Tipuri de Campanii Google Ads & Soluții Avantajoase Pentru 2022

Durata citire articol - 14 min.

Tehnologia avansează pe zi ce trece cu pași mari și într-un ritm din ce în ce mai alert, iar noi trebuie să fim cu ochii în patru pentru a putea optimiza constant, a ne adapta strategia de marketing și a reuși să ținem pasul cu tot ceea ce se întâmplă în online.

Alege-ți tipurile de campanii Google Ads bazându-te pe obiectivele tale de marketing, strategia brandului tău și în funcție de cât de mult timp poți să investești. Acest articol te va ajuta să îți dai seama care sunt cele mai potrivite tipuri de campanii pentru nevoile tale de business.

Ce Este & Cum Funcționează Google Ads?

Înainte de a trece la prezentarea tipurilor de campanii, trebuie să ne asigurăm că știm cu toții ce este și cum funcționează mai exact Google Ads pentru a putea înțelege întregul proces și pentru a ne putea crea strategii de marketing eficiente.

Google Ads este o platformă de publicitate plătită care se încadrează în canalul de marketing PPC (pay-per-click), în care agentul de publicitate plătește pentru un anunț fiecare click dat de utilizatori. E o modalitate bună de a genera trafic calificat și clienți ideali pentru afacerea ta.

Google Ads îți permite să creezi și să distribui anunțuri oportune în rândul publicului țintă. Anunțul tău va apărea pe prima pagină cu rezultate în Google în momentul în care clienții caută produse sau servicii pe care le ai și tu.

Google Marketing

Tu Câte Tipuri de Campanii Google Ads Cunoști?

1. Display Ads

Display Ads se bazează pe imagini, bannere sau anunțuri video și vizează oamenii care cel mai probabil sunt interesați de produsele / serviciile tale, însă nu le caută încă. Acestea îți permit să ajungi la un public relevant cu anunțuri captivante din punct de vedere vizual. Poți afișa reclame persoanelor care ți-au vizitat deja site-ul sau ți-au folosit aplicația.

Există 3 tipuri de anunțuri grafice: responsive display ads, gmail ads și uploaded image ads care sunt eficiente și pot servi diverselor strategii de marketing, însă Google ne informează că anunțurile grafice receptive au cea mai mare acoperire, de aceea ar trebui să investești mai mult în ele.

Pentru ce funcționează ele cel mai bine?

Notorietatea brandului: sunt mai accesibile ca preț, ceea ce facilitează afișarea anunțurilor în fața mai multor persoane.

Remarketing: datorită aspectului lor, anunțurile grafice le amintesc vizual oamenilor despre produsul tău și îi încurajează să cumpere sau să facă o conversie.

Companii cu resurse de design: vei avea un avantaj în crearea și experimentarea anunțurilor.

Cum să faci anunțuri grafice eficiente?

» Prioritizează anunțurile grafice adaptabile (responsive display ads)
Acestea sunt ajustate automat ca aspect, format și dimensiune, pentru a se potrivi tuturor destinațiilor de plasare disponibile în rețeaua de display Google. Nu trebuie decât să încarci toate elementele (sigla, imaginile, titlurile, videoclipurile și descrierile), iar Google va găsi cea mai bună combinație a lor și va genera automat anunțurile.

» Nu amesteca utilizatorii noi cu segmente de public de remarketing
Acest tip de anunțuri îți permit să faci remarketing, o modalitate foarte bună de a le aminti vizitatorilor site-ului de produsele / serviciile tale, însă trebuie să te asiguri că excluzi din noua audiență persoanele care ți-au vizitat deja site-ul și sunt familiarizați cu brandul tău, deoarece aceștia vor avea nevoie de un alt tip de mesaje.

» Atrage oameni asemănători cu vizitatorii tăi cei mai valoroși
Poți face ușor acest lucru utilizând o opțiune de direcționare numită Similar Audiences care îți permite să te afișezi în fața clienților potențiali care au un comportament online similar cu cei din campania ta de remarketing.

Tips
• Utilizează îndemnuri atractive pentru a stimula vânzările și înscrierile.
• Creează reclame memorabile pentru a-i face pe oameni conștienți de brandul tău.
• Urmărește persoane care ți-au văzut deja anunțurile sau care ți-au vizitat site-ul.

