Optimizarea SEO a Denumirii de Produs Pentru Magazine Online

Durata citire articol - 11 min.

Creează-ţi Strategia Optimă Pentru Denumirile Tale de Produse

Nu ştii cum să îţi creşti conversiile? Vrei să te afişezi cât mai sus în rezultatele căutărilor cu produsele tale? Acest articol te va ajuta să găseşti variantele optime pentru denumirile de produse pentru a te putea bucura de un ROI pe cinste!

Ce spun clientii despre Limitless Agency?
Paul Sevan - CEO Enipau.ro
Andrei - CEO Ecovent.ro
Cristian Bolocan - Head of SEO & Partner la Limitless Agency

Acest articol te va învăţa:

  • Ce înseamnă optimizarea denumirii de produs
  • Cum te ajută denumirile de produse optimizate
  • De ce sunt denumirile de produse atât de importante
  • Cei mai importanţi paşi de urmat pentru optimizări de produse de succes
  • Ce să nu faci atunci când vrei să optimizezi o denumire de produs
  • Să-ţi creezi propriile template-uri pentru titlurile produselor tale
  • Cum să foloseşti cele mai relevante cuvinte cheie pentru denumirile de produse
  • Cum arată o denumire de produs optimizată
  • Alte sfaturi pentru a atrage cât mai mulţi utilizatori pe site

Ce Înseamnă Optimizarea Denumirii de Produs?

Optimizarea denumirilor produselor astfel încât să se potrivească cât mai bine cu termenii de căutare utilizaţi de clienţi îţi va ajuta produsele să apară în cele mai relevante căutări (interogări).

Caracteristicile despre produse pot modela felul în care funcţionează anunţurile şi rezultatele din Google. Pentru a realiza anunţuri şi campanii cât mai reuşite pentru Google Shopping este necesar să furnizezi cât mai multe date importante despre produsele tale.

Foloseşte denumiri de produse pentru a transmite în mod clar care sunt produsele pe care doreşti să le vinzi. Un titlu precis îţi va oferi şanse mai mari ca utilizatorii să facă click pe produsul tău.

product title

Sursa: https://www.flexipim.com/wp-content/uploads/2021/03/product-title-OG-image.jpg

Premiile castigate de Limitless Agency:

Cum Te Ajută Denumirile de Produse Optimizate?

În primul rând, titlurile contribuie la modul în care Google indexează produsele şi le serveşte pentru afişări.

În al doilea rând, denumirile optimizate îi ajută pe utilizatori să îţi găsească produsul cu uşurinţă în SERP (pagina cu rezultate din motoarele de căutare).

În al treilea rând, userul înţelege foarte bine produsul din denumire. De exemplu, dacă un produs se numeşte Pantofi Lara, acest lucru nu spune nimic despre el, însă dacă produsul se numeşte Pantofi Lara Negri Mărimea 38, din Piele Naturală, Casual cu Toc Înalt atunci este foarte explicit pentru client ce va vedea pe site.

În ultimul rând, titlurile optimizate îi determină pe utilizatori să dea click pe produs, în urma căruia se vor afişa informaţiile relevante într-un mod cât mai clar şi convingător, care să ducă la o decizie de achiziţionare.

Aşadar, descrierile de produse sunt utile atât pentru Google, cât şi pentru clienţi:

titluri produse

De Ce Sunt Denumirile de Produse Atât de Importante?

Denumirile de produse reprezintă unele dintre cele mai importante componente vizate de Google pentru stabilirea relevanţei unui anunţ pentru o anumită interogare. În cazul în care un titlu de produs nu conţine cuvinte cheie relevante, acesta riscă să nu apară în rezultatele căutării.

Studii de caz Limitless Agency:

Pe lângă acestea, denumirile de produse reprezintă un factor cheie pentru optimizarea paginilor de produs, făcând experienţa utilizatorului mult mai plăcută şi uşoară.

Este important să cunoşti faptul că nu doar Google este interesat de ceea ce conţin denumirile de produse, deoarece consumatorii sunt aceia care, alături de imaginile de produse, analizează titlurile produselor înainte de a lua decizia de cumpărare. Dacă aceştia nu găsesc ceea ce caută sau sunt confuzi, pot ignora produsele tale şi se pot îndrepta spre concurenţi.

Titlurile trebuie să scoată în evidenţă cele mai relevante caracteristici ale produsului pentru a-i ajuta pe potenţialii clienţi să parcurgă mult mai uşor informaţiile şi pentru a-i convinge să dea click pe produs.

Spre exemplu, atunci când utilizatorul caută un articol de îmbrăcăminte, acesta va acorda mai multă importanţă caracteristicilor precum: model, marcă sau culoare, spre deosebire de atribute legate de numărul modelului sau material.

