Durata citire articol - 5 min.
Provocarea principală a antreprenorilor care deţin un magazin online este creşterea vânzărilor! Dacă v-aş zice că puteţi dubla comenzile magazinului online doar pe baza unor decizii cu ajutorul unor statistici din Google Analytics cum aţi reacţiona?
Ei bine, unii vor zice că este imposibil să dublezi numărul de tranzacţii doar cu ajutorul Google Analytics, însă eu vreau să vă arăt cum puteţi identifica acele statistici şi cum puteţi acţiona în consecinţă pe baza lor.
Atenţie totuşi: Dublarea comenzilor nu se va întâmpla peste noapte, însă din momentul în care vei percepe datele din timp real oferite de Google Analytics şi te vei reinventa cu ajutorul lor vei începe să simţi creşterea volumului de comenzi şi implicit vei ajunge chiar şi la dublarea acestora.
Acum hai să vorbim concret şi să deschidem contul de Google Analytics. Pentru cei dintre voi care nu aveţi Google Analytics vă recomand să nu mai aşteptaţi şi să implementaţi de îndată această tehnologie gratuită şi să exploraţi cât mai mult din ea.
Dublează comenzile magazinului tău online cu ajutorul datelor privind comportamentul clienţilor
Prima modalitate prin care îţi poţi dubla numărul de comenzi are la bază comportamentul clienţilor care se reîntorc la tine pe site într-un interval predefinit.
Prima modalitate prin care îţi poţi dubla numărul de comenzi are la bază comportamentul clienţilor care se reîntorc la tine pe site într-un interval predefinit. În secţiunea Audience, accesând sub-secţiunea Behaviour vei identifica rapid clasificarea tipurilor de utilizatori. Din start vei putea observa că utilizatorii care se reîntorc cel puţin o dată în intervalul analizat au şanse mai mari de a converti, în anumite situaţii acest tip de client fiind cel care generează marea majoritate a comenzilor, aşa cum se întâmplă şi în cazul acestui client.
Ce trebuie să faci tu pentru a dubla comenzile? Simplu: Trebuie să dublezi volumul traficului pentru acest tip de client care are nevoie de mai multe interacţiuni cu magazinul tău înainte de a lua decizia de cumpărare. Pentru a dubla volumul traficului trebuie să te asiguri că magazinul tău online are o expunere pe mai multe canale, deoarece în marea majoritate a cazurilor acestea se intersectează definind astfel acest tip de comportament al clientului.
Nu uita că investiţiile în mai multe canale de promovare, cum ar fi SEO, Google Ads, Facebook Ads, afiliere, email marketing s.a.m.d reprezintă cheia succesului la nivelul unui magazin online alături bineînţeles de o ofertă de produse potrivită şi construcţia unui brand în timp.
Dublează tranzacţiile afacerii tale online folosind datele privind locaţia clienţilor
O altă modalitate de a dubla tranzacţiile are la bază tot comportamentul clienţilor tăi, însă de această dată vorbim de o segmentare a locaţiei acestora.
Rămânem tot în secţiunea Audience, însă ne orientăm spre sub-secţiunea Geo Locaţie, unde vom identifica rapid distribuţia oraşelor la nivel de comenzi. În marea majoritate a cazurilor vor exista Top 3 sau Top 5 oraşe care îţi vor genera peste 50% din comenzi, motiv pentru care poţi dubla numărul de tranzacţii doar prin creşterea traficului cu 100% în acele oraşe. După cum bine se observă şi în acest caz, Bucureşti alături de Cluj şi Timişoara generează peste 50% din comenzile acestui magazin online, astfel dacă s-ar dubla volumul de trafic pe aceste locaţii s-ar putea atinge obiectivul menţionat. Pentru a putea creşte traficul în aceste locaţii asigură-te că ai active campanii plătite care îţi permit targetarea pe geolocație specifică şi faci setările de rigoare.
O altă soluţie pentru dublarea comenzilor: Identifică canalul de trafic #1 şi încearcă dublarea traficului
Dacă ai trafic din mai multe canale atunci o altă soluţie pentru dublarea comenzilor ar fi să identifici canalul care îţi generează marea majoritate a comenzilor şi să încerci dublarea traficului.
Accesăm de această dată informaţiile din secţiunea Acquisition -> All trafic -> Channels. Se poate întâmpla ca în unele cazuri să existe un canal majoritar ca şi pondere în totalul numarulului de comenzi, astfel existând oportunitatea de a dubla dimensiunea traficului acelui canal. După cum se vede şi în cazul acestui client, canalul Paid Search reprezintă aprox. 60% din numărul total de comenzi, valoare în care poţi identifica şi atinge oportunitatea menţionată.
Notă: Este posibil ca în anumite situaţii dublarea traficului pentru un canal foarte performant să atragă nişte costuri de achiziţie neprofitabile, însă acest lucru poate varia în funcţie de gradul de vizibilitate pe care îl ai la momentul iniţial, dimensiunea pieţei şi fluctuaţia stocurilor. Îţi recomand totuşi dacă alegi această metodă de a dubla volumul de comenzi să ai tot timpul sub control costul de achiziţie.
Rămânem în aceeaşi secţiune, însă vom explora alte date folosind Secondary dimensions. Folosirea secondary dimensions te poate ajuta să identifici date mai specifice care îţi pot schimba imaginea de ansamblu.
Coroborat cu identificarea canalului care îţi generează marea majoritate a comenzilor poţi folosi şi datele privind orele la care ai cele mai multe comenzi. Vei putea identifica rapid intervalele orare care îţi generează cele mai multe comenzi şi astfel vei putea să dublezi vizibilitatea campaniilor în acele momente. Spre exemplu, în cazul acestui client poţi rapid află pentru canalul plătit care sunt orele care îţi generează cele mai multe comenzi.
O altă metodă care este şi mai costisitoare pentru business are la bază 2 situaţii:
a) păstrezi rata actuală de conversie şi dublezi traficul total al magazinului online, caz în care va trebui să investeşti mai mult în marketing online.
Sau
b) dublezi actuala rată de conversie păstrând volumul de trafic total al magazinului online, caz în care va trebui să lucrezi intens la produsele pe care la vinzi, aici mă refer la stocuri, preţuri, imagini, documentaţii, brand awareness s.a.m.d
Sfatul meu pentru tine este să nu încerci să foloseşti exclusiv una dintre soluţiile enumerate mai sus, ci mai degrabă să găseşti un echilibru aplicându-le pe toate.
La final, te lăsăm și cu un scurt studiu de caz: