Dicționar SEO: 150+ Termeni & Definiții pe Care Este Esențial să le Cunoști 

Durata citire articol - 21 min.

SEO (denumire care este, de fapt, un acronim pentru Search Engine Optimization) reprezintă cea mai populară metodă prin care un website își crește atât calitatea, cât și cantitatea de trafic rezultat din căutările organice pe motoarele de căutare.

Importanța acestei practici este dată de faptul că poate atrage către un anumit website publicul direct interesat de tipul de conținut pe care acesta îl oferă. În plus, va ajuta site-ul respectiv să-și depășească toți competitorii, câștigând o poziție de top în rezultatele organice afișate de motoarele de căutare pentru anumite cuvinte cheie relevante.

Ce spun clientii despre Limitless Agency?
Paul Sevan - CEO Enipau.ro
Andrei - CEO Ecovent.ro
Cristian Bolocan - Head of SEO & Partner la Limitless Agency

În acest articol vei descoperi care sunt 150+ dintre cei mai importanți termeni din limbajul SEO pe care trebuie să îi stăpânești fie că vrei să devii un specialist SEO sau un marketer online de succes ori dacă doar vrei să înțelegi mai ușor la ce se referă specialiștii agenției cu care colaborezi atunci când îți explică cum funcționează o campanie de optimizare SEO. De la audit SEO și Core Web Vitals, până la keyword stuffing și text alternativ, vei afla în cele ce urmează (aproape) toți termenii relevanți în lumea SEO. Să-i dăm drumul! 

Cuprins:

1. Dicționar SEO – de la A la J

2. Dicționar SEO – de la K la R

Premiile castigate de Limitless Agency:

3. Dicționar SEO – de la S la Y

1. Dicționar SEO – de la A la J

Accesarea cu crawlere

Accesarea cu crawlere este procesul prin care Google trimite boți sau spiders pentru a descoperi și indexa noi pagini de pe Internet.

Adresa URL

URL-ul este adresa web a unei pagini pe un website. Aceasta este unică și include numele domeniului, plus foldere / subfoldere și alți parametri.

Afiliere

Un site afiliat este un site care promovează produsele unei alte companii, primind un comision pentru fiecare vânzare rezultată din promovarea sa.

Studii de caz Limitless Agency:

Algoritm Google

Un algoritm poate fi definit ca o procedură automată care poate prezenta un rezultat cu o rapiditate eficientă. Algoritmul Google „gândește” în mai puțin de o secundă care sunt rezultatele relevante pentru o căutare și cum trebuie acestea plasate în SERP pentru a se plia cât mai bine intenției de căutare a utilizatorului. 

Alt text (text alternativ), Alt tag sau Alt attribute

Alt text-ul este un cod tip HTML care oferă motorului de căutare și screen reader-urilor  informații despre o imagine sau un video pentru ca utilizatorii cu deficiențe de vedere sau de altă natură să poată înțelege ce se află pe site. Este un element de bază al web accessibility.

AMP

Este acronimul de la Accelerated Mobile Pages și este un proiect open source dezvoltat de Google. Acesta are ca principal scop afișarea conținutului unei pagini web aproape instant. Se utilizează doar pentru variantele de mobil ale website-ului.

Analiza SEO
Analiza SEO stă la baza oricărei campanii de optimizare SEO de succes. Presupune analiza obiectivă a tehnicilor și strategiilor SEO necesare pentru a obține rezultatele dorite. 


Anchor text (ancora)

Ancora este reprezentată de un cuvânt sau un grup de cuvinte și conține un link ce face trimitere către o altă pagină web de pe un alt site sau pe o altă pagină web de pe același site. Aceasta descrie tipul de conținut pe care un utilizator îl poate găsi accesând linkul respectiv.

Ancoră exact-match
Ancora exact-match reprezintă un cuvânt cheie sau un grup de cuvinte cheie care face trimitere către o pagină care are titlul compus din aceeași termeni.  

Ancoră generică

O ancoră generică este o ancoră de tipul „click aici”, „citește aici”, „vezi aici” etc.

Ancoră partial-match

Ancorele partial-match sunt ancore care folosesc cuvinte sau termeni care nu sunt total identici cu titlul paginii către care este făcută trimiterea.

