Aronia-Charlottenburg – Premiu GPeC obținut prin strategii mixte PPC & SEO, cu o creștere de 250% a numărului de tranzacții

Ce strategii am aplicat pentru o crestere de 250% a tranzactiilor

aronia-charlottenburg-premiu-gpec-prin-strategii-mixte-ppc-seo-pentru-crestere-250-mai-multe-tranzactii
Aronia-Charlottenburg

Tipul de business:

B2C

Tip:

Ecommerce

Servicii folosite:

PPC,SEO

Despre Brand

Aronia Charlottenburg este cel mai mare brand de Aronia din România și în top 3 branduri de Aronia la nivel european. Fructul de aronia este bogat în antioxidanți și are numeroase beneficii dovedite științific care ajută în lupta cu numeroase boli.

Fondată în 2015, lângă Timișoara, de Cristian-Mihai și Anca Țîrcuș, compania Aronia Charlottenburg a crescut rapid, devenind într-un scurt timp lider de piață pe segmentul de sucuri și suplimente naturale. 

Având ca motivație dezvoltarea de produse naturale premium, fără compromisuri, compania are obiectivul asumat de a-și păstra poziția de lider de nișă pe piața europeană, precum și de a intra pe piețe internaționale, în anii ce urmează.

Provocările Brandului

  1. Creșterea vizibilității organice. Scopul pentru care s-a dorit o creștere a vizibilității organice a fost întărirea poziției de ‘’cel mai puternic brand de Aronia din Europa’’, atât în ochii consumatorilor, cât și al competitorilor.
  2. Optimizarea cuvintelor cheie. S-a urmărit creșterea pentru cuvinte cheie asociate nevoilor potențialilor consumatori, atât la nivel de afecțiuni în cazul căror consumul de aronia poate aduce îmbunătățiri, cât și în ceea ce privește căutări asociate categoriilor ‘’sucuri naturale bio’’ și ‘’suplimente naturale’’.
  3. Diminuarea dependenței de canalele plătite. Reducerea dependențelor de traficul plătit (ex. Google Ads, Meta Ads) prin creșterea traficului organic.
  4. Optimizarea strategiei de conținut. S-a urmărit optimizarea strategiei de conținut cu focus pe nevoile potențialilor consumatori pentru a genera creșteri ale traficului organic. Contextul de la care am pornit este faptul că brandul era deja activ de 9 ani pe piață, investind în marketing în tot acest timp.
  5. Creșterea numărului de clienți noi prin optimizarea campaniilor PPC. Alături de creșterea vizibilității și de o strategie de conținut care să ajute la consolidarea poziției de lider de piață, strategia PPC s-a concentrat pe atragerea de noi clienți, prin intermediul campaniilor de Google & Meta Ads.

Strategie Limitless

Strategia Limitless a avut în vedere atât o componentă PPC, cât și o componentă SEO. Aceasta a pornit de la principala provocare, de creștere a vizibilității brandului Aronia Charlottenburg, în contextul în care brandul era deja activ în mediul online de mai bine de 9 ani la momentul preluării contului de către agenție, timp în care a investit constant în marketing. Specialiștii Limitless Agency au observat, în urma unui audit, că în trecut focusul fusese aproape exclusiv pe produs, nu neapărat pe nevoile potențialilor clienți. 

Astfel, prin strategia SEO, s-au urmărit două aspecte principale: 

  1. Creșterea numărului de afișări organice pentru categoriile ‘’sucuri naturale bio’’ și ‘’suplimente alimentare’’
  2. Creșterea numărului de afișări organice pentru căutări asociate cu afecțiuni și/sau simptome în cazul cărora fructul de aronia poate aduce îmbunătățiri dovedite prin studii științifice. 

Strategia de conținut s-a axat pe felul în care produsele cu aronia pot reprezenta soluții pentru diferite probleme. Astfel, fiecare articol a reprezentat tratarea detaliată a unei probleme și prezentarea unui ‘’produs-vedetă’’ care poate ajuta. Astfel, structura pe care am bazat această strategie a fost cea de identificarea de probleme și soluții și abordarea acestora în cadrul unor materiale publicate atât pe blogul clientului, cât și în diferite surse online cu autoritate.

În ceea ce privește strategia PPC, aceasta a pornit de la o reorganizare a bugetului de marketing, cu scopul obținerii unor rezultate mai bune, fără ca acest lucru să se traducă în costuri de publicitate mai mari. Astfel, strategia PPC a avut două componente principale:

  • Performance Marketing – Unde focusul a fost pe a crește numărul de conversii, prin campanii de tip pay-per-click (PPC) orientate către vânzarea produselor, folosind platformele relevante
  • Awareness – Creșterea vizibilității brandului prin campanii de notorietate menite să educe piața despre beneficiile și caracteristicile produselor Aronia, în strânsă legătură cu strategia SEO descrisă anterior.

