SEO On-Page: Optimizări & Tactici Avansate

Durata citire articol - 14 min.

Google își actualizează în mod regulat algoritmul, îmbunătățindu-și capacitatea de a înțelege atât intenția utilizatorului, cât și experiența generală a acestuia, odată ce ajunge pe o pagină. Doar crearea și publicarea site-ului nu este suficientă. Site-ul trebuie optimizat pentru Google și alte motoare de căutare cu scopul de a ranka și a atrage trafic nou.

În plus, Google acordă prioritate experienței utilizatorului, așa că este esențial să iei în considerare practicile SEO on-page în strategia ta generală.

Ce Este SEO On-Page?

SEO on-page sau SEO on-site reprezintă procesul de optimizare a paginilor web de pe site-ul tău pentru motoarele de căutare și experiența utilizatorilor. Te ajută să-ți îmbunătățești vizibilitatea în rezultatele căutării Google, să crești traficul pe site și numărul de conversii.

Se numește „on-page” deoarece ajustările și modificările pe care le faci pentru a-ți optimiza site-ul pot fi văzute de vizitatori pe paginile tale, în timp ce elementele SEO off-page și tehnice nu sunt întotdeauna vizibile. Așadar, este opusul SEO off-page care se referă la optimizarea pentru elementele din afara site-ului tău, cum ar fi backlinkurile.

Printre elementele SEO on-page se numără:

  • meta tag-uri
  • linkuri interne
  • cod HTML
  • optimizarea URL-urilor
  • creare de conținut
  • imagini
  • targetarea cuvintelor cheie
  • experiența utilizatorului (UX)
  • îmbunătățirea vitezei paginii
  • elemente de arhitectură a site-ului

Mai întâi de toate, trebuie să-ți stabilești o strategie prin care să faci să funcționeze împreună toate aceste elemente atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare.

De Ce Este SEO On-Page Important?

SEO on-page este esențial pentru businessul tău, deoarece ajută motoarele de căutare să-ți înțeleagă site-ul și conținutul din el, precum și să identifice dacă este relevant pentru interogarea unui utilizator. Cu cât Google îți înțelege mai bine conținutul, cu atât vei fi clasat mai sus în SERPs, ceea ce înseamnă mai mult trafic organic, mai multe conversii și venituri.

Dincolo de a ajuta motoarele de căutare să interpreteze conținutul paginii, SEO on-page ajută utilizatorii să înțeleagă rapid și clar despre ce este o pagină și dacă se adresează interogării lor de căutare.

Cu alte cuvinte, SEO on-site ar trebui să ajute motoarele de căutare să înțeleagă ce ar vedea un om și ce valoare ar obține dacă ar vizita o pagină, astfel încât ele să poată oferi în mod fiabil ceea ce vizitatorii umani ar considera conținut de înaltă calitate.

Cum Să-ți Optimizezi SEO Conținutul Din Site

În cele ce urmează vom vorbi despre fiecare element SEO on-page în parte pentru a-ți face o idee despre cum să-ți optimizezi site-ul astfel încât să te bucuri de rezultate pozitive.

URL

Adresele URL pentru paginile site-ului tău ar trebui să conțină o scurtă descriere a subiectului paginii respective. De pildă, dacă ai o pagină cu cafea măcinată bio, atunci adresa ta URL trebuie să arate astfel: www.numesite.com/cafea-macinata-bio/.

Este foarte important să incluzi cuvântul cheie al paginii în URL, deoarece face navigarea pe site mult mai ușoară, oferindu-le utilizatorilor o idee mai bună despre ce conțin paginile tale.

Folosește adrese URL curate și organizate ca în exemplul de mai sus, pentru a îmbunătăți arhitectura site-ului și pentru a te ajuta să te poziționezi mai sus în rezultatele de căutare relevante.

✅ Cele mai importante caracteristici ale unor URL-uri bune sunt:

  • să fie cât mai scurte
  • separatorul dintre cuvinte să fie acesta ,,-“
  • pe cât posibil să fie folosită structura pe foldere
  • pe cât posibil să se folosească / la final de URL
  • URL cu / și URL fără / reprezintă 2 pagini diferite.

🚫 Ce să nu folosești în URL-uri:

  • diacritice
  • cât mai puține cuvinte de legătură (prepoziții)
  • nu se folosesc caractere speciale (ex. $, %, +)
  • nu se folosesc majuscule
  • VIZUAL trebuie să arate cât mai clean.

