Conţinutul Evergreen: Definiţie, Funcţionalitate, Beneficii şi Exemple

Durata citire articol - 5 min.

Iata ce vei descoperi citind acest articol despre „Evergreen content”:

1. Ce este continutul evergreen? Definiție și funcționalitate

2. Ce NU este continuțul Evergreen?

3. Cum te ajută conținutul Evergreen în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)?

4. Care sunt ingredientele de bază ale unui conținut relevant și personalizat?

5. Exemple de Continut Evergreen + Conținut NON Evergreen

În primul rând, iată ce înseamnă pentru o campanie SEO conţinutul evergreen(reprezentat în 2 imagini) şi ce poate aduce pe termen mediu şi lung:

continut evergreen

continut non-evergreen

Cele 2 imagini arată diferenţa dintre un proiect de optimizare SEO care a implementat cu agenţia noastră o strategie de Content Evergreen şi un proiect care a plecat recent de la o altă agenţie (care însă nu a agăţat oportunităţile SEO).

1. Ce este conţinutul evergreen? Definiţie şi funcţionalitate

Cuvântul “evergreen” este folosit adesea de către creatorii de conţinut pentru a descrie materialele ce rămân mereu de actualitate pentru utilizatori. Precum sugerează şi numele, conţinutul Evergreen este un conţinut proaspăt ce îşi păstrează valoarea în timp şi are puterea de a genera lead-uri şi de a-i aduce un număr mai mare de clienţi afacerii tale, chiar dacă acesta nu a fost publicat recent.

Pentru a-şi menţine calitatea în timp, conţinutul trebuie să deţină 3 mari calităţi: să fie educativ, relevant şi personalizat, perfect adaptat nevoilor şi aşteptărilor cititorului. În categoria de conţinut Evergreen se încadrează articolele ce răspund întrebărilor frecvente şi cele mai comune, tutorialele şi conţinutul de tip resursă, articolele informative şi ghidurile.

Conţinutul Evergreen beneficiază de caracteristicile menţionate mai sus, se bucură de valabilitate pe termen lung şi oferă informaţii ce îşi păstrează autenticitatea şi valoarea pentru mult timp în mediul online.

2. Ce NU este conţinutul Evergreen?

Pentru a înţelege cât mai bine cum se poate produce în mod constant un conţinut relevant şi autentic, trebuie ştiut care articole se încadrează în această categorie şi care nu. Aşadar, vei regăsi mai jos câteva particularităţi ale tipurilor de conţinut Evergreen şi Non-Evergreen.

Articolele ale căror informaţii pot deveni, în timp, învechite, îşi vor pierde în mod evident din întâietate. Informaţiile specifice sunt benefice pentru utilizatorii care caută ştiri sau rapoarte exacte, cu scopul de a face comparaţii sau de a afla date legate de perioada respectivă, însă nu te baza că acest lucru îţi va aduce trafic stabil pe site.

Rapoartele despre trend-urile actuale sau evenimentele sezoniere riscă să devină învechite într-un timp foarte scurt, departe de a se încadra într-un conţinut preţios. Prin natura lor, ştirile NU sunt considerate conţinut Evergreen, excepţie făcând cazurile în care textul oferă informaţii importante atât din punct de vedere istoric, cât şi pentru păstrarea unei “arhive” în mediul online.

3. Cum te ajută conţinutul Evergreen în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) ?

Crearea de conţinut personalizat şi cât mai relevant începe atunci când conştientizezi că succesul tău depinde de de succesul clienţilor tăi. Prin conţinut, aceştia trebuie să beneficieze de îndrumare pentru a găsi răspuns la întrebările lor. Aşadar, conţinutul evergreen va anticipa aşteptările vizitatorilor, răspunzând întocmai cerinţelor acestora.

Pentru a înţelege în ce mod te ajută acest tip de conţinut să îţi creşti afacerea online, este foarte important, mai întâi, să înţelegi cum funcţionează el în procesul de SEO. Pentru indentificarea celor mai potrivite cuvinte cheie care să uşureze demersul de cercetare al utilizatorului, motoarele de căutare folosesc în permanenţă roboţi software care accesează milioane de pagini web existente.

Ele acţionează în 3 etape:

  • Crawling (descoperirea conţinutului)
  • Indexarea (o analiză amănunţită a cuvintelor cheie şi stocarea de conţinut)
  • Preluarea (în situaţia în care interogarea utilizatorului poate duce către mai multe pagini relevante indexării, compatibile cu anumite cuvinte cheie)

Un alt aspect ce face parte din procedura de indexare a păgânilor web include informaţii cu privire la conţinutul ce şi-a pierdut valabilitatea, ce nu a avut parte de vizualizări şi de trafic în timp recent. Conţinutul Evergreen se foloseşte de cuvinte cheie care vor fi căutate în permanenţă, indiferent de sezon. Folosirea acestora vă aduce un plus de valoare şi autenticitate site-ului, încurajând motoarele de căutare să redirecţioneze utilizatorii către site-ul tău.

4. Care sunt ingredientele de bază ale unui conţinut relevant şi personalizat?

Te întrebi cum poţi crea un conţinut personalizat şi cât mai relevant? Ţi-am pregătit, mai jos, o listă cu câteva sfaturi utile, alături de ingredientele necesare pentru a obţine conţinut mereu de actualitate.

  • Răspunde la întrebările utilizatorilor
  • Oferă sfaturi utile, cu ajutorul articolelor de tip “Cum să…”
  • Aduce explicaţii clare şi amănunţite pentru conceptele din industia ta
  • Utilizează o serie de cuvinte cheie potrivite pentru a atrage trafic din căutări
  • Oferă continuitate site-ului

Conţinutul Evergreen este, totodată şi un conţinut educativ. Ce înseamnă conţinut educativ? Dacă utilizatorul părăseşte site-ul tău cu sentimentul că a preluat toate informaţiile de care avea nevoie la momentul respectiv, dorind să revină şi pe viitor, atunci conţinutul tău şi-a îndeplinit misiunea, aceea de a educa publicul ţintă.

Efortul pe care îl vei depune în crearea unui conţinut Evergreen pentru site-ul tău, atât timp cât nu scapă din vedere aspectele SEO, te va ajuta să le oferi cititorilor un conţinut valoros şi folositor, un conţinut la care utilizatorii se vor întoarce peste luni sau chiar ani de la data publicării articolului.

5. Exemple de Conţinut Evergreen + Conţinut NON Evergreen

Un conţinut ce abordează întrebări frecvente de ale utilizatorilor şi oferă un set complex de cunoştinţe de bază despre afacerea ta şi industria în care se încadrează, ajută cititorii şi clienţii să dobândească mai multe informaţii despre tine, despre serviciile pe care le vinzi şi modul în care se desfăşoară activitatea în domeniu.

Totodată, un conţinut mereu “verde” îţi construieşte autoritatea, abordând subiecte diverse legate de experienţa şi influenţa afacerii tale în domeniu.

Conţinutul Evergreen vine la pachet cu un set de valori complexe; cu cât acesta va fi mai mult utilizat, cu atât el devine mai valoros.

Pentru a avea o imagine cât mai clară asupra tipurilor de conţinut Evergreen şi Non-Evergreen, ţi-am pregătit mai jos câteva exemple ce te vor ajuta să deosebeşti mai bine cele două categorii de articole:

Exemple de Conţinut Evergreen

Conţinutul Evergreen îşi va menţine calitatea în timp, fiind mereu de actualitate pentru cititori. Ideea din spatele conţinutului este redactarea unor poveşti cât mai convingătoare, informaţii clare, ce răspund nevoilor cititorilor şi pot fi găsite cu uşurinţă de către motoarele de căutare.

  • https://www.babyneeds.ro/blog/ai-insomnii-in-sarcina-aplica-cele-7-sfaturi-pentru-un-somn-odihnitor.htm
  • https://www.raoauto.ro/articol-blog/6-simptome-ale-bujiilor-defecte-pentru-motoarele-pe-benzina-pe-care-nu-le-cunosteai-pana-acum/52
  • https://www.homelux.ro/blog/130-idei-si-sfaturi-ingenioase-pentru-amenajarea-balconului/

Articolele de mai sus pot fi considerate conţinut Evergreen deoarece îndeplinesc următoarele criterii:

  • Oferă informaţii de actualitate
  • Prezintă un conţinut relevant
  • Nu este un conţinut datat
  • Aduce informaţii clare şi concrete
  • Nu îşi va pierde din valoare, indiferent de sezon

Exemple de Conţinut Non-Evergreen

pierdere din întâietate, într-un timp foarte scurt. Rapoartele pe baza trend-urilor actuale sau evenimentelelor de sezon sunt departe de a se încadra într-un conţinut preţios. Aşa cum s-a menţionat şi mai sus, prin natura lor, ştirile şi articolele despre sărbători sau cele sezoniere NU sunt considerate conţinut Evergreen.

  • https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-topul-brandurilor-care-au-dominat-piata-auto-in-2018-86-milioane-de-autovehicule-vandute-in-intreaga-lume-campioni-toyota-si-pick-up-ul-ford-f-150-18914984
  • https://www.bugetul.ro/studiu-cum-vor-evolua-preturile-locuintelor-in-2019/

Exemplele date NU se încadrează într-un conţinut Evergreen deoarece:

  • Articolul este o ştire de moment
  • Nu se adresează unei nevoi
  • Este limitat de o perioadă de timp
  • Nu este redactat după principiile SEO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha 6 + 3 =