HD M209 06 scaled

2. Search Ads
Anunțurile de căutare sunt de tip text și sunt afișate în SERPs. Ele îți permit să ajungi la utilizatori în timp ce aceștia caută pe Google produsele / serviciile pe care le oferi. De pildă, o căutare pentru ,,pantofi sport” returnează rezultate sponsorizate precum în imaginea de mai jos:

Screenshot 1 1

Search Ads reprezintă o modalitate excelentă de a genera vânzări, clienți potențiali și trafic către site-ul tău, deoarece poți să afișezi anunțurile persoanelor care caută în mod activ ceea ce oferi tu.

Acest tip de anunțuri funcționează cel mai bine pentru:

• Branduri, produse și categorii pe care oamenii deja le cunosc și le înțeleg
În situația în care creezi o categorie nouă sau vinzi un produs unic despre care majoritatea oamenilor nu au auzit, probabil că anunțurile tale nu vor avea performanțe bune. Anunțurile afișate în rețeaua de căutare funcționează deoarece permit companiilor să valorifice căutările active de bunuri și servicii familiare.

• Persoane cu intenție mare de cumpărare
Dacă oamenii caută să facă o achiziție sau caută cea mai bună opțiune, aceștia reprezintă ținta ideală pe care să o targetezi cu un anunț în rețeaua de căutare, deoarece ei caută de fapt soluția pe care o oferă produsul tău. Poți viza oameni care caută termeni precum „cel mai bun”, „cumpără” sau chiar numele concurenților tăi, pentru a viza persoanele cu intenție de achiziție ridicată.

• Atragerea oamenilor de pe alte canale publicitare
Atunci când cineva face click sau vede un anunț pe Facebook, de cele mai multe ori sfârșește prin a căuta pe Google numele brandului, produsului sau al categoriei de produse pentru a găsi recenzii sau ceva similar.

Cum să ai succes cu anunțurile afișate în rețeaua de căutare?

» Scrie o reclamă convingătoare
Anunțurile afișate în rețeaua de căutare sunt de tip text, nu conțin imagini vizuale, așa că eficacitatea lor depinde de cât de bine le scrii. Trebuie să te concentrezi mai puțin pe caracteristicile produselor și mai mult pe beneficiile aduse utilizatorilor. Apelează la nevoile și emoțiile potențialului tău cumpărător, fii cât se poate de concis și folosește îndemnuri specifice.

» Creează campanii de căutare de brand
Chiar dacă te clasezi deja organic pe Google, este benefic să rulezi un anunț de căutare de brand, deoarece licitând pentru numele brandului tău, ocupi mai mult spațiu în SERPs și îți crești șansele de a obține trafic. Totodată, te poate ajuta să descoperi diferite variante ale modului în care publicul tău te caută pe Google, oferindu-ți idei despre cum să te promovezi.

» Rulează campanii de căutare a concurenților
Vizează termenii de marcă ai concurenților tăi. Sunt șanse ca oamenii care îți caută concurenții să fie interesați și de produsele tale, așa că de ce să nu profiți de ocazie pentru a-ți crește vânzările?

» Creează anunțuri dinamice afișate în rețeaua de căutare
De ce? Pentru a economisi timp și pentru a facilita gestionarea listelor de cuvinte cheie. Ele oferă cea mai simplă modalitate de a ajunge la persoanele care caută produsele și serviciile tale pe Google. Având în vedere că 15% din căutările pe Google sunt noi în fiecare zi, acest lucru face mai dificil să ții pasul cu toate cuvintele cheie relevante pentru brandul tău.

» Creează anunțuri adaptabile de căutare (responsive search ads)
Acestea îți permit să găsești cea mai bună modalitate care să se potrivească cu intenția de căutare a utilizatorului și să îmbunătățești performanța campaniei. În plus, poți personaliza textul publicitar în funcție de locațiile clienților, astfel încât să ajungi la cât mai mulți oameni.

Shooting ads

3. Video Ads

Campaniile video îți permit să afișezi anunțuri video pe YouTube și pe alte site-uri web. Unele dintre acestea te pot ajuta să crești gradul de cunoaștere generală a brandului tău, iar altele sunt concepute pentru a genera conversii sau pentru a determina oamenii să cumpere de la tine.

De ce să alegi anunțurile video?

• Pentru conștientizare și luare în considerare: utilizează reclame video pentru a-i face pe oameni să-ți cunoască brandul sau să dorească să cumpere.

• Pentru vânzări și clienți potențiali: folosește subtipul de campanie „Generează conversii” pentru a configura anunțuri video axate pe acțiune.

