Durata citire articol - 11 min.

Dacă doreşti să creşti gradul de conştientizare a brandului tău în rândul publicului şi să aduci în site-ul tău trafic organic care să conteze, ei bine ai ajuns în locul potrivit, astăzi dorim să îţi explicăm detaliat care sunt practicile SEO off-page cu adevărat eficiente.

Ştim, nu găseşti prea multe informaţii clar detaliate cu privire la acest subiect, şi ca marketer sau ca owner de business, ai nevoie de date reale care să poate fi aplicate, ca în timp să generezi clienţilor tăi sau chiar business-ului pe care îl conduci, trafic organic optimizat din punct de vedere SEO off page.

Ghid complet pentru a înţelege SEO off page:

  1. Ce este SEO off-page?
  2. Care sunt elementele pentru SEO off page?
  3. On page SEO vs Off page SEO
  4. E-A-T 
  5. Tehnici SEO pentru off page

Majoritatea căutărilor efectuate în Google se realizează din două motive: 

  1. Pentru a găsi informaţii valoroase, care să rezolve probleme;
  2. Pentru a cumpăra produse şi servicii care să satisfacă nevoi.

E clar, orice business are nevoie de ambele tipologii de utilizatori – cei care caută informaţii şi cei care doresc să cumpere, deoarece oricare dintre cazuri generează o situaţie de win-win, prin care aceştia vor deveni clienţi, sau abonaţi pe termen lung, ca într-un final să facă conversia. 

Pentru că acest proces să fie posibil e nevoie ca site-ul tău să corespundă atât SEO on page cât şi SEO off page. Pentru a citit mai multe despre ce este SEO şi cum funcţionează motoarele de căutare, aruncă un ochi pe acest articol – https://limitless.ro/blog/ce-este-seo/

Ce este SEO off page?

Optimizarea SEO off page are sub umbrelă sa toate activităţile desfăşurate în afara site-ului web cu scopul de a creşte clasamentul unei pagini/site în rândul căutărilor.  Acţiunile SEO off page includ crearea de backlink-uri, încurajarea căutărilor de brand, creşterea gradului de engagement şi share în social media. 

Cu alte cuvinte, lasă-i pe alţii să vorbească despre tine. SEO off – page reprezintă activitatea pe care o desfăşori la tine în site pentru ca Google şi alte motoare de căutare să “vadă” şi să indexeze informaţia oferită de tine ca fiind valoroasă şi de încredere.

O strategie implementată de SEO off page generează beneficii precum:

Increase în rankings – Poate cel mai important avantaj al SEO off page prin intermediul căruia site-ul va reuşi să se claseze sus în SERP (search engine results pages), care automat va genera trafic.

Increase în PageRank – Importanţa unui site oferită de Google prin intermediul unui număr de la 0 la 10. Acesta este sistemul inventat de fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, care a generat pentru Google success în ceea ce priveşte relevanţa căutărilor utilizatorilor. Astăzi, page rank-ul depinde de încă 250+ de factori pe care Google le foloseşte pentru clasificarea site-urilor web noi apărute. 

Expunere – Precum un joc de domino, higher rankings înseamnă, de asemenea, o expunere mai mare, deoarece în momentul în care un site web se plasează printre primele poziţii, acesta devine mai accesat, primeşte şi mai multe link-uri şi automat mai multe menţiuni în social media. 

Trustworthiness – Recent Google a introdus conceptul de expertiză, autoritate şi încredere (E-A-T), care joacă un rol important în clasamente şi are legătură directă cu SEO off-page. Mai multe inormatii despre acest subiect povestim puţin mai jos pe când vorbim despre ce este E-A-T şi cum influenţează SEO off page.

Unul dintre obiectivele cheie ale SEO off-page este acela de a construi autoritatea brandului. În ceea ce priveşte brandul tău, te sfătuim să îţi  concentrezi atenţia asupra calităţii şi nu a cantităţii, şi să înţelegi ce factori influenţează urcarea siteului tău în căutări în comparaţie cu a ta concurenţă. 

Care sunt elementele pentru SEO off page?

On-page SEO vs Off-page SEO

Cu siguranţă te-ar ajuta să ai o perspectivă mai detaliată a ceea ce priveşte SEO on page vs SEO off page. Am dori în prima fază să le clasificăm pe categorii şi după aceea să îţi prezentăm o definiţie clară pentru fiecare.

Diferenţa dintre on page SEO vs off page SEO:

On-page SEO:

  • Site content;
  • Title tag & meta tag optimization;
  • H tag optimization;
  • Internal linking;
  • Image optimization;
  • Responsiveness, etc.

Off-page SEO:

  • Link building;
  • Content marketing;
  • Social media;
  • PR;
  • Brand building;
  • Influence marketing;
  • Recenzii de la clienţi, etc. 

SEO on page – acoperă toate tehnicile care ajută ca motoarele de căutare să înţeleagă şi să clasifice conţinutul dintr-un site web, printre primele clasamente din Google. De la creare de conţinut calitativ şi creativ, optimizarea de title tags, meta tags, şi H tags până la  internal linking, image optimization, şi aşa mai departe. 

SEO off page – acoperă toate activităţile desfăşurate în afara site-ului cu scopul de a construi link-uri calitative şi valoroase cu ajutorul social media, content marketing-ului,  reviews, brand building, influence marketing, şi aşa mai departe. În caz că ai citit în diagonală acest articol, mai sus am explicat detaliat ce este SEO off page… de asemenea, ai face bine să te întorci şi să citeşti, îţi prinde bine. 🙂

E-A-T

Aşa cum am menţionat şi mai sus, E-A-T (expertiză, autoritate şi încredere), joacă un rol important în clasamentele Google și are legătură directă cu tehnicile SEO off-page. Construirea unui E-A-T bun on site cât şi off site poate contribui semnificativ la îmbunătăţirea clasamentului oferit de Google.

Evident, E-A-T acordă importanţă căutărilor cu adevărat relevante, luând în considerare termenii cheie după care se realizează căutarea, şi nu “pierde vremea” asupra cautarllor despre irelevante. În aceste cazuri informaţia afişată poate să nu fie foarte specifică.

Relevantă informaţiilor E-A-T este oferită de scorul de calitate a conţinutului “găsit” de google care corespunde cu informaţiile şi cuvintele cheie folosite la tine în site, dar şi în afara site-ului.

Ce este E-A-T?

Expertiză, autoritatea şi încrederea, sunt concepte similare dar nu identice.

Expertiza – indică gradul de acurateţe, cunoştinţe şi deprinderi la nivel de conţinut atât on site cât şi off site. Google în această fază este în căutare de “comori” creative şi relevante transpuse prin conţinut. 

Autoritate – într-o formă sau alta, autoritatea este reprezentată prin reputaţia pe care un site web începe să o capete în funcţie de informaţiile clare, specifice şi valoaroase pe care le generează despre un subiect, comparativ cu alţi experţi influenţi din industrie.

Trust (încredere) – aici accentul cade pe cât de legitim, transparent şi precis este conţinutul site-ului. De la acurateţea informaţiilor din site, adresele de contact, adresa locaţiei, modul în care sunt folosite infomatiile, până la aşezarea păgânilor şi siguranţa siteului, aceştia reprezintă factorii care influenţează gradul de credibilitate acordat unui site.

Tehnici SEO pentru off page

Mai intuitive ca niciodată, acestea odată realizate îţi vor uşura munca şi rezultatele. ]

Cele mai importante tehnici SEO off page sunt:

  • Link Building
  • Social Media
  • Content Marketing
  • PR
  • Brand Building
  • Influencer Marketing
  • Recenzii de la clienți

Tehnica SEO off page #1: Link Building

Link buildingul este cea mai populară și eficientă tehnică SEO off-Page. Prin intermediul link-urilor calitativ construite, orice pagină web va fi precum o rachetuta ce va depăşi fără să privească în urmă concurenţa, astfel site-ul ajunge să se poziţioneze în primele poziţii, în mod detaşat.

Un exemplu simplu ar fi şi acest articol, care, dacă este menţionat de către altcineva că fiind un articol bun, cu un conţinut calitativ, motoarele de căutare Google vor înţelege că oferim informaţii bune şi automat vom “urca în voturi”. Cu alte cuvinte, în timpul procesului de clasare, motoarele de căutare vor “ţine cont de voturile” pozitive atunci când vor decide dacă acest aticol merită să fie sau nu clasat printre primele afişări pentru termenul „SEO off-page”. 

Cele două aspecte importante ale link building-ului

  1. Fii atent la autoritatea domeniului care îţi furnizează link-ul, autoritate generată de profilul de link-uri pe care îl are, şi încearcă să eviţi link-uri din site-urile cu multe SPAM-uri, acestea îţi pot îngreuna munca. Dacă doreşti să afli dacă pagina ta are un domeniu bun de link-uri poţi folosi tool-ul Domain Authority (DA). 
  2. Textul ancoră (expresia-cheie) cu ajutorul căruia îţi creezi link-ul pentru a ajunge pe o altă pagină din site sau din afară. Ai în vedere că textul ancoră să fie relevant cu pagina targetata, să nu depăşească 5-6 cuvinte şi să fie incluşi în prima jumătate a articolului. 

Trei factori principali pe care ar trebui ţii cont atunci când începi să creezi link-uri:

  • natural links: fie că este vorba de un utilizator, un client sau un citittor – aceştia vor share-ui/aprecia în mod natural conţinutul site-ului tău – ca fiind un site de încredere. 
  • manually build links: soliciţi în mod direct clienţilor să dea mai departe conţinutul site-ului.
  • self-created links: atunci când postezi link-ul site-ului tău în comentarii, forumuri, comunicate de presă, etc.

Tehnica SEO off page #2: Social Media

Acţiunile din social media corespund direct cu “SEO off site”, acestea reprezentând o altă formă de construire de link-uri. Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin şi Twitter , sunt cele mai puternice platforme media, reuşind să ţină conectaţi milioane de oamnei de pe întreg globul.

Dacă tu activezi acolo cu al tău business, şansele să îţi creşti traficul în site se propagă exponenţial. Shares and likes are the social media magic tricks. Prin intermediul lor se realizează brand awareness, fapt ce favorizează implicit şi SEO off page. O singură condiţie şi cea mai importantă, fii activ. Aşa poţi să mai aduci trafic organic în platformele tale media. 

Foloseşte-te de promovarea online:

Nu mai e niciun secret, oricât de creative şi interactive pot fi postările tale, doar printr-o minune poţi să captezi atenţia tututror followerilor în mod organic. Ştii prea bine, strategia asta de mult nu mai funcţionează. Astăzi, dacă îţi doreşti să ajungi la un public mai mare, e necesar să te foloseşti de tool-urile de promovare puse la dispoziţie giganţii internetului.  O strategie de promovare online poate atinge stelele cu viteza luminii dacă este realizată în mod corect, optimizarea campaniilor de social media îţi pot genera vizitatori valoroşi care să interacţioneze cu brandul şi să se realizeze şi conversia

Tehnica SEO off page #3: Content Marketing

Poate cea mai creativă parte din toate tehnicile menţionate aici. Crearea de conţinut în platformele online reprezintă o tehnică bună de SEO ce poate fi încadrată atât la categoria de SEO on page, cât şi la SEO off page. Fie că publici în site sau în afara lui, orice conţinut pe care îl creezi va fi văzut de motoarele de căutare ca fiind o informaţie relevantă cu referire la brandul tău. 

Fie că faci o postare, un articol sau creezi un infografic despre un subiect de interes ce are legătură cu business-ul tău, vei face paşi frumoşi şi rapizi spre crearea unui content marketing calitativ care în timp îţi va genera vizibilitate. Crearea unui conţinut creativ şi interactiv îţi va facilita strategia de SEO off page. 

Generează interes faţă de conţinutul tău, îndeamnă-i pe privitori şi cititori să îţi share-uiasca materialele: foto, video, infografice, articole de blog, sondaje, studii şi lucrări de cercetare, şi vei atinge acel trafic organic după care toată lumea tânjeşte. 

Tehnica SEO off page #4: PR

Pentru multă vreme, PR şi SEO au fost percepute ca fiind două activităţi total diferite, fără scopuri comune, dar de curând, liniile celor două s-au estompat şi s-au contopit într-o  colaborare armonioasă. 

Astăzi PR-ul digital reprezintă tactica de construire a legăturilor pentru multe tehnici SEO, fiind o modalitate perfectă de a obţine authority links la scară mare. Te poţi folosi de PR pentru a promova o poveste interesantă care să corespundă cu linkable assets.

Marketingul de conținut, că tehnică, este strâns legat de link building, social media și PR, care te ajută la construirea autorităţii de brand.

Tehnica SEO off page #5: Brand Building

Pe măsură ce aplici toate tehnicile SEO off page, şi implicit semnalele digitale de recunoaştere, link building-ul se completează perfect cu brand building-ul. Odată construit un brand puternic în jurul business-ului tău îţi va creşte şi vizibilitatea mărcii. 

Gândeşte cu doi paşi înaintea clientului tău şi fii prezent în platformele în care el s-ar afla, sau în locuri unde caută companii cu acelaşi profil pe care şi tu îl ai. Cum îţi dai seama dacă te afli în locul potrivit? E simplu, imediat cum începi să primeşti trafic de calitate, înseamnă că ai “tras lozul” sau backlink-uri bun şi te afli în locul potrivit. 

