Campanii PPC: Strategii Inovatoare Pentru Rezultate Fără Limite

Durata citire articol - 19 min.

În acest ecosistem digital aflat într-o evoluție permanentă, în care competiția este acerbă, iar modalitățile de a ieși în față sunt nenumărate, trebuie să analizezi și să iei în calcul toate metodele de promovare care pot funcționa pentru afacerea ta.

În acest sens, PPC poate deveni un prieten de încredere pentru businessul tău, deoarece este un canal de marketing digital folosit de companii pentru a genera trafic și conversii din motoarele de căutare, care aduce rezultate imediate.

Ce Este PPC?

Pay-per-click este o formă de publicitate online prin care companiile care difuzează reclame sunt taxate doar atunci când un utilizator face click pe anunțul lor. Scopul anunțului este de a conduce utilizatorii către site-ul sau aplicația agentului de publicitate, unde pot finaliza o acțiune valoroasă, cum ar fi achiziționarea unui produs. În esență, PPC este o modalitate de a cumpăra vizite pe site, în loc de a le câștiga în mod natural.

Una dintre cele mai populare forme de PPC este publicitatea pe motoarele de căutare. Aceasta permite agenților de publicitate să liciteze pentru plasarea anunțurilor în linkurile sponsorizate ale unui motor de căutare atunci când cineva caută un cuvânt cheie care are legătură cu oferta lor comercială. De pildă, dacă licitezi pentru cuvintele cheie ‚,blugi dama”, anunțul tău poate apărea pe primul loc în pagina cu rezultate Google.

Cum Funcționează PPC

Indiferent de platformă sau de formatul de anunț pe care îl folosești, modul în care funcționează PPC rămâne neschimbat într-o mare măsură. Este un proces simplu care implică:

– înscrierea la un cont de publicitate pe o platformă
– crearea unor reclame
– selectarea unei direcționări potrivite prin adăugarea unor cuvinte cheie sau segmente de public
– setarea unui cost maxim pe care ești dispus să îl plătești pentru fiecare click.

Anunțul tău va intra într-o licitație cu alți agenți de publicitate care licitează pentru aceleași cuvinte cheie, iar aceasta determină ordinea în care se vor afișa anunțurile în SERPs. Tu vei plăti doar atunci când un utilizator face click pe anunțul tău. Deși există diferențe între formatele de anunțuri sau strategiile de licitare, principiile de bază rămân aceleași.

Companiile care se bazează pe modele de publicitate cu plată pe click caută și analizează cuvintele cheie cele mai relevante și aplicabile produselor / seviciilor lor, deoarece investiția în cuvintele cheie potrivite duce la un număr mai mare de clickuri, crescând astfel profitabilitatea.

Sursa: https://localseocompany.in/ppc-services-company-india/

Statistici PPC 2022

PPC este un motor de afaceri uriaș pentru 74% dintre afaceri, așadar, dacă nu l-ai luat în considerare până acum, este cazul să începi să o faci.
Iată de ce îți recomandăm publicitatea pay-per-click pentru businessul tău:

👉 Reclamele plătite au un ROI de 200%.

👉 62% dintre marketeri plănuiesc să-și mărească bugetele PPC.

👉 Google Ads cu intenție comercială ridicată primește 65% din toate clickurile.

👉 65% dintre clienți dau click pe anunțuri PPC.

👉 75% dintre utilizatori dau click pe reclame, deoarece îi ajută să găsească mai ușor informațiile de care au nevoie.

👉 Un anunț plătit pe prima poziție în prima pagină Google are un CTR de 7,11%.

👉 PPC generează de două ori mai mulți vizitatori decât SEO.

👉 45% dintre întreprinderile mici folosesc publicitate PPC.

👉 Oamenii au șanse de 4 ori mai mari să facă click pe un anunț Google de căutare plătită decât pe oricare alt motor de căutare.

👉 Reclamele pot crește gradul de cunoaștere a mărcii cu 80%.