• Extinde-ți acoperirea: vizează persoane dincolo de rezultatele căutării în timp ce sunt pe YouTube.

Ce să ai în vedere pentru a face anunțuri video cât mai bune?

» Creează audiențe restrânse
Dacă vrei să rulezi campanii de anunțuri video astfel încât să ai și succes, fă anunțuri video separate care vizează cuvinte cheie, subiecte sau date demografice foarte specifice. În acest fel, vei avea reclame care vor fi cu adevărat relevante și de interes pentru publicul țintă.

» Păstrează anunțul scurt
Ratele de redare a anunțurilor scad semnificativ după 45 de secunde, așa că trebuie să te asiguri că transmiți cele mai importante mesaje la începutul videoclipului.

» Fii cât mai direct și clar cu mesajele tale
Pentru că anunțul video poate fi singura ta comunicare cu spectatorii YouTube, este esențial să fii direct cu ceea ce vrei să le transmiți. Oferă-i publicului țintă pași clari de urmat după vizionarea videoclipului. Poți, de asemenea, să-i încurajezi să facă o achiziție sau să-ți viziteze site-ul pentru a primi mai multe informații.

» Utilizează setările avansate ale campaniei
Poți seta anunțurile să fie difuzate la anumite ore sau în anumite zile ale săptămânii, atunci când este cel mai probabil să ajungă la publicul țintă, precum și o limită de frecvență pentru a reduce numărul de apariții a anunțurilor tale pe YouTube.

4. Shopping Ads

HD M299 05 scaled

Shopping ads sunt afișate în SERPs și includ informații detaliate despre produse și imagini cu acestea. Poți rula o campanie de shopping prin Google Merchant Center, unde introduci informații specifice despre produse, ca mai apoi Google să le extragă pentru a-ți crea anunțurile. În loc să-ți promovezi brandul în ansamblu, aceste tipuri de anunțuri îți permit să promovezi anumite produse și linii de produse.

Spre exemplu, în cazul în care cauți „sandale damă”, anunțurile din partea de sus sunt anunțuri Google Search, iar produsele specifice anunțate pe lateral reprezintă shopping ads optimizate pentru cuvântul cheie „sandale damă”, așa cum poți observa în imaginea de mai jos:

Screenshot 2 1

De ce să alegi shopping ads?

• Marketing cu amănuntul: utilizează liste de produse atractive din punct de vedere vizual pentru a-ți promova produsele de vânzare cu amănuntul.

• Vânzări și clienți potențiali: determină-i pe oameni să cumpere din magazinul tău online.

Cum să faci shopping ads care să îți aducă rezultate optime?

» Folosește cuvinte cheie pentru detaliile produsului
Este esențial ca titlurile și descrierile produselor să conțină cuvinte cheie care le descriu cel mai bine. Google va folosi datele despre produse pentru a determina dacă acestea corespund unei interogări de căutare a unui potențial cumpărător.

» Verifică întotdeauna informațiile despre produs
Dacă prețurile nu sunt 100% exacte, Google nu va afișa anunțurile pentru produse, mai ales în cazul în care ai diferite monede internaționale. Așadar, trebuie să ai un proces sigur pentru a-ți actualiza informațiile despre produse, modificarea prețurilor sau disponibilitatea lor. Poți face acest lucru manual sau, dacă ai multe produse, este mai înțelept să cauți un software specializat și astfel vei economisi timp și vei fi sigur că fluxul de date despre produse este corect.

» Utilizează imagini de calitate
Imaginile cu produsele pot fi un factor determinant al succesului campaniei tale publicitare, așa că ai grijă ca acestea să fie de o calitate înaltă și pe un fundal clar.

4g3WQ2qdMfuEGyeZCuJU1WECzYqoCpRy9pn4guL1

Sursa: https://quasa.io/media/google-smart-shopping-campaigns-why-to-use-them

5. Smart Ads
Smart ads reprezintă un generator de campanii automatizat și simplificat care folosește inteligența artificială pentru a decide totul, de la strategii de licitare la cercetarea cuvintelor cheie, crearea de anunțuri, direcționarea, selectarea rețelei și multe altele.

Este cel mai simplu mod de a-ți automatiza campaniile. Nu trebuie decât să introduci informațiile despre afacerea ta, să creezi câteva anunțuri, iar Google va găsi cea mai bună direcționare pentru a-ți eficientiza la maximum timpul și banii.

