Cum Poţi Optimiza în 5 Paşi Simpli Campaniile de Google Search?

Durata citire articol - 8 min.

Eşti la început de drum în ceea ce priveşte Google Ads dar îţi doreşti să obţii cele mai bune rezultate în urma unor campanii plătite de Google Search? Indiferent de mărimea bugetului de care dispui, cu ajutorul câtorva paşi simpli te poţi asigura că vei obţine cele mai bune rezultate.

Acest articol îţi va oferi o serie de tips & tricks pe care le poţi integra în strategia ta de marketing:

  • Alegerea cuvintelor cheie potrivite
  • Includerea/excluderea locaţiilor
  • Asigură-te că anunţurile tale sunt originale
  • Asigură-te de importanţa extensiilor
  • Actualizează în permanentă lista de cuvinte cheie negative

Keyword Research

Găsirea cuvintelor cheie potrivite reprezintă un pas important atunci când vorbim despre performanţa unei campanii plătite de Google Search. Tipurile de cuvinte cheie folosite vor influenţa în mod direct calitatea utilizatorilor care vor ajunge pe site.

Este de preferat să aducem acei vizitatori care sunt extrem de interesaţi de produsele sau serviciile oferite de business-ul tău. În acelaşi timp, trebuie să evităm să plătim pentru clickuri generate de căutări ce nu au o intenţie clară de achiziţie.

Putem controla calitatea traficului ce ajunge pe site folosind în mod corect opţiunile de potrivire a cuvintelor cheie. O greşeală de evitat o reprezintă folosirea potrivirii ample (broad match), ce permite anunţurilor să se afişeze şi pentru căutări cu sens asemănător cuvântului cheie (aici pot fi incluse cuvinte sinonime sau asemănătoare).

Spre exemplu, dacă incluzi în campanii cuvântul “rochii” fără a menţiona nicio opţiune de potrivire, anunţurile tale se vor afişa pentru o serie de cuvinte cheie irelevante. Acestea din urmă nu vor face altceva decât să îţi consume bugetul fără să aducă vânzări.

Mai jos se pot observa mai multe exemple de cuvinte cheie ce trebuie excluse în mod obligatoriu dintr-o campanie destinată vânzării de rochii:

rochii broad match

Pentru a te asigura că anunţurile se afişează utilizatorilor interesaţi să îţi achiziţioneze produsele, poţi adăuga în campanii cuvinte cheie mai specifice precum: rochii de seară cu spatele gol, rochii de vară din în şi bumbac, rochii de seară lungi cu crăpătură pe picior etc.

Locația

Un alt factor important de care trebuie să ţii cont atunci când porneşti o campanie plătită de Search îl reprezintă locaţia din care utilizatorul îşi manifestă intenţia de cumpărare.

Folosindu-te de Google Trends, poţi identifica cu uşurinţă judeţele unde se caută cu precădere produsul său serviciul promovat de tine. Astfel eviţi să cheltui buget pe zone/judeţe în care intenţia de cumpărare este una scăzută.

De exemplu, pentru brandul de utilaje agricole Massey Ferguson există interes major doar în 5 judeţe din România.

google trends

În plus, pe lângă anumite judeţe specifice, poţi alege să te afişezi doar în anumite oraşe din ţară. În zonele în care nu există o gamă largă de magazine fizice, oamenii apelează cu precădere la magazinele online. De aceea, este important să redirecţionezi bugetul către zonele în care nu există opţiuni de a cumpăra în apropiere.

Originalitatea anunturilor

1. Axeaza-te pe nevoile potentialilor tai clienti:

1. Axează-te pe nevoile potenţialilor tăi clienţi:

Înainte de a menţiona detalii referitoare la preţ, încearcă să aduci în prim plan beneficiile pe care produsul tău le poate aduce în viaţa consumatorului şi cum îl ajută să îşi satisfacă nevoile.

Dacă vorbim despre campanii ce rulează pe termen lung, evită să introduci în anunţuri detalii referitoare la perioada din an (iarnă/vară), oferte promoţionale (există riscul de a uita să modifici anunţurile după ce promoţiile expiră).