Astfel, pornind de la obiectivele propuse la preluarea contului, am implementat o serie de acțiuni menite să susțină atingerea obiectivelor. În top 3 acțiuni cu cel mai mare impact, enumerăm:

  • Redistribuirea bugetului. Pornind de la analiza campaniilor existente, am optimizat toate reclamele active pentru a obține cele mai bune rezultate pentru bugetul deja aprobat; scopul acestei acțiuni a fost obținerea unui echilibru bun între conversie și vizibilitate, relevante pentru o creștere pe termen lung și pentru obiectivul brandului de a-și consolida poziția de lider de piața de producători de aronia
  • Crearea unor noi campanii de PPC. După optimizarea campaniilor existente, am creat noi campanii, atât pentru retargetarea utilizatorilor existenți, cât și pentru a atrage un public nou pe site-ul clientului; acest mix a dus la o creștere de 2.5 ori a numărului de conversii
  • Educarea clienților. În ceea ce privește bugetul de awareness, ne-am concentrat, aliniat cu strategia SEO, pe o mai bună educare a clienților, întrucât beneficiile produselor comercializate de către Aronia Charlottenburg nu sunt încă cunoscute pe o scară largă; astfel, o parte a bugetului de PPC a fost investit în promovarea pe social media a unui conținut care să răspundă preocupărilor și întrebărilor clienților

Aronia-Charlottenburg castiga un premiu GPEC pentru rezultate notabile | LIMITLESS

Rezultate notabile

Câteva dintre rezultatele notabile, de care ne-am bucurat împreună cu clienții noștri, sunt:

Creșterea cu 120% a traficului total din site – datorat atât strategiei SEO, cât și strategiei PPC

Creșterea de 2.5 ori a numărului de conversii înregistrate – datorată optimizării campaniilor de PPC, dar și ca rezultat al creșterii awarenessului în jurul brandului și produselor vedetă

Reducerea costului pe conversie cu 50% – ca rezultat direct al optimizărilor la nivelul campaniei realizate de către echipa noastră de PPC

Creștere de 120% a engagementului pe social media – ceea ce arată o implicare crescută în social media a publicului țintă vizat, reflectând o mai bună conexiune între brand și comunitatea online

Creștere de 236% YoY (Year over Year) în căutările de brand, precum și creșteri semnificative YoY pe principalele cuvinte cheie targetate de brand – ca rezultat al eforturilor depuse pe toate palierele anterior menționate

Crestere de 236% in cautarile de brand | LIMITLESS


CautareCreștere YoYPoziție Google + creștere
Sucuri bio40 (+33%)1(+83)
Suplimente pentru energie si forta320 (+ 88%)7(+93)
Suplimente pentru ochi210 (+ 24%)10 (+90)


Modificarea pozitiei in motoarele de cautare | LIMITLESS


Contactează-ne

Specialiștii noștri sunt pregătiți pentru o sesiune gratuită de consultanță.

Un alt rezultat notabil înregistrat, în ceea ce privește creșterea vizibilității brandului, este creșterea procentuală a scorului de vizibilitate conform SEO Monitor. În prezent, brandul Aronia Charlottenburg are un scor de vizibilitate de 38%, creșterea înregistrată fiind de 18% procente.

Cu toate acestea, brandul a atins și un scor de vizibilitate de 50% în perioada lunii iunie, însă ca rezultat al updateurilor constante de la Google, scorul de vizibilitate s-a stabilizat la valoarea anterior menționată.

Acest lucru întărește argumentul că SEO reprezintă un efort ce trebuie făcut constant, mai ales în contextul în care schimbări de algoritm pot afecta scorul de vizibilitate și poziția brandului pe diferite cuvinte cheie. De aceea, parteneriatul cu o agenție care înțelege aceste schimbări și poate acționa imediat devine un aspect crucial.

38% Vizibilitate 100%
Inainte de implementarea strategiei vs dupa implementare


Dincolo de creșterile înregistrate pe toate palierele, colaborarea dintre Aronia Charlottenburg și Limitless Agency a fost, de asemenea, premiate în cadrul GPeC eCommerce Proficiency 2024, în categoria ‘’Produse Organice, Naturale și BIO’’. Premiul obținut ca urmarea a unui audit riguros a însumat evaluarea a peste 200 de criterii între care și strategia PPC și strategia SEO a brandului.

În concluzie, acest studiu de caz este doar o ilustrare a felului în care campaniile SEO și campaniile PPC funcționează de minune împreună, poate transforma orice provocări în adevărate oportunități de creștere. Iar rezultatele vorbesc de la sine.

Contactează-ne

Specialiștii noștri sunt pregătiți pentru o sesiune gratuită de consultanță.

Fii informat

#belimitess #thinklimitless #wearelimitless