TikTok Ads: Metode Inovatoare Pentru Creșteri Nelimitate

Durata citire articol - 13 min.

TikTok are peste 1 miliard de utilizatori activi la nivel mondial, iar 92% dintre aceștia realizează o acțiune după ce vizionează un videoclip TikTok. Este o platformă în care branduri de toate dimensiunile și din orice industrie pot fi văzute odată cu creșterea numărului de urmăritori, crearea unor conexiuni globale și obținerea unor rezultate fără limite.

TikTok a început ca o rețea socială în care utilizatorii partajau videoclipuri scurte cu ei înșiși în timp ce imitau voci sau dansau pe muzica care era în trend, însă cu timpul s-a extins și a devenit o modalitate foarte creativă de promovare pentru branduri. Pe măsură ce TikTok câștigă mai mult teren în afara generației Z, tot mai multe branduri încep să-și dezvolte o strategie de promovare pe TikTok.

Ce vei învăța din acest articol:

• Ce este TikTok
• Unde apar reclamele TikTok
• Cine ar trebui să investească în TikTok Ads
• Tipuri de TikTok Ads
• Cât costă TikTok Ads
• TikTok pentru afaceri
• Care sunt avantajele publicității pe TikTok Ads Manager
• Cum să te promovezi pe TikTok pas cu pas
• Cele mai bune practici de promovare pe TikTok

Ce Este TikTok?

O platformă pe care poți să-ți dezvolți latura creativă pentru a-ți crește businessul, este principala destinație din lume pentru divertisment video de scurtă durată, cu peste 1 miliard de oameni care vin pe platformă în fiecare lună pentru a descoperi lucruri noi și a învăța într-un mod cât se poate de funny.

Ceea ce ne interesează pe noi este instrumentul all-in-one TikTok For Business prin intermediul căruia platforma îi ajută pe marketeri să-și elaboreze strategia printr-un proces de creare a reclamelor, stabilire a bugetelor, atingerea publicului țintă, precum și analiza datelor campaniei.

Sursa: https://www.ampfluence.com/tiktok-ads/ 

Unde Apar Reclamele TikTok?

TikTok Ads Manager îți oferă numeroase opțiuni din care să alegi unde să apară anunțurile tale. Locația specifică și formatul modului în care este afișat anunțul tău se numesc „placements”. În funcție de destinațiile de plasare alese, anunțurile tale pot apărea în 4 locuri: „In-feed”, „Detail Page”, „Post-roll” și „Story”.

Destinațiile de plasare vor determia aplicațiile în care se vor afișa anunțurile, iar locația va determina țările / piețele pe care vor fi difuzate acestea. Țările sau regiunile pe care le poți viza cu Location vor depinde de țara pe care ai folosit-o pentru a-ți înregistra contul TikTok For Business.

Cine ar Trebui să Investească în TikTok Ads?

Indiferent dacă ești proprietarul unei mici afaceri, faci parte dintr-o agenție sau ești CMO al unei companii mari, TikTok are mijloacele potrivite pentru a genera un imapct pozitiv pentru businessul tău.

Deși formatul video TikTok poate fi provocator pentru brandurile B2B care vând servicii mai greu de ilustrat, TikTok ads sunt ideale pentru brandurile B2C care vor să partajeze conținut cât mai atractiv și captivant și să se îndepărteze de reclamele statice.

Tipuri de TikTok Ads

Sursa: https://anymindgroup.com/news/blog/6864/

In-Feed Ads

✦ Apar între videoclipurile utilizatorilor pe măsură ce derulezi prin pagina For You.
✦ Utilizatorii pot aprecia, comenta, distribui și interacționa cu videoclipurile publicitare TikTok.
✦ Poți include un îndemn la acțiune, îți poți încuraja utilizatorii să cumpere, să-ți descarce aplicația sau să-ți viziteze site-ul direct din TikTok.
✦ Ești liber să devii cât mai creativ și poți face videoclipuri de preferat între 9-15 secunde.
✦ Aceste anunțuri pot fi derulate sau omise foarte repede, drept urmare ai 2-3 secunde la dispoziție pentru a capta atenția publicului tău.

Brand Takeover Ads

✦ Apar la deschiderea aplicației și prezintă publicului țintă un videoclip pe ecran complet.
✦ Creează într-un mod eficient conștientizarea în masă și stimulează vânzările directe.
✦ Pot apărea și pe pagina For You sub formă de imagini, GIF-uri, videoclipuri sau un link care îți va conduce utilizatorii către o pagina de destinație sau o provocare Hashtag.
✦ Utilizatorii nu vor vedea mai mult de o preluare a mărcii pe zi.
✦ Poți crea logo-uri personalizate pentru a fi mai ușor de întipărit în mintea publicului și a-l face să-și amintească de brandul tău.

TopView Ads

✦ Principalul lor scop este expunerea mărcii.
✦ Sunt similare cu preluările de brand, diferența fiind dată de faptul că nu acoperă ecranul de îndată ce utilizatorii se conectează.
✦ Pe de altă parte, ocupă prima postare în feed după 3 secunde, iar după aceea afișează până la 60 de secunde de videoclipuri pe ecran complet cu redare automată și sunet.
✦ Pot include un buton de îndemn în anunț.

Branded Hashtag Challenge Ads

✦ Scopul lor este să încurajeze conținutul generat de utilizatori și să crească gradul de conștientizare a brandului.
✦ Au ca rezultat o implicare mai mare, cu aproximativ 8,5%.
✦ Oferă atât oportunități organice, cât și sponsorizate pentru mărci.
✦ Atunci când un utilizator dă click pe un hashtag sponsorizat este direcționat către o pagină de destinație pe TikTok cu logo-ul brandului sau un link către site-ul tău.
✦ Trebuie să ai în vedere un obiectiv concret atunci când creezi o provocare cu hashtag de brand: îți dorești să anunți lansarea unui produs nou sau vrei să generezi noi clienți?

Branded Effects Ads

✦ Efectele de brand permit companiilor să creeze un anunț cu propriul filtru personalizat în aplicație care poate dura până la 10 zile.
✦ Scopul lor este de a încuraja utilizatorii să interacționeze direct cu brandul tău, într-un mod cât mai distractiv.
✦ Permit brandurilor să creeze autocolante, filtre și efecte speciale pe TikTok pentru auto-promovare.
✦ Principalul avantaj este că filtrele și efectele speciale sunt ideale pentru publicul de pe TikTok, deoarece sunt atractive, zgomotoase și strălucitoare.

Cât Costă TikTok Ads?

TikTok Ads Manager îți oferă 2 opțiuni de buget: zilnic sau total, însă bugetul tău poate fi modificat oricând pe parcursul campaniei și nu trebuie să îți faci griji, deoarece sistemul nu va cheltui mai mult decât bugetul setat de tine.
Bugetul minim la nivel de campanie este de 50$, iar bugetul minim la nivel de grup de anunțuri este de 20$, pentru a fi sigur că reclamele tale au un buget suficient.

Sursa: https://maxternmedia.com/how-to-get-money-from-tiktok-make-money-on-tiktok-2020-latest/

TikTok Pentru Afaceri

TikTok Ads Manager îți pune la dispoziție instrumentele de care ai nevoie pentru a crea și gestiona reclame pe TikTok, oferindu-ți, totodată, acces la o audiență globală și foarte important, nu ai nevoie de experiență pentru a începe să-ți creezi anunțuri atractive.

Îți vom prezenta niște pași simpli pe care îi ai de urmat:

1. Alege-ți obiectivul campaniei cu atenție

Fie că este vorba de brand awareness, de a crește numărul de conversii, a aduce trafic pe site, cât mai multe vânzări, clienți noi sau instalări de aplicații, cu Tiktok ads îți poți atinge orice obiectiv de marketing într-un mod creativ.

2. Selectează-ți cu grijă audiența

Poți ajunge la clienții ideali printr-o varietate de opțiuni de direcționare, printre care: ,,Custom Audiences” – segmente de public personalizate sau ,,Lookalike Audiences” – segmente de public asemănătoare.

3. Setează-ți bugetul după cum dorești

Setează un buget zilnic sau total și poți oricând să-l ajustezi sau să-l întrerupi în cazul în care vrei să îți optimizezi strategia sau îți îndrepți demersurile către alte modalități de promovare.

4. Proiectează-ți anunțul

Creează un videoclip de la zero sau încarcă-ți propriile imagini și videoclipuri folosind instrumentele intuitive puse la dispoziție, bazate pe inteligența artificială și care au funcții native de editare.

5. Publică anunțul

În momentul în care anunțul tău e publicat, sistemul inteligent de licitație TikTok Ads Manager va afișa anunțul tău publicului potrivit și la momentul potrivit.

6. Măsoară rezultatele

Ca în orice business și activitate pe care o întreprinzi, este esențial să monitorizezi rezultatele acțiunilor tale. TikTok îți oferă instrumente inteligente de raportare cu care poți să personalizezi și să vizualizezi analiza campaniilor tale pe baza celor mai importante valori pentru afacerea ta.

Sursa: https://www.youtube.com/watch?v=Qr7u697xo_s

Care Sunt Avantajele Publicității pe TikTok Ads Manager?

➢ Acoperire mare și implicare efectivă: publicul de pe TikTok se întinde în peste 150 de țări din întreaga lume, ceea ce te va ajuta să ajungi la cât mai mulți clienți și să generezi trafic către afacerea ta.

➢ Diverse aplicații pentru toate obiectivele de marketing: aplicații de divertisment (TikTok, Babe) și aplicații de știri și descoperire de conținut (TopBuzz, BuzzVideo) care îți permit să găsești cei mai potriviți utilizatori pentru produsele / serviciile tale pe baza obiectivelor de marketing.

➢ Instrumente și formate de anunțuri creative: sunt importante, deoarece mențin publicul implicat, însă ceea ce face cu adevărat diferența este posibilitatea de a crea reclame unice și de a le îmbunătăți în mod constant. Instrumentele de creație îți oferă o varietate de șabloane video și poți crea videoclipuri doar foloisnd imaginile deja existente, fără a fi un editor profesionist. Pentru gestionarea reclamelor există un instrument de difuzare a anunțurilor numit ,,Optimizarea Automată a Reclamelor” care te ajută să automatizezi procesul de creare, difuzare și optimizare a anunțurilor.

➢ Vizarea clienților potențiali cu precizie: îți poți targeta publicul după locație, vârstă, gen, interese sau alte variabile unice, iar pentru cei care vor să-și ducă reclamele la nivelul următor, nu uita că poți crea segmente de public personalizate sau asemănătoare.

➢ Măsurare transparentă și parteneri de încredere pentru date: poți utiliza pixelul TikTok pentru a-ți monitoriza performanța reclamelor și a măsura rezultatele de marketing în timp ce urmărești comportamentul utilizatorilor pe site-ul tău. Pentru transparență și acuratețe, TikTok te ajută să urmărești acțiunile userilor în aplicație, conversiile, afișările și datele de atribuire a clickurilor.

Mai mult decât atât, magia TikTok ar fi fost pierdută dacă oamenii nu s-ar fi simțit în siguranță. Astfel, platforma protejează utilizatorii și creează un mediu pozitiv pentru ca brandurile să prospere, printr-o îmbinare a moderării conținutului condusă de tehnologie și oameni cu politici, controale și inițiative solide.

Sursa: https://blog.replug.io/tiktok-for-business/

Cum să te Promovezi pe TikTok Pas cu Pas

Pasul 1. Creează-ți un cont TikTok Ads

Cum faci acest lucru? Îți alegi țara de facturare, selectezi dacă utilizezi contul pentru o companie sau o persoană fizică, introduci câteva informații de bază, un cod de verificare trimis pe e-mail sau telefon, confirmi că ești de acord cu termenii și condițiile și dai click pe „Sign Up”. Odată ce brandul tău e aprobat, te conectezi la dashbord și finalizezi configurarea inițială a contului conform instrucțiunilor.

Pasul 2. Instalează TikTok Pixel

Ce este TikTok Pixel? Un fragment de cod pe site-ul tău care adună informații despre evenimentele site-ului, cum ar fi modul în care utilizatorii au ajuns pe site, unde se află și ce dispozitiv folosesc.

După ce selectezi „Standard Mode” sau „Developer Mode” vei crea Pixel, configurând mai întâi un „Web Event” în TikTok Ads Manager. Îți vei revizui setările de consimțământ pentru cookie-uri înainte de a instala Pixel, apoi vei descărca sau copia codul Pixel și îl vei insera în antetul site-ului tău.

Pasul 3. Creează o campanie publicitară

Odată ce te afli în TikTok Ads dashboard, va trebui să dai click pe „Campaign” și apoi pe „Create”. TikTok își organizează publicitatea pe trei niveluri: campanii, grupuri de anunțuri și anunțuri. O campanie este o activitate generală, în vreme ce grupurile de anunțuri și anunțurile sunt funcțiile din cadrul unei campanii. Următorul pas important este să-ți alegi un obiectiv pentru anunțul tău. În prezent, TikTok oferă trei obiective principale: trafic, conversii și instalări de aplicații.

În cele din urmă, dă-i un nume campaniei tale și selectează un buget minim la nivel de campanie. Poți seta un buget total pentru a ajunge rapid la cât mai mulți oameni posibil sau ai opțiunea de a seta un buget zilnic și astfel ajungi treptat și în mod constant la publicul țintă.

Pasul 4. Creează un Ad Group

Acest pas reprezintă momentul în care tu decizi destinațiile de plasare și direcționarea. În cadrul unei campanii, poți avea diferite grupuri de anunțuri destinate unor segmente de public diferite. Ai acces la publicitate în întreaga mulțime de aplicații conexe și poți alege să-ți limitezi anunțurile la TikTok sau la întreaga rețea.

TikTok calculează unde poate obține cele mai bune rezultate cu anunțul tău și îl va plasa exact acolo, după care urmezi instrucțiunile cu scopul de a introduce toate elementele necesare pentru difuzarea anunțului, inclusiv adrese URL, nume afișate, categorii, imagini etc.

Urmează secțiunea de cuvinte cheie, care îți permite să selectezi până la 20 de termeni pentru a-ți descrie site-ul sau aplicația și care vor fi folosite pentru a afișa ceea ce vinzi publicului potrivit. În cele din urmă, în secțiunea „Targeting” vei defini publicul țintă pentru anunțurile tale, unde poți seta diferiți parametri.

Pasul 5. Proiectează-ți anunțul

Reclamele TikTok sunt alcătuite din imagini și videoclipuri în formate verticale, orizontale și pătrate. Platforma oferă un instrument numit ,,Video Creation Kit”, care include șabloane video și imagini pe care le poți personaliza cu propriile poze și peste 300 de opțiuni gratuite de muzică de fundal.

,,Optimizarea Automată a Reclamelor” este un alt instrument util care îți permite să încarci până la 10 imagini, 5 videoclipuri, 5 texte publicitare și un îndemn (ex. descarcă acum, înscrie-te, contactează-ne, cumpără acum etc.). Apoi, sistemul le va combina între ele pentru a crea mai multe anunțuri, va testa aceste reclame și va folosi cele mai eficiente combinații.

De altfel, există și instrumentul ,,Landing Page in Video” care captează imagini de calitate de la orice adresă URL a paginii de destinație pe care i-o oferi și combină automat aceste imagini cu muzica pentru a crea anunțuri video ideale.

Folosește ,,TikTok Promote” pentru a spori anunțurile existente. Ce este mai exact aceasta? O funcție plătită care te lasă să alegi un obiectiv precum: vizionări video, vizite pe site sau noi urmăritori și să-ți promovezi conținutul video. Selectează un public, definește-ți bugetul și programează durata anunțului, apoi începe promovarea.

Pasul 6. Măsoară performanța anunțurilor tale

Pentru a vedea cum dă roade campania ar trebui să-ți măsori performanța. TikTok oferă analize native care îți pot arăta cum merge anunțul în ceea ce privește clickurile, afișările, conversiile și multe altele. De asemenea, poți chiar să testezi și să compari performanța diferitelor reclame și destinații de plasare pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru businessul tău.

Sursa: https://semidotinfotech.com/blog/tiktok-app-clone-cost-and-features/

Cele Mai Bune Practici de Promovare pe TikTok

• Rămâi focusat pe brand

Utilizatorii TikTok apreciază autenticitatea, așadar asigură-te că conținutul publicitar este fidel valorilor companiei tale și conform brandului tău.

• Fii direct: scurt și la obiect!

Ai la dispoziție 60 de secunde pentru a-ți exprima punctul de vedere, însă videoclipurile de 21 până la 34 de secunde sunt cele mai bune pentru a spori conversiile.

• Folosește formatul vertical

Videoclipurile cu orientare verticală depășesc formatul pătrat sau orizontal cu o creștere de 40% a afișărilor.

• Îmbină diferite stiluri creative

Încearcă să nu utilizezi tot timpul același tip de reclamă sau reclame foarte similare. TikTok sugerează actualizarea reclamei la fiecare șapte zile pentru a reuși să menții viu interesul publicului. Platforma recomandă scene variate cu filmări B-roll sau tranziție.

• Utilizează imagini de calitate

Când lansezi un anunț în format Brand Takeover este esențial să folosești imagini de înaltă rezoluție. Urmărește specificațiile publicitare TikTok și în acest fel nu vei da greș.

• Promovează-te la momentul potrivit

Caută subiecte în tendințe sau evenimente care te pot ajuta să generezi noutăți pentru campania ta publicitară. Ia în considerare faptul că statisticile TikTok îți vor arăta cel mai bun moment în care să-ți difuzezi anunțurile pentru o acoperire maximă a publicului.

• Introdu un call to action

Concentrează-te pe un singur îndemn la acțiune precum descărcarea aplicației sau folosirea unui cupon pe site-ul tău, însă nu pe ambele în același timp.

• Folosește sunet și text / subtitrări

Potrivit TikTok, audio de orice fel crește afișările reclamelor. 93% dintre videoclipurile TikTok cu cele mai bune performanțe folosesc audio. Subtitrările și suprapunerile de text îmbunătățesc, de asemenea, impactul reclamelor. Textul poate fi utilizat și pentru a evidenția un îndemn la acțiune.

• Adaugă hashtag-uri

Ajută-ți utilizatorii să te găsească incluzând hashtag-uri relevante. Poți urmări hashtag-uri în tendințe pe pagina de descoperire TikTok și le poți alege pe cele care au cel mai mult sens pentru anunțul tău.

• Adaugă suplimente interactive

Funcțiile interactive TikTok încurajează interacțiunea cu reclamele. Poți folosi funcția ,,Gesture” pentru a încuraja utilizatorii să gliseze sau să atingă un anunț care să dezvăluie o recompensă sau poți utiliza ,,Voting Sticker” pentru a solicita contribuții de la publicul tău.

• Colaborează cu influenceri

Influencerii TikTok au deja mulți urmăritori, prin urmare, parteneriatul cu ei într-o campanie publicitară îți poate extinde considerabil acoperirea. Este de preferat să cauți oameni care îți folosesc deja produsul sau care fac parte din publicul tău țintă.

• Rămâi tot timpul pozitiv și autentic

TikTok recomandă ca videoclipurile să fie pozitive, autentice și să inspire oamenii. Încearcă să utilizezi conținut generat de utilizatori în anunțurile tale pentru a le păstra cu adevărat autentice.

• Testează și optimizează

Examinează-ți în mod constant analizele TikTok pentru a vedea cum funcționează conținutul tău. Testarea A/B este cea mai bună modalitate de a vedea dacă diversele tactici și active pe care le folosești funcționează sau nu. Fii atent la valori precum vizionările, interacțiunile și ratele de click și optimizează-ți strategia de conținut dacă nu observi implicarea pe care o așteptai.


Sursa: https://spaceads.digital/tiktok-ads/ 

Concluzii

Noi credem că brandul tău trebuie să fie descoperit pe TikTok, idiferent de cât de mare sau mică e afacerea ta, de ceea ce faci sau vinzi. De ce? Pentru că toată lumea este aici, pentru că este locul în care poți fi autentic și poți da frâu liber creativității astfel încât să atragi cât mai mulți oameni interesați de ceea ce vinzi tu.

Dacă vrei să pornești pe acest drum și nu știi de unde să începi și cum vrei să arate strategia ta, noi suntem aici să te ajutăm să creezi cele mai captivante reclame TikTok pentru businessul tău și vom contura împreună strategia de promovare optimă pentru a-ți atinge obiectivele de marketing mult visate.