👉 Clienții au cu 155% mai multe șanse să caute termeni specifici brandului atunci când sunt expuși reclamelor grafice.

👉 Peste 50% din clickurile pe reclame au loc pe dispozitive mobile.

👉 Clienții au cu până la 70% mai multe șanse să-ți cumpere produsul atunci când folosești retargeting.

👉 Ratele de conversie pot fi mărite cu peste 40% prin combinarea unor segmente de public similare cu campanii de remarketing în rețeaua de display.

Ce Avantaje Aduce PPC Afacerii Tale

Sursa: https://www.hostinger.com.br/tutoriais/como-usar-o-google-adwords

Dacă iei și tu în considerare PPC drept un canal de marketing pentru businessul tău, atunci vei dori să cunoști avantajele lui și de ce ar trebui să-ți investești bugetul în PPC mai mult decât în altă parte.

În cele ce urmează îți vom prezenta cele mai importante motive pentru care PPC ar putea fi canalul de publicitate potrivit pentru tine.

➢ Ai parte de trafic imediat.

Odată ce ți-ai configurat contul de anunțuri și ai creat un anunț, acesta trebuie să fie aprobat de către platformă, însă acest pas nu durează mai mult de câteva ore.

După ce anunțurile vor fi live, atât timp cât ești eligibil să apară în licitație, iar suma licitată este suficient de mare, vei începe să primești clickuri foarte repede.

Unul dintre motivele pentru care PPC este atât de popular printre marketeri este acela că, în comparație cu canale precum SEO, PPC îți permite să vezi profituri foarte repede.

➢ Vei avea mai multă expunere și vizibilitate datorită faptului că traficul vizat e direcționat către site-ul tău.

Datorită PPC, îți vei putea afișa reclamele pe unele dintre site-urile cele mai vizitate de utilizatori: motoarele de căutare și rețelele sociale.

➢ Ai posibilitatea să rulezi mai multe campanii publicitare pentru fiecare cuvânt cheie.

Sursa: https://www.seotrik.com/how-does-google-ads-generate-responsive-search-ads/

➢ Ai control deplin asupra momentului în care rulează anunțurile și asupra bugetului.

În cazul în care dorești să întrerupi temporar publicitatea sau vrei să difuzezi anunțuri doar atunci când ai nevoie să generezi clienți noi, PPC este modalitatea perfectă de a face acest lucru. Cu pay-per-click ai control deplin asupra momentului în care sunt difuzate anunțurile (inclusiv ora și ziua săptămânii) și poți activa și dezactiva anunțurile după cum e necesar.

Totodată, ai control deplin asupra bugetului, cât cheltui în fiecare zi (sau lună) și cât plătești pe click, în comparație cu alte canale care nu îți oferă același nivel de a gestiona costul și bugetul unui canal atât de fluid.

➢ Există mai multe formate de anunțuri disponibile.

➢ Anunțurile PPC te ajută să te clasezi chiar și cu evaluări scăzute ale domeniului.

Cuvintele cheie devin din ce în ce mai competitive, iar acest lucru îngreunează eforturile unei afaceri cu o autoritate scăzută a domeniului să ajungă pe primele poziții pe un motor de căutare sau în fața publicului țintă pe o platformă socială.

Cu publicitatea PPC, din fericire, este diferit. Te poți clasa rapid pentru cuvintele cheie pe care publicul tău le caută, indiferent de evaluările domeniului tău.

➢ Îți poți viza perfect clienții ideali.

PPC îți permite să targetezi exact clientul pe baza datelor tale și chiar să ajustezi sumele licitate în funcție de dispozitivele utilizate, ora din zi și locația. Mai mult decât atât, dacă îți cunoști clientul și modul în care acesta caută, poți utiliza aceste informații pentru a reduce cheltuielile de publicitate irosite.

Reclamele ajung la publicul potrivit și datorită numeroaselor opțiuni de segmentare, nu vei pierde niciun click. Este important să știi că numai utilizatorii pe care vrei să-i vizezi vor vedea anunțul, iar acest lucru aduce rezultate mai bune, deoarece un utilizator care face parte din publicul tău țintă are șanse mult mai mari să dea click pe anunțul tău. Cu cât procentul de clickuri este mai mare, cu atât costul anunțului este mai mic.

➢ Te vei bucura de rate de click mai mari, mai multe conversii și venituri din vânzări crescute.

Sursa: https://www.searchenginejournal.com/wasting-adwords-budget-lessons-2000-adwords-audits/162413/

➢ Modificările de algoritm au un efect redus asupra reclamelor PPC.

Printre multitudinea de modificări ale algoritmului Google și cei 200 de factori de clasare, încercarea de a obține trafic gratuit de la motoarele de căutare este mai instabilă în comparație cu publicitatea PPC.

Cu reclamele PPC nu trebuie să îți faceți griji cu privire la modificările algoritmului, ci mai degrabă să-ți concentrezi atenția asupra optimizării și performanței campaniilor tale.

➢ PPC poate fi ușor măsurat și urmărit.

Unul dintre principalele beneficii ale PPC față de canalele tradiționale de publicitate este capacitatea de a monitoriza constant profiturile de pe platformă.

Platformele populare precum Google Ads și Bing Ads îți permit să urmărești conversiile, valorile comenzilor sau clienții potențiali. Totodată, poți vedea în mod detaliat rentabilitatea investiției nu numai a contului general, ci și a anumitor grupuri de anunțuri și cuvinte cheie.

Așadar, poți utiliza datele și informațiile pentru a-ți optimiza într-un mod cât mai eficient campaniile.

➢ Datele din reclamele PPC îți pot îmbunătăți strategia SEO.

Publicitatea plătită ar trebui să completeze strategia SEO, nu să o înlocuiască, așadar nu trebuie să renunți la eforturile tale de optimizare pentru motoarele de căutare, ci trebuie doar să îmbini aceste eforturi, astfel încât să obții rezultatele optime și să-ți atingi cele mai importante obiective.

Publicitatea PPC făcută ca la carte crește rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS), pentru că o vizită pe site-ul tău valorează mai mult decât plătești pentru ea. Însă, pentru a crea o campanie PPC puternică, nu este de ajuns să plătești pentru clickuri și să câștigi trafic, trebuie să alegi cuvintele cheie potrivite, să le aranjezi în campanii și grupuri de anunțuri foarte atent organizate și să configurezi paginile de destinație PPC optimizate pentru conversii.

Este important să cunoști cele mai bune modalități de a desfășura o campanie PPC pentru afacerea ta, deoarece campaniile PPC mai relevante și bine direcționate sunt recompensate de motoarele de căutare cu clickuri pe anunțuri cu costuri mai mici. Google îți va reduce costul pe click dacă anunțurile tale sunt utile pentru utilizatori, ceea ce îți va aduce un profit mai mare.

PPC Keyword Research

Sursa: https://www.emsgadgets.com/3-best-keyword-research-tools-for-2021/

Cercetarea cuvintelor cheie pentru PPC, deși este consumatoare de timp, este incredibil de importantă, deoarece întreaga ta campanie PPC este construită în jurul cuvintelor cheie, iar cei mai de succes agenți de publicitate Google Ads își cresc și își perfecționează în mod continuu lista de cuvinte cheie PPC.

Fiecare anunț din grupul tău va viza un set de cuvinte cheie relevante pentru site-ul tău. Acești termeni cheie le spun motoarelor de căutare cu ce interogări de căutare vrei să fie afișat anunțul tău. Există diferite tipuri de potrivire care pot fi utilizate pentru cuvintele cheie, iar acestea controlează dacă variațiile unui cuvânt declanșează afișarea unui anunț.

Poți seta sume licitate CPC maxime unice pentru fiecare termen cheie dintr-un grup de anunțuri. Tipurile de potrivire a cuvintelor cheie pe care le poți folosi sunt următoarele:

• Broad Match: unde se pot afișa anunțuri pentru căutări care includ sinonime, căutări similare, greșeli de ortografie etc. De exemplu, o căutare pentru „pantofi de damă” ar declanșa un anunț pentru „pantofi femei”.

• +Broad +Match +Modifier: funcționează într-un mod similar cu broad match, cu diferența că se va declanșa numai pentru termenii de căutare care includ cuvintele cu semnul + în fața lor.

• „Phrase Match”: aceasta va afișa anunțuri pentru termeni care includ cuvinte suplimentare sau prepoziții, fie înainte, fie după cuvântul cheie.

• [Exact Match]: aceasta se va afișa numai pentru cuvântul cheie exact și pentru variante foarte apropiate. Acest lucru îți oferă cel mai strict control asupra termenilor care declanșează un anunț.

💡 Cuvinte cheie negative

Ce sunt acestea? Cuvintele cheie negative îți permit să împiedici afișarea unui anunț pentru căutările care includ acel termen.

Pe lângă termenii pozitivi, pot fi adăugate cuvinte cheie negative pentru a ajuta la eliminarea traficului necalificat. De pildă, cineva care caută „uscător de rufe gratuit” nu dorește să cumpere. Prin adăugarea cuvântului „gratuit” ca fiind negativ, anunțul nu se va afișa atunci când este introdusă o interogare care conține acest termen. Pentru o companie care vinde produse de ultimă generație, termenul „ieftin” poate fi un cuvânt cheie negativ.

Cum te ajută acestea? Utilizarea cuvintelor cheie negative este o modalitate eficientă de a preveni risipa de buget și de trafic care nu este considerat a fi relevant.

Sursa: https://www.assiduusglobal.com/2020/11/know-the-weightage-of-keywords-in-title-bullets-description-basically-overall-seo/

! Așadar, o listă de cuvinte cheie PPC eficientă ar trebui să fie:

Relevantă – Cuvintele cheie pentru care licitezi ar trebui să fie strâns legate de ofertele pe care le vinzi.

Exhaustivă – Nu trebuie să incluzi doar termenii cei mai populari și mai căutați din nișa ta, ci este necesar să ai în vedere și cuvintele cheie mai specifice și mai puțin frecvente (long-tail terms). În plus, acestea sunt mai puțin competitive și mai puțin costisitoare.

Expansivă – PPC este iterativ, așadar trebuie să-ți rafinezi și să-ți extinzi campaniile în mod constant, să creezi un mediu în care lista ta de cuvinte cheie este în continuă creștere și adaptare.

Cum să Creezi o Campanie PPC Eficientă

Sursa: https://revenue-hub.com/start-ppc-campaign-hotel/

Acum că ai înțeles beneficiile publicității PPC și importanța alegerii unor cuvinte cheie potrivite, putem trece la crearea și gestionarea unei campanii PPC cât mai eficiente și profitabile.

Însă, înainte de a începe să-ți conturezi strategia pentru campania ta, trebuie să te asiguri că site-ul tău este optimizat SEO din toate punctele de vedere. Este esențial să-ți optimizezi paginile de destinație care vor funcționa împreună cu anunțurile tale, deoarece atunci când utilizatorii dau click pe un anunț PPC, o fac pentru că au fost intrigați de conținutul anunțului tău și doresc să afle mai multe.

Drept urmare, dacă linkul pe care îl accesează duce către o altă pagină din site care nu are legătură cu anunțul, potențialul client poate părăsi site-ul și acest lucru duce la creșterea bounce rate-ului.

Revenind la crearea unei campanii PPC, îți prezentăm următorii pași extrem de importanți:

1. Setează-ți parametrii

Fiecare anunț trebuie să cuprindă câteva aspecte esențiale:

📍 Pe cine vrei să vizezi
📍 Care este tema campaniei tale
📍 Cum vei măsura succesul
📍 Ce tip de campanie dorești să derulezi

2. Definește-ți obiectivele

Probabil cea mai importantă parte a creării unei strategii de campanie, definirea a ceea ce dorești să obții te ajută să alegi platformele și tipurile de anunțuri cele mai potrivite pentru nevoile tale. Printre obiectivele de care să ții cont se numără:

– creșterea brand awareness-ului
– generarea de clienți potențiali
– creșterea traficului pe site
– stimularea vânzărilor

Sursa: https://hygger.io/blog/formulate-apply-smart-goals-objectives/

3. Selectează-ți o strategie de licitare

Alege o strategie de licitare în funcție de bugetul pe care îl ai, experiența ta cu PPC și obiectivele tale. Mai întâi, trebuie să alegi între licitarea manuală și cea automată, însă dacă ești la început de drum, este recomandat să începi cu o strategie manuală, deoarece îți permite să stabilești un plafon pentru costul pe click.

Licitarea automată este puțin mai costisitoare și reduce timpul alocat gestionării campaniei. În funcție de obiectivul pe care îl ai: de a crește conversiile, vizibilitatea sau traficul, îți poți alege strategia de licitare care să-ți aducă un ROI pozitiv.

4. Țintirea audienței

Cheia succesului nu este direcționarea cuvintelor cheie cele mai relevante ale afacerii tale, ci direcționarea bazată pe intenție. Keyword-urile pentru care licitezi, anunțurile pe care le afișezi și paginile de destinație către care trimiți utilizatorii trebuie să se potrivească cu poziția pe care o au oamenii în canalul tău de vânzări.

Ne vom ghida după 3 categorii principale de cuvinte cheie pentru intenția de căutare și anume:

– tranzacționale: utilizatorii care caută își doresc să facă o achiziție
– informaționale: oamenii vor să se informeze, să afle mai multe despre un subiect de interes
– navigaționale: cei care caută vor să ajungă la o anumită pagină sau resursă

În funcție de intenția de căutare a clienților tăi potențiali, vei ști și cum să vizezi publicul care te interesează pe tine.

Sursa: https://www.sonicseo.com/smm/audience-targeting/

5. Stabilește-ți un buget

Bugetul este o parte extrem de importantă a unei campanii PPC, însă cea mai bună parte a acestui tip de publicitate este că îți poți crea campaniile cu un buget limitat și poți menține un control strâns asupra a cât cheltui. Dacă ești la început, nu ai mulți bani de aruncat și vrei doar să testezi apele, poți începe cu o investiție foarte mică.

6. Optimizează-ți paginile de destinație

Când ai în vedere volume mari de cuvinte cheie, crearea de pagini de destinație unice optimizate pentru anunțurile tale poate fi o provocare.
Cea mai eficientă metodă este să creezi o legătură puternică între direcționarea către public și optimizarea paginii de destinație. Cu cât o pagină de destinație este mai relevantă pentru intenția de căutare inițială sau pentru interesul demografic al publicului, cu atât este mai probabil ca vizitatorii site-ului tău să facă click, să se înscrie sau să facă o achiziție.

7. Creează-ți anunțul

Odată ce ți-ai pregătit pagina de destinație, ți-ai stabilit un buget și te-ai hotărât asupra unei structuri de licitare, este timpul să treci la următorul pas și anume la crearea anunțului tău real. Nu uita că trebuie să fii scurt și la obiect, deoarece nu ai mult timp și spațiu pentru a atrage atenția potențialilor tăi clienți.

Un alt lucru important este să ai un obiectiv clar în minte pentru a te ajuta să alegi cele mai bune căi de atingere a lui. Pentru a atrage atenția și interesul clienților tăi potențiali, vino cu o propunere de valoare unică care să-ți diferențieze oferta de cea a competitorilor și descrie într-o singură propoziție modul în care vor beneficia clienții de aceasta.

Sursa: https://www.theedigital.com/internet-marketing/ppc/google-ads-management

8. Alege-ți tipul de campanie

Există multe tipuri diferite de campanii de publicitate plătită, însă trebuie să alegi în funcție de unde te poți adresa publicului tău țintă. Atât timp cât testezi și revizuiești continuu, poți încerca o combinație de mai multe tipuri de campanii PPC. Mai multe despre tipurile de campanii PPC îți vom prezenta în capitolul imediat următor.

9. Monitorizează-ți campania

Urmărirea valorilor cheie te ajută să evaluezi eficacitatea elementelor tale publicitare și să înțelegi ce cuvinte cheie și strategii de direcționare către public sunt cele mai profitabile pentru businessul tău.

Mai jos îți vom prezenta câteva valori importante pe care să le măsori pentru anunțurile afișate în rețeaua de căutare, grafice sau reclame sociale:

» Rata de click (CTR): te ajută să determini cât de relevant este conținutul anunțurilor tale pentru cuvintele cheie sau direcționarea către public pentru rețelele sociale.

» Rata de conversie: în cazul în care este scăzută, probabil că cheltuielile tale publicitare sunt mai potrivite pentru cuvintele cheie cu performanțe mai bune.

» Cost pe click (CPC): CPC-ul tău ideal reprezintă cât ești tu dispus să plătești pentru a atrage atenția unui membru al publicului tău.

» Cost pe achiziție (CPA): acesta poate indica cât de competitiv este cuvântul tău cheie și dacă merită să investești în el, având în vedere marja de profit din conversii.

» Scor de calitate (pentru Ads): această valoare este un agregat al eficienței unei varietăți de factori, inclusiv relevanța anunțurilor, relevanța paginii de destinație și rata de click.

» Rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS): este o valoare de bază care evaluează eficiența generală a cheltuielilor publicitare în atingerea obiectivelor financiare.

Sursa: https://grosum.com/blog/make-team-hit-kpis/

Tipuri de Campanii PPC Profitabile

Iată câteva tipuri de anunțuri PPC populare care îți vor aduce un ROI timpuriu:

• Search Ads

Anunțurile de căutare sunt cele mai frecvente pe care le vei observa în rezultatele căutării. Ele conțin text, fără elemente vizuale.
Cum funcționează? Agenții de publicitate aleg cuvinte cheie pe care vor să se afișeze anunțurile lor, apoi îi spun lui Google ce copie publicitară doresc să afișeze în momentul în care un utilizator caută cuvântul cheie, precum și suma maximă pe care e dispus să o plătească când se dă click pe anunț.

Acest tip de anunț folosește un sistem de licitație pentru a decide ordinea în care se vor afișa anunțurile plătite în SERPs, precum și cât ar trebui să plătească agentul de publicitate. Această licitație se bazează pe mai mulți factori de calitate, printre care și cât de mult licitează agentul de publicitate pentru un cuvânt cheie.

Search Ads pot apărea atât deasupra, cât și dedesubtul listelor organice (neplătite) și le poți identifica căutând un mesaj ,,Ad” în partea din stânga sus a anunțului.

Dacă vrei să creezi un anunț de căutare Google, poți folosi Google Ads pentru a-ți crea și configura reclama.

• Display Ads

PPC este folosit și atunci când se afișează reclame banner pe site-uri web cu produsele sau serviciile unui brand sau care conțin interese ale publicului țintă. Aceste reclame sunt afișate în conținutul site-ului și nu utilizează direcționarea tradițională bazată pe cuvinte cheie, ci mai degrabă publicul și datele demografice.

De pildă, dacă un utilizator vizitează un blog care prezintă istoria Londrei, chiar dacă el nu intenționează să cumpere bilete către acest oraș, conținutul este unul relevant, deoarece utilizatorul devine conștient de brand, deși nu face click pe anunț.

Aceste reclame apar pe site-urile web partenere Google, iar în loc să fie reclame complet text, aceste anunțuri includ de obicei o fotografie și un text.
Cu publicitatea grafică, anunțurile apar în fața utilizatorilor care au arătat un semn că ar putea fi interesați de produsele / serviciile tale. CTR-urile sunt mult mai mici decât în alte tipuri de reclame, de aceea este necesară o audiență mai mare.

Google ajunge la peste 90% dintre utilizatorii de pe internet. Publicitatea grafică este folosită în principal pentru a crește brand awareness-ul. Așadar, dacă ai un produs mai puțin cunoscut pentru care vrei să crești gradul de conștientizare, atunci publicitatea grafică este opțiunea ideală pentru tine.

• Social Media Ads

Reclamele pe rețelele de socializare reprezintă unul dintre cele mai populare tipuri de publicitate plătită, fiind o modalitate bună de a intra în legătură cu utilizatorii rețelelor sociale. Cum să creezi un anunț pe social media?

Mai întâi de toate, trebuie să-ți alegi platforma pe care audiența ta o frecventează cel mai mult. Printre cele mai utilizate de către companii sunt: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest și LinkedIn. Odată ce ai cercetat publicul tău țintă, vei ști și ce rețele de socializare folosesc cel mai des.

După ce ți-ai stabilit platforma, poți începe să-ți creezi anunțul. Majoritatea platformelor oferă o varietate de formate pe care le poți folosi, iar alegerea unui format va depinde de ce obiectiv vrei tu să atingi prin campania ta. În plus, social media îți pune la dispoziție și o targetare avansată prin care tu poți să-ți vizezi clienții potențiali mult mai precis.

De pildă, dacă faci o campanie pe Facebook, poți să-ți țintești oamenii în funcție de locație, date demografice, interese, educație sau comportament.

Sursa: https://www.searchenginejournal.com/new-social-media-marketing-opportunities/394987/

• Shopping Ads

Dacă ești o companie de comerț electronic care vinde produse și nu servicii, atunci te numeri printre norocoșii care pot crea shopping ads. O campanie de shopping permite afișarea anunțurilor pe motoarele de căutare, la fel ca în cazul unei campanii search. Singura diferență constă în faptul că anunțurile pentru shopping conțin o imagine a produsului, prețul, titlul și o descriere.

Aceste anunțuri apar în format carusel deasupra principalelor rezultate ale căutării din Google. Permit utilizatorilor să vadă produsele și prețurile înainte de a face click pe site-ul cuiva, așadar, rata de conversie a unei campanii de shopping este adesea mai mare decât a unei campanii în rețeaua de căutare.

După ce trimiteți un feed de produse la Google Merchant Center, campaniile pentru Google Shopping pot fi create în Google Ads. Agenții de publicitate creează grupuri de produse la care pot licita pentru diferite atribute de feed, cum ar fi: marcă, categorie, condiție, tip produs, ID-ul itemului sau atribute personalizate.

Shopping Ads nu conțin cuvinte cheie. Motoarele de căutare potrivesc interogările utilizatorilor cu produsul pe care îl consideră cel mai relevant, astfel că este important să te asiguri că toate produsele au informații corecte, titluri și descrieri clare.
Mai jos îți vom arăta un exemplu de Shopping Ads.

• Remarketing Ads

O campanie de remarketing le arată anunțuri oamenilor care ți-au vizitat deja site-ul. Este o campanie PPC foarte profitabilă, deoarece utilizatorii și-au arătat deja interesul pentru ceea ce vinzi. Este adesea folosit pentru a aduce înapoi clienții care au fost aproape de a realiza o conversie în pâlnia de vânzări, pentru a vinde în plus sau pentru a trece mai multe produse către baza de clienți existentă.

Pe cine poți să vizezi într-o campanie de remarketing?

– toți utilizatorii anteriori
– abonații la newsletter
– cei care au achiziționat anterior de pe site
– aceia care abandonează coșurile
– cei care au vizionat videoclipuri pe YouTube ale companiei
– aceia care au petrecut mai mult timp pe site, dar nu au efectuat nicio conversie.

În ceea ce privește Google Ads, există două tipuri de campanii de remarketing care pot fi create în rețeaua de display: o campanie de remarketing standard (locul în care utilizatorul vede anunțuri grafice generice) și o campanie de remarketing dinamic (în cazul în care utilizatorul vede imagini cu produsele reale pe care le-a văzut când era pe site-ul tău).

• Video Ads

Publicitatea video este esențială pentru marketingul digital din zilele noastre. Aproximativ 85% dintre companii folosesc videoclipuri pentru promovarea produselor / serviciilor lor, iar peste 90% afirmă că este o parte integrantă a eforturilor de marketing.

Principalul avantaj al publicității plătite față de publicitatea video organică este că îți poți prezenta videoclipurile în fața unui public care nu a auzit de businessul tău sau în fața unor oameni care te urmăresc, drept urmare, nu trebuie să depui eforturi pentru a construi mai înâi un public.

Dacă iei în considerare publicitatea video pentru afacerea ta, atunci YouTube poate fi calea ta de pornire. Această platformă are 2 miliarde de utilizatori activi lunar. Poți utiliza Google Ads pentru a afișa anunțuri video plătite pe YouTube.

Sursa: https://www.exoclick.com/8-tips-effective-video-advertising/

• Gmail Ads

Cu reclamele sponsorizate de Gmail poți ajunge la clienții tăi potențiali interesați de ceea ce vinzi în mai multe locuri, chiar și în căsuța lor de e-mail. Acestea apar în partea de sus a căsuței poștale a unui utilizator. Aparent, arată ca orice alt e-mail, cu excepția etichetei ‚, anunț” și a subiectului cu caractere aldine. Utilizatorii vor vedea aceste e-mailuri pe desktop sau în aplicația mobilă.

Google te va taxa de fiecare dată când cineva face click pe anunțul tău pentru a-l deschide. Nu te va taxa pentru nicio acțiune care are loc în afara deschiderii e-mailului. Cu reclamele sponsorizate Gmail, utilizatorii văd o reclamă care seamănă mult cu un e-mail obișnuit. Odată ce utilizatorul dă click pe anunț este direcționat către o versiune extinsă a anunțului tău, iar de aici au opțiunea de a face click pe site-ul tău.

Dacă vrei să investești într-unul dintre cele mai unice tipuri de publicitate plătită, Gmail Ads sunt alegerea potrivită pentru businessul tău.

Pentru a afla mai multe despre cum să-ți optimizezi bugetul de marketing și să obții cele mai bune rezultate, astfel încât să ai un business online sănătos, citește și: https://moloso.ro/blog/bune-practici-in-ecommerce-pentru-magazinele-online/, https://moloso.ro/blog/business-online-sanatos/.

Conlcuzii

Prin urmare, pentru a fi realizat în mod corect și pentru a obține cel mai bun ROI, PPC necesită cunoștințe clare despre cum funcționează mai exact procesul, despre planificare și cercetare. Ce este necesar să reții este că trebuie să incluzi optimizarea paginii de destinație înainte de orice altceva, apoi să stabilești bugetul, să alegi o strategie de licitare, să cercetezi și să alegi cuvintele cheie relevate.

Toate acestea sunt urmate de crearea anunțului, lansarea lui, iar mai apoi de urmărirea, măsurarea și testarea continuă pentru a te asigura că eforturile tale de PPC generează traficul, conversiile, clienții potențiali și vânzările pe care le aștepți.

Vrei să afli mai multe informații despre tot ceea ce implică PPC? Noi suntem aici să te ajutăm să înțelegi întregul proces și de ce nu, să-l aplicăm și businessului tău.