Durata citire articol - 4 min.
Promovarea business-urilor locale reprezintă atât aplicarea unor tactici diferite cât şi măsurarea altor KPI la nivel de Performance Marketing.
În contextul în care observăm că aplicarea strategiei de business de tip Omnichannel este una de succes la partenerii noştri, ne-am gândit să centralizăm 7 tactici specifice optimizării SEO de tip Local.
1. Creează-ţi un cont gratuit de listare a locaţiei/locaţiilor în Google My Business.
Cuprins
Pentru a putea fi listat în rezultatele locale trebuie să parcurgi 2 paşi:
- să îţi listezi contul gratuit aplicând formularul de aici https://www.google.com/business/
- să verifici locaţia prin activarea codului primit prin plic la adresa de corespondenţă.
2. Creează conturi diferite pentru fiecare locaţie
Este indicat să creezi conturi diferite pentru fiecare locaţie în parte şi numele acestora să difere:
- Exemplu 1:
Nume prima locaţie: Brand Piaţa Victoriei
Nume a 2-a locaţie: Brand Piaţa Romană
- Exemplu 2 (business cu locaţii în Mall):
Nume prima locaţie: Brand Afi Palace Cotroceni
Nume a 2-a locaţie: Brand Sun Plaza
- Exemplu 3: (business cu locaţie magazin + locaţie depozit)
Nume prima locaţie: Brand [Nume zonă] (Magazin)
Nume locaţie depozit: Brand [Nume zonă] (Depozit)
3. Implementează corespunzător NAP (Nume, Adresă şi Telefon)
NAP (Name, Address, Phone) sunt atributele cele mai importante şi necesită atenţie sporită la integrarea acestora. Acestea trebuie să fie identice cu datele de identificare de pe site, în aşa fel încât motorul de căutare să descopere veridicitate.
Trebuie să te asiguri că NAP este afişat pe toate paginile site-ului, în general, acestea sunt datele din footer.
Important: Este ideal ca în cazurile în care există locaţii multiple să existe NAP diferit. Spre exemplu, în cazul în care vorbim de o locaţie a unui magazin din Sun Plaza să fie numărul de telefon de acolo şi numele locaţiei să fie sugestiv (precum exemplu 2).
4. Implementează schema.org/LocalBusiness
Adăugarea în footer a locaţiilor este ideal să fie implementată în format microdata (date structurate) schema.org
Mai jos veţi găsi un exemplu privind implementarea în format Schema.org
<div itemscope itemtype=”http://schema.org/LocalBusiness”>
<p itemprop=“name”>Numele companiei</p>
<p itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<p itemprop=”streetAddress”>Adresa</p>
<p itemprop=”addressLocality”>Oraş</p>,
<p itemprop=“telephone”>Număr de telefon</p>
<meta itemprop=”latitude” content=”LATITUDE” />
<meta itemprop=”longitude” content=”LONGITUDE” />
</div>
După implementarea tehnică puteţi testa cu ajutorul tool-ului Google de aici: https://search.google.com/structured-data/testing-tool
5. Aplică un tracker(UTM) UNIC pentru URL-urile afişate în diferite locaţii
Afişarea în rezultele Local Pack din SERP a linkurilor către site-ul dvs creează automat vizibilitate către potenţiali clienţi şi implicit impresii care sunt ulterior centralizate în Google Search Console.
Pentru a segmenta/exporta impresiile şi click-urile la care site-ul a fost expus în Local Pack trebuie parcurşi următorii paşi:
- Modificaţi linkul din contul de Local My Business adăugându-i un UTM specific.
Exemplu: https://www.limitless.ro/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=Local-Visibility
Adăugând UTM-ul de mai sus (pe un exemplu de site) putem crea un segment cu ajutorul informaţiilor din contul de Google Search Console.
Important: Dacă aveţi o variantă indexată cu https nu uitaţi să modificaţi linkul cu varianta specifică contului de Google Search Console. În cazul în care aveţi site-ul indexat cu https şi linkul din Google My Business este cu http veţi avea discrepanţe în ambele conturi de GSC.(fostul Webmaster Tools).
- Aplicaţi filtru de pagină după URL în secţiunea Statistici de căutare din Google Search Console
Intraţi în secţiunea Statistici de căutare din GSC şi creaţi un filtru după pagini (toate paginile care conţin în URL Local-Visibility)
După ce vă asiguraţi că aveţi filtrul aplicat selectaţi tab-ul de Interogări şi astfel veţi avea la dispoziţie toate impresiile/click-urile şi poziţia medie pentru toate cuvintele cheie afişate în rezultatele locale.
Observaţie 1: Anumite statistici privind vizualizările de imagini/click-uri pentru contul de Google My Business le puteţi găsi şi în setările contului.
Observaţie 2: Dacă există locaţii multiple este preferabil să aveţi un UTM tracker diferit pentru a segmenta şi vizibilitatea fiecărei locaţii. (Ex: ?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=Local-Visibility-Berceni)
6. Adăugă imagini native care să genereze încredere sau să vândă
În cazul în care vorbim de promovare a serviciilor trebuie identificate care sunt elementele de încredere şi transpuse în imagini.
Dacă vorbim de vânzare de produs atunci trebuie menţionat că putem “profita” de căutările de brand pentru a expune imaginile brandului.
Scenariu propus:
Luăm cazul concret, în care există un complex rezidenţial de promovat şi are aproximativ 100 de uşeri care caută în Google numele acestuia. La căutarea numelui site-ului/brandului, având contul de Local My Business activat, se afişează şi imagini din cadrul complexului.
Existenţa în cont a unor imagini native care să favorizeze produsul în sine (complexul rezidenţial în cazul de faţă) poate ajută la creşterea de lead-uri şi la atingerea obiectivelor.
Mai jos se observă că imaginile adăugate unui cont de Google My Business au generat peste 100.000 de vizualizări, obiectivul acestora fiind acela de a îmbunătăţi tot acel “Customer Journey” şi de a-l influenţa pozitiv.
7. Creează landing page-uri distincte pentru fiecare locaţie
Dacă există locaţii multiple varianta ideală este că fiecare locaţie să aibă o pagină unică prezentată diferit şi cu informaţii de contact corespunzătoare acesteia.
Structura propusă ar fi:
- www.numesite.ro/magazinele-noastre/
–->www.numesite.ro/magazin-sector-1/
–->www.numesite.ro/magazin-sector-3/
etc
Crearea unor landing page-uri unice permite segmentarea campaniilor şi posibilitatea unor noi oportunităţii de optimizare SEO.