Arhitectura informației

Arhitectura informației se referă la categorizarea și aranjarea informațiilor dintr-un site în așa fel încât să rezulte un site user friendly, unde toate informațiile pot fi găsite cu ușurință. 

Audit SEO

Auditul SEO al unui site presupune analizarea acestuia pentru a vedea dacă acesta se pliază pe regulile și indicațiile Google.

Autoritatea autorului
Autoritatea autorului se referă la cât de multă încredere are algoritmul Google într-o anumită persoană. Această încredere sau autoritate se va transfera automat către conținutul pe care autorul îl postează. Cu cât el, ca persoană sau specialist, are mai multă autoritate, cu atât mai multă încredere va avea algoritmul în tot ceea ce postează. 

Autoritate de domeniu
Autoritatea unui domeniu reprezintă un KPI care contribuie la un ranking bun în SERP. Practic, algoritmul Google măsoară mai multe semnale primite atât din partea tehnicilor de SEO on page, cât și de SEO off page pentru a decide care este autoritatea site-ului și cât de mare este încrederea pe care utilizatorii o au în acesta.

B2C 

B2C sau business-to-consumer se referă la afacerile, organizațiile sau persoanele juridice care au ca public țintă persoane fizice. 

B2B

B2B sau business-to-business se referă la afacerile, organizațiile sau persoanele juridice care au ca public țintă alte afaceri, organizații sau persoane juridice. 

Backlink

Este un link aflat pe un website ce direcționează utilizatorul către un alt website. Motoarele de căutare precum Google consideră aceste backlinkuri ca fiind semnale de ranking, prin faptul că website-ul către care se face trimitere câștigă autoritate.

Bază de date

O bază de date presupune strângerea într-un singur loc a unor informații relevante. Când vine vorba de SEO, o bază de date poate fi compusă din backlink-urile pe care un site le are, publicațiile care au publicat articole în care este menționat site-ul etc. 

Black Hat SEO

Black Hat SEO reprezintă folosirea unor practici manipulatoare sau înșelătoare pentru a obține o poziție mai bună în motoarele de căutare.

Blog 

Blogul este o parte a unui website sau un website de sine stătător în care se publică în mod regulat conținut referitor la nișa sau industria din care face parte site-ul. Fiecare postare care apare pe blog este o pagină nouă pe care o văd motoarele de căutare, ceea ce reprezintă o nouă oportunitate pentru un site de a fi găsit online. 

Blog SEO
Un blog SEO este un blog care respectă principiile SEO, este optimizat corespunzător și întreg conținutul este realizat pe baza cuvintelor cheie, luând în calcul intenția de căutare a utilizatorilor etc.

Bot (spider, webcrawler)

Definit uneori și ca webcrawler sau spider, reprezintă un program automat utilizat de motoarele de căutare pentru a indexa conținutul paginilor web.

Bounce rate (rata de respingere)

Procentul de vizitatori care ajung pe un website, dar îl părăsesc imediat, fără a interacționa cu acesta.

Branded Keyword

Un cuvânt cheie branded sau de brand se referă la un cuvânt cheie care conține numele brandului. De obicei este sub forma nume produs/ nume servicii oferite + nume brand.

Breadcrumbs

Breadcrumbs reprezintă un factor de bază când vine vorba de web accessibility și se referă la enumerarea paginilor pe care un utilizator le-a vizitat până să ajungă într-un anumit punct din site, oferindu-i oportunitatea de a se întoarce cu ușurință pe oricare dintre aceste pagini. Gândește-te la firimiturile pe care Hansel și Gretel le-au lăsat în pădure pentru a ști cum să se întoarcă acasă. 

Bugetul de crawl

Bugetul de crawl reprezintă numărul de pagini dintr-un site web care au fost crawlate de către boți într-o anumită perioadă de timp. 

Buyer persona
Profilul de buyer persona însumează date cheie despre profilul cumpărătorului ideal, conturând imaginea membrilor publicului țintă pentru a ajuta la îndreptarea strategiilor de promovare către utilizatorii care sunt cei mai interesați de ceea ce oferă un anumit brand.

Call to Action (CTA)

CTA-ul este un mesaj vizual sau sonor care îndeamnă la o acțiune sau o vânzare imediată, precum „Cumpără acum” sau „Apelează acum”.

Canibalizare cuvinte cheie

Canibalizarea cuvintelor cheie reprezintă situația în care mai multe pagini de pe site concurează între ele și targetează aceleași cuvinte cheie, astfel motorul de căutare nu știe exact care este pagina relevantă.

Canonical Tag

Este unul dintre cele mai importante elemente HTML și transmite motorului de căutare URL-ul preferat pentru indexare, în cazul în care există mai multe URL-uri ce au conținut similar. Descoperă în acest articol totul despre tag-ul canonical (ce este, cum se folosește etc.).

Clasamentul Google
Clasamentul Google reprezintă felul în care motorul de căutare clasează, poziționează sau rankează rezultatele în funcție de optimizarea SEO a fiecărui site în parte. Un site bine optimizat va avea o poziție superioară în clasamentul Google, comparativ cu un site care nu este optimizat SEO.

Clickbait

În lumea digitală, orice element al unei pagini poate fi tip clickbait. De la titluri senzaționale, la imagini provocatoare, algoritmul Google nu favorizează această practică întrucât poate fi înșelătoare pentru utilizatori.

CMS

CMS sau Content Management System reprezintă un software care oferă posibilitatea de a gestiona materialele digitale, de la creare, la publicare și monitorizare.

Cod HTML

Codul HTML este codul de la baza site-urilor web, fiind folosit pentru a structura conținutul și paginile în sine.  

Comentarii spam

Comentariile spam pot fi lăsate de către boți sau de către persoane rău intenționate și gestionarea lor incorectă poate aduce penalizări din partea algoritmului Google.

Competiția directă

Competiția este formată de afacerile care oferă servicii identice sau similare și targetează același grup de persoane. 

Competiția SEO
Competiția SEO poate fi formată din competitorii direcți sau pot apărea noi competitori care optimizează aceleași cuvinte cheie, dar promovează produse și servicii diferite, unui alt public țintă.

Content

Contentul sau conținutul reprezintă piesa de bază pentru SEO. Mai exact, contentul se referă la orice fel de informație text, imagine, video etc. dintr-un website.

Content is King

Această zicală este celebră printre oamenii din lumea marketingului și presupune faptul că succesul strategiilor SEO se bazează într-o mare măsură pe calitatea conținutului postat și promovat. 

Conținut de calitate

Conținutul de calitate este acel conținut care satisface intenția utilizatorilor, oferă suficiente informații pentru ca aceștia să nu mai simtă nevoia de a căuta în continuare răspunsul la întrebarea lor pe alte site-uri. 

Conținut duplicat

Conținutul duplicat este conținutul care apare pe mai multe pagini de pe un website sau pe mai multe website-uri.

Conținutul generat de utilizatori

UGC sau User-generated content se referă la orice tip de conținut care este realizat de către utilizatori individuali, nu de către branduri sau marketeri.

Conversie

Conversia reprezintă finalizarea unei acțiuni comerciale, precum o înscriere la newsletter, crearea unui cont etc. de către vizitatorii unui site.

Cookie

Cookie-urile sunt fișiere ce stochează informații despre utilizatorii unui website. Acestea sunt stocate pe dispozitivul utilizatorului, fiind folosite pentru a personaliza experiența online.

Core Web Vitals

Core Web Vitals este compus dintr-o serie de indicatori de performanță pe care algoritmul Google îi ia în considerare când vine vorba de experiența unui utilizator pe site.

CSS (Cascading Style Sheets)

CSS-ul este un limbaj de stilizare a elementelor HTML (culori, fonturi etc.).

Cumulative Layout Shift

CLS sau Cumulative Layout Shift este unul dintre indicatorii care fac parte din Core Web Vitals și are în vedere stabilitatea site-ului, monitorizând toate elementele din site pentru a calcula care dintre acestea nu sunt optimizate corect și pot crește nivelul de confuzie al unui utilizator atunci când acesta încearcă să navigheze pe site.

Customer Journey
Călătoria unui client se referă la toți pașii pe care acesta îi face înainte de a încheia o tranzacție. Această călătorie poate fi mai lungă sau mai scurtă și este influențată de numeroși factori.

Cuvinte cheie tip întrebare
Cuvintele cheie tip întrebare sunt extrem de specifice și iau forma unei întrebări la care se așteaptă un răspuns cât mai punctual. 

