Conținutul Evergreen: Definiție, Funcționalitate, Beneficii, Strategie & Exemple

Durata citire articol - 15 min.

Începem articolul după cum se predă la cele mai prestigioase cursuri de publicitate și marketing online: cu un hook. Exemplul de mai jos arată foarte limpede impactul pe care conținutul evergreen îl are asupra campaniilor de optimizare SEO:

continut evergreen

continut non-evergreen

Aceste două imagini ilustrează cât se poate de clar diferența dintre un proiect de optimizare SEO care a implementat cu agenția noastră o strategie evergreen de content marketing și un proiect care a ajuns recent la noi, plecând de la o agenție care nu a agățat oportunitățile SEO și a folosit conținutul non-evergreen.

Evergreen – un termen din lumea marketingului digital, în general, și din lumea marketingului prin conținut, în particular, reușește să ofere deseori bătăi de cap atât content writerilor aflați la început de carieră, cât și clienților agenției cu care abia începem colaborarea. Pe cât de ușor pare a fi de înțeles, pe atât de complicat devine cu cât aprofundăm mai mult strategia de conținut, identificarea celor mai bune oportunități pentru optimizarea SEO, câștigarea încrederii unui număr cât mai mare de utilizatori și convertirea acestora în clienți fideli. 

Cuprins

1. Ce este conținutul evergreen? Definiție și funcționalitate

2. Ce NU este conținutul Evergreen?

3. De ce este conținutul evergreen important și cum te ajută în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)?

4. Cum să creezi evergreen content? Ingredientele de bază ale unui conținut relevant și personalizat

5. Exemple de Conținut Evergreen + Conținut NON-Evergreen

5.1. Exemple de conținut evergreen

5.2. Exemple de conținut non-evergreen

6. Cum să-ți promovezi conținutul evergreen?

7. Cum măsori succesul conținutului tău evergreen?

1. Ce este conținutul evergreen? Definiție și funcționalitate

Cuvântul “evergreen” este folosit adesea de către creatorii de conținut SEO pentru a descrie materialele ce rămân mereu de actualitate pentru utilizatori. Precum sugerează și numele, conținutul evergreen este un conținut proaspăt, care își păstrează valoarea în timp și are puterea de a genera lead-uri, de a aduce constant pe site-ul tău diverși utilizatori și un număr mai mare de clienți, chiar dacă acesta nu a fost publicat recent.

Astfel, atunci când se creionează o strategie de conținut, este important ca atenția să fie îndreptată către topicurile evergreen. Acestea aduc un raport mult mai avantajos între munca depusă (crearea strategiei de conținut, identificarea cuvintelor cheie etc.) și rezultatele obținute, comparativ cu raportul adus de alegerea unor topicuri non-evergreen și rezultatele aduse de acestea. 

Topic evergreen: Amenajare living mic
Topic non-evergreen: Trenduri amenajare living mic 2023 

Dacă cele două topicuri se concretizează în articole de blog pentru planul de marketing, primul, amenajare living mic, va aduce cititori pe site-ul tău atât anul acesta, cât și anul viitor sau peste cinci ani. Este un topic care trezește mereu curiozitatea, un topic mereu relevant. În schimb, trenduri amenajare living mic 2023 va aduce trafic pe blog doar în anul 2023. Subiectul va fi depășit în doar câteva luni de la redactare, își va pierde relevanța și nu va mai aduce trafic. 

Bineînțeles, din când în când, a posta conținut non-evergreen (trenduri, noutăți etc.) poate aduce a breath of fresh air pe blogul afacerii tale și poate crește nivelul de autoritate al site-ului în nișa în care activezi. 

Pentru a-și menține calitatea în timp, conținutul trebuie să bifeze 3 mari caracteristici: 

  • să fie educativ
  • să fie relevant
  • să fie personalizat

Pentru a avea succes și a atrage cititori, pentru a fi văzut de Google drept o sursă care merită să fie plasată în primele rezultate din SERP, este nevoie ca articolele care compun blogul tău să fie perfect adaptate nevoilor și așteptărilor cititorului. De asemenea, ele trebuie să fie specifice nișei în care activezi și să fie scrise pentru clienții tăi. Un organizator de nunți va avea articole despre nunți, iar o clinică de oftalmologie va avea articole despre tot ce ține de ochi și vedere. Fiecare trebuie să scrie despre zona în care are expertiză și autoritate, o clinică de oftalmologie nu are expertiză în zona de organizare a nunților, la fel cum un wedding planner nu are autoritate când vine vorba de recomandarea unor ochelari de vedere.

continut evergreen blog nuntapeplaja

Sursa foto: nuntapeplaja.ro

În categoria de conținut evergreen se încadrează articolele care răspund întrebărilor frecvente și comune, tutorialele și conținutul de tip resursă, articolele informative și ghidurile.

În fiecare nișă există subiecte evergreen. Bineînțeles, unele beneficiază de o plajă mai largă de subiecte care ar putea fi abordate, în timp ce pentru altele este nevoie de mai multă inspirație și creativitate pentru a planifica o strategie SEO de content marketing care să aibă succes.

Ce trebuie să reții tu până aici? Conținutul de tip evergreen care beneficiază de caracteristicile menționate mai sus se bucură de valabilitate și relevanță pe termen lung. Punând la punct un plan de marketing inteligent, oferind informații ce își păstrează autenticitatea și valoarea cu trecerea anilor, vei putea aduce constant trafic pe site.

2. Ce NU este conținutul Evergreen?

Pentru a înțelege cât mai bine cum se poate produce în mod constant un conținut SEO relevant și autentic, merită să înțelegi care sunt articolele evergreen, cele care se încadrează în această categorie, și care sunt caracteristicile care fac ca un articol să nu fie considerat evergreen. Așadar, vei regăsi mai jos câteva particularități ale tipurilor de conținut care te vor ajuta să înțelegi dintr-o singură privire în ce categorie poate fi așezat un anumit articol:

Articolele ale căror informații pot deveni, în timp, învechite, își vor pierde în mod evident din întâietate și relevanță. Pe cât de interesante sunt trendurile din 2023 pentru livingurile mici, pe atât de irelevante devin încă din ultimele luni ale anului. Cei care se gândesc să își redecoreze sufrageriile vor fi deja curioși despre trendurile din anul 2024, nu-i așa?

Informațiile specifice sunt benefice pentru utilizatorii care caută știri sau rapoarte exacte, cu scopul de a face comparații sau de a afla date legate de perioada respectivă, însă nu te baza că acest lucru îți va aduce trafic stabil pe site. Continuând cu exemplul anterior, dacă vei scrie despre trendurile din 2023, vei aduce trafic pe site pentru câteva luni, urmând ca mai apoi, brusc, traficul să fie într-o cădere liberă. El va scădea și va tot scădea, apoi va mai scădea puțin, până când va ajunge la 0 (sau aproape de 0, există uneori utilizatori care se rătăcesc în marea de informații oferită de motorul de căutare și ajung să acceseze pagini despre trendurile de acum câțiva ani). După această „tragedie” (care putea fi evitată), vei fi nevoit să aloci din nou resurse (de timp și bani) pentru a crea alte materiale de content marketing. 

Privind din cealaltă parte, dacă blogul tău va fi compus în mare măsură de conținut de tip evergreen (topicurile non-evergreen având locul lor, în funcție de fiecare nișă în parte, într-o strategie SEO de content marketing pe termen lung!), traficul pe site va fi cât de cât constant (ținând cont de sezonalitate), iar cu cât vei posta mai multe articole interesante, cu atât vei atrage mai mult trafic pe termen lung. Simplu, nu?