De ce să alegi să rulezi campanii inteligente?

• Pentru vânzări și clienți potențiali

• Configurare simplă: introduci informațiile despre companie, creezi câteva anunțuri, iar Google îți va automatiza campania.

• Optimizare avansată: Google va optimiza anunțurile și direcționarea pentru tine.

Pentru ce și pentru cine sunt potrivite campaniile inteligente?

» Agenții de publicitate noi
În cazul în care ai o experiență minimă cu anunțurile PPC și vrei o opțiune simplificată, care să te ajute să începi rapid, campaniile inteligente sunt o alegere bună.

» Găsirea unei linii de referință
Dacă ești nou în aria reclamelor Google, campaniile inteligente sunt o modalitate bună de a testa platforma și de a găsi linia de bază a performanței anunțurilor. Alege obiectivul publicitar, stabilește un buget și evaluează valorile de performanță dorite într-o săptămână sau două. Astfel, vei afla în ce tipuri de campanii merită să investești și în care nu.

» Afaceri de comerț electronic
Campaniile inteligente facilitează promovarea produselor, deoarece Google se ocupă de aproape totul pentru tine. Îi oferi o țară, un buget, un ROAS țintă și produsele pe care vrei să le vinzi și mai departe Google face totul în locul tău.

06 Advertising campaign launch

6. Discovery Ads
Campaniile discovery sunt concepute pentru a afișa reclame atractive din punct de vedere vizual, utilizând direcționarea standard către un public. Acestea sunt similare cu anunțurile grafice, cu câteva mici diferențe: locurile unde apar anunțurile tale și formatele disponibile.

Anunțurile discovery apar în rețeaua de display Google și sunt difuzate pe câteva fluxuri specifice: feeduri YouTube Home și Watch Next, Gmail și Discover în aplicația mobilă de căutare Google.

Acestea au scopul de a arăta publicului ceea ce crede Google că are nevoie, în loc să aștepte ca oamenii să le caute direct. Google învață din comportamentul utilizatorilor pentru a anticipa interesele lor și pentru a difuza reclame relevante care par native pentru platforma pe care apar.

Care sunt cele mai bune cazuri de utilizare pentru anunțurile discovery?

» Conștientizarea brandului
Anunțurile discovery interferează în mod necesar cu experiența utilizatorului, la fel cum se întâmplă și în cazul anunțurilor grafice. Deoarece oamenii vor da scroll când văd aceste reclame, ar trebui să le optimizezi pentru elemente vizuale și prin propuneri de valoare convingătoare, care opresc scrollingul.

» Remarketing
Dacă îți dorești să obții clienți potențiali sau vânzări, este recomandat să începi cu anunțurile discovery de remarketing, deoarece ratele de conversie tind să fie mai mari pentru acestea față de anunțurile grafice de remarketing.

» Ca supliment la campaniile de bază
Dacă întâmpini probleme cu atingerea obiectivului de CPA cu alte tipuri de anunțuri, atunci merită să testezi campaniile discovery.

7. Local Ads

TPQL M172 05 scaled

Acest format de anunț este ideal pentru agenții de publicitate care doresc să atragă vizite în magazin sau în locațiile lor fizice. Google va genera automat un anunț pe baza elementelor pe care le furnizezi: text, imagini sau videoclipuri. Anunțurile pot apărea în rețeaua de căutare Google, hărți Google, YouTube și rețeaua de display Google.

În jur de 46% din toate căutările Google sunt orientate local, iar ratele de conversie tind să fie mai mari atunci când oamenii caută ceva la nivel local, mai ales pe mobil, când sunt în mișcare.

În cazul campaniilor locale, Google utilizează informațiile din profilul tău Google My Business (GMB) pentru a determina: direcționarea, locația geografică și cuvintele cheie. Campaniile sunt, în cea mai mare parte, automatizate, însă poți modifica anumite setări precum limba, strategia de licitare și bugetul mediu zilnic.

De ce să alegi campaniile locale?

– pentru a face vânzări în magazinele fizice;
– pentru a promova oferte și evenimente;
– pentru informații detaliate despre locație;
– pentru că ai la dispoziție mai multe canale de marketing.

Iată 2 exemple de anunțuri locale în Maps și Search:

Screenshot 3 1

8. App Ads
App ads îți promovează aplicația mobilă printr-un anunț afișat în rețeaua de căutare Google, rețeaua de display Google, YouTube, Google Play etc. Poți difuza anunțuri prin care să-ți îndemni publicul să-ți instaleze aplicația sau să întreprindă o anumită acțiune în cadrul acesteia.

De ce să alegi să faci app ads?

• Pentru promovarea aplicației: poți genera interacțiuni, instalări sau înscrieri pentru aplicația ta pe dispozitivele mobile.

• Marketing pe mai multe canale: îți afișezi aplicația în Display, Search, Play și YouTube într-o singură campanie.

• Configurare și gestionare ușoară: îți poți automatiza direcționarea, licitarea și crearea anunțurilor pentru performanțe optime.

Tips

• Acordă-i timp lui Google să-ți optimizeze anunțurile
În cazul în care campaniile tale publicitare nu îți oferă rezultatele pe care le aștepți, este posibil să fii tentat să ajustezi bugetul sau să oprești anunțul. Totuși, sfatul nostru este să nu te grăbești să iei decizii dacă anunțurile tale au fost difuzate doar de câteva zile. Dă-i voie lui Google să-ți difuzeze campania timp de cel puțin 7 zile, pentru a-i permite să optimizeze reclamele, destinațiile de plasare și sumele licitate înainte de a lua vreo decizie.

• Încarcă diverse active
Google recomandă furnizarea a cel puțin o imagine landscape, un videoclip portret și un videoclip landscape. Vor fi testate diferite combinații de elemente și se vor difuza mai des anunțurile care au cele mai bune performanțe.

NKL M390 09 scaled

9. Performance Max
Performance Max este o versiune nouă și optimizată a campaniei inteligente, cu campanii locale incluse în această combinație. Cum funcționează? Google generează reclame în mod dinamic, testând diferite combinații în diverse formate și rețele și fâcând optimizări pentru acțiunea dorită. Principala diferență constă în faptul că anunțurile tale pot fi difuzate în mai multe destinații de plasare și sub mai multe formate.

Ce trebuie să faci tu? Să încarci diverse materiale adecvate pentru fiecare opțiune de plasare, adică tot ce ar avea nevoie Google pentru a crea campanii unice pentru fiecare format (text, imagine, video, feed de produse). După aceea, Google pune în funcțiune învățarea automată pentru a afișa reclamele persoanelor care sunt cele mai dispuse să facă conversii.

De ce să alegi Performance Max?

» Este simplu de configurat, cu optimizare automată
Aceste tipuri de campanii sunt concepute pentru a fi ușor de lansat, iar odată ce campania ta este live, va fi optimizată automat pentru a obține cea mai bună performanță posibilă. Condu automatizarea furnizând materiale creative de calitate și împărtășește-ți experiența cu privire la publicul care este cel mai probabil să facă conversii.

» Crește conversiile și valoarea
Automatizarea îți optimizează bugetul și sumele licitate pe canale pentru a ajuta la capturarea de noi oportunități de conversie în timp real.

» Găsește clienți noi
Poți descoperi noi segmente de public utilizând înțelegerea în timp real a intenției, comportamentului de cumpărare și contextului utilizatorului pentru a apărea în momentele potrivite cu anunțuri mai relevante.

» Obține informații mai bogate
Acestea fac parte din pagina „Insights” pentru a te ajuta să înțelegi cum funcționează automatizarea și cum îți poți optimiza campania. Folosind raportul „Combinations”, poți afla cum sunt combinate materialele tale cu cele mai bune performanțe pentru a crea reclame.

Dacă ai nevoie de mai multe informații despre campaniile Google Ads care să te ajute să-ți atingi obiectivele de marketing, citește și: https://limitless.ro/blog/optimizare-google-ads-search/, precum și un studiu interesant despre performanța campaniilor Google Shopping și Facebook Ads.

26 Sales perfomance scaled

Concluzii

Merită să faci campanii Google Ads pentru businessul tău?

Cu siguranță că da! Google este unul dintre cele mai vizitate site-uri web din lume, iar reclamele sale pot fi văzute de până la 90% dintre utilizatori. Folosind cuvintele cheie și direcționarea potrivite, poți ajunge în fața a milioane de cumpărători care caută produsele sau serviciile pe care le oferi și tu.

Acum că ai la îndemână informațiile necesare, poți începe să creezi campanii Google Ads care să-ți aducă clickurile și clienții mult așteptați, iar dacă ai nevoie de ajutor profesionist, ne poți contacta aici.