Durata citire articol - 17 min.
Cum Facem SEO în 2019?
Cuprins
Fiecare început de an aduce cu sine revizuirea activităţii din anul anterior şi reconfigurarea unor strategii, inclusiv de SEO, luând în calcul trendurile din piaţă. Aşadar, hai să vedem care sunt trendurile anului 2019.
Mai întâi, trebuie să menţionăm că SEO pentru foarte multă lume reprezintă o mare nebuloasă, pentru că nu se înţelege adevăratul său potenţial.
Scopul Google a fost întotdeauna să ofere cele mai bune rezultate pentru utilizatori şi să poziţioneze website-urile în Google Search la fel cum le-ar poziţiona un utilizator. De asemenea, vrea să interpreteze fiecare rezultat la fel cum noi l-am interpreta.
De-a lungul timpului, singura constantă la Google a fost schimbarea şi îmbunătăţirea algoritmilor, lucru care se va întâmpla în continuare. Anual, Google face între 500-600 de modificări în algoritmii săi, unele mici, de fineţe, altele foarte mari, ca Penguin, Panda, RankBrain şi multe altele.
Algoritmii sunt introduşi pentru a îmbunătăţi rezultatele şi pentru a combate spamul. Dacă înainte “mergeau” anumite strategii, acest lucru se datora faptului că algoritmii erau “permisivi”, adică nu erau la fel de buni ca acum. În general, creşterile/scăderile care apar în traficul organic se datorează lucrurilor corecte/incorecte făcute pe SEO. Penalizările apar când se încalcă regulile jocului. De cele mai multe ori, afacerile online au de suferit din cauza aceasta pentru că nu se gândesc global la întreg businessul online.
De exemplu, un brand foarte mare ca Emag, Altex, Volvo etc., aproape că nu va fi penalizat niciodată, pentru că ei fac business online. Focusul lor este pe creştere, pe vânzări, useri, retenţie, brand, apoi se gândesc la ce strategii să aplice, astfel încât să îşi îndeplinească obiectivele. Toate strategiile de după vin ca adiţii la ţeluri.
Chiar dacă ar greşi ceva pe SEO, Google poate că nu va lua deloc în calcul acele greşeli şi îi „va ierta”.
Strategie & Planning
Orice campanie SEO trebuie să fie foarte bine planificată de la început. Este necesar să se facă analize de cuvinte cheie, analize de nişă, analiza de oportunităţi, analiza competiţiei etc. Având în vedere că este începutul anului, este poate cel mai bun moment pentru a defini strategia SEO.
Cum se face?
Se analizează site-ul din punct de vedere tehnic şi se găsesc toate acele probleme care, odată rezolvate, pot aduce rezultate rapide.
Se analizează competiţia atât onpage cât şi offpage. Se analizează cuvintele cheie din nişă (500-1000 cel puţin), se descoperă potenţialul nişei, se află potenţialul de trafic care poate fi adus din SEO, se află dificultatea nişei.
În funcţie de competiţie, se face planul de link building pentru a vedea defalcat de câte linkuri este nevoie pentru a plasa site-ul în top căutări. În mare parte este vorba de reverse engineering. Având toate aceste informaţii globale, atunci se poate contura strategia.
De exemplu, poţi observa că toţi competitorii tăi au foarte mult trafic direct / brand. Atunci trebuie să găseşti soluţii pentru a creşte brandul. Tipurile de campanii de branding şi awareness pot fi făcute în paralel.
Poţi observa că dificultatea SEO din nişa ta este foarte grea şi bugetul alocat este mic sau, de ce nu, invers, chiar dacă sunt mai rare aceste cazuri. Este foarte important să găsim acele oportunităţi care să ne aducă cele mai bune rezultate într-un timp scurt.
RankBrain & Semnale de Useri
RankBrain a fost introdus de Google pe 26 Oct 2015. El este o componentă din core-ul Google şi este AI (inteligenţă artificială sau machine learning). Are singur abilitatea de a învăţa, pe măsură ce are din ce în ce mai multe date şi informaţii despre useri, despre website-uri, despre tipurile de semnale. Se consideră acum că fiecare căutare făcută de useri trece şi printr-un mod de interpretare, care poate aplica mulţi alţi factori în ranking ca localizare, personalizare, intenţia din spate şi multe altele.
Pe scurt, RankBrain îşi modifică singur algoritmul. De la nişă la nişă, de la căutare la căutare, RankBrain va creşte/scade importanţa linkurilor, conţinutului (fresh, lungime), autoritate etc. Apoi, face un benchmark între pagini şi cum interacţionează userii cu ele. Dacă userii răspund mai bine la acele modificări, atunci se schimbă şi rezultatele în Google. Dacă nu interacţionează, atunci se revine la normal.
Acesta este un motiv pertinent pentru care vei observa multe fluctuaţii în search. Noi am observat foarte multe în ultimii ani. Poziţiile se pot schimba de la o zi la alta, „fără motiv”. Am putea să ne gândim la acest aspect ca la un A/B testing mult mai avansat pe rezultatele din search.
De unde îşi ia Google semnalele de la useri şi care ar putea fi acele semnale?
- CTR – (click through rate sau rata de click-uri). Cat de bine sunt făcute meta tagurile care apar în Google Search? Titlurile sunt atractive? Descrierile sunt atractive? Există call to action? Cuvintele cheie optimizate răspund foarte bine la intenţia utilizatorilor? Din multele teste pe SEO pe care le facem în cadrul agenției, am observat comportamente foarte diferite la femei faţă de bărbaţi. Dau click pe anunţuri şi rezultate foarte diferit. Dacă se optimizează copy-ul foarte bine, poţi câştiga mai multe click-uri. Dacă nu, acestea se pot pierde.
- Dwell Time (Pogosticking) este timpul pe care un user îl petrece pe o pagină, înainte să se întoarcă în rezultate. În 2017, Head of Google Brain Canada a confirmat că este un semnal de ranking.
He said Google looks to train their AI models when „someone clicks on a page and stays on that page, when they go back” and so on.
Într-un studiu făcut de Search Metrics, media acestui timp pe top 10 rezultate din Google este de 3 minute şi 10 secunde. Este un benchmark foarte bun.
- Bounce Rate
- Timpul mediu petrecut pe site
- Semnale pe care Google le preia din Google Chrome
- Date din Google Analytics
- pentru cele două de mai sus există opţiunea la nivel de user/cont să poţi trimite sau nu acele informaţii la Google.
- Interacţiunea cu pagina
Mobile First Indexing
Pe 26 Martie 2018 Google a anunțat oficial, după un an jumătate de teste, Mobile First Index.
To recap, our crawling, indexing, and ranking systems have typically used the desktop version of a page’s content, which may cause issues for mobile searchers when that version is vastly different from the mobile version. Mobile-first indexing means that we’ll use the mobile version of the page for indexing and ranking, to better help our – primarily mobile – users find what they’re looking for.
Ce înseamnă acest lucru pentru afacerile online?
Dacă site-ul este foarte bine optimizat şi versiunea de mobil este la fel ca cea de desktop, atunci totul este în regulă. Dacă nu există versiune de mobil, atunci site-ul nu va mai fi clasat bine în Google Search. Google va indexa şi poziţiona prima dată versiunea de mobil.
Dacă site-ul este responsive, în principal totul ar trebui să fie în regulă. Pot exista cazuri unde există erori grave de usability sau conţinutul de pe website-ul mobil diferă foarte mult sau este inexistent. Dacă se întâmplă acest lucru în cazul tău, atunci trebuie regândit site-ul de mobil. Din trendurile pe care le vedem noi la clienţi, mobilul tinde să crească spre 70%. Vorbim atât de trafic cât şi de căutări.
Loading Speed
Deşi este factor de ranking de mulţi ani, acum pare să fie din ce în ce mai important. De ce? Există foarte multe căutări făcute pe dispozitive mobile. Traficul se mută pe mobil şi userii petrec din ce în ce mai mult timp pe mobil. Aici există conexiuni 3G, 4G, 5G (în cazurile fericite), iar aceste conexiuni nu sunt întotdeauna foarte bune. Totuşi, România se mândreşte cu unele din cele mai bune conexiuni la internet la nivel global.
Site-urile trebuie să răspundă repede, să se încarce, să apară ceva pe ecrane. Există foarte puţin timp pentru a păstra un user pe site. Timpul de încărcare afectează foarte mult şi rata de conversie. Din trendurile observate de noi, ratele de conversie, în general, sunt mult mai mici pe mobil. Având în vedere că cei mai mulţi useri vin de pe mobil, dar nu convertesc, înseamnă că se pierd foarte mulţi bani.
Viteza de încărcare ajută foarte mult la întreaga experienţă a utilizatorilor cu site-ul. Nimeni nu are răbdare mai mult de 10 secunde să aştepte până când site-ul este funcţional.
Content vs Context vs Topics
Conţinutul este în continuare foarte important. Totuși, important este și cum este optimizat. Google înţelege din ce în ce mai bine conceptele, topicurile şi contextul în care acel conţinut este prezentat.
O pagină despre un laptop poate să reprezinte multe lucruri. Dacă este pe un ecommerce, atunci Google poate înţelege că este vorba de produs. Dacă este pe un site de tehnologie, poate înţelege că este vorba de o lansare a unui nou produs. Dacă este pe un blog, poate înţelege că este vorba de un review sau prezentare.
Optimizarea conţinutului înainte se făcea în jurul a 2-5 cuvinte cheie. Acum, este foarte important contextul şi cuvintele cheie menite să întărească topicul despre care se vorbeşte. De exemplu: în pagina unui laptop de pe un magazin online este important să apară cuvintele: preţ, 4.000 RON / LEI, politica de retur, service, garanţie, livrare, informaţii tehnice ca RAM, procesor, placa de bază, placa video, display, tastatură, model, nume etc.
Toate acestea ajută cuvântul laptop în a fi poziţionat foarte bine pentru tipurile de căutări comerciale.
Greşelile gramaticale sunt o altă problemă. Google „ştie” cuvintele scrise corect şi dacă citeşte foarte multe astfel de greşeli la nivel de pagină web şi de site, poate declasa foarte uşor acel site în rezultate. Cu siguranţă le va clasa bine pe acelea care scriu corect. Spunem acest lucru pentru că am văzut multe astfel de exemple, inclusiv pe site-urile de ştiri.
Audiență & Datele Demografice
Un alt aspect foarte important este audienţa. Orice optimizare care se face pe un site, se face în funcţie de audienţa targetată. Multe astfel de informaţii le putem prelua din Google Analytics, care la cifre mari sunt destul de relevante. Datele demografice sunt la fel foarte bune pentru a le folosi în optimizări.
Tu ca business owner trebuie să îţi înţelegi foarte bine clientul. Cine este el, ce face, ce îi place, ce nu îi place, ce nevoi are, ce dureri are, ce problemă(e) se aşteaptă ca tu să îi rezolvi. Orice astfel de informaţie este foarte utilă în optimizări şi în crearea anunţurilor. De exemplu, dacă peste 80% din clienţii tăi sunt femei şi tu faci anunţuri şi reclame targetate pentru bărbaţi (în cazul în care nu îţi cunoști audienţa) poţi arunca mulţi bani pe fereastră.
Noi facem multe teste pentru creşterea CTR-ului şi am observat că femeile tind să dea mai mult click pe anunţuri şi rezultate care implică emoţii, care sunt mai simple, fără emojis. În schimb, bărbaţii răspund mult mai bine la cifre, la anunţuri scurte şi la obiect, la preţ.
Am testat acest lucru pe zona fashion cu optimizări pentru CTR testate înainte care funcţionau bine. Pe acele tipuri de optimizări femeile nu răspundeau şi puteam pierde în jur de 30% din click-uri. În schimb, bărbaţii dădeau cu 30% mai multe click-uri. Dacă aplicam toate acele optimizări pierdeam şi trafic şi vânzări (80% din venituri era generat de femei, care cumpărau şi pentru bărbaţi şi copii).
De aceea, este foarte importantă audienţa!
Intenţia din spatele căutării (keyword intent)
Există anumite patente la Google legate de acest lucru. Unul este Query Match Search Intent. Ce înseamnă acest lucru? Google înţelege mult mai bine acum intenţia din spatele căutării, pentru că are tot istoricul navigaţiei şi căutărilor noastre.
Ştie când suntem în faza de informare şi poate şti când suntem aproape de a cumpăra. Mai jos sunt informaţiile oficiale despre campaniile Target CPA. Există un AI în spate care poate „prezice” când să arate anunţurile unui utilizator înainte ca acesta să fie în procesul de cumpărare şi nu de informare.
Target CPA How it works Adwords
Using historical information about your campaign and evaluating the contextual signals present at auction-time, Target CPA bidding automatically finds an optimal CPC bid for your ad each time it’s eligible to appear. Google Ads sets these bids to achieve an average CPA equal to your target across all campaigns using this strategy.
Cu siguranţă foloseşte ceva similar şi la SEO. Aici, prin cuvintele cheie se pot targeta toate tipurile de căutări. Sunt trei tipuri:
- Navigaţionale
- Informaţionale
- Tranzacţionale
În tot procesul de cumpărare al unui client, prin SEO se pot targeta toate aceste tipuri de căutări. Cele navigaţionale au legătură cu brandul, cele informaţionale pot fi de forma: cele mai bune laptopuri 2019, cele mai bune branduri de laptopuri, cele mai bune modele asus etc. Cele tranzacţionale pot fi Asus ZenBook ux430ua preţ.
Pe fiecare tip de pagină este foarte importantă targetarea cuvintelor cheie potrivite. Toate aceste cuvinte trebuie să răspundă foarte bine intenţiei utilizatorilor. Aici ajută foarte mult înţelegerea businessului şi a audienţei. În acelaşi timp, este foarte important să targetezi şi sinonime şi cuvinte adiacente.
Un alt exemplu interesant este în zona travel. De exemplu, dacă faci research despre Londra prin mai multe căutări efectuate, iar la final faci o căutare ca „Hoteluri”, atunci la această căutare Google îţi va arăta hoteluri doar din Londra. Dacă ai făcut o rezervare la un hotel, îţi poate oferi sugestii de închirieri maşini.
Linkuri de calitate
Întotdeauna linkurile au fost importante. Pe lângă relevanța paginilor web, cea mai mare putere de ranking o aduc linkurile. Am vorbit la începutul articolului că strategia de link building se face în funcţie de competiţie.
Ca un detectiv, trebuie să vezi câte linkuri are competiţia ta, care sunt acele tipuri de linkuri, în cât timp au fost aduse. Noi analizăm toţi metricii SEO offpage şi putem şti exact ce trebuie să facem pentru a depăşi concurenţa.
De exemplu, dacă vedem la competiţie că marea majoritate a linkurilor vin din surse slabe, noi vom aduce linkuri mult mai puternice şi putem să îi depăşim cu un număr mai mic de linkuri. Toate linkurile aduse spre site vor întări autoritatea acestuia, iar traficul organic va creşte pe tot site-ul.
Cele mai mari probleme care pot apărea sunt exagerările cu anumite tipuri de linkuri. Cel mai mult spam se face cu acestea. Dacă linkurile nu sunt relevante sau se foloseşte prea mult anchor text exact match, atunci Google poate penaliza un site. De asemenea, sursele de linkuri trebuie să fie de încredere.
Fără link building este aproape imposibil să fii poziţionat în prima pagină, mai ales pe termeni foarte căutaţi. Sunt trei factori de ranking esențiali: linkuri, content şi RankBrain. Toți 3 sunt strâns legați între ei.
Crawl budget
Fiecare website are un buget de crawl. Google alocă un număr limitat de resurse pentru crawling. Dacă site-ul nu este bine optimizat din punct de vedere tehnic, atunci Google nu va crawla toate paginile şi implicit nu le va indexa, pentru că nu ajunge la ele. Din informaţiile oficiale de la Google, acest buget de crawl poate fi interpretat şi altfel. Gândeşte-te la toate paginile din site-ul tău ca la o găleată plină. Dacă toate acele pagini sunt trecute în sitemap, dacă serverul suportă foarte bine cererile din partea Googlebot, dacă paginile interne au autoritate, atunci site-ul va fi crawlat.
Google se întreabă în funcţie de aceşti parametri şi mulţi alţii care este maximul pe care îl poate crawla? Dacă nu sunt îndeplinite condiţiile optime, atunci Google nu va mai putea indexa corect site-ul. În acelaşi timp, anumite pagini sunt crawlate mult mai des ca altele.
Cele mai mari probleme descoperite de noi care pot afecta bugetul de crawl sunt:
- Conţinut duplicat
- Erori interne: 404e
- Probleme de server
- Multe redirecturi interne
- Structura slabă a website-ului
- Pagini fără content
- Pagini cu content slab
Treaba noastră ca agenţie este să îi facem foarte uşoară treaba lui Google. Practic, să îl facem să aloce cât mai puţine resurse pentru crawling şi indexare. În cazul unui client, după ce am făcut aceste optimizări, am văzut o creştere de 30% a traficului organic în doar 2 luni.
Tips pentru îmbunătăţirea crawl budget:
- adaugă fresh content pe site;
- adaugă un sitemap actualizat în Search Console;
- rezolvă problemele tehnice;
- deblochează robots.txt sau meta robots dacă nu crawlează paginile importante;
- update-uri periodice la site.
Technical SEO
Structura tehnică a website-ului şi toate elementele tehnice SEO din site trebuie să fie foarte bine optimizate. Scopul este simplu: să îi facem viaţa mult mai uşoară lui Google, pentru ca el să poată să crawleze şi să indexeze site-ul corect. Nu vom scrie aici toate elementele tehnice pe care le optimizăm, pentru că am scrie un întreg articol.
În cazul magazinelor online, unde avem de-a face cu tot felul de platforme, ne lovim de foarte multe probleme tehnice. Ele, rezolvate pe rând, ajută botul la înţelegerea mult mai bună a site-ului şi îl va poziţiona mai bine.
Cele mai des întâlnite probleme tehnice:
- Canonicalizari greşite sau deloc
- Crawling şi indexare
- Lipsa unui sitemap
- Robots configuraţi greşit
- Arhitectura informaţională slabă
- Lipsa Schema.org
- Conţinut duplicat
- Erori interne şi redirects
- Navigaţie faţetată
- Filtre de sortare configurate greşit
- Probleme tehnice de mobil
- Viteza de încărcare slabă
LSI Keywords & Word2Vec
The easiest way to think about word2vec is that it figures out how to place words on a “chart” in such a way that their location is determined by their meaning. This means that words with similar meanings will be clustered together. This represents the intuitive part of my opening example – words with semantic relationships with them will be closer together than words without such relationships.
The surprising part, though, is that the gaps and distances on the chart turn out to have meanings as well. If you go to the place where “king” appears, and move the same distance and direction between “man” and “woman”, you end up in the area of the chart where “queen” appears. This is true of all kinds of semantic relationships
- walking – swimming + swam ~= [walked] (or [swam] – [swimming] is encoding just the “past-tense-ness” of the verb)
- madrid – spain + france ~= paris (or [madrid] – [spain] ~= [paris] – [france] which is presumably roughly “capital”)
- library – books = hall
Sursa: https://www.tensorflow.org/tutorials/representation/word2vec
Ce înseamnă aceste lucruri?
Google înţelege mult mai bine conceptul de Topic/Entitate acum. Pentru optimizările de content, trebuie folosite şi aceste cuvinte. Pentru exemplul Paris, cuvinte care pot fi folosite ca LSI sunt: Franţa, capitală, franceză, turnul Eiffel, Arcul de Triumf, Luvru, Muzeul Picasso, Champs-Elysee, Disneyland etc.
Dacă scrii un articol despre Capitala Franţei şi nu se foloseşte deloc cuvântul Paris în el, dar se folosesc toate celelalte, atunci articolul poate apărea pe căutarea „Paris”.
Keyword research-ul când se face, trebuie făcut pe topic, să se găsească toate acele cuvinte cheie care vor ajuta şi mai mult cuvântul principal. Pare simplu? Nu este mereu. ?
HTTPS
A fost introdus ca factor de ranking şi trebuie pus pe site un certificat SSL, mai ales în cazul magazinelor online. Pe lângă SEO, ajută foarte mult la trust atât în ochii lui Google, cât şi în ochii userilor.
Website IA (Arhitectura Informaţiei)
Structura informaţională şi cea de linkuri interne este foarte importantă. Avem un client care a înregistrat o creştere de peste 35% doar din rezolvarea acestei probleme. Atât în cadrul GPEC, cât şi la clienţii noştri am văzut mereu această problemă.
Categoriile nu au denumiri specifice, sunt multe produse care nu sunt categorisite corect, structura de linkuri interne şi URL-urile nu targetează cuvintele cheie cele mai căutate etc.
Ea este importantă şi pentru Google, dar şi pentru utilizatori. Ei vor da click pe acele linkuri şi trebuie să le facem viaţa uşoară atunci când navighează pe site.
Arhitectura informaţiei se implementează foarte bine doar după ce se face un keyword research amănunțit. Trebuie găsite pentru fiecare categorie în parte top cuvinte cheie + sinonime. Acele cuvinte vor fi denumiri de categorii, vor apărea în linkurile interne şi în structura de URL-uri.
Facem acest lucru pentru a crea foarte multă relevanţă în categorii.
Cu structura optimizată foarte bine, Google va înţelege site-ul mai bine.
Meta Tags
Pentru optimizarea onpage sunt cele mai importante. Ele sunt acele locuri cheie în care se mapează cuvintele importante. Mapând aceste cuvinte corect în site, el va avea un potenţial foarte mare de ranking pe cuvintele cheie cele mai căutate.
Care sunt cele mai importante meta taguri?
- Titluri
- descrieri
- H1
- H2
Ce avem în vedere când optimizăm meta tagurile?
- CTR boost
- Targetăm Head Terms + Long Tail
- Folosim limbajul natural sau fraze (Exemplu greşit: Laptop – laptopuri, laptopuri online, vezi preţ la notebook, cumpără laptop)
- Targetăm sinonime
- Call to action
Schema.org markup
Pe lângă faptul că ajută la CTR (apar steluţele în ranking) ajută foarte mult motorul de căutare la înţelegerea contextului paginilor.
Ce face schema.org? Este un limbaj conceput pentru motoarele de căutare, care traduce pe înţelesul lor tot conţinutul din pagină. De exemplu, o pagină a unui produs de pe un magazin online va fi mai greu înţeleasă de Google dacă nu are declarat faptul că este Product Page.
Având în vedere că înţelege contextul foarte bine, este util să îi oferim şi mai multe informaţii despre conţinutul din pagină. În acest fel, relevanţa ei va creşte şi mai mult.
E – A – T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness)
- About page cu informaţii actualizate şi corecte;
- Pagina de contact la vedere şi uşor de găsit;
- Referinţe şi linkuri externe spre surse de încredere;
- Politica de confidenţialitate;
- Termeni şi condiţii;
- Politica de retur;
- GDPR;
- Date de contact actualizate;
- Datele firmei prezente la vedere;
- Service.
Toate aceste tipuri de pagini ajută motorul de căutare să înţeleagă că în spatele website-ului este un business legitim. Încă vedem website-uri care nu au aceste pagini. Ele contribuie la EAT.
Alte lucruri de optimizat:
- Content: relevant şi suficient;
- Reputaţie online (numărul şi calitatea review-urilor din Maps, Facebook sau alte platforme);
- Conţinut suplimentar să ajute la experienţa userilor;
- Website-ul este updatat în permanenţă.
Foarte importanţi sunt şi autorii care scriu pe acel site. Cu cât sunt mai de încredere, cu atât există şanse mai mari ca acel website să fie poziţionat ca expert în nişa lui. Toate acestea optimizate ajută la calitatea paginii web, implicit a rankingului.
Brand Mentions & Reputation
Deşi am lăsat această parte la final, este una din cele mai importante. Google a declarat că foloseşte aceste semnale în Ranking. Nouă ni se par esențiale. Cu cât un brand este mai căutat, înseamnă că face ceva foarte bine şi userii vor să interacţioneze cu el.
Este normal şi natural din partea lui Google să poziţioneze site-ul mult mai bine faţă de un alt competitor care nu are aceste semnale.
Aici deja nu mai este vorba doar de SEO. Este vorba de toate campaniile de marketing care se fac şi de întreaga interacţiune cu brandul din partea clienţilor. Cu cât au o experienţă mai bună cu tot ce înseamnă procesul de cumpărare, cu atât au şanse să revină şi să recomande brandul.
100% nu vei putea mulţumi toţi clienţii şi e normal să apară şi păreri negative. Contează numărul lor relativ la toate părerile.
După cum îţi gestionezi businessul în offline vei avea rezultate bune sau nu în online.
Concluzii
SEO se schimbă foarte mult de la zi la zi. Evoluează. Focusul trebuie să fie pe experienţa clienţilor, pe interacţiunea cu brandul, pe brand, pe calitatea serviciilor şi produselor. Toate strategiile trebuie să ajute brandul să crească şi să susţină eforturile de marketing.
Din punctul nostru de vedere, nu ajunge să faci doar SEO, doar PPC sau doar Social Media. Clienţii tăi sunt pe toate aceste canale, posibil în acelaşi timp. Prezenţa ta ca business trebuie să fie pe toate platformele.
SEO rămâne în continuare un canal de trafic foarte important. Rezultatele pe termen lung aduse din SEO sunt fantastice, ROI-ul pe SEO este fantastic. Deşi SEO este indicat pentru orice business, nu toţi business ownerii au bugetul necesar să susţină eforturile campaniilor de SEO. În acelaşi timp, nu toţi au răbdare să culeagă roadele.
Spor la vânzări! ?
2 thoughts on “SEO 2019: Cum Ne Poziţionăm în Topul Google în Acest An”