Asigură-te că în anunţuri nu sunt menţionate produse sau branduri ce nu mai sunt prezente pe site-ul tău. Credibilitatea poate avea de suferit dacă utilizatorul nu găseşte produsul menţionat în anunţ.

2. Scoate în evidenţă legatura dintre titluri / descrieri şi cuvintele tale cheie:

Cu cât utilizatorul reuşeşte să facă mai rapid conexiunea dintre anunţul tău şi căutarea efectuată, cu atât şansele ca acesta să convertească cresc semnificativ. Aşadar, este de dorit să incluzi cuvântul cheie în titlul anunţului, acesta fiind primul element pe care îl observă un utilizator.

Extensii

Pe lângă un anunţ scris corect gramatical, extensiile joacă un rol foarte important în captarea atenţiei unui potenţial client.

Extensiile oferă informaţii suplimentare ce vin în completarea anunţului publicitar, încurajând astfel utilizatorii să aleagă produsele promovate. Extensiile pot cuprinde informaţii precum locaţia, număr de telefon, evaluarea magazinului, linkuri către anumite părţi din site-ul tău.

Încearcă să incluzi în campaniile tale cel puţin 4 tipuri de extensii pentru a maximiza perfomanta anunţurilor. Cele mai folosite extensii atunci când vorbim despre creşterea numărului de conversii sunt: extensiile de sitelinkuri, extensii cu informații suplimentare, extensii pentru fragmente structurate de informaţii, extensiile de promovare.

Sitelinkuri

Sitelinkurile redirecţionează utilizatorii către anumite pagini utile pentru aceştia din site-ul tău. Sunt unele dintre cele mai versatile extensii pe care le poţi folosi în anunţurile tale, iar conform Google, te ajută să creşti rata de click cu până la 10-20%. În plus, acestea aduc rezultate indifent de produsul/serviciul pe care alegi să îl promovezi.

De exemplu, pagina cu “Promoţii”, paginile cu produse asemănătoare sau pagina cu informaţiile de contact pot fi integrate cu uşurinţă în sitelinkuri.

Utilizatorul va da click pe sitelink şi va accesa direct ceea ce doreşte să afle. De aceea este foarte important să verifici periodic landing page-urile pentru a vedea dacă acestea mai funcţionează. Atunci când faci modificări în site, asigură-te că modifici URL-ul final al extensiilor tale. Vei evita astfel să plăteşti în plus pentru clickuri ce nu îţi vor aduce nicio conversie. Totodată, redirecţionarea utilizatorilor către o pagină ce afişează un mesaj de eroare îi va descuraja pe utilizatori să mai acceseze site-ul tău în viitor.

Deşi denumirea sitelinkului poate să aibă până la 25 de caractere, este recomandat să foloseşti denumiri mai scurte, acestea fiind cele mai eficiente (18-20 caractere pentru desktop şi 12-15 caractere pentru telefoanele mobile).

sitelinks google ads

Extensii cu informaţii suplimentare

Foloseşte extensiile cu informaţii suplimentare pentru a evidenţia caracteristicile ce te diferenţiază de concurenţă. Prin doar câteva cuvinte sau o expresie poţi influenţa părerea pe care şi-o formează utilizatorul în ceea ce priveşte business-ul tău.

Poţi să adaugi extensii la nivel de grup de anunţuri, de campanie sau la nivel de cont astfel încât să nu omiţi niciun anunţ. Extensiile la nivel de cont ar trebui să includă detalii generice despre business precum: “Livrare Gratuită”, “Service şi Mentenanţă”, “Importator Unic”.

Grupurile de anunţuri şi campaniile reprezintă niveluri mai detaliate şi ar trebui să personalizezi extensiile în funcţie de produsul pe care încerci să-l vinzi. Şansele ca un utilizator să dea click pe anunţul tău cresc considerabil în momentul în care acesta vede informaţii precise despre produsul pe care îl caută.

