SEO YouTube: Optimizări Video Esențiale, Instrumente Utile & Best Practices

Durata citire articol - 19 min.

Conținutul VIDEO reprezintă, în prezent, unul dintre cele mai consumate forme de media pe internet. Fie că este vorba de videoclipurile scurte de pe TikTok, Facebook sau Instagram ori de clipurile ceva mai lungi de pe al doilea cel mai folosit motor de căutare, YouTube, conținutul video îți poate ajuta afacerea mai mult decât ai crede.

Deși există campanii PPC pe care le putem implementa pe YouTube și ne putem ocupa de TikTok Ads și altele asemenea, creșterea organică a canalului tău de YouTube se aseamănă, pe alocuri, cu creșterea organică în Google prin optimizarea SEO

Dacă te-ai apucat sau urmează să te apuci să creezi conținut video pentru canalul tău de YouTube, am pregătit pentru tine un videoclip care te va învăța cum să aplici singur și gratuit mai multe tehnici de optimizare SEO pentru YouTube. După ce urmărești clipul de mai jos, citește și sfaturile detaliate din articol pentru a înțelege într-o manieră cuprinzătoare ce este YouTube SEO!

Dacă te-ai apucat sau urmează să te apuci, vei găsi mai jos un video interesant din care vei învăța cum să aplici singur şi gratuit 19 tehnici de optimizare SEO a video-ului.

Cuprins

  1. Ce este SEO YouTube? 
  2. Cum funcționează SEO YouTube?
  3. De ce este SEO YouTube important pentru promovarea online? 
  4. Optimizări SEO pe YouTube simple și cost-effective
  5. Instrumente utile pentru SEO YouTube  
  6. Best Practices pentru SEO YouTube   

Iată care sunt tehnicile de optimizare SEO pentru VIDEO pe care le poţi aplica atunci când adaugi conţinut pe Youtube:

1. Ce este SEO YouTube? 

O întrebare care pare că are un răspuns logic, dar pe care merită să îl scriem oricum în următoarele rânduri. SEO pe YouTube presupune optimizarea videoclipurilor și a canalului tău pentru ca acestea să fie plasate cât mai sus în rezultatele afișate atunci când sunt căutați anumiți termeni. SEO, sau search engine optimization, însumează o serie de strategii și tehnici prin care conținutul tău va fi văzut de către algoritmii din spatele YouTube (sau Google) ca fiind relevant pentru utilizatori. 

După cum ai aflat anterior, YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare după Google, optimizarea SEO aici fiind la fel de relevantă precum cea de pe Google. Pe parcursul acestui articol vei vedea că există numeroase asemănări între strategiile SEO de pe YouTube și cele de pe Google, dar și câteva diferențe notabile, datorate formatului diferit al rezultatelor și comportamentului utilizatorilor. 

2. Cum funcționează SEO YouTube?

Pentru a reuși să optimizezi SEO un canal de YouTube, trebuie să înțelegi principiile pe baza cărora funcționează platforma. Obiectivul principal al platformei YouTube, este, după cum probabil intuiești deja dacă ai ceva experiență într-ale marketingului online, să păstreze atenția utilizatorilor pentru cât mai mult timp. Pentru a reuși acest lucru, platforma încearcă să ofere cele mai relevante videoclipuri utilizatorilor, atât când aceștia caută anumite cuvinte cheie, cât și atunci când oferă sugestii pe prima pagină sau în dreapta unui alt videoclip. 

Aici intră în scenă YouTube SEO și toate optimizările care pot fi făcute pentru ca platforma să vadă drept relevante videoclipurile tale atunci când un utilizator caută anumite cuvinte cheie sau pentru a le considera drept îndeajuns de atrăgătoare pentru a le oferi ca sugestie pentru a fi urmărite în continuare.

Ei bine, pentru a reuși acest lucru, algoritmul din spatele YouTube analizează și evaluează mai mulți factori SEO pentru a determina care sunt cele mai potrivite videoclipuri pentru un anumit utilizator. Cu ajutorul optimizării unor elemente precum titlul videoclipului, tagurile, thumbnailul, video description etc., roboțelul din spatele YouTube va determina cât de sus în pagina de rezultate să îți plaseze videoclipul sau canalul.  

3. De ce este SEO YouTube important pentru promovarea online?

Pe lângă importanța strategiilor de SEO pentru YouTube, acestea sunt relevante și în afara platformei. Cu siguranță ai văzut că la anumite tipuri de căutări în Google, motorul de căutare oferă rezultate video, clipuri chiar de pe YouTube. Astfel, cu o optimizare bine pusă la punct, videoclipurile tale nu doar că vor avea un YouTube ranking cât mai bun, dar vor putea fi descoperite și din rezultatele organice Google sau chiar din secțiunea specială de rezultate video. 

Vei reuși să aduci trafic pe canalul de YouTube din mai multe surse, iar tot efortul de a crea videoclipuri, de a le optimiza corespunzător, de a ține cont de best practices și YouTube SEO tips, vor fi încununate cu succes!

La fel ca în cazul optimizării SEO pentru Google, optimizarea corectă pe YouTube va ajuta la obținerea unei poziții în primele rezultate, lucru care îți va aduce mai multe clickuri, adică mai multe vizualizări. Acest lucru crește șansele de a obține mai mulți subscriberi, mai multe like-uri și mai multe comentarii, practic sporește posibilitatea creșterii ratei de engagement. 

Mai mult decât atât, va crește traficul organic pe site și pe conturile tale de pe rețelele de socializare. Este important să realizezi că toate strategiile de digital marketing sunt interconectate – mai mult trafic pe YouTube poate contribui la creșterea canalului de TikTok, la mai multe conversii sau la mai mulți urmăritori pe Instagram. Succesul pe o platformă ajută la obținerea succesului pe celelalte platforme sau rețele de socializare!

4. Optimizări SEO pe YouTube simple și cost-effective

Simplu și cost-effective – visul oricărei persoane care se ocupă de promovarea unei afaceri online. Deși unele dintre sfaturile de optimizare de mai jos sunt mai complicate decât altele, cu siguranță vei putea implementa pe cont propriu măcar jumătate dintre ele!

  • Identifică cuvinte cheie în jurul cărora vei construi conținutul video

Analiza cuvintelor cheie trebuie să o faci în jurul a 3 direcții:

  • folosește-te de analiza competitorilor și „fură” de la aceștia idei pe care apoi să le validezi;
  • folosește acei search terms recomandați de YouTube și Google pe modelul cum este prezentat în filmulețul de mai sus;
  • folosește Google Trends pentru a identifica subiecte non-evergreen; 
  • clasifică intenția utilizatorilor pentru fiecare topic identificat în parte în așa fel încât să aliniezi crearea de conținut la aceasta.
  • Optimizează titlul videoclipului de pe YouTube

Titlul unui videoclip este important atât pentru utilizatori, cât și pentru algoritmul platformei. Este esențial ca acesta să conțină cuvintele cheie targetate în videoclip, topicul principal abordat, fiind ideal ca aceste cuvinte cheie să fie poziționate chiar la început. 

Un alt lucru căruia trebuie să îi acorzi atenție este să nu ai un titlu foarte lung, o valoare de referință este de 60-70 de caractere (pentru ca tot titlul să fie afișat în YouTube search results), însă poți ieși din valorile normale dacă ai nevoie să fii specific. Aici poți varia în funcție de topic și pentru a testa ce funcționează mai bine pentru audiența ta.

Dacă vei pune cele mai căutate cuvinte cheie la începutul titlului, te vei asigura că cea mai importantă informație va fi citită prima de către utilizatori – vor crește astfel șansele ca aceștia să dea click și să urmărească videoclipul. 

Poți folosi o strategie de tipul „cuvânt cheie principal – informație relevantă + informație care nu se găsește în clipurile competitorilor”. Spre exemplu, dacă ai o clinică dentară și ai filmat un clip despre extracția molarilor de minte, un video title potrivit ar fi următorul: „Extracția molarilor de minte – când este recomandată + sfaturi pentru o vindecare ușoară”. Avem, așadar:

✅cuvânt cheie principal – extracția molarilor de minte

✅informație relevantă – când este recomandată 

✅informație care nu se găsește în clipurile competitorilor – sfaturi pentru o vindecare ușoară 

Bineînțeles, informația care nu se regăsește în celelalte clipuri disponibile trebuie să fie relevantă pentru subiect, de interes pentru utilizator, să îi ofere ceva în plus față de ceea ce oferă competitorii. O strategie folosită adesea pentru a aduce „un suflu nou” față de ceea ce oferă competiția este abordarea subiectului dintr-o perspectivă diferită. 

Spre exemplu, dacă toți competitorii tăi au abordat subiectul extracției molarilor de minte pornind de la „când este recomandată”, tu poți aborda subiectul pornind de la „când nu este recomandată” sau „ce poți face pentru a-ți păstra molarii de minte cât mai mult timp”. Ține minte, o abordare creativă îți va aduce multe click-uri! 

  • Adăugă transcriere în limba folosită în fiecare video uploadat pe YouTube

Aici ai ocazia să te folosești de artificial intelligence (AI sau inteligența artificială), un topic foarte hot în prezent, și să utilizezi un tool precum https://sonix.ai/. De asemenea, poți lucra chiar și cu opțiunea de tastare vocală de la Google Docs, este o opțiune gratuită.

  • Folosește și integrează nativ YouTube cards

YouTube cards este o soluție utilă și des folosită de creatorii de conținut pentru a mări timpul petrecut de utilizatori pe propriul canal. Aceasta este una dintre optimizările foarte ușoare, durează 30-60 de secunde să integrezi YouTube cards și îți pot mări considerabil șansele ca unii vizitatori să ajungă și pe alte clipuri și implicit să îți dea subscribe sau să realizeze o conversie.

Cu ajutorul acestor carduri poți plasa pe ecran diverse linkuri de interes pentru utilizatori. Acestea pot fi către site-ul tău, un alt YouTube channel, către o pagină de produse sau către un videoclip ori playlist relevant. Ele pot fi plasate oricând în timpul videoclipului și ajută la creșterea gradului de interactivitate, un factor apreciat atât de către utilizatori, cât și de către algoritmul YouTube. 

  • Adăugă YouTube „end screens” (inserare de elemente la final de video)

Asemănătoare cu YouTube cards, end screens sunt elemente plasate doar la finalul unui clip (ultimele câteva secunde). Sunt la rândul lor de mai multe tipuri și pot fi alese în funcție de ceea ce îți dorești ca utilizatorul să facă în continuare, dacă dorești, un fel de call to action mai subtil. 

Spre exemplu, poți plasa end screens care să facă trimitere la un alt clip relevant de pe canalul tău (fapt care ar contribui la creșterea timpului total petrecut de un utilizator pe canal și creșterea șanselor de a obține un nou abonat), trimitere către un playlist cu mai multe videoclipuri relevante pentru subiectul abordat, buton de subscribe sau trimitere directă către canalul tău. 

  • Adăugă o descriere relevantă care să înceapă cu cuvântul cheie cel mai căutat

Descrierea este foarte importantă, chiar dacă YouTube poate procesa cuvintele pe care le zicem în video. Totuși, descrierea are rolul de a crea un context în așa fel încât YouTube să înțeleagă cum poate fi plasat acest video în raport cu altele și, implicit, să înțeleagă mai bine topicul materialului.

Sfaturi pentru descrieri optimizate:

  • să te asiguri că fiecare descriere începe cu cuvântul cheie pe care vrei să îl optimizezi SEO (topicul principal de cele mai multe ori) și integrarea acestui cuvânt cheie de 3-4 ori în descriere (cât mai natural, nu robotic);
  • să fie diferită față de ce ai discutat în video, integrează cât mai multe detalii și lucruri specifice pe care nu ai reușit să le integrezi în conținut;
  • să fie cuprinzătoare, să nu conțină doar linkuri către rețelele de socializare sau site;
  • să aibă cel puțin 250 de cuvinte, lungimea optimă recomandată este de 300+
  • să includă timestamps pe modelul prezentat mai jos, acestea sunt similare cu acel Tabel of Content al articolelor de blog:
optimizare SEO youtube video

Practic, înaintea punctelor cheie ale video-ului va trebui pui momentul în secunde și minute la care începe acea parte de conținut. Mai sus ai un GIF care arată exact cum trebuie să faci, poți intra pe acest video să vezi cum vor arăta acele timestamps.

De asemenea, poți introduce în descriere linkuri relevante pentru subiect (fie de pe site-ul tău sau de pe canalul de YouTube, fie linkuri externe către resursele pe care le-ai folosit pentru crearea clipului – studii, reviste de specialitate etc.).

  • Optimizează SEO și adaugă tagurile la fiecare video pe care îl uploadezi pe YouTube

Adăugarea de YouTube tags (sau etichetelor) are o limită de max. 500 de caractere, însă este suficient pentru cele reprezentative. Alege cuvinte cât mai relevante – the rule of thumb aici este să plasezi chiar cuvintele cheie pe care dorești să le optimizezi la acel video.

Aceste taguri te vor ajuta să adaugi context videoclipurilor – algoritmul YouTube va înțelege mai bine despre ce este vorba în clipul tău și pentru ce search terms este acesta relevant. De asemenea, ajută roboțelul din spatele platformei să facă diverse asocieri între conținutul tău și alte clipuri asemănătoare pentru a oferi unui utilizator sugestii relevante. 

Sunt folosite atât cuvinte cheie cu volum mare de căutare sau popular keywords, cât și longtail keywords, mai specifice. Ideal e să existe varietate în alegerea acestora. Ține cont de faptul că algoritmul te va penaliza dacă vei folosi YouTube tags și cuvinte cheie irelevante! 

  • Creează o imagine reprezentativă (thumbnail) cât mai atrăgătoare

Thumbnailul poate fi primul lucru pe care îl vede un utilizator, chiar înainte să citească titlul clipului. Așadar, este esențial să ai thumbnail image care se deosebește de competiție. Recomandat este să folosești același design pentru toate clipurile de pe canal (sau pentru clipurile dintr-o anumită serie) pentru a consolida imaginea de brand și a avea un design ușor recognoscibil. Pentru crearea unei imagini reprezentative trebuie să ții cont de următoarele lucruri:

  • evită să folosești ceva senzațional sau înșelător atunci când construiești această imagine (fără clickbait);
  • încearcă să faci ceva original care să atragă atenția (culori contrastante, popular keywords sau titlu în imagine) și să îmbunătățească rata de click.

Mai toate clipurile care au succes pe YouTube au create custom thumbnails și respectă regulile de mai sus! Pentru mai multe informații, poți să intri în academia de creatori de la YouTube și să participi la această lecție.

  • Editează numele fișierului în funcție de cel mai căutat cuvânt cheie

Redenumirea fișierului înainte de a-l încărca pe platformă ajută YouTube să înțeleagă mai bine despre ce este acesta și care este topicul abordat. Folosește cuvântul cheie principal sau chiar video title-ul pe care urmează să îl aibă videoclipul. Iată un gif care îți arată la ce mă refer:

  • De asemenea, poți introduce în descriere linkuri relevante pentru subiect (fie de pe site-ul tău sau de pe canalul de YouTube, fie linkuri externe către resursele pe care le-ai folosit pentru crearea clipului – studii, reviste de specialitate etc.).
  • Optimizează SEO și adaugă tagurile la fiecare video pe care îl uploadezi pe YouTube
  • Adăugarea de YouTube tags (sau etichetelor) are o limită de max. 500 de caractere, însă este suficient pentru cele reprezentative. Alege cuvinte cât mai relevante – the rule of thumb aici este să plasezi chiar cuvintele cheie pe care dorești să le optimizezi la acel video.
  • Aceste taguri te vor ajuta să adaugi context videoclipurilor – algoritmul YouTube va înțelege mai bine despre ce este vorba în clipul tău și pentru ce search terms este acesta relevant. De asemenea, ajută roboțelul din spatele platformei să facă diverse asocieri între conținutul tău și alte clipuri asemănătoare pentru a oferi unui utilizator sugestii relevante. 
  • Sunt folosite atât cuvinte cheie cu volum mare de căutare sau popular keywords, cât și longtail keywords, mai specifice. Ideal e să existe varietate în alegerea acestora. Ține cont de faptul că algoritmul te va penaliza dacă vei folosi YouTube tags și cuvinte cheie irelevante! 
  • Creează o imagine reprezentativă (thumbnail) cât mai atrăgătoare
  • Thumbnailul poate fi primul lucru pe care îl vede un utilizator, chiar înainte să citească titlul clipului. Așadar, este esențial să ai thumbnail image care se deosebește de competiție. Recomandat este să folosești același design pentru toate clipurile de pe canal (sau pentru clipurile dintr-o anumită serie) pentru a consolida imaginea de brand și a avea un design ușor recognoscibil. Pentru crearea unei imagini reprezentative trebuie să ții cont de următoarele lucruri:
  • evită să folosești ceva senzațional sau înșelător atunci când construiești această imagine (fără clickbait);
  • încearcă să faci ceva original care să atragă atenția (culori contrastante, popular keywords sau titlu în imagine) și să îmbunătățească rata de click.
  • Mai toate clipurile care au succes pe YouTube au create custom thumbnails și respectă regulile de mai sus! Pentru mai multe informații, poți să intri în academia de creatori de la YouTube și să participi la această lecție.
  • Editează numele fișierului în funcție de cel mai căutat cuvânt cheie
  • Redenumirea fișierului înainte de a-l încărca pe platformă ajută YouTube să înțeleagă mai bine despre ce este acesta și care este topicul abordat. Folosește cuvântul cheie principal sau chiar video title-ul pe care urmează să îl aibă videoclipul. Iată un gif care îți arată la ce mă refer:

Youtube SEO optimizare video
  • Creează playlist-uri pe măsură ce ai din ce în ce mai multe video-uri

Pe măsură ce ai mai multe clipuri va fi nevoie să le categorisești în mai multe playlist-uri. Acest lucru va ajuta la navigarea mai ușoară a celor care îți vizitează canalul și poate contribui la mărirea timpului total de vizualizări (calculat în minute și ore). 

Practic, dacă ai postat cinci videoclipuri pe un anumit subiect (o abordare holistică), poți face un playlist care să aibă numele acestui subiect (cuvinte cheie relevante) și să pui aici toate cele cinci clipuri. Astfel, un utilizator interesat de topic va putea urmări cu ușurință tot contentul pe care l-ai postat.

  • Construiește conținut cu o dimensiune optimă (ca timp)

Încearcă ca videoclipurile pe care le creezi să fie cât mai lungi, acestea par să performeze cel mai bine pe YouTube. Iată câteva valori de referință:

  • cel puțin 5 minute
  • recomandarea mea: 10-14 minute
  • valoarea ideală: 14-18 minute

Ține minte: conținutul trebuie să fie calitativ pe întreaga durata! Nu posta clipuri lungi doar pentru a bifa acest punct pe lista de strategii de optimizare, ci doar dacă poți crea clipuri interesante de la început până la sfârșit. 

  • Încurajează vizitatorii să comenteze și să dea like

Numărul de comentarii și numărul de like-uri sunt factori de calitate și ranking factors, deci încearcă să interacționezi cu abonații canalului și cu cei care îți urmăresc videoclipurile. Stârnește conversații în jurul subiectului abordat, cere feedback, pune întrebări și îndeamnă utilizatorii să interacționeze cât mai mult cu canalul tău.

Numărul de comentarii și likeuri este relevant și la nivel de canal, nu doar la nivel de clip individual. Un YouTube channel cu o rată de engagement mare îi semnalizează algoritmului că are videoclipuri relevante pentru utilizatori, iar în schimb algoritmul va prioritiza aceste clipuri în rezultatele de căutare.

Numărul de comentarii este un factor de ranking – deci cu cât mai multe, cu atât mai bine! 

  • Folosește modalități pentru a câștiga abonați

Numărul de abonați este un alt factor de YouTube ranking, deci te poate ajuta într-un clasament al calității conținutului. Fă, așadar, tot ce poți pentru a identifica persoane care îți pot da subscribe. Încurajează utilizatorii să se aboneze la canal pentru a nu pierde următoarele clipuri sau pentru a face parte din comunitatea creată în jurul brandului.

Poți încuraja utilizatorii să dea subscribe și prin acele end screens menționate anterior, dar și verbal, la începutul sau finalul clipului.

  • Promovează videoclipurile și canalul de YouTube pe Social media

Nu uita că orice strategie de conținut are la bază mai multe faze, printre cele intermediare fiind promovarea conținutului. Orice video nou pe care îl creezi ar trebui promovat în social media:

  • Facebook (postează în news feed, story și pe grupuri relevante)
  • Instagram (în news feed + story)
  • Linkedin (în news feed și pe grupuri relevante)

Asigură-te că postezi conținutul video atât pe paginile personale, cât și pe cele de business pentru un reach cât mai mare!

  • Trimite email-uri cu noile tale videoclipuri

Strategia de Email marketing te poate ajuta să strângi vizualizări la clipurile pe care tocmai le-ai creat. Poți folosi Mailchimp deoarece are o formă gratuită și poți trimite către abonații la newsletter mesaj cu noutățile de pe canalul de YouTube.

Totuși, ai grijă să nu trimiți prea multe mailuri pentru a nu deveni spammy și a determina persoanele abonate la newsletter să se dezaboneze.

  • Fă publicitate prin YouTube Ads

Este important să mărești numărul de vizualizări (cel puțin la început) cu campanii plătite pe YouTube. Gândește-te că e ca un boost pe care îl dai contului și experienței pe care tocmai ai început-o!

seo video youtube optimizare
  • Adaugă link către video-uri/canalul tău în semnătura de email

Iată un exemplu aplicat la mine, unde am creat un .gif și l-am pus în semnătura email-ului, se regăsește în orice discuție pe email de-a mea și reușește să aducă mai multe persoane pe canalul de YouTube!

optimizare seo youtube video seo
  • Adaugă scriptul embed (încorporare) în paginile site-ului tău

Probabil dacă ai ajuns să citești până aici ai văzut sigur și ce înseamnă embed (încorporare). Practic, acel video de la început este încorporat cu embed, în felul acesta tu poți urmări video-ul pe acest site și mie mi se contorizează ca vizualizări/statistici în YouTube.

Mai mult decât atât, dacă vei aborda un subiect atât pe canalul de YouTube, cât și pe blog sau în alte pagini din site, vei reuși să ai o abordare cuprinzătoare asupra topicului. Cu toate acestea, ai grijă să nu repeți aceleași informații și în clip, și în articolul scris – cel puțin unul dintre acestea ar trebui să vină cu informații mai complexe. Poate în articolul de blog ai o abordare informațională despre un subiect, iar în videoclipul de pe YouTube ai o abordare practică, demonstrezi cum se face ceva. Astfel, poți face trimitere din clipul de YouTube către pagina de blog pentru mai multe informații și de pe pagina de blog către clipul de pe YouTube pentru demonstrația practică! Utilizatorul va fi mulțumit pentru că găsește ambele abordări cu ușurință, iar tu vei fi mulțumit pentru că vei avea trafic și pe site, dar și pe YouTube. 

  • Monitorizează constant indicatorii de calitate ai conținutului tău

Performanța este la pachet cu măsurarea. Constant măsoară indicatorii de calitate ai conținutului tău și pe baza acestora ia decizii informate când vine vorba de YouTube marketing. Monitorizează după fiecare video uploadat următorii indicatori:

  • numărul de vizualizări (totalul);
  • suma minutelor/orelor petrecute de vizitatorii canalului tău;
  • numărul de subscriberi câștigați vs pierduți și calitatea acestora (vezi în video la ce mă refer);
  • rata de click a afișărilor;
  • vizitatorii unici;
  • vizualizările medii per vizitatori;
  • media timpului petrecut pe video;
  • evoluția volumului de trafic organic din YouTube (adică traficul din YouTube Search);
  • numărul de like-uri/dislike-uri granular per video și global la nivel de cont;
  • numărul de comentarii granular per video și global la nivel de cont;
  • numărul de share-uri prin care un video a fost share-uit prin butonul din YouTube (share button);
  • indicatorii de calitate privind impactul și interacțiunea cu YouTube Cards, respectiv YouTube end screens (vezi imaginea de mai jos).

indicatori de calitate optimizare seo video Youtube

Instrumente utile pentru SEO YouTube  

Pentru a te ajuta să obții cele mai bune rezultate și cel mai bun video ranking, există câteva instrumente utile pe care le poți folosi. Toate tool-urile legate de căutarea cuvintelor cheie se bazează pe date din motoarele de căutare (cum ar fi Google), însă cu aceste informații lucrează toți specialiștii din domeniu, fiind la fel de relevante și pentru YouTube cât sunt pentru Google. 

Iată ce YouTube SEO tools să folosești pentru un video ranking cât mai bun: 

  • YouTube Analytics trebuie să fie cap de listă pentru că este primul tool către care ar trebui să te îndrepți, la fel cum te îndrepți către Google Analytics când vine vorba de SEO pentru Google. Poți vedea aici termenii de căutare populari printre utilizatori, cât de căutați sunt unii termeni (sau cuvinte cheie) comparativ cu alții, dar și informații legate de performanța clipurilor postate.
  • SEMRush Keyword Overview te ajută să identifici cuvinte cheie relevante pentru topicurile pe care le-ai putea aborda în funcție de nișa în care activezi. Poate fi folosit atât ca inspirație, cât și pentru date tangibile precum search volume, competiția etc. Cea mai tare parte? Îți arată care sunt cuvintele cheie pentru care Google poziționează în rezultate videoclipuri, ceea ce înseamnă că vor crește șansele de a atrage mai mult trafic organic. 
  • Ahrefs este tot un tool recomandat pentru identificarea cuvintelor cheie. Cu ajutorul acestuia poți chiar să vezi informații legate de cuvintele cheie pentru care un anumit videoclip de pe YouTube rankează, fiind util dacă ai deja încărcată o serie de clipuri pe canal, dar ți-ai dori să le optimizezi mai bine. 
  • Canva este un tool care te poate ajuta când vine vorba de elementele de design din site. Platforma este foarte intuitivă și ușor de folosit și poți crea cu ajutorul ei atât imaginea de cover pentru canal, cât și fiecare thumbnail image pentru videoclipurile încărcate (Canva chiar oferă template-uri).
  • VidIQ Vision este un tool cu care îți poți analiza competitorii cu mare ușurință. Fiind o extensie pentru browser, poate fi instalată fără bătăi de cap, ceea ce înseamnă că poți începe să o folosești chiar de azi! Îți arată informații legate de orice videoclip de pe YouTube – ce taguri a folosit, cât de mult timp îl vizionează în medie utilizatorii etc. Vei putea înțelege mai bine de ce unele clipuri sunt performante, pe când altele nu și vei putea aplica ceea ce ai învățat în propria strategie de YouTube SEO.
  • TubeBuddy este un tool care poate obține date direct din contul de YouTube și te poate ajuta mult mai aplicat să îți optimizezi SEO videoclipurile. De asemenea, oferă statistici legate de performanță, teste A/B pentru titlu + video description, audit etc.
  • Google Search Console este un tool pe care trebuie să îl folosești dacă ai urmat sfatul de mai sus legat de încorporarea clipurilor în paginile din blogul tău prin scriptul embed.

6. Best Practices pentru SEO YouTube   

Există multe good practices când vine vorba de YouTube marketing și SEO, dar cele de mai jos sunt the very best practices pe care poți să le folosești cu încredere: 

  • Research, research și.. research – YouTube keyword research (primare, secundare și longtail keywords), targetarea keyword-urilor, analiza competitorilor, cercetarea subiectelor de interes printre utilizatori, toată partea de research este esențială pentru ca clipurile tale să rankeze cât mai bine și să fie găsite prin căutarea cuvintelor cheie în YouTube search bar;
  • Folosește inteligent cuvintele cheie identificate – acestea trebuie să se afle în fiecare zonă relevantă a videoclipului (numele fișierului video pe care îl încarci, titlu – la început!, descriere, taguri, numele capitolelor etc.);
  • Interacționează cu utilizatorii și îndeamnă-i și pe ei să interacționeze cu tine și unii cu alții – unul dintre ranking factors și un element esențial pentru ca YouTube să îți vadă clipurile ca fiind relevante, nu subestima niciodată importanța ratei de engagement;
  • Secționează videoclipul în capitole relevante și folosește timestamps – acestea ajută utilizatorii să ajungă chiar la informația care îi interesează (în cazul în care nu pot urmări tot clipul) și ajută algoritmul să înțeleagă mai bine despre ce este vorba în material;
  • Pune la punct o strategie de YouTube cards și end screens – ele reprezintă o cale ușoară de a determina utilizatorii să petreacă mai mult timp urmărind conținutul pe care l-ai postat;
  • Fiecare video trebuie să aibă un thumbnail image custom – acestea contribuie la consolidarea imaginii de brand, reușesc să atragă atenția utilizatorilor, practic, aduc doar lucruri bune atunci când sunt realizate corespunzător;
  • Urmărește rezultatele – la fel ca în orice altă campanie, este important să arunci un ochi peste YouTube Analytics și peste datele de rank tracker pentru a înțelege ce merge bine și ce poți îmbunătăți. 

Aceste sfaturi sunt pentru începătorii în creare de conținut pe YouTube și nu garantează rezultate ținând cont de complexitatea din spatele algoritmului și toate secretele sale. Totuși, sunt un bun punct de plecare pentru oricine își dorește să înceapă să posteze pe canalul de YouTube.

Dacă dorești să faci lucrurile profesionist, hai să ne cunoaștem și te vom ajuta cu drag!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *