Cum a Influenţat COVID-19 Bugetele de Marketing: Grafice şi Date – Partea a 3-a Week 16

Durata citire articol - 3 min.

Ajungem deja cu paşi repezi către 10.000 de cazuri înregistrate, iar multe business-uri din România deja s-au închis. În datele prezentate mai jos, am făcut o continuare a articolelor legate de impactul COVID asupra bugetelor de marketing.

Analiza business-urilor

Perioada analizata: 2 Martie – 19 Aprilie.

Numar business-uri analizate: 450.

Tipuri de business: E-commerce cu minim 10 comenzi / zi, non-ecommerce cu minim 20.000 de sesiuni / luna.

Evoluţie Agenţie & Bugete de marketing România

La nivel de agenţie (1235 de conturi) înregistrăm o scădere de 24.2% faţă de anul trecut şi, la nivel de România (450 de conturi) înregistrăm o scădere de 24.82%.

Cel mai mult au avut de suferit business-urile cu mai puţin de 10 comenzi zilnice, multe dintre ele chiar ajungând să se închidă. Am sesizat o creştere mare a business-urilor la final de martie.

bugete marketing moloso

Industrii afectate de covid-19

  • Beauty – este în continuare creştere ca şi trafic şi vânzări, dar comanda medie este mai mică cu 7% faţă de anul trecut. Până în prezent, cu ownerii cu care am discutat, veniturile din online nici nu se compară cu veniturile generate online + offline.
  • Home & Deco – anul trecut era acelaşi trend pentru că de Paşte nouă ne place să avem mese şi scaune noi (şi decoraţiuni). Mă aştept aici să înregistrăm creşteri şi mai mari ţinând cont că se încălzeşte şi vom avea nevoie de mobilier pentru grădină.
  • Garden & DIY & tools – O adevărată frenezie în zonele rurale, unde oamenii erau obişnuiţi să cumpere offline. În prezent, coş mediu mai mare cu 2%, venituri cu 70%.
  • Pharma – Boom-ul a fost la început de pandemie, acum oamenii deja s-au mai calmat cu achiziţiile online. Personal, mă aşteptam să avem 150% creştere de venituri şi 200% trafic.
  • IT & C – Coş mediu în creştere cu 18%, trafic cu 85%, venituri cu 70%. Ce poţi să îţi doreşti mai mult?
  • Hrană animale – Lucrurile s-au mai domolit în ultima perioadă pentru că mai putem ieşi afară, dar creşterile generate în primele săptămâni au blocat la propriu multe business-uri.
  • Credite – Doar 45% creştere. Trebuie să urmărim cu atenţie pentru că mă aştept să ajungem la mai mult de 70% în următoarele 2 săptămâni.
  • Food – Creştere de 40% a traficului (în medie) şi venituri cu 80%. Luând în calcul o creştere a coşului mediu de 19.22% avem o reţetă a succesului. Analiza a fost făcută doar pe magazine online. Dacă vorbim de restaurante sau aplicaţii, acolo sunt total alte cifre.
  • Încălţăminte – Un coş mediu de -9%. Doar campaniile de tip flash sale şi lichidările de stocuri menţin multe astfel de business-uri în viaţă.
  • Îmbrăcăminte – Se vede impactul campaniilor „flash sale” şi cam toate magazinele fac reduceri masive în această perioadă, de aceea avem o scădere a coşului mediu de 30%.
  • Health – O scădere de doar 10% a traficului (iniţial a fost o creştere de 20%) şi lucrurile nu arăta foarte bine.
  • Imobiliare -Doar 43% scădere, preţurile per metru pătrat văd că rămân aceleaşi.
  • Betting & Casino – Doar secţiunea de casino nu are cum să genereze veniturile şi traficul pe care le secţiunea de sport o genera.
  • Bilete evenimente – O industrie care este pe un drum spre o moarte sigură.
  • Rent a car – Surprinzător nu este 0, dar lumea închiriază maşini pentru Crăciun.
  • Travel – Un lucru care m-a surprins a fost că nu s-a modificat coşul mediu. Oamenii chiar şi acum mai cumpăra vacanţe dar pentru alte perioade decât cele următoare. Să vedeţi ce exod o să fie în momentul când se ridică restricţiile şi oamenii au voie să circule.
  • Outdoor – 81% scădere a traficului.


Ce avem de făcut mai departe?

Conform Eurostat suntem penultima ţară din Europa care cumpără online. Desigur, în bula noastră pare că toată lumea cumpără online, dar realitatea este total alta.

Calculul o să fie simplu: business-urile medii o să devină mai mari, business-urile mari o să devină şi mai mari şi business-urile mici o să se închidă. Toate acestea datorită strategiilor prost implementate, deciziilor iraţionale şi impulsive şi a lipsei unei educaţii financiare.