Youtube SEO: 19 Optimizări VIDEO pe care le poţi face SINGUR!

Durata citire articol - 7 min.

Conform unor statistici recente conţinutul VIDEO este cele mai „atrăgător şi viral”, argument pentru care dacă nu ai făcut-o deja, ar trebui să lucrezi la asta.

Dacă te-ai apucat sau ai în plan să faci asta, vei găsi mai jos un video interesant în care poţi aplica singur şi gratuit19 tehnici de optimizare SEO a video-ului.

Iată care sunt cele 19 tehnici de optimizare SEO pentru VIDEO pe care le poţi aplica atunci când adaugi conţinut pe Youtube.

1. Identifică cuvinte cheie în jurul cărora vei construi conţinutul video

Analiza cuvintelor cheie trebuie să o faci în jurul a 3 direcţii:

  • foloseşte-te de analiza competitorilor şi „fură” de la aceştia idei pe care apoi să le validezi.
  • foloseşte căutările sugerate de Youtube şi Google pe modelul cum este prezentat în filmuleţul meu de mai sus.
  • foloseşte Google trends pentru a identifica subiecte non-evergreen.
  • clasifică intenţia utilizatorilor pentru fiecare topic identificat în parte în aşa fel încât să aliniezi crearea de conţinut la aceasta.

2. Optimizează titlul video-ului de pe Youtube

Iată de ce lucruri trebuie să ţii cont pentru optimizarea SEO a titlului video-ului

  • încearcă că titlul să nu fie foarte lung, o valoare de referinţă este de 60-70 de caractere, însă poţi ieşi din valorile normale dacă ai nevoie să fii specific.
  • foloseşte titluri atrăgătoare, total diferite ca şi perspectivă de al competitorilor tăi.

3. Adăugă transcriere în limba folosită fiecărui video uploadat pe Youtube

  • foloseşte un tool care să te ajute în transcrieri, spre exemplu: https://sonix.ai/
  • poţi lucra chiar şi opţiunea de tastare vocală de la Google Docs, este o opţiune gratuită.

4. Foloseşte şi integrează nativ Youtube cards

Youtube cards este o soluţie utilă şi des folosită de creatorii de conţinut pentru a mari timpul petrecut de abonaţi la video-urile tale.

Este foarte uşor de aplicat, durează 30-60 de secunde să le integrezi şi îţi pot mări considerabil şansele ca unii vizitatori să ajungă şi pe alte video-uri şi implicit să îţi dea subscribe.

5. Adăugă Youtube „end screens” (inserare de elemente la final de video)

Inserarea de Youtube end screens(inserări elemente la final de video) este un cârlig bun prin care poţi încuraja:

  • abonarea la canalul tău
  • vizionarea în continuare a unui alt video de pe canalul tău pentru a mări timpul total

6. Adăugă o descriere relevantă care să înceapă cu cuvântul cheie cel mai căutat

Descrierea video-ului este foarte importantă, chiar dacă Youtube-ul poate procesa cuvintele pe care le zicem în video. Totuşi, descrierea video-ului are rolul de a crea un context în aşa fel încât Youtube să înţeleagă cum poate fi plasat acest video în raport cu altele şi implicit, să înţeleagă mai bine topicul materialului.

Ca şi sfaturi pentru descrierea video-ului ce urmează să îl pui pe Youtube îţi recomand să:

  • să te asiguri că începe cu cuvântul cheie pe care vrei să îl optimizezi SEO
  • să fie diferită faţă de ce ai discutat în video, integrează cât mai multe detalii şi lucruri specifice pe care nu ai reuşit să le integrezi în conţinut.
  • adăugă timestamps pe modelul prezentat mai jos, acestea sunt similare cu acel Tabel of content articolelor foarte lungi:

optimizare SEO youtube video

Practic, înaintea punctelor cheie ale video-ului va trebui puneţi momentul în secunde şi minute la care începe acea parte de conţinut. Mai sus aveţi un GIF care va arăta exact cum trebuie să faceţi, puteţi intra pe acest video să vedeţi cum vor arăta acele timestamps.

7. Optimizaţi SEO şi adăugaţi tag-urile la fiecare video pe care îl uploadati pe Youtube.

Adăugarea tag-urilor are o limită de maxim 500 de caractere însă este suficient pentru a adăuga tag-urile reprezentative. Încearcă să fie cât mai relevante şi să fie în mare parte cuvintele cheie pe care doreşti să le optimizezi la acel video.

8. Crează o imagine reprezentativă (thumbnail) cât mai atrăgătoare!

Pentru crearea unei imagini reprezentative trebuie să ţii cont de următoarele lucruri:

  • evită să foloseşti ceva senzaţional sau înşelător atunci când construieşti această imagine
  • încearcă să faci ceva original care să atragă atenţia şi să îmbunătăţească rata de click!