Extensii pentru fragmente structurate de informaţii

Aceste extensii îţi permit să oferi utilizatorilor informaţii suplimentare despre produsele tale. “Structured snippets” sunt formate din antete predefinite (în funcţie de produsul său serviciul promovat acestea pot varia: dotări, mărci, cursuri, programe de studiu, destinații, hoteluri prezentate, acoperirea asigurării, modele, cartiere, catalog de servicii, emisiuni, stiluri, tipuri) şi liste de valori.

Conform celor de la Google, este ideal să incluzi cel puţin 4 valori pentru fiecare fragment structurat de informaţii, astfel încât utilizatorul să poată observa varietatea serviciilor şi produselor de pe site-ul tău. La fel, asigură-te că incluzi mai multe fragmente în campaniile tale pentru a creşte şansele de afişare a unei extensii relevante.

Astăzi, peste 80% din trafic vine de pe telefoanele mobile. De aceea, este important să incluzi unele fragmente mai scurte în campanii care să fie mai uşor de citit pentru utilizatorii care văd anunţul de pe un dispozitiv de dimensiuni reduse.

Extensii de promovare

Extensiile de promovare îţi permit să prezinţi în detaliu ofertele şi discounturile prezente pe site, într-o manieră interactivă şi intuitivă.

Prin intermediul extensiilor de promovare poţi scoate în prim plan ofertele fără a mai fi nevoie să modifici anunţurile de fiecare dată când vrei să promovezi o ofertă nouă. Utilizatorii pot vizualiza direct în anunţ cele mai avantajoase discounturi de pe site-ul tău, determinându-i astfel să dea click.

Foloseşte cuvinte cheie negative în campaniile tale

Un aspect important pe care nu ar trebui să îl neglijezi îl reprezintă includerea cuvintelor cheie negative în campaniile de Search. Fiecare antreprenor îşi doreşte să maximizeze potenţialul bugetului de marketing online, iar acest lucru devine realizabil doar dacă anunţurile tale se afişează pentru cele mai relevante căutări.

De exemplu, dacă doreşti să porneşti o campanie pentru a vinde ulei de măsline, este obligatoriu să excluzi cuvintele cheie cu scop informativ.

Mai jos se pot observa mai multe exemple de cuvinte cheie ce nu implică intenţie de cumpărare din partea utilizatorului:

Cuvintele cheie “ulei de măsline beneficii”, “uleiul de măsline beneficii”, “ulei de măsline pentru păr”, “ulei de măsline pentru ten” precum şi alte căutări asemănătoare trebuie excluse înainte să porneşti campania, întrucât costul pe care îl vei plăti pentru un astfel de click poate ajunge la 3 RON.

După o perioadă de timp în care campania a rulat, poţi accesa rapoarte în care vei observa căutările pentru care anunţul tău s-a afişat. În acel moment, poţi exclude manual acele căutări ce nu sunt relevante pentru business-ul tău, cele care nu au CTR bun sau cele care nu au adus nicio conversie. În funcţie de tipul de produs/serviciu promovat poţi porni campania cu o listă care să cuprindă de la 50-100 cuvinte cheie negative până la câteva sute. Indiferent de numărul de cuvinte cheie pe care alegi să îl incluzi iniţial, este important să revii periodic pentru a identifica şi alte căutări irelevante.

Este important să îţi creezi o listă de cuvinte cheie negative cât mai cuprinzătoare deoarece Google nu va face legătura între sinonime sau alte variante asemănătoare. De exemplu, cuvintele cheie “beneficii” şi “beneficiile” deşi sunt asemănătoare la prima vedere, reprezintă două căutări distincte.

O campanie PPC (Pay-per-Click) reprezintă o investiţie pe termen lung ce poate ajuta orice business să îşi atingă obiectivele de marketing cu succes. O serie de setări făcute ca la carte te vor ajuta să atragi clickuri din partea utilizatorilor în momentele în care aceştia caută un produs de care au nevoie.