Cuvinte cheie tip buyer intent

Cuvintele cheie tip buyer intent sunt acele cuvinte cheie care semnalizează o intenție clară de achiziție din partea utilizatorilor. Aceste cuvinte cheie trebuie optimizate pe categoriile și subcategoriile relevante din site.

Cuvinte cheie tip exact-match

Cuvintele cheie tip exact-match sunt acei termeni prin care unui utilizator îi sunt afișate rezultate care conțin aceleași cuvinte cheie cu cele pe care el le-a căutat.

Cuvinte cheie tip long-tail

Cuvintele cheie tip long-tail sunt acei termeni de căutare foarte specifici, formați din mai multe cuvinte, cu puține căutări. 

Cuvinte cheie LSI
Cuvintele cheie LSI (latent semantic indexing) sunt acele cuvinte cheie care fac parte din categoria sinonimelor pentru cuvintele cheie principale optimizate într-o pagină sau sunt apropiate din punct de vedere conceptual.

Cuvinte cheie negative

Cuvintele cheie negative sunt cuvintele cheie pentru care nu îți dorești ca site-ul tău să fie afișat în SERP. Spre exemplu, dacă vinzi mobilă de lux, nu îți dorești ca Google să afișeze în SERP site-ul tău atunci când cineva caută „mobilă ieftină”. 

Densitatea cuvintelor cheie

Densitatea cuvintelor cheie se referă la procentul pe care un anumit cuvânt cheie îl are într-un text. Spre exemplu, dacă într-un text de 1000 de cuvinte menționăm un anumit cuvânt cheie de 10 ori, avem o densitate a cuvântului cheie de 1%. 

Dificultatea cuvintelor cheie

Dificultatea cuvintelor cheie se referă la cât de complicat sau consumator de resurse poate fi pentru un site să rankeze pentru acele cuvinte cheie.

Disavow

Prin disavow înțelegem procesul prin care sunt eliminate link-urile de slabă calitate care fac trimitere către propriul site.

Domeniu

Domeniul este sinonim cu numele site-ului.

Dwell time

Dwell time-ul reprezintă un indicator prin care Google calculează cât timp a trecut din momentul în care un utilizator a accesat un site și mai apoi s-a întors la rezultatele din SERP. Dacă acest timp este foarte scurt, denotă o calitate slabă a conținutului de pe site – utilizatorul nu a găsit ce căuta, iar dacă acest lucru se întâmplă în mod repetat, algoritmul va învăța că acea pagină nu este relevantă și nu îi va mai aloca o poziție favorabilă în SERP. 

E-commerce

Prin e-commerce înțelegem activitatea de vânzare-cumpărare care are loc pe internet. Un alt termen folosit este cel de comerț online.

Eroare 404

Eroarea 404 mai este numită și “Broken link” și este un cod de răspuns HTTP returnat de server atunci când pagina nu mai există, nu a existat sau a fost eliminată.

Eroare de crawl

Erorile de crawl au loc atunci când boții nu reușesc să acceseze corect o anumită pagină dintr-un site web, lucru care împiedică procesul de indexare.

Evergreen

Se referă la acel tip de conținut de calitate care “nu expiră”. Cu alte cuvinte, descrie acele materiale de tip text care rămân mereu de actualitate pentru utilizatori. Click aici pentru mai multe detalii despre conținutul Evergreen.

Experiența utilizatorului (user experience)

Experiența utilizatorului în SEO se referă la faptul că marketerii trebuie să ia în considerare nevoile și așteptările utilizatorilor atunci când aceștia vizitează site-ul și să optimizeze site-ul în așa fel încât acesta să fie user friendly, să ofere o experiență de utilizare plăcută, fără probleme.

Favicon

Este o iconiță ce apare în tab-ul browser-ului. De cele mai multe ori, favicon-ul este similar cu logo-ul website-ului și poate fi afișat și în SERP.

Featured snippets

Featured snippets reprezintă texte scurte referitoare la conținutul unei pagini. Acestea apar direct în rezultatele de căutare și pot fi sub forma unei definiții, pot fi răspunsuri la întrebări simple etc.

Fermă de linkuri

O fermă de linkuri reprezintă un site în care întregul conținut face trimitere către alte site-uri, plasând numeroase linkuri externe în încercarea de a crește rankingul site-urilor menționate. 

Google

Google este cel mai important motor de căutare din lume și primul loc unde oamenii caută informații. 