Îţi recomand aici 2 lucruri pe care să le urmăreşti:

  • Intră în academia de creatori de la Youtube şi participă la această lecţie: https://creatoracademy.youtube.com/page/lesson/thumbnails
  • urmăreşte video-ul de mai jos ca să aprofundezi şi să înţelegi mai bine despre ce este vorba:

9. Editează numele fişierului în funcţie de cel mai căutat cuvânt cheie

Iată un gif care îţi arată la ce mă refer:

Youtube SEO optimizare video

10. Crează playlist-uri pe măsură ce ai din ce în ce mai multe video-uri

Pe măsură ce ai mai multe video-uri va fi nevoie să le categoriseşti în mai multe playlist-uri. Acest lucru va ajuta la navigarea celor care îţi vizitează canalul şi poate contribui la mărirea timpului total de vizualizări (calculat în minute şi ore).

11. Construieşte conţinut cu o dimensiune optimita (ca şi timp)

Încearcă ca video-urile pe care le creezi ca şi conţinut să fie cât mai lungi, iată câteva valori de referinţă:

  • minim 5 minute
  • recomandarea mea: 10-14 minute
  • valoarea ideală: 14-18 minute.

12. Încurajează vizitatorii să comenteze

Numărul de comentarii este un factor de calitate, deci încearcă să interacţionezi cu abonaţii canalului şi cu cei care îţi urmăresc video-urile.

13. Foloseşte modalităţi pentru a câştiga abonaţi

Numărul de abonaţi te poate ajuta într-un clasament al calităţii conţinutului, deci fă tot ce poţi pentru a identifica persoane care îţi pot da subscribe.

14. Promovează video-ul pe Social media

Nu uita că orice strategie de conţinut are la bază mai multe faze printre cele intermediare fiind promovarea conţinutului. Orice video nou pe care îl creezi promovează în social media:

  • Facebook (postează în news feed, story şi pe grupuri relevante)
  • Instagram (în news feed + story)
  • Linkedin (în news feed şi pe grupuri relevante)

Asigură-te că postezi conţinutul video atât pe paginile personale cât şi pe cele de business!

15. Trimite email-uri cu video-ul tău

Strategia de Email marketing te poate ajuta să strângi vizualizări video-ului pe care tocmai l-ai creat. Poţi folosi Mailchimp deoarece are o formă gratuită şi poţi trimite către către abonaţii tăi mesaj cu acest nou video.

16. Fă publicitate prin Youtube Ads

Este important să măreşti numărul de vizualizări(cel puţin la început) cu campanii plătite pe Youtube. Gândeşte-te că e ca un boost pe care îl dai contului şi experienţei pe care tocmai ai început-o!

seo video youtube optimizare

17. Adăugă link către video-uri/canalul tău în semnătura de email

Iată un exemplu aplicat la mine, unde am creat un .gif şi l-am pus în semnătura email-ului, se regăseşte în orice discuţie pe email de-a mea.

optimizare seo youtube video seo

18. Adăugă scriptul embed (încorporare) în paginile site-ului tău

Probabil dacă ai ajuns să citeşti până aici ai văzut sigur şi ce înseamnă embed (încorporare). Practic, acel video de la început este încorporat cu embed, în felul ăsta tu poţi urmări video-ul pe acest site şi mie mi se contorizează ca şi vizualizări/statistici în Youtube.

19. Monitorizează constant indicatorii de calitate a conţinutului tău

Performanţa este la pachet cu măsurarea. Constant măsoară indicatorii de calitate a conţinutului tău şi pe baza acestora ia decizii. Îţi recomand să monitorizezi după fiecare video uploadat următorii indicatori:

  • Numărul de vizualizări (totalul)
  • Suma minutelor/orelor petrecute de vizitatorii canalului tău
  • nr. de subscriberi câştigaţi vs pierduţi şi calitatea acestora (vezi în video la ce mă refer)
  • rata de click a afişărilor
  • vizitatorii unici
  • vizualizările medii per vizitatori
  • media timpului petrecut pe video
  • evoluţia volumului de trafic organic din Youtube (adică traficul din Youtube Search)
  • numărul de like-uri/dislike-uri granular per video şi global la nivel de cont
  • numărul de comentarii granular per video şi global la nivel de cont
  • numărul de share-uri prin care un video a fost share-uit prin butonul din Youtube (share button)
  • indicatorii de calitate privind impactul şi interacţiunea cu Youtube Cards, respectiv Youtube end screens. (vezi imaginea de mai jos)

indicatori de calitate optimizare seo video Youtube

Concluzii:

  • nu te apuca de creare de conţinut pe Youtube decât după ce ai trecut prin toată academia Youtube: https://creatoracademy.youtube.com/page/home
  • după ce ai răsfoit şi ai înţeles toate sfaturile din academie poţi aplica paşii prezentaţi mai sus şi în video-ul meu.
  • stai la curent cu tot ce apare ca şi sfaturi pentru comunitatea de creatori: https://www.youtube.com/creators/
  • aceste 19 puncte sunt doar o parte din toate tehnicile profesioniste care se aplică, însă sunt aplicabile pentru un începător.

Notă: Aceste sfaturi sunt pentru începătorii în creare de conţinut pe Youtube şi nu garantează rezultate ţinând cont de factorii externi prezentaţi la punctul 19.

Dacă doreşti să faci lucrurile profesionist hai să ne cunoaştem şi te vom ajuta cu drag!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha 89 − 85 =