Rapoartele despre trendurile actuale sau evenimentele sezoniere riscă să devină învechite într-un timp foarte scurt, departe de a se încadra în categoria evergreen. Prin natura lor, știrile NU sunt considerate conținut de tip evergreen, excepție făcând cazurile în care textul oferă informații importante atât din punct de vedere istoric, cât și pentru păstrarea unei “arhive” în mediul online.
Am menționat anterior că trebuie să ții cont de sezonalitate, dar de ce este aceasta importantă? Ei bine, deși articolele sunt evergreen, interesul oamenilor pentru diverse subiecte crește și descrește pe parcursul unui an, iar anul următor ciclul se repetă. Ciclicitatea intereselor este ușor de înțeles: tu când ești curios de „idei cadouri Crăciun”? Cu siguranță nu în luna mai, când vei fi mai interesat de „vacanță Grecia”. Așadar, există anumite subiecte care trezesc interesul în fiecare an într-o anumită perioadă (dar și subiecte care au un număr mai constant de căutări pe parcursul unui an), iar tu trebuie să oferi conținut atractiv și optimizat SEO care să acopere nevoile utilizatorilor.

continut evergreen sezonalitate

3. De ce este conținutul evergreen important și cum te ajută în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)?

Crearea de conținut personalizat și cât mai relevant începe atunci când conștientizezi că succesul tău depinde de succesul utilizatorilor, succesul persoanelor care citesc articolele postate. Prin conținut, aceștia trebuie să beneficieze de îndrumare pentru a găsi răspuns la întrebările lor. Așadar, conținutul SEO evergreen anticipează așteptările vizitatorilor, răspunzând întocmai cerințelor acestora.

Cum se pot anticipa așteptările vizitatorilor? Folosind tool-urile pe care le avem la dispoziție! De la keyword research, la urmărirea trendurilor din mediul online, cu ajutorul unor tool-uri puternice și fiabile știm cu exactitate care sunt subiectele de interes din trecut, prezent și.. viitor ale potențialilor tăi clienți. 

Pentru a înțelege în ce mod te ajută acest tip de conținut să îți crești afacerea online, este esențial să înțelegi cum funcționează el în procesul de SEO. Pentru identificarea celor mai potrivite cuvinte cheie care să ușureze demersul de cercetare al utilizatorului, motoarele de căutare folosesc în permanență roboți software care accesează milioane de pagini web existente.

Ele acționează în 3 etape:

  • Crawling (descoperirea conținutului)
  • Indexarea (o analiză a cuvintelor cheie amănunțită și stocarea de conținut)
  • Preluarea (în situația în care interogarea utilizatorului poate duce către mai multe pagini relevante indexării, compatibile cu anumite cuvinte cheie)

Un alt aspect ce face parte din procedura de indexare a paginilor web include informații cu privire la conținutul ce și-a pierdut valabilitatea, ce nu a avut parte de vizualizări și de trafic în timp recent. Conținutul de tip evergreen se folosește de o analiză a cuvintelor cheie care vor fi căutate în permanență, indiferent de an. Folosirea acestora aduce un plus de valoare și autenticitate site-ului, încurajând motoarele de căutare să redirecționeze utilizatorii către site-ul tău. 

Google apreciază site-urile care au trafic organic constant și le consideră relevante pentru numeroase tipuri de interogări pe care internauții le fac. Crescând autoritatea site-ului în ochii motorului de căutare, el te va recompensa cu poziții mai bune în SERP, ceea ce duce la o mai mare probabilitate a comenzilor și fidelizării clienților.

Merită menționat că strategia de content marketing funcționează cel mai bine atunci când este însoțită de o strategie de smart link building, dar și de campanii de promovare Google Ads. Acestor eforturi de promovare, li se alătură îmbunătățirile de ordin tehnic aduse site-ului și obținem un mix care îți poate duce site-ul în primele rezultate organice și plătite din Google!

Înainte să trecem la elementele necesare pentru un conținut relevant și personalizat, trebuie să îți spunem că produsele comercializate au un impact semnificativ asupra strategiilor pe care le putem implementa. Conținutul evergreen va fi mereu relevant, dar la fel trebuie să fie și gama ta de produse sau serviciile oferite!

4. Cum să creezi evergreen content? Ingredientele de bază ale unui conținut relevant și personalizat

Te întrebi cum poți crea un conținut personalizat și cât mai relevant care să îți aducă trafic organic de calitate pe site? Ţi-am pregătit, mai jos, o listă cu câteva sfaturi utile, alături de ingredientele necesare pentru a obține conținut SEO mereu de actualitate.