Google Analytics

Este o platformă gratuită oferită de Google, fiind folosită pentru analiza comportamentului utilizatorilor, a traficului, a conversiilor, vitezei website-urilor etc.

Google Bomb
Google Bomb este un termen care se referă la metode tip black hat pentru a crește rankingul unui site. De obicei, presupune creșterea drastică a numărului de linkuri externe care fac trimitere către propriul site.

Google Dance

Google Dance se referă la situațiile în care rankingul paginilor din SERP se schimbă radical datorită modificărilor de algoritm. 

Google Search Console (GSC)

GSC este un serviciu online gratuit care permite deținătorilor website-urilor să evalueze starea tehnică și performanța acestora.

Google Trends

Este un tool gratuit oferit de Google care afișează cât de frecvent este căutat un anumit cuvânt cheie într-un interval de timp.

Gray Hat SEO

Metodele de promovare SEO Gray Hat sunt plasate într-o zonă gri, nu sunt nici înșelătoare, dar nici nu se aliniază 100% recomandărilor Google. Ambiguitatea acestor tehnici poate aduce penalizări din partea motorului de căutare.

Head Term sau Main Keyword

Head term sau main keyword se referă la cuvântul cheie principal optimizat într-o anumită pagină din site. 

Heading-uri

Sunt tag-uri HTML care ajută utilizatorii și motoarele de căutare să citească și să înțeleagă despre ce este vorba în pagina respectivă. Cel mai important este H1, urmat în ordine de H2-H6.

Homepage

Homepage-ul este prima pagină din site și are o importanță aparte, fiind adesea primul contact pe care utilizatorii îl au cu un site.

HTTP (Hypertext Transfer Protocol)

HTTP-ul este protocolul de comunicare de bază pe care browserele și serverele îl folosesc pentru a transfera paginile web și fișierele asociate acestora.

HTTPS

Acesta este un protocol criptat pentru transmiterea paginilor HTML.

Indicatori de engagement

Indicatorii de engagement măsoară cum interacționează utilizatorii cu site-ul sau cu anumite postări, eforturi de promovare etc. Spre exemplu, vizitarea multor pagini dintr-un site este un indicator de engagement pozitiv.

Indexarea paginilor
Procesul de a indexa pagini reprezintă etapele prin care boții Google trec pentru a descoperi și adăuga anumite pagini în rezultatele de căutare. 

Indexed pages (Pagini indexate)

Acestea sunt paginile site-ului deja recunoscute de către motoarele de căutare și stocate. Acestea sunt afiște în SERP.

Input delay

Input delay sau FID/ First Input Delay este un metric Core Web Vitals care măsoară cât timp trece din momentul în care un utilizator interacționează într-un fel cu site-ul, de exemplu dă click pe o categorie, până în momentul în care browserul răspunde la această acțiune.

Inteligența artificială

Inteligența artificială presupune imitarea de către un computer sau sistem a gândirii umane. Acesta se bazează pe un proces de învățare și procesare continuă, fiind folosită în marketing și în numeroase alte domenii. 

Internal link (link intern)

Linkul intern este un link care duce de la o pagină la alta pe același site, cum ar fi de la homepage la pagina de contact. Procesul de creare de linkuri dintr-o pagină către alta pe același site se numește internal linking.

Intenția utilizatorului

Intenția utilizatorului se referă la ce își dorește un utilizator să facă la un moment dat. Când vine vorba de SEO, marketerii trebuie să cunoască intenția utilizatorului pentru a-i putea oferi conținutul de care acesta are nevoie în funcție de unde se află acesta în buyer’s journey – are nevoie de informații sau e pregătit să facă o achiziție?

Interogare
Interogarea sau Query reprezintă procesul prin care un utilizator caută anumite cuvinte cheie în Google și obține anumite rezultate. 

IP

IP-ul este o serie unică de numere, reprezentând adresa unică de pe internet a fiecărui dispozitiv.

Javascript

Este un limbaj de scripting client-side folosit în special pentru a crea elemente dinamice și interactive. Unii specialiști îl definesc și ca limbaj de programare.

2. Dicționar SEO – de la K la R

Keyword (cuvânt-cheie)

Un cuvânt cheie reprezintă un cuvânt sau o sintagmă introdus sau introdusă în motoarele de căutare de către un utilizator. Toate paginile unui site trebuie să fie optimizate, astfel încât să poată atrage vizitatorii care au căutat anumite cuvinte cheie.

Keyword modifiers
Acești keyword modifiers sunt cuvinte de legătură, transformarea de la plural la singular sau alte modificări minore aduse cuvintelor cheie pentru ca acestea să fie integrate natural în context, fără a schimba sensul termenilor. 

Keyword Planner
Google Keyword Planner este un tool care îi ajută pe specialiștii SEO să identifice cele mai potrivite cuvinte cheie pentru diverse pagini dintr-un site.

Keyword research

Un keyword research presupune analiza cuvintelor cheie relevante cu cel mai mare potențial de a aduce trafic către un website.

Keyword stuffing
Keyword stuffing se referă la o practică pe care algoritmul Google nu o vede cu ochi buni, și anume folosirea în mod exagerat a cuvintelor cheie. Textele optimizate SEO trebuie să fie naturale, să aibă sens pentru cititori și să le ofere informații relevante, nu doar să repete în mod excesiv anumiți termeni. 

Knowledge Graph

Google Knowledge Graph reprezintă biblioteca internă a algoritmului Google care îl ajută să ofere rezultate și răspunsuri rapide la anumite căutări.

Knowledge Panel
Aceste Knowledge Panels au fost introduse de Google pentru a oferi un overview rapid legat de anumite topicuri, precum artiști, afaceri, orașe etc.

KPI
KPIs reprezintă indicatori de performanță care sunt urmăriți în timpul unei strategii SEO pentru a vedea dacă aceasta duce la îndeplinirea obiectivelor sau dacă trebuie schimbate tehnicile aplicate.

Landing Page
Un landing page reprezintă o pagină pe care un utilizator ajunge atunci când acesta dă click pe un hyperlink, o reclamă etc.

Largest Contentful Paint

LCP sau Largest Contentful Paint este unul dintre metricii Core Web Vitals și măsoară performanța unui site în ceea ce privește durata de timp care trece din momentul în care o anumită pagină din site a început să se încarce, până când aceasta este afișată aproape în totalitate pe ecran.

Lead
Un lead poate fi o persoană, o afacere sau o organizație care arată interes pentru serviciile sau produsele oferite. 

Link
Un link reprezintă o legătură către o altă pagină, o trimitere directă care are loc atunci când un utilizator face click pe acesta.

Link broken
Un link stricat este un link care nu duce nicăieri din diverse motive – pagina a fost ștearsă, s-a schimbat URL-ul, site-ul nu mai este activ etc.

Link Building

Acesta este un întreg proces, nu un instrument, și se referă la modalitățile prin care se pot obține cât mai multe backlinkuri, astfel încât să îmbunătățești poziția site-ului în motoarele de căutare.

Link de calitate
Linkurile de calitate sunt linkuri relevante, organice, de la surse de încredere. Acestea oferă autoritate domeniului. 

Link extern
Un link extern reprezintă o trimitere directă pe care un site o face către un alt site. Spre exemplu, dacă o publicație pune într-un articol un link către site-ul nostru, acesta este un link extern. 

Link natural

Un link natural este un link care nu a fost plătit sau a cărui prezență în mediul online nu a fost influențată de marketeri sau antreprenori.

Link outbound
Un link outbound este un link extern, fiind un alt termen cu care este definit acest tip de trimitere în afara unui site.

Linkuri reciproce
Linkurile reciproce sunt linkuri plasate pe două site-uri diferite, fiecare făcând trimitere către celălalt. Această practică poate fi benefică dacă site-urile sunt din aceeași industrie sau din industrii apropiate. 

Link Velocity

Acest termen se referă la faptul că un site nou care câștigă rapid popularitate poate deveni cu ușurință mai relevant în ochii algoritmului decât un site vechi. 

Lista cuvintelor cheie
Într-o listă de cuvinte cheie sunt toate cuvintele cheie pentru care un site este optimizat și ajută la concentrarea eforturilor SEO în direcția potrivită, dar și la monitorizarea performanței.

Local SEO

Conceptul de SEO local presupune dezvoltarea online a afacerilor pentru a fi mai vizibile într-o anumită regiune și/sau pe căutări ce includ indicații geografice. Consultă tacticile de Local SEO recomandate de specialiștii agenției noastre.

