De ce să alegi să îți promovezi afacerea (și) prin Tik Tok Ads?
Pe lângă Facebook Ads, strategiile de promovare PPC sau campaniile de promovare SEO, din ce în ce mai multe afaceri se îndreaptă și spre promovarea prin Tik Tok Ads, iar motivele pentru ca și tu să integrezi publicitatea pe această platformă în mixul de marketing sunt numeroase. Totuși, printre beneficiile pe care noi le considerăm drept cele mai importante se numără:
- Poți încorpora conținut organic în campaniile tale publicitare – Tik Tok a accelerat tendința către mai multă creativitate nativă în publicitatea video de pe platformele de socializare.
- Tik Tok îți oferă o audiență pe care alte platforme nu o au – numeroase persoane folosesc doar Tik Tok, nefiind active pe alte rețele de socializare și tot mai mulți utilizatori își petrec majoritatea timpului pe Tik Tok, ignorând aproape complet celelalte rețele de socializare.
- Expunerea pe Tik Tok te va ajuta să îți crești șansele de a atrage potențiali clienți și de a crește gradul de brand awareness.
- Tik Tok Ads oferă brandurilor șansa de a-și spune povestea într-un mod ușor, dar atractiv pentru public. Afacerile își pot construi personalitatea brandului pe această platformă, iar prin campaniile de promovare videoclipurile postate pot deveni virale!
- Experiență unică prin capacitatea de crea videoclipuri mai scurte sau mai lungi, de a le ajusta, de a le personaliza sunetul și a aplica tot felul de efecte și filtre – posibilitatea de a avea videoclipuri virale doar prin folosirea unui anumit sound popular sau a unui efect folosit de mulți utilizatori.
- Tik Tok pune accentul pe feedback-ul primit de la utilizatori, iar atunci când anumite tendințe sunt pe gustul acestora, platforma introduce noi funcții de editare și efecte pentru a le permite să creeze mai ușor conținut similar. În cazul în care feedback-ul primit este negativ, Tik Tok va ajusta conținutul oferit în funcție de preferințele fiecărui utilizator.
Cum te ajută campaniile de Tik Tok advertising să îți atingi targeturile de marketing?
TikTok a introdus funcții ce le permit advertiserilor care implementează campanii de promovare să monitorizeze cât mai îndeaproape eficacitatea reclamelor. Măsurarea rezultatelor este esențială pentru justificarea investițiilor de marketing și, de asemenea, pentru optimizarea strategiei pentru viitoarele campanii. Doar cu o măsurare atentă a ceea ce funcționează și ce trebuie îmbunătățit pot fi obținute rezultate din ce în ce mai performante. Agenția Limitless oferă cu regularitate un raport de performanță unde clienții cu care colaborăm pot vedea rezultatele obținute din campaniile implementate și pot afla care sunt strategiile prin care ne dorim să îmbunătățim aceste rezultate ale promovării.
Agențiile de publicitate Tik Tok au acces la un set de instrumente care îi ajută să interacționeze cu creatorii și să stimuleze acel conținut prin media plătită, cum ar fi: Spark Ads, TikTok Creator Marketplace, TikTok Creative Exchange și Branded Mission.
Spre exemplu, Branded Mission ne permite să colectăm conținut autentic de la diverși creatori ai platformei și să transformăm videoclipurile captivante și relevante, care deja au câștigat atenția mai multor utilizatori, în reclame care să aducă un ROI excelent. În plus, Branded Mission ne oferă oportunitatea de a descoperi diverși creatori de pe Tik Tok și de a implica comunitatea deja formată în tot felul de inițiative de marcă, păstrând, în același timp, vocea unică a fiecărui creator de conținut, acel ceva care a contribuit la succesul personal pe platformă.
De asemenea, Tik Tok a lansat Interactive Add-Ons, o funcție prin care putem adăuga elemente interactive la anunțurile de promovare create pentru tine, cum ar fi sondajele. Aceste elemente interactive contribuie la creșterea ratei de engagement, facilitând implicarea publicului în povestea brandului. Pentru o relație de încredere între potențialii clienți și brand este indicat ca aceștia să interacționeze cât mai mult cu afacerea ta, atât prin intermediul Tik Tok Ads, cât și pe alte platforme de socializare. Interacțiunile repetate contribuie la creșterea nivelului de încredere, dar și la o descoperire mai atentă a varietății de produse sau servicii pe care le oferi.
Tik Tok a încheiat un parteneriat cu un furnizor de date despre locație, Foursquare, pentru o mai bună vizibilitate asupra influenței în ceea ce privește traficul real și pentru a le permite advertiserilor să coreleze vizualizările campaniilor de promovare cu vizitele în magazinele fizice. Putem adăuga cookie-uri primare la pixelul de conversie al site-ului Tik Tok și putem obține date valoroase pentru redirecționare și măsurarea rezultatelor campaniilor implementate.
Mai mult decât atât, printr-un parteneriat cu Kantar încheiat de Tik Tok, putem efectua studii de brand și de creștere a vânzărilor, ceea ce contribuie la o înțelegere mai profundă a impactului campaniilor de promovare asupra comportamentelor de consum ale utilizatorilor. Menționăm, de asemenea, că Tik Tok are parteneriate cu companii de modelare a mixurilor media lidere în industrie: Analytic Partners, Nielsen, Ekimetrics, Neustar și IRI.
Tik Tok Ads și obiectivele campaniilor implementate de agenția noastră
Prin campaniile Tik Tok și strategiile de promovare pe care le gândim pentru clienții noștri, ne dorim să atingem anumite obiective, alese în funcție de nevoile clienților din prezent și targeturile de vânzări stabilite pentru o anumită perioadă. Printre obiectivele reclamelor pe Tik Tok se numără:
Creșterea gradului de brand awareness – pentru vânzări și leaduri pe termen lung, publicul țintă trebuie să fie conștient de faptul că afacerea ta există, trebuie să știe care sunt produsele și serviciile pe care le pui pe piață și să fie conștient de faptul că acestea reprezintă o opțiune pe care o pot alege. Pe promovarea prin Tik Tok Ads poate fi crescut gradul de brand awareness, în special dacă vom reuși să obținem împreună videoclipuri virale, cu multe vizualizări, care să creeze discuții în jurul afacerii.
Construirea încrederii în brand – odată cu gradul crescut de brand awareness, trebuie să creștem și nivelul de încredere în brand. Prin oferirea de informații despre produsele sau serviciile tale, prin testimoniale reale și alte videoclipuri relevante și potrivite pentru businessul tău, îi putem ajuta pe potențialii clienți să „prindă” încredere în brand, să înțeleagă mai bine de ce merită să facă o achiziție din magazinul tău online.
Creșterea traficului pe site – prin intermediul campaniilor de promovare pe Tik Tok, putem obține mai mult trafic pe site, putem trimite utilizatorii pe site pentru a descoperi întreaga gamă de produse sau servicii, pentru a plasa o comandă etc. Totuși, este esențial ca în momentul în care utilizatorii ajung de pe Tik Tok pe site, să fie întâmpinați de o pagină web user friendly, optimizată corespunzător, ușor de navigat etc.
Targetarea clienților potențiali – Prin opțiunile de targetare oferite, dar și prin felul în care algoritmul Tik Tok funcționează, reclamele implementate vor fi afișate acelor utilizatori care prezintă cele mai mari șanse de a deveni clienți, cei pentru care afacerea ta poate reprezenta un real interes. Este important ca targetarea să fie cât mai precisă pentru a evita irosirea bugetului de promovare prin Tik Tok Ads pe vizualizări care nu vor aduce rezultate.
Educarea publicului țintă – Pe lângă divertisment, utilizatorii accesează Tik Tok și pentru a primi informații din ariile care prezintă interes pentru ei. Așadar, indiferent care ar fi nișa în care activezi, cu siguranță poți contribui la educarea publicului țintă, poți oferi informații interesante, tips & tricks legate de cum pot utiliza mai bine un produs, cum să beneficieze la maximum de un anumit serviciu etc. – opțiunile de promovare pe Tik Tok sunt aproape nelimitate atât timp cât creativitatea este prezentă!
Vizualizări video – un număr ridicat de vizualizări va împinge videoclipurile noastre în fața mai multor utilizatori și va contribui, de asemenea, la creșterea încrederii în brand. Conturile de Tik Tok care au activitate constantă, vizualizări numeroase la postări, dar și like-uri sau comentarii sunt văzute mai bine de către utilizatori și aceștia sunt mai predispuși să interacționeze la rândul lor cu conținutul postat.
Creșterea numărului de conversii – campaniile de pe Tik Tok implementate după o strategie de promovare solidă îți pot aduce mai multe conversii, indiferent de specificul afacerii tale. Tot ce trebuie să facem este să ne asigurăm că ne adresăm publicului potrivit și că îi oferim acestuia tipul de conținut care să îndeplinească obiectivele setate.
Generarea de leaduri – dacă îți dorești pentru afacere ta mai multe leaduri, Tik Tok Ads reprezintă o cale din ce în ce mai populară prin care le poți obține. Ne vom asigura că optimizăm conținutul campaniilor de promovare pentru acest target de marketing și tu te vei putea bucura de numeroase noi leaduri!
Creșterea vânzărilor – dacă leadurile nu sunt cele pe care le cauți, ci îți dorești un număr mai mare de vânzări, campaniile de promovare de pe Tik Tok te pot ajuta! Ne putem folosi de caracterul vizual al platformei pentru a promova produse pentru care contează mult partea estetică, ne putem folosi de caracterul educațional al platformei pentru a oferi informații publicului în cazul produselor pentru care se face mult research înainte de achiziție etc. – oricare ar fi specificul produselor pe care le comercializezi, pe Tik Tok putem găsi o cale prin care să le promovăm în așa fel încât acestea să se vândă mai bine.
Instalări de aplicații – în cazul în care ai lansat o nouă aplicație pe care îți dorești să o promovezi și să îi convingi pe membrii publicului țintă să o instaleze pe propriile telefoane, vom gândi pentru tine campanii pentru Tik Tok Ads care să ducă la îndeplinirea acestui obiectiv. Este important să le oferim acestora motive bine întemeiate pentru care ei ar trebui să folosească aplicația ta, cu ce pot fi mai câștigați dacă o instalează etc.
Tipuri de reclame Tik Tok pe care le putem implementa pentru afacerea ta
La fel ca alte platforme de socializare, Tik Tok pune la dispoziția specialiștilor în marketing mai multe tipuri de reclame pe care le putem folosi când vine vorba de a gândi un plan robust de promovare:
Tik Tok In-Feed Ads: acestea sunt anunțuri video care apar atunci când un utilizator se uită la Tik Tok-urile din pagina For You. În ceea ce privește reclamele, au aceleași caracteristici ca videoclipurile normale din feed – pot primi like-uri, comentarii etc. Un avantaj pentru aceste anunțuri video când vine vorba de conceperea unei strategii de promovare este reprezentat de faptul că putem include un call-to-action, putem încuraja utilizatorii să interacționeze cu afacerea direct din aplicația Tik Tok. Ne putem pune creativitatea la treabă și putem concepe reclame care să atragă atenția utilizatorilor, întrucât avem doar câteva secunde la dispoziție pentru a face acest lucru. În general, este recomandat ca videoclipurile să aibă între 9 și 15 secunde, în funcție de abordare și subiectul ales.
Tik Tok Brand Takeover Ads: anunțurile de preluare a mărcii apar atunci când un utilizator deschide Tik Tok și prezintă un videoclip pe tot ecranul. Aceste reclame creează într-un mod eficient brand awareness și pot duce la creșterea vânzărilor. Tik Tok Brand Takeover Ads pot apărea în mai multe forme și pot avea un link către un landing page setat. De asemenea, ca parte din strategia de promovare pe Tik Tok, putem crea diverse elemente media care să ajute la creșterea nivelului de brand awareness. Aplicația se asigură că utilizatorii nu primesc acest tip de reclamă decât o singură dată pe zi.
Tik Tok TopView Ads: aceste reclame sunt similare cu Tik Tok Brand Takeover Ads, iar scopul lor este expunerea mărcii. Totuși, ele sunt plasate la începutul paginii For You, prezentând un videoclip cu redare automată. Putem include un call-to-action în anunț și îl putem face cât mai atractiv pentru public, îi putem oferi informații interesante sau conținut amuzant, care să ajute la bifarea obiectivelor campaniei de promovare.
Tik Tok Branded Hashtag Challenge Ads: reprezintă o modalitate excelentă de a încuraja conținutul realizat de utilizatori și de a crește gradul de brand awareness. Această formă de publicitate pe Tik Tok are ca rezultat o rată de engagement mai crescută comparativ cu altele și oferă numeroase opțiuni de promovare pentru branduri. Atunci când un utilizator accesează un hashtag sponsorizat, va fi trimis către un landing page pe Tik Tok cu logo-ul mărcii sau un link către site-ul tău web. Pentru ca aceste reclame să ne ajute în promovare, trebuie să avem în vedere un obiectiv pentru a ști cum trebuie să construim Tik Tok Branded Hashtag Challenge. Anunțăm lansarea unui nou produs? Dorim să generăm noi clienți? Ce ne dorim să obținem de la aceste campanii de promovare prin Tik Tok Ads?
Tik Tok Branded Effects Ads: efectele de marcă pe Tik Tok ne permit să creăm anunțuri de promovare cu un filtru personalizat și reprezintă o modalitate perfectă de a încuraja utilizatorii să interacționeze cu brandul, într-un mod nativ cu aplicația pe care aceștia se află. Putem crea stickere, filtre și efecte speciale pentru promovarea pe Tik Tok, acestea având avantajul de a fi atractive pentru utilizatori, determinându-i să le folosească și astfel acestea să ajungă la cât mai multe persoane.
Promovarea pe Tik Tok este din ce în ce mai populară pentru firme din toate domeniile
La începutul anului 2022, în România, Tik Tok avea 6.37 de milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste. Astfel, reclamele implementate aici au ajuns la 41% din adulții din România, Tik Tok având o acoperire publicitară în țara noastră echivalentă cu mai bine de o treime din toată populația. Această audiență este împărțită aproape egal între utilizatorii de sex feminin și cei de sex masculin.
Deși nu se poate lăuda cu o poziție în top trei cele mai active platforme de socializare din lume, Tik Tok se află pe poziția cu numărul șase. Totuși, este demn de menționat că platforma a cunoscut o ascensiune rapidă în acest top, devenind atât de populară într-un timp scurt (comparativ cu perioada de popularizare a altor platforme de socializare). Bineînțeles, ne așteptăm ca Tik Tok să continue să crească și să aibă din ce în ce mai mulți utilizatori, venind cu noi oportunități de promovare pentru afaceri!
Pentru a oferi încă o dovadă a succesului Tik Tok, dar și a numeroaselor afaceri care își fac reclamă aici, venitul lunar al aplicației Tik Tok din România a fost într-o constantă creștere. Spre exemplu, în iunie 2021 Tik Tok a generat un venit de aproape 53 de mii de dolari, iar până în octombrie 2021 a atins un vârf de peste 392 de mii de dolari.
Platforma Tik Tok ne oferă opțiuni ideale de targetare, creare de conținut relevant și bidding, în așa fel încât specialiștii agenției noastre te pot ajuta să ajungi la publicul tău țintă prin strategiile de promovare puse la punct și know-how-ul acumulat. Spre exemplu, prin Tik Tok Pulse ne putem asigura că videoclipurile noastre de promovare vor fi afișate printre primele 4% din topul videoclipurilor de pe pagina For You, ceea ce ne oferă șanse mai bune de a obține conversii. În plus, ne putem folosi și de direcționarea în funcție de comportament, date demografice, dispozitivele utilizate și interesele manifestate pe platformă.
Promovarea pe Tik Tok începe să fie din ce în ce mai căutată și în România, iar dacă îți dorești să fii cu un pas în fața competiției contactează-ne pentru o colaborare care să îți aducă rezultate #limitless!