Mai jos se poate observa un exemplu de titlu de produs:

produs

Factorul cheie este să stabileşti care sunt cele mai importante atribute pentru clienţii tăi şi să le adaugi în mod descrescător în funcţie de importanţă în titlul produsului. Vei îmbunătăţi astfel performanţa de căutare şi vei atrage noi clienţi către magazinul tău online.

Cei Mai Importanţi Paşi de Urmat Pentru Optimizări de Produse de Succes

  • Foloseşte un titlu relevant care să descrie în mod clar produsul;
  • Google recomandă folosirea unui număr de 150 de caractere;
  • Include cele mai importante caracteristici la început (poate mărime, gramaj, atribute, culori, brand etc.);
  • Descrie produsul afişat în landing page;
  • Foloseşte cuvinte cheie.

Cuvintele cheie te ajută să îţi conectezi produsul la căutările utilizatorilor care vor recunoaşte, astfel, ceea ce vinzi. Acestea pot include detalii despre produs legate de: numele produsului, marcă, detalii specifice despre zona produsului etc.

Află cum să faci Keyword Research pentru magazinele online prin accesarea articolului Cum Să Faci Keyword Research?

Citește și: Optimizare SEO Magazine Online: 10x in Trafic Organic.

Creează titluri distincte pentru variantele de produs:

  • Adaugă detalii diferite pentru fiecare variantă de titlu de produs: spre exemplu, în cazul în care vinzi saltele, fiecare saltea trebuie diferenţiată prin dimensiuni sau alte caracteristici proprii, cum ar fi o husă inclusă sau o pernă cadou. Astfel, dacă diferă tipul, forma sau culoarea, asigură-te că produsele au titluri diferite, deoarece pentru o căutare se vor putea afişa mai multe produse, nu doar unul.
  • Fii cât mai specific: cu cât eşti mai bogat în detalii despre produsul tău, cu atât utilizatorilor le va fi mai uşor să identifice produsul şi să se asigure că acesta le va satisface nevoile.

Sporeşte atractivitatea denumirilor tale de produse:

  • Utilizează majuscule la începutul fiecărui cuvânt compus din peste 3 litere;
  • Foloseşte cifre pentru numerale: 5 în loc de cinci;
  • Foloseşte separatoare: :, -, /, |;
  • Creează un titlu cursiv, uşor de citit și natural.

Foloseşte un limbaj profesional şi corect gramatical: gramatica folosită în mod corect este mult mai uşor de înţeles şi oferă un aspect profesional, fapt care poate conduce la un număr mai mare de clickuri. Totuşi, încearcă să foloseşti un limbaj informal, pentru a fi pe înţelesul tuturor utilizatorilor.

Repetă acest proces atunci când consideri că este nevoie: optimizează-ţi titlurile produselor în funcţie de schimbările ce au loc în site (ex. adăugare de noi modele sau sortimente) şi în funcţie de modificarea comportamentului de căutare.

Ce Să Nu Faci Atunci Când Vrei să Optimizezi o Denumire de Produs?

Evită să foloseşti cuvinte dintr-o limbă străină, atât timp cât acestea nu sunt bine înţelese de către utilizatori:

De pildă, dacă ai un magazin online cu produse vestimentare şi vinzi blugi skinny pentru femei, asigură-te ca utilizatorii înţeleg termenul skinny şi oferă-le explicaţii suplimentare despre aceştia, cum ar fi blugi mulaţi sau blugi strâmţi.

Nu include text promoţional în denumirea de produs:

Este de preferat să eviţi să adaugi informaţii cu conţinut promoţional în titlurile tale de produse, cum ar fi: date de vânzare, preţuri, data sau costul livrării, numele companiei tale etc.

Evită să utilizezi moduri extravagante pentru a accentua anumite cuvinte sau a atrage atenţia:

Spre exemplu, este bine să nu incluzi majuscule pentru cuvinte întregi, simboluri bizare, HTML tags etc.

Nu utiliza spaţii albe suplimentare:

În loc de asta, foloseşte acele caractere într-un mod mult mai eficient pentru a-ţi descrie produsele.

Nu pune brandul la începutul denumirii de produs:

Scopul nu este de a construi brand awareness prin produse, ci scopul este de a-ţi face cunoscute produsele în mod corect şi de a le vinde.

Creează-ţi Propriile Template-uri Pentru Titlurile Produselor Tale

Acest lucru va depinde, în primul rând, de tipul de categorie de produse pe care doreşti să le vinzi. Nu există o formulă constantă. Este important să optimizezi fiecare titlu în parte în funcţie de tipul de produs.

Iată câteva exemple în funcţie de tipurile de categorii de produse:

optimizare produse fashion
optimizare produse electronice si electrocasnice
optimizare produse casa si gradina
optimizare produse accesorii fashion

Foloseşte Cele Mai Relevante Cuvinte Cheie Pentru Denumirile de Produse

Pentru a-ţi putea atinge obiectivul mult dorit este important să te concentrezi pe cuvintele cheie relevante pentru produsele tale. Cum descoperi care sunt cuvintele cheie cele mai potrivite? Accesează articolul legat de cum îţi poţi crea strategia de Keyword Research şi vei învăţa paşii esenţiali într-un mod rapid, simplu şi eficient!

Mai mult decât atât, asigură-te că vei plasa aceste cuvinte cheie la începutul titlului, deoarece utilizatorii vor citi, de cele mai multe ori, primele 70 de caractere din denumirile tale de produse, iar Google acordă o importanţă ridicată termenilor aflaţi la început de frază.

Un alt aspect extrem de important ce trebuie realizat pe parcursul procesului de alegere a cuvintelor cheie este legat de testarea A / B, cu ajutorul căreia poţi testa mai multe formule de titluri şi cuvinte cheie pentru a-ţi adapta strategia şi a descoperi ce funcţionează cel mai bine pentru afacerea ta.

Cum Arată o Denumire de Produs Optimizată?

Mai întâi de toate, trebuie să clarificăm informaţiile esenţiale despre cum ar trebui să fie descrierile de produse, după cum urmează:

  • Conţinut original / unic;
  • Descrieri informative şi persuasive;
  • Trebuie să răspundă la posibile întrebări despre produse;
  • Este util să foloseşti variații de cuvinte cheie (sinonime, cuvinte din aceeaşi familie lexicală);
  • Utilizează formatarea textului (liste cu bullets, subtitluri).

Pentru a înţelege exact modul în care funcţionează aceste titluri, îţi vom arăta câteva exemple concrete de cum ai putea să optimizezi denumirile pentru produsele tale.

În poza de mai jos, denumirea de produs Tricou ZURI este mult prea vagă şi incompletă:

tricou zuri

Iată cum poate fi optimizat acest titlu pentru a-ţi aduce noi clienţi pe site: Tricou Dama Negru ZURI 100% Bumbac, Mărime S

Un alt exemplu este reprezentat în poza următoare, în care titlul de produs Cercei lungi cu pietre negre conţine informaţii insuficiente:

exemplu cercei

Optimizarea acestei denumiri de produs va arăta în felul următor: Cercei Damă Negri din Aliaj Zinc, Lungime 5 cm, Sistem de Prindere cu Tortiţă şi Şurub

Este esenţial să incluzi caracteristicile care definesc cel mai bine produsul. Acestea pot fi legate de: gen, grupa de vârstă, tipul produsului, model, culoare, dimensiuni, opţiuni de personalizare sau un nume de marcă puternic.

Aşază aceste atribute la începutul denumirii, pentru a-i putea informa pe clienţi înainte de a accesa site-ul. În majoritatea formatelor de anunţuri, denumirile de produse sunt tăiate, ceea ce îngreunează căutarea şi poate duce la părăsirea site-ului.

Alte Sfaturi Pentru a Atrage Cât Mai Mulţi Utilizatori pe Site

Gândeşte-te într-un mod strategic la clienţii tăi!

Utilizează ceea ce cunoşti despre produsele şi clienţii tăi pentru a-ţi putea planifica în avans traseul optim către succes. Identifică oportunităţi precum optimizări ale datelor despre produse, paginile de destinaţie sau procesul de plată, menite să creeze cea mai bună experienţă de cumpărături pentru clienţi, deoarece aceştia sunt mai predispuşi să achiziţioneze atunci când găsesc rapid ceea ce caută, un conţinut bogat care să îi ajute să ia o decizie în cunoştinţă de cauză, precum şi dacă pot finaliza tranzacţiile în doar câţiva paşi simpli.

Prioritizează produsele de valoare care au cel mai mare impact asupra performanţei tale atunci când aloci resursele, asigură-te că furnizezi date complete despre produsele importante din site-ul tău şi că poţi remedia orice problemă critică care poate apărea pe parcursul navigării în site.

Realizează experimente pentru a putea identifica cele mai eficiente tehnici de optimizare pentru produsele tale şi publicul vizat. De pildă, poţi încerca să adaugi culoarea în titlurile unor produse de vestimentaţie. Apoi analizează schimbarea valorilor cheie de perfomanță. Poţi testa, aşadar, diverse tactici pentru a afla care sunt cele care generează rezultate mai bune pentru afacerea ta.

Profită de oportunităţile care pot apărea pentru a-ţi diferenţia anunţurile şi listările cu evaluări ale produselor, promoţii sau recenzii ale clienţilor şi evidenţiază-ţi ofertele unice.

Fii foarte specific!

Am văzut de multe ori pe site-urile de fashion denumiri de produse care nu iau în calcul genul. De exemplu, atât bărbaţii cât şi femeile caută: pantofi, tricouri, blugi, pantaloni, ochelari etc. De aceea, este important să adaugi în denumirea de produs cuvintele Damă / Bărbaţi, chiar dacă imaginea poate avea un model şi utilizatorul ştie dacă produsul este pentru bărbaţi sau femei. Doar în acest mod produsul tău va răspunde clar la căutări.

Există şi cazuri aşa:

Nume produs: Tricou alb 2

Poză produs:

tricou alb

Aici nu îți poți da seama cu ușurință cui se adresează produsul. Poţi doar presupune că este unisex.

Foloseşte imagini de calitate înaltă!

Oferă imagini profesionale pentru a capta atenţia clienţilor tăi şi a publicului ţintă şi îmbunătăţeşte, astfel, performanţa produselor.

Furnizează imagini cu cea mai mare rezoluţie de care dispui, deoarece produsele cu imagini foarte calitative sunt mai susceptibile să apară pentru interogări de căutare relevante, în special pe smartphone-urile cu rezoluţie înaltă de astăzi.

Evită să foloseşti imagini substituente sau care includ mesaje promoţionale şi sigle.

Totodată, optimizarea imaginilor de produse, precum şi a descrierilor produsului va creşte şansele de a atrage cât mai mult trafic organic pe site, aşa că nu mai sta pe gânduri!

Oferă cele mai precise date despre produsele tale!

Foloseşte informaţii actualizate şi complete despre produse pentru a construi şi a consolida încrederea clienţilor tăi.

Menţine preţul şi disponibilitatea actualizate, la fel şi taxele sau expedierea prin utilizarea automată a feedurilor.

Clienţii potenţiali vor părăsi site-ul dacă nu găsesc preţul sau disponibilitatea produselor.

Utilizează un cod unic de produs şi o valoare a titlului pentru fiecare produs. Utilizarea aceluiaşi cod consecvent cu fiecare articol va păstra datele sale istorice. În plus, printr-un titlu diferenţiat, poţi prezenta detaliile şi atributele fiecărui produs pentru a ajuta clienţii să găsească rapid ceea ce caută.

Potriveşte datele despre produs cu paginile de destinaţie!

Respectă cerinţele în ceea ce priveşte pagina de destinaţie pentru a te asigura că aşteptările clienţilor tăi sunt îndeplinite.

Foloseşte acelaşi titlu şi descriere de produs la fel ca în pagina de destinaţie, fără să utilizezi sinonime sau termeni care nu se regăsesc şi în pagina de destinaţie a produsului. Clienţii se aşteaptă ca mesajele din anunţuri şi listele de produse să se potrivească cu cele din paginile de destinaţie. Diferenţele dintre acestea pot crea experienţe neplăcute şi pot duce la părăsirea paginii de către utilizatori, fără a realiza achiziţia. Utilizează aceleaşi nume de culori în datele despre produse, aşa cum apar pe pagina de destinaţie. Spre exemplu, nu schimba o culoare precum albastru deschis în bleu, deoarece poţi crea confuzie în rândul clienţilor.

Mai multe sfaturi despre cum ar trebui să arate o pagină de produs găsești pe Google Merchant Center: Feed de Produse – Probleme & Soluţii.

product title

Sursa

Concluzii

Optimizarea titlurilor de produse nu este importantă doar pentru algoritmul Google, ci şi pentru cumpărători sau clienţi potenţiali. De aceea, adăugarea celor mai relevante şi utile caracteristici în denumirile tale de produse duce la sporirea numărului total de afişări, clickuri, precum şi la creşterea ratei de conversie.

Dacă produsul tău are o caracteristică care reprezintă un punct de vânzare pentru clienţi, asigură-te că îl vei evidenţia în titlu.

Nu uita să testezi A / B diferite structuri şi cuvinte cheie, deoarece în acest fel poţi vedea ce funcţionează cel mai bine pentru fiecare dintre categoriile tale de produse.

Prin urmare, optimizarea denumirilor de produse poate oferi îmbunătăţiri semnificative succesului afacerii tale pe termen îndelungat.

Pentru a-ţi crea strategia optimă de titluri de produse, nu ezita să ne contactezi. Noi te vom ajuta să-ţi dublezi numărul vânzărilor şi să te bucuri de succesul binemeritat!