Sursa: https://betterlinks.io/wordpress-url-slug/

Title Tag

Title tag-urile sunt adesea principala informație folosită pentru a decide pe ce rezultat să dai click, acesta fiind unul dintre motivele pentru care trebuie să le faci cât mai convingătoare. Pentru a-ți afișa site-ul în SERPs, Google trebuie să știe despre ce este pagina ta. Așadar, utilizarea anumitor cuvinte cheie în title tag-ul fiecărei pagini facilitează înțelegerea site-ului de către crawlerii motoarelor de căutare.

✨ Iată câteva tips pentru a crea title tag-uri de succes:

• Întotdeauna ar trebui să ai un title tag unic pentru fiecare pagină, care să o descrie.
• Dacă păstrezi o limită de sub 60 de caractere, te poţi aştepta ca peste 90% din title tag-urile tale să fie afişate corect în SERPs.
• Titlurile unice şi uşor de recunoscut, cu acele cuvinte cheie importante situate la început te vor ajuta să te asiguri că vizitatorii nu pierd evidenţa conţinutului.
• Unele reţele sociale îţi vor folosi title tag-ul pentru a determina ce să afişeze atunci când pagina este partajată, iar altele au propriile lor meta tag-uri, așadar, trebuie să optimizezi pentru fiecare reţea şi să oferi titluri mai lungi acolo unde ar putea fi benefice.

🙂 În cele ce urmează îți voi da un exemplu pentru a înțelege cum trebuie să optimizezi un title tag:

Title tag slab: Rochii de seara – site.ro

Title tag optimizat: Rochii Dama de Seara » Colectia 2022 | site.ro

Mai multe informații relevante despre meta tag-uri vei descoperi în acest articol: https://limitless.ro/blog/meta-taguri/.

Sursa: https://seobalance.net/the-title-la-gi-phan-biet-the-title-va-the-heading

Meta Descriere

Meta descrierea nu este un factor de ranking direct. Cu toate acestea, este o caracteristică care ajută utilizatorii să afle mai multe despre pagina ta. Google va folosi termenii de căutare care apar în meta descrierea ta, așadar este necesar să o optimizezi pentru SEO on-page.

Aceasta poate influenţa rata de click (CTR) a unei pagini în SERP, ceea ce poate avea un impact pozitiv asupra capacităţii unei pagini de a ranka. Aceste paragrafe scurte reprezintă un ajutor pentru utilizatori, atunci când trebuie să decidă dacă conţinutul este relevant pentru interogarea lor şi conţine informaţiile pe care le caută.

Meta descrierile pot avea, din punct de vedere tehnic, orice lungime, însă Google trunchiază fragmentele la aproximativ 155-160 de caractere. Sfatul nostru este să păstrezi meta descrierile suficient de lungi pentru a fi descriptive.

Pentru cele mai bune rezultate este important să incluzi în meta descriere cuvintele cheie de bază și aferente. De asemenea, folosește un call to action pentru a-i îndemna pe utilizatori să-ți acceseze pagina și fii cât mai pozitiv. Nu folosi cuvinte care au conotații negative.

🙂 Iată un exemplu de meta descriere optimizată:

Meta descriere slabă: Geluri UV pentru o manichiura perfecta. Gama diversificata. Livrare rapida.

Meta descriere optimizată: Alege Geluri UV profesionale de la brandurile Macks, FSM, Gelaxyo, All Season si altele. Livrare rapida in 24/48 h. Noutati in fiecare luna.

Heading Tags (H1 – H6)

Acestea sunt cruciale pentru organizarea textului şi a conţinutului. Dacă marchezi textul cu o etichetă H1, anunţi motoarele de căutare că acela este cel mai important text de pe pagina respectivă.

Utilizarea etichetelor de titlu se adaugă la arhitectura conţinutului, iar pentru motoarele de căutare este mai uşor să citească şi să înţeleagă un conţinut bine organizat. Pe de altă parte, pentru utilizatori, subtitlurile sunt ca nişte ancore într-un conţinut amplu, care navighează prin pagină şi îl fac mai lizibil și uşor de citit.

✨ Câteva sfaturi esenţiale:

• Menţine subtitlurile relevante pentru fragmentul de text pe care îl descriu. Ele sunt factori direcţi de ranking în Google şi sunt luate în considerare pentru clasament.
• Nu uita să incluzi cuvântul cheie principal în H1.
• Fii concis, creativ și descriptiv. Evită să foloseşti titluri precum: „Capitolul 1”, ,,Capitolul al 2-lea” etc.
• Nu folosi etichetele şi cuvintele cheie în exces. Păstrează headingurile cât mai lizibile pentru utilizatori.

Sursa: https://designsbymikey.com/what-are-heading-tags-and-how-to-use-them-properly/

Alt Tags

Motoarele de căutare nu pot vedea multimedia, așa că depind de atributele alt pentru a le spune ce este multimedia (imagini). De pildă, dacă ai o fotografie cu o rochie, eticheta alternativă ar putea fi „rochie lungă roșie”. De asemenea, poți adăuga nume descriptive fișierelor de imagine în sine, astfel încât Google să își poată face o idee mai bună despre imagini.

Pe lângă Google, alt tags ajută utilizatorii care nu îți pot vedea imaginile sau nu pot interacționa cu conținutul tău să înțeleagă despre ce este vorba. Utilizarea etichetelor alt îți face conținutul accesibil tuturor celor care navighează pe site-ul tău.

Keywords

Fiecare pagină de pe site-ul tău ar trebui să includă conținut text care să releve subiectul paginii. Chiar și paginile care de obicei nu sunt optimizate, cum ar fi pagina „Contactați-ne”, îți pot ajuta afacerea să câștige recunoaștere online. Folosirea cuvintelor cheie în întregul text al paginii ajută Google să o citească și să o clasifice corespunzător.

Instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie precum Keyword Planner te pot ajuta să înțelegi cuvintele cheie pe care oamenii le caută legate de produsele sau serviciile tale. Uită-te la valori utile, cum ar fi volumul lunar de căutare și concurența, pentru a determina ce cuvinte cheie îți oferă ție cea mai mare valoare.

În cele mai multe cazuri, companiile mai mici se vor concentra pe long tail terms (3 sau mai multe cuvinte cheie cu căutări specifice şi search volume mai redus). Acestea au o concurență mai mică și pot avea mai mult succes decât head terms, deoarece ajută la înţelegerea mai bună a intenţiei de căutare fiind mai specifice.

De exemplu, dacă cineva caută „mâncare pentru câini”, devine mai greu să identifici exact ce vrea să găsească. Poate că cercetează cele mai bune mâncăruri pentru câini de talie mică sau vrea să încerce o rețetă de tratare pentru câini. Pe de altă parte, dacă un utilizator introduce un cuvânt cheie long tail precum „mâncare uscată pentru câini de talie mică”, vei ști exact ce vrea să găsească și că este gata să cumpere.

Campaniile SEO de înaltă performanță conțin atât cuvinte cheie head terms, cât și long tail terms, iar termenii pe care alegi să îi vizezi vor depinde de afacerea și obiectivele tale.

Dacă vrei să înveți mai multe despre acest proces complex de keyword research, accesează articolul următor: https://limitless.ro/blog/keyword-research/.

Sursa: https://stoica.co/keyword-research-for-seo-step-by-step-process/

Conținut unic și optimizat

Conținutul este un factor cheie în lumea SEO. Singura sarcină pe care o are Google este să le ofere utilizatorilor exact ceea ce caută, astfel că motorul de căutare acordă prioritate conținutului relevant, valoros și optimizat, care îndeplinește cât mai complet nevoile celor care caută.

Conținutul tău trebuie să fie unic, deoarece te va ajuta să te evidențiezi față de concurență, precum și să previi orice plagiat accidental, care poate avea un impact negativ asupra credibilității site-ului tău și poate aduce o penalizare manuală.

✨ Iată câteva modalități prin care îți poți face conținutul SEO extrem de valoros:

• Adaugă detalii: imaginile, capturile de ecran și pașii facilitează probabilitatea ca cineva să-ți pună în practică conținutul.
• Scriere clară: un copywriting puternic îți va face conținutul mai captivant.
• Material actualizat: strategiile, pașii și exemplele noi sunt foarte importante.
• Autorii experți: majoritatea conținutului este scris de oameni care nu au făcut niciodată ceea ce ți-au spus să faci. Conținutul de la cineva cu experiență de primă mână este aproape întotdeauna mai valoros decât ceva scris de un scriitor independent la întâmplare.

Conținut care satisface intenția de căutare

Google dorește să le arate utilizatorilor conținut de calitate, care să le satisfacă intenția de căutare. Cu alte cuvinte, rezolvă problema unui căutător complet și eficient.

Există patru tipuri de intenții de căutare:

Informaționale: utilizatorii caută informații.
Navigaționale: utilizatorii doresc să viziteze un anumit site web sau o pagină.
Comerciale: utilizatorii doresc să compare produse sau servicii înainte de a face o achiziție.
Tranzacționale: utilizatorii doresc în mod activ să cumpere ceva.