  • Răspunde la întrebările utilizatorilor – oferă-ți expertiza în domeniu și răspunde cât mai cuprinzător la diversele întrebări pe care membrii publicului tău țintă le au în legătură cu subiectele relevante pentru nișa în care activezi.
  • Oferă sfaturi utile, cu ajutorul articolelor de tip “Cum să…” – pe lângă articolele scrise, la fel de relevante sunt videoclipurile cu tutoriale care pot fi postate atât pe blog (și însoțite de un articol evergreen cuprinzător), cât și pe platforme precum YouTube în cazul clipurilor lungi (nu uita de YouTube SEO) sau Tik Tok, Instagram și Facebook în cazul clipurilor (mai) scurte.
  • Vino cu explicații clare și amănunțite pentru conceptele din industria ta – cu cât vei contribui mai mult la educarea utilizatorilor și cu cât îi vei ajuta mai mult să stăpânească diverse subiecte, cu atât le vei câștiga mai ușor încrederea și îi vei putea convinge să treacă de la informare, la achiziție. 
  • Oferă informații complete – Google vede cu ochi buni articolele care oferă informații complexe, mai cuprinzătoare decât cele ale competiției. Expertiza pe care o ai în domeniu trebuie reflectată în articolele evergreen de content marketing.
  • Utilizează o serie de cuvinte cheie potrivite pentru a atrage trafic din căutări – tot ce facem pentru optimizarea SEO se bazează pe cuvintele cheie. Acestea sunt cărămizile cu ajutorul cărora construim articole, metadescrieri, titluri etc. care vor aduce trafic de calitate pe site.
  • Oferă continuitate site-ului și conținutului – deși ai putea crede că ai scris despre tot ce se putea scrie și ai postat conținut evergreen despre subiectele relevante pentru nișa ta, cu trecerea timpului apar noi interese și căutări din partea publicului tău țintă. Astfel, apar și noi topicuri care pot fi abordate într-o manieră creativă și, ai ghicit, evergreen!

Conținutul evergreen este, totodată, și un conținut educativ. Ce înseamnă conținut educativ? Dacă utilizatorul părăsește site-ul tău cu sentimentul că a preluat toate informațiile de care avea nevoie la momentul respectiv, dorind să revină și pe viitor, atunci conținutul tău și-a îndeplinit misiunea, aceea de a educa publicul țintă. Totuși, în cazul în care utilizatorul părăsește site-ul tău cu sentimentul că nu a înțeles pe deplin subiectul, nu a aflat răspunsul la întrebarea pe care o avea, spus mai simplu, nu a găsit soluția pentru problema lui, conținutul nu și-a îndeplinit misiunea, iar tu ai pierdut un potențial viitor client. 

Efortul pe care îl vei depune în crearea de conținut valoros și folositor, un conținut la care utilizatorii se vor întoarce peste luni sau chiar ani de la data publicării, atât timp cât nu scapă din vedere aspectele SEO, te va ajuta să ai parte de un flux constant de vizite pe site. 

Te poți folosi de inteligența artificială (AI) pentru a identifica topicuri relevante sau pentru a creiona structura articolelor tale. Totuși, input-ul uman este cel mai de preț pentru ca utilizatorii să aibă parte de informațiile de care au nevoie.

5. Exemple de Conținut Evergreen + Conținut NON-Evergreen

Un conținut care abordează întrebări frecvente ale utilizatorilor și oferă un set complex de cunoștințe de bază despre industrie ajută cititorii și clienții să dobândească mai multe informații despre tine, despre serviciile sau produsele pe care le vinzi, cum pot fi ele folosite, ce beneficii aduc etc. Bineînțeles, scopul final al oricărui ingredient din mixul de marketing este să aducă o rată de conversie cât mai bună, mai mulți clienți, mai multe vânzări. De asemenea, acest tip de conținut poate ajuta și strategia de growth hacking, fiind o soluție prin care poți aduce rapid trafic pe site. 

