Studiu de Piaţă Ecommerce România şi Indicatori Real Time – Evoluţia Vânzărilor În Funcţie de Zilele Săptămânii

Durata citire articol - 3 min.

Acest studiu nu se doreşte a fi reprezentativ pentru întreaga piaţă de ecommerce din România însă poate oferi nişte informaţii sau idei de analize de care magazinele online pot ţine cont în planificarea bugetului de promovare în funcţie de zilele săptămânii.

După cum se observă în infograficul de mai jos, indiferent de domeniul de activitate, cele mai mari vânzări au loc la începutul săptămânii adică luni şi marţi iar cele mai mici în weekend.

Pentru orice magazin online se poate face o analiză similară şi ţinându-se cont de rezultatele obţinute, bugetul de promovare se poate modifica în funcţie de zilele săptămânii. Adică în zilele în care vânzările sunt mai mici, bugetele de promovare se pot diminua iar în zilele în care vânzările sunt mai mari, bugetele se pot mări, acest lucru putând duce la o profitabilitate mai mare pentru magazinul respectiv sau la vânzări mai mari cu acelaşi buget cheltuit.

Perioada analizată şi sistemul de ranking folosit

Perioada analizată pentru studiul efectuat a fost între 1 ianuarie 2017 şi 31 decembrie 2017.

Având în vedere că săptămâna conţine 7 zile, s-a folosit un sistem de ranking de la 1 la 7. Cu 7 a fost notată ziua cu cele mai mari vânzări şi cu 1 ziua cu cele mai mici vânzări.

infografic seocupcake - vanzari magazine online romania

Indicatorii Real Time

Un sistem de ranking asemănător s-a utilizat şi pentru graficele privind trendurile vânzărilor pe ultimele 7 şi respectiv 30 de zile cu menţiunea faptului că pentru ultimul s-a folosit un sistem de ranking de la 1 la 5, zilele fiind defalcate pe săptămâni, cu 5 fiind notată săptămâna ce cele mai mai vânzări iar cu 1 cea cu cele mai mici vânzări.

În ceea ce priveşte indicatorii real time, aici se pot observa trendurile pe ultimele 7 şi, respectiv, 30 de zile ale celor 8 domenii de activitate analizate. Trendurile nu se doresc a fi reprezentative pentru domeniile analizate la nivelul întregii pieţe însă oferă nişte informaţii cu privire la alţi jucători care activează în domeniul tău de activitate în calitate de owner al unui magazin online sau specialist marketing care activează pe piaţă respectivă.

Cu privire la  trendul pe ultimele 7 zile, în analiza efectuată s-au putut observa diferenţe semnificative chiar şi între magazinele de pe aceeaşi piaţa cu un profil de produse şi nivel de preţ asemănătoare, acest lucru fiind influenţat de ofertele fiecărui magazin în parte, promoţii, reduceri sau de alte acţiuni de promovare pe care magazinul respectiv le face în acele zile.

Referitor la trendul vânzărilor pe ultimele 30 de zile, aici s-a putut observa o asemănare între magazinele de pe aceeaşi piaţă. Acest trend poate fi util oricărui magazin online deoarece se poate compara cu acesta în ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor.

De exemplu, în cazul în care observi o scădere a vânzărilor pe ultimele săptămâni, poţi face o comparaţie cu ce îţi arată trendul altor magazine de pe piaţă pe care activează magazinul tău şi să vezi dacă au acelaşi trend sau nu. Acea scădere a vânzărilor poate fi cauzată de o diminuare a interesului consumatorilor pentru acele produse în perioada respectivă sau de alţi factori ce ţin de magazinul tău.

Aceste trenduri ce arată evoluţia vânzărilor pe ultimele 7 şi, respectiv, 30 de zile vor fi updatate zilnic astfel încât poţi face o comparaţie între magazinul tău şi altele de pe piaţă pe care activezi indiferent de perioadă.

Magazine Fashion

Magazine Produse Copii

Magazine Cosmetice şi Produse de Îngrijire

Magazine Articole Nuntă

Magazine Produse Curăţenie

Magazine Produse Iluminat

Magazine Sisteme de Supraveghere Video

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha 63 − = 55