O modalitate simplă de a afla intenția din spatele unui anumit cuvânt cheie este să te uiți la prima pagină de rezultate pentru interogare. Titlurile care includ cuvinte cum ar fi: cum, modalități sau metode indică intenția de căutare informațională. Alternativ, cuvinte precum best și top dezvăluie intenția comercială.

Apoi, trebuie să creezi conținut care să satisfacă intenția.

» Dacă este informațional, furnizează cât mai mult conținut relevant posibil. Acoperă temeinic subiectul, răspunde la întrebările frecvente și ajută utilizatorul să înțeleagă problema.

» Dacă intenția este comercială, oferă-le celor care caută informațiile de care au nevoie pentru a lua o decizie de cumpărare în cunoștință de cauză. Aceasta ar putea include recenzii, prețuri, comparații, fotografii, întrebări frecvente etc.

» Dacă intenția este tranzacțională, asigură-te că paginile tale sunt optimizate cu date structurate, astfel încât produsele să poată apărea în caruselul Google Shopping. Poți evidenția anumite puncte de vânzare în titlul paginii, cum ar fi reducerile, calitatea produsului, selecția largă etc.

Folosește imagini originale și optimizate

Imaginile contează atât pentru SEO, cât și pentru utilizatori. Ele te ajută să separi conținutul, să oferi context, cum ar fi pentru procese complicate sau caracteristici dificil de descris. Include imagini în conținutul tău, de la fotografii stock, grafică personalizată, până la screenshot-uri.

Când adaugi imagini pe site-ul tău, nu uita să le comprimi. Multimedia supradimensionată îți poate încetini viteza paginii, ceea ce poate afecta clasamentul. Nu uita să adaugi text alternativ, deoarece acest detaliu suplimentar face site-ul mai accesibil și te poate ajuta la clasarea în Google Images.

Cu cât imaginile tale sunt mai utile, cu atât este mai probabil ca utilizatorii să arate semne mai mari de implicare. Așadar, adaugă imagini care să-ți susțină conținutul. Vei avea și mai multe șanse de reușită dacă îți creezi propria grafică și o partajezi pe rețelele sociale.

✨ Cum să-ți optimizezi imaginile?

• Asigură-te că se încarcă rapid utilizând strategii precum reducerea dimensiunii fișierului și implementarea lazy loading.
• Crearea de etichete alt descriptive care spun motorului de căutare ce este imaginea, astfel încât Google să poată vedea imaginea ca pe o piesă valoroasă de conținut pe site-ul tău. Textul alternativ ajută și persoanele cu deficiențe de vedere care utilizează site-ul, asigurându-se că pot aprecia pe deplin conținutul.
• Selectarea titlurilor și a numelor de fișiere pentru imaginile tale care să le reflecte, precum și cuvintele cheie pe care vrei să le încorporezi în conținut.

Linkuri interne

Linkurile interne sunt importante pentru SEO on-page, deoarece trimit cititorii către alte pagini de pe site-ul tău, păstrându-i mai mult timp acolo și pentru că îl ajută pe Google să înțeleagă relația dintre paginile de pe site, făcându-l valoros și util. Un cadru extins de linkuri interne întărește contextul și relevanța, precum și profunzimea acoperirii unui subiect.

De asemenea, cu cât vizitatorii stau mai mult timp pe site-ul tău, cu atât mai mult timp are Google să acceseze cu crawlere și să indexeze paginile din site. Acest lucru îl ajută să absoarbă mai multe informații despre site și să îl claseze mai sus în SERPs.

Linkurile interne sunt uimitoare pentru experiența utilizatorului. Acestea îi ajută pe oameni să descopere mai mult din conținutul tău, cum ar fi postări suplimentare pe blog sau un studiu de caz valoros.

O strategie puternică de internal linking reprezintă o modalitate excelentă de a reduce rata de respingere și de a îmbunătăți alte valori în Google Analytics, cum ar fi rata de conversie și durata medie a sesiunii.

👇 Sfat!

Utilizează anchor text scurt, descriptiv, axat pe cuvinte cheie pentru linkurile tale interne. Totodată, este esențial să faci un link de la cele mai relevante secțiuni ale conținutului tău la alte pagini care acoperă subiectul.

Dacă ești curios să afli mai multe despre cum să-ți construiești o strategie solidă de link building, citește articolul: https://limitless.ro/blog/smart-link-building/.

Sursa: https://www.seocalling.com/internal-linking-analysis/

Mobile friendly

Un site web prietenos cu dispozitivele mobile este esențial, deoarece mai mult de 50% din traficul internetului provine de la dispozitive mobile. Dacă oamenii de pe smartphone-uri și tablete nu îți pot accesa site-ul, clasamentul în rezultatele căutării va scădea.

Motoarele de căutare folosesc compatibilitatea cu dispozitivele mobile sau receptivitatea ca factor de clasare. Aceasta înseamnă că, dacă site-ul tău nu este optimizat pentru utilizatorii de telefonie mobilă, vei pierde clienți potențiali și venituri valoroase.

👇 Sfat!

Utilizează instrumentul Google de testare pentru dispozitive mobile pentru a verifica capacitatea de răspuns a site-ului tău!

Tactici Avansate de SEO On-Page

Featured Snippets

Fragmentele recomandate apar deasupra altor rezultate organice de căutare, ceea ce le face incredibil de valoroase. Există diferite forme de featured snippets, printre care:

  • Definiții
  • Tabele
  • Liste
  • Videoclipuri

Deoarece fragmentele recomandate apar în „poziția 0”, ele te pot ajuta cu CTR.

Pentru a vedea dacă ai fragmente recomandate în prezent, accesează instrumentul de urmărire a poziției, unde va trebui să configurezi o campanie pentru site-ul tău, în cazul în care nu ai făcut-o deja. Du-te la fila Featured Snippets pentru a afla dacă ai deja fragmente recomandate pentru cuvintele cheie pe care le urmărești și dacă există oportunități suplimentare.

Așadar, având aceste informații, poți afla pentru ce fragmente recomandate să optimizezi.

👇 Sfat!

Efectuează o cercetare manuală a competitorilor și vezi ce conțin paginile lor și nu ai tu:
Includ o definiție concisă și ușor de utilizat a interogării?
Răspund direct la întrebare cu suficiente detalii?
Au o listă utilă care se potrivește cu intenția de căutare?

În funcție de cuvântul cheie și de fragmentul recomandat în cauză, îți poți reorganiza conținutul pentru a servi utilizatorii cât mai bine cu putință.

Sursa: https://www.clearvoice.com/blog/where-featured-snippets-headed-tips-on-snagging-them/

Schema Markup

Google folosește roboți automați pentru a-i ajuta să acceseze cu crawlere, să indexeze și să redea conținutul tău web. Pentru a-ți înțelege site-ul, Google se bazează pe un limbaj simplu, tehnologic, numit schema markup, pentru a clarifica despre ce este site-ul și cum sunt legate paginile web.

Acest vocabular de codare este cunoscut și sub numele de date structurate. Schema markup semnalează atunci când conținutul este despre:

  • Evenimente
  • Produse
  • Oameni
  • Afaceri locale
  • Organizații
  • Recenzii
  • Rețete
  • Condiții medicale

Spre exemplu, dacă vrei să știi ce evenimente locale au loc în zona ta, scrie pur și simplu pe Google. Dacă paginile de evenimente au implementat corect schema markup, ar trebui să obții un rezultat de căutare ca cel de mai jos.

Când tastezi „evenimente București lângă mine”, vei obține o listă cu evenimentele care au loc în apropiere, cu datele și locațiile incluse. Acest lucru te ajută să găsești un eveniment care te interesează.

Page Speed

Google a spus direct că viteza paginii este un semnal de clasare pentru desktop și mobil.
Poți folosi instrumentul gratuit PageSpeed Insights de la Google pentru a obține un scor general de performanță atât pentru dispozitive mobile, cât și pentru desktop, în plus față de sugestii de îmbunătățire care pot fi acționate.

De asemenea, poți afla mai multe despre performanța site-ului tău direct în Semrush prin instrumentul de audit al site-ului. Accesează raportul Core Web Vitals pentru a afla dacă anumite pagini îți încetinesc site-ul și ce poți face pentru a aduce îmbunătățiri.

Mai multe despre optimizarea vitezei de încărcare a site-ului găsești în acest articol: https://limitless.ro/blog/optimizare-viteza-site/.

Concluzii

SEO on-page este un proces constant. Este una dintre părțile fundamentale care te asigură că conținutul tău există în paginile cu rezultate ale motorului de căutare. Acesta nu se încheie niciodată cu o pagină perfectă. Este nevoie să revizuiești și să auditezi în mod constant conținutul pentru a te asigura că este bun, relevant și actualizat.

Pe măsură ce Google se îmbunătățește, înțelege mai bine ce caută utilizatorii și cum să le satisfacă nevoile, iar acest lucru înseamnă că trebuie să ai un conținut la înălțime pentru a putea învinge concurența.