Machine Learning 

Machine Learning se referă la simularea procesului de învățare umană a unui computer, cu ajutorul datelor și diverșilor algoritmi, devenind din ce în ce mai performantă.

Marketing Digital

Marketingul digital reprezintă zona din marketing care se concentrează pe lumea online, digitală. Toate eforturile de promovare digitală au loc online, iar SEO reprezintă o parte din strategiile de marketing digital care pot fi aplicate.

Meta Description (meta descrierea)

Este un atribut HTML ce conține o scurtă descriere a conținutului dintr-o pagină. De cele mai multe ori, meta descrierea apare în SERP sub titlul paginii.

Meta Keywords

Inițial aceste meta keywords erau folosite pentru a lista cuvintele cheie relevante pentru o pagină. În 2009, Google a anunțat că acest tag nu are valoare SEO și este ignorat.

Meta title/ Meta titlu

Titlul unei pagini apare într-o etichetă HTML sub forma <titlu>, în interiorul secțiunii head. Acesta apare în rezultatele motorului de căutare și în tabul din browser atunci când un utilizator se află pe pagina respectivă.

Metrici

Metricii sunt indicatori care reflectă performanța eforturilor de marketing, fiind aplicați și când vine vorba de SEO.

Nișă

O nișă reprezintă un segment specific dintr-o anumită piață. Afacerile care au identificat corect o nișă în piață pot avea mai mult succes.

Nofollow links

Sunt acele linkuri care au tag-ul HTML nofollow aplicat. Acest tag sugerează botului să nu urmărească linkul. Este posibilă aplicarea tagului la nivelul întregii pagini, astfel botul nu va urmări linkurile din respectiva pagină.

Noindex

Noindex este un meta tag care recomandă motoarelor de căutare să nu includă o anumită pagină în rezultatele organice.

PageRank

PageRank este metoda folosită de Google pentru a determina relevanța unei pagini web, în funcție de cantitatea și calitatea linkurilor care fac trimitere către aceasta.

Pageviews
Pageviews reprezintă traficul de pe o anumită pagină web sau de la nivelul întregului site.

Pagină tip orphan
O pagină tip orphan este o pagină dintr-un site către care nu se poate ajunge întrucât nu există trimiteri către aceasta în meniu sau prin intermediul altor linkuri din site.

Page speed

Se referă la viteza de încărcare a unei pagini web și la timpul de încărcare a tuturor elementelor din pagină. Există numeroase tooluri de măsurare a vitezei de încărcare, dar cel mai de încredere este PageSpeed Insight, un tool gratuit pus la dispoziție de Google.

Penalizare
Penalizările în SEO vin din partea Google și se datorează fie adoptării unor practici tip black hat sau grey hat, fie în urma nerespectării unor recomandări din guideline-urile oficiale. De asemenea, penalizările pot apărea în urma schimbărilor de algoritm.

Pogo-sticking
Pogo-sticking definește momentul în care un utilizator intră pe mai multe rezultate din SERP până când găsește pagina care se potrivește cu ceea ce el caută. Spre exemplu, un utilizator intră pe primul rezultat organic, nu îi place ceea ce vede, apasă butonul „back” și accesează al doilea rezultat etc.

Poziția 

Poziția reprezintă locul din SERP pe care o anumită pagină web o ocupă la un moment dat. Această poziție este dinamică și este influențată de numeroși factori. 

PPC (Pay per click)

PPC sau Pay-per-click se referă la una dintre cele mai populare metode de promovare online în care se plătește de fiecare dată când se dă click pe un anumit anunț.

Profilul de linkuri
Profilul de linkuri al unui site se referă la tipurile de linkuri care fac trimitere către site-ul în cauză, calitate domeniilor unde se află aceste linkuri etc.

Query Deserves Freshness

Query Deserves Freshness sau QDF reprezintă modificarea rezultatelor din SERP pentru subiectele a căror însemnătate este dinamică, se schimbă de-a lungul timpului.

RankBrain

RankBrain este principalul algoritm pe care Google se bazează pentru a oferi cele mai relevante rezultate la fiecare căutare a utilizatorilor.

Ranking factor (Factorul de ranking)

Este un criteriu aplicat de motoarele de căutare atunci când evaluează paginile web pentru a le prioritiza în rezultatele unei căutări.