Te întrebi cum se intersectează SEO off page cu brand building-ul?

Poate cel mai puternic indicator care îţi construieşte brandul şi îţi va aduce mereu trafic valoros, este brand searches (căutările de marcă).

Căutările de brand ar putea fi după numele brandului tău, produse, servicii sau după un nume de domeniu de activitate. Pentru a putea vedea interesul exprimat pentru brandul tău, poţi arunca o privire în Google Trends. link activ – https://trends.google.com/trends/?geo=UŞ 

Permite-ne să îţi mai oferim încă un motiv pentru care să îţi concentrezi atenţia pe brand building: Search engine results pages (SERP)

SERP – sunt pagini web create să servească utilizatorilor în momentul în care caută fie un produs, un serviciu sau o informaţie, folosind un motor de căutare, cum ar fi Google. Utilizatorul îşi introduce cuvântul cheie, adesea folosind fraze specifice cunoscute, peste care motorul de căutare prezintă un SERP.

Fiecare SERP este unic, chiar și pentru căutările efectuate pe acelaşi motor de căutare, utilizând aceleaşi cuvinte sau fraze de căutare. Acest lucru este posibil deoarece fiecare motor de căutare personalizează experienţa utilizatorilor, prezentând rezultate bazate pe o gamă mare de factori, cum ar fi locaţia fizică a utilizatorului, istoricul, şi setările sociale. 

Ce sunt SERP-urile de marcă?  Acestea sunt rezultatele căutării care se afişează atunci când cineva caută numele brandului tău.

Search queries (interogările de căutare) în SERP care vizează numele brandului sunt absolut esenţiale pentru afacerea ta, cu cât acestea sunt mai clare, aliniate cu valorile brandului, cu atât business-ul va avea mai multe căutări specifice.

Eforturile de construire a brandului îl ajută pe Google să perceapă site-ul tău web ca fiind un site de încredere. În momentul în care investeşti timp şi bani în brandul business-ului tău vei constata că obţii în mod natural link-uri şi menţiuni web fără să mai fie nevoie să lucrezi proactiv la construirea de link-uri.

Această tehnică SEO off page îţi va aduce rezultate măsurabile în timp. 

Tehnica SEO off page #6: Influencer Marketing

Atât în 2020 cât şi în 2021, Influence Marketing a căpătat o altă formă, astăzi totul se învârte în jurul platformelor social media, Instagram şi TikTok.

Cu toate acestea, îţi recomandăm să nu încerci să foloseşti influence marketingul ca modalitate de a construi link-uri, cu excepţia celor care au “nofollow”. Aceasta este o etichetă specială pe care o poţi adăuga la un link care le “spune” motoarelor de căutare să nu “numere” legătura respectivă ca „vot de încredere” către site-ul web de referinţă. Linkurile din conţinutul sponsorizat încălca Regulile Google, de aceea e bine să le evităm.

Marketingul realizat cu jutorul influencerilor cunoscuţi reprezintă un mod inedit de a construi în jurul brandului tău interes, care într-un final să îţi aducă noi segmente de public.

Tehnica SEO off page#7: Recenzii de la clienti

Ultimele studii arată că 93% din oameni susţin că recenziile online au impact asupra deciziei de cumpărare. Ei bine, credem că deja ai înţeles de ce e atât de important să te ocupi de acest aspect. Reputaţia online este o etapă/tehnica SEO off page pe care nici un business nu trebuie să o ignore.

Atunci când recenziile sunt realizate în mod organic/corect, Google poate percepe site-ul tău ca fiind de încredere, obţinând semnale de marcă (brand signals) care îţi vor spori autoritatea brandului în rândul căutărilor. Dacă te ocupi de acest aspect, poţi urca în poziţiile de căutare Google în mod organic, şi automat la creşterea conversiilor.

Concluzie

Calitatea – modalitatea cea mai bună de a reuşi în zilele noastre şi de a te diferenţia de concurenţă. Fă-ţi site-ul super-friendly şi eye-catchy atât la nivel de conţinut cât şi structura, promovează-l în mod corespunzător şi obţine link-uri care să te ducă pe culmile succesului doar prin metode naturale şi nonaggressive. Construieşte-ţi o prezenţă în online axată pe cititor şi răspunde nevoilor lui în mod onest. Aceste lucruri fac parte din optimizarea SEO off page de succes.