rămână în contact cu vizitatorii după ce aceştia părăsesc site-ul. Totodată, e-mailul poate fi folosit ca follow up pentru produsele aflate în coş sau pentru comenzile nefinalizate.

Creşterea ratei de conversie mai poate avea loc şi prin îmbunătăţirea experienţei utilizatorului pe site (navigare uşoară, prezentare bună a produsului, teste A/B) şi, bineînţeles, prin diversificarea gamei de produse a site-ului şi alte servicii oferite (transport  şi retur gratuit, retur 30 de zile).

Creşterea numărului de căutări de brand pe Google, dar şi a traficului direct pot avea o influenţă pozitivă asupra  ratei de conversie a site-ului. Cu cât numărul vizitatorilor care reţin site-ul respectiv  creşte şi acesta rămâne în “top of mind”-ul acestora, şansele ca traficul direct şi a numărului de căutări de brand pe Google să crească sunt mai mari. Traficul direct şi cel provenit din căutările pe Google branduite au, în general, o rată de conversie mai mare, ceea ce face că RT la nivelul întregului site să crească.

De menţionat faptul că Google, în poziţionarea site-urilor în rezultatele organice, ţine cont de rata de conversie provenită din traficul organic. Prin urmare, creşterea căutărilor de brand (exemplu: sacouri Bigotti) pe Google este benefică, deoarece acestea au, în general, o rată de conversie mai mare comparativ cu expresiile fără brand (exemplu: sacouri bărbaţi).

5.Conţinutul de pe site

continutul-factor-ranking-google-andrey-lipattsev

Într-un webinar susţinut anul trecut pe 23 Martie 2016, Andrey Lipattsev spunea că, în continuare, conţinutul unui site poate influenţa şi el poziţionarea acestuia în motorul de căutare Google. Conţinutul poate fi îmbunătăţit atât prin gama de produse, cât şi prin intermediul unei secţiuni de blog.

Cu ajutorul unei secţiuni de blog se pot atrage utilizatori care sunt interesaţi de domeniul din care face parte business-ul respectiv şi care pot deveni clienţi ai magazinului la un moment dat.

Temele de articole pot fi redactate având la bază nişte expresii relaţionate cu business-ul, care se caută pe Google şi, prin urmare, acestea să atragă trafic organic şi, totodată, pot fi promovate pe reţele de socializare, precum Facebook şi să se îmbunătăţească semnalele sociale pe care le-am menţionat mai sus.

În general, articolele de blog cu tematici noncomerciale au un potenţial viral mai mare, comparativ cu cele ce au conţinut comercial, precum o postare pe Facebook ce face referire la un produs sau la o ofertă specială. Iar o viralizare mai mare ajută business-ul la brand awareness (notorietate).  Nu în ultimul rând, articolele de blog pot contribui la câştigarea de link-uri, care pot ajuta campania de SEO, deşi obţinerea acestora în mod natural este, în general, un lucru mai greu de realizat.

influenta-cautari-cu-brand-asupra-traficului-organic

Aşa cum am menţionat la începutul articolului, cei 5 factori au influențat în poziţionarea site-ului în motorul de căutare Google, însă nu sunt singurii de care acesta ţine cont.  Utilizarea mai multor canale de promovare ajută nu doar campania SEO, ci şi întregul business online, acestea oferind o vizibilitate mai largă site-ului în rândul mai multor categorii de public  ţintă cu diferite caracteristici şi etape din cadrul procesului decizional de cumpărare.

Folosirea mai multor astfel de canale de promovare nu oferă o garanţie a succesului unui business online, o importanţă mare fiind dată de oferta în raport cu ceilalţi concurenţi şi aici menţionez gamă de produse/servicii, preţuri, numărul de brand-uri  comercializate, notorietate şi alte servicii referitoare la oferta (logistică, transport etc).

Voi ce experienţe aţi avut cu canalele de promovare menţionate mai sus? Le-aţi folosit separat sau integrate cu o campanie de SEO şi ce rezultate aţi obţinut?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha 6 + = 10