Totodată, un conținut mereu “verde” îți construiește autoritatea, abordând subiecte diverse legate de experiența și influența afacerii tale în domeniu. Această autoritate trebuie să crească și în ochii utilizatorilor, nu numai în ochii motorului de căutare. Atât Google, cât și cei care petrec ceva timp pe site-ul tău, trebuie să ajungă să te vadă ca fiind un expert în domeniu. Autoritatea pe care o vei câștiga va crește simultan cu încrederea pe care utilizatorii o prind în afacerea, serviciile sau produsele tale. Urmând acest fir logic, cu cât mai multe persoane au încredere în ceea ce pui pe piață, cu atât sunt mai predispuse să facă o achiziție sau să apeleze la serviciile tale.

Pentru a avea o imagine cât mai clară asupra tipurilor de conținut evergreen și non-evergreen, ți-am pregătit mai jos câteva exemple care te vor ajuta să deosebești mai bine cele două categorii de articole.

5.1. Exemple de conținut evergreen

Conținutul SEO evergreen vine la pachet cu un set de valori complexe; cu cât acesta va fi mai mult utilizat, cu atât el devine mai valoros. Conținutul evergreen își va menține calitatea în timp, fiind mereu de actualitate pentru cititori. Ideea din spatele conținutului este redactarea unor povești cât mai convingătoare, informații clare, ce răspund nevoilor cititorilor și pot fi găsite cu ușurință de către motoarele de căutare:

  • https://www.babyneeds.ro/blog/ai-insomnii-in-sarcina-aplica-cele-7-sfaturi-pentru-un-somn-odihnitor.htm
  • https://www.raoauto.ro/articol-blog/6-simptome-ale-bujiilor-defecte-pentru-motoarele-pe-benzina-pe-care-nu-le-cunosteai-pana-acum/52
  • https://www.homelux.ro/blog/130-idei-si-sfaturi-ingenioase-pentru-amenajarea-balconului/

Articolele de mai sus pot fi considerate conținut evergreen deoarece îndeplinesc următoarele criterii:

  • Oferă informații mereu actuale;
  • Aduc informații clare și concrete;
  • Prezintă un conținut relevant;
  • Nu își vor pierde din valoare, indiferent de an;
  • Nu prezintă un conținut datat.

Fiind articole evergreen, abordând subiecte care rămân relevante an de an, sezon de sezon, cele trei exemple (și restul articolelor tip evergreen) au potențialul de a reprezenta sursa pe care o accesează diverși utilizatori atunci când se confruntă cu o problemă. Spre exemplu, articolul despre amenajarea balconului, deși a fost postat acum mai bine de patru ani, se menține în prima poziție din SERP!

continut evergreen prima pozitie

Bineînțeles, orice articol evergreen, oricât de bine ar fi scris și oricât de multe informații interesante ar cuprinde, trebuie să fie optimizat SEO pentru ca Google să îl plaseze pe o poziție cât mai avantajoasă în rezultatele de căutare! 

Reține că nu este suficient să abordezi subiecte evergreen pentru a asigura succesul articolelor tale. Trebuie să le optimizezi corect (cuvinte cheie, headinguri, internal linking etc.) și să te asiguri că întreg site-ul este bine optimizat pentru a nu suferi penalizări din partea motorului de căutare.

5.2. Exemple de conținut non-evergreen

Articolele pe baza trendurilor actuale sau evenimentelelor de sezon sunt departe de a se încadra într-un conținut evergreen. Deși pot fi abordate pentru a aduce un boost traficului organic, pentru un flux constant de utilizatori nu este recomandat ca articolele non-evergreen să reprezinte zona spre care sunt îndreptate majoritatea resurselor de content marketing. 

Uite trei exemple de articole non-evergreen:

  • https://www.thehome.ro/blog/amenajari-interioare/tendinte-de-design-interior-toamna-iarna-2022
  • https://www.epielenaturala.ro/blog/moda-2022-vezi-ce-culori-sunt-in-trend-si-ce-fel-de-haine-se-poarta-anul-acesta.htm
  • https://www.notino.ro/beautyblog/tendinte/tendinte-de-machiaj-pentru-anul-2022/

Exemplele date NU se încadrează într-un conținut evergreen deoarece:

  • Reprezintă articole bazate pe trendurile dintr-un an;
  • Nu se adresează unei nevoi de informație constante;
  • Sunt limitate de o perioadă de timp. 

Acest lucru nu înseamnă că articolele de mai sus (și multe altele scrise în același stil) nu sunt scrise bine. Dimpotrivă! Ele au adus pe site acei utilizatori interesați de topicurile abordate, dar accentuăm trecutul verbului „a aduce”. 

Încheiem prin a te sfătui să îți îndrepți resursele alocate marketingului prin conținut și optimizării SEO către conținutul evergreen, în special dacă te afli la început, adică dacă pe blogul tău nu sunt scrise multe articole (sau deloc). Această abordare te va ajuta să obții un număr lunar de vizite pe blog, iar mai apoi, după ce vei crește îndeajuns, te vei putea îndrepta spre ocazionalele materiale non-evergreen care să aducă un boost traficului. 

6. Cum să-ți promovezi conținutul evergreen?

După ce ai scris articole relevante și evergreen, bazate pe o strategie de marketing smart, trebuie să promovezi acest conținut în așa fel încât să ajungă la cât mai multe persoane. Astfel, poți promova contentul tău evergreen prin următoarele canale: 

  • Social media – Facebook, Instagram sau chiar Tik Tok, toate pot fi folosite pentru a promova articolele de blog. Poți face postări scurte în care să surprinzi principalele puncte atinse într-un articol și să închei cu un call to action care să determine urmăritorii să intre pe blog pentru a citi tot articolul. Același lucru poate fi făcut cu ajutorul unui video scurt pe Tik Tok!
  • Newsletters – folosește-te de email marketing pentru a-i lăsa pe subscriberii tăi să știe că ai postat un nou articol pe blog! Știi deja că aceste persoane sunt interesate de noutăți din domeniu și de brandul tău, deci șansele ca ei să intre să citească un articol nou de pe site sunt mari. Totuși, ai grijă să nu trimiți mesaje tip newsletter foarte des. O frecvență crescută a acestora poate determina utilizatorii să dea unsubscribe din lista de abonați. O frecvență recomandată este de o dată pe săptămână sau chiar de două ori pe lună. 
  • Campanii PPC – dacă subiectul abordat în articolele evergreen este foarte relevant în domeniu și îți dorești să îl promovezi mai „agresiv”, poți apela la campanii de Google Ads. Trebuie să ai grijă, totuși, la ROI și la cum îți vei gestiona bugetul pentru a nu ieși în pierdere. Campaniile plătite pot fi plasate și în Tik Tok Ads sau Facebook & Instagram Ads – ține de tine și de strategia de marketing pe care o implementezi. 
  • Strategie de internal linking – cu ajutorul acesteia vei putea face trimitere către alte articole relevante de pe blog. Astfel, utilizatorii vor putea descoperi cu ușurință mai multe topicuri pe care le-ai abordat.

7. Cum măsori succesul conținutului tău evergreen?

La fel ca în orice altă parte a marketingului digital, și când vine vorba de content marketing și conținutul evergreen, măsurarea rezultatelor este o etapă peste care nu trebuie să sari. Doar urmărind impactul obținut și câțiva metrici de bază vei putea observa dacă strategia ta dă roade și dacă eforturile tale aduc rezultatele pe care ți le dorești. 

Printre principalii KPIs pe care trebuie să îi urmărești se numără: vizitatorii unici, timpul petrecut pe pagină, numărul de vizualizări, dar și bounce rate-ul. De asemenea, pentru a măsura rata de engagement, îndreaptă-ți atenția spre numărul de share-uri, comentarii sau orice altă modalitate prin care publicul a interacționat cu conținutul postat. 

Recomandarea noastră este să urmărești, de asemenea, rata de conversie și ce rezultate tangibile ai în urma articolelor evergreen postate. Dacă acestea sunt scrise bine, dar și în funcție de subiectele abordate, cititorii pot fi convinși să facă o achiziție, să încheie o tranzacție sau să apeleze la un serviciu. 

Specialiștii agenției noastre sunt pregătiți să îți ofere ajutor în campania de optimizare SEO. Aruncă o privire peste portofoliul nostru, contactează-ne și hai să punem la punct o strategie de conținut care să îți aducă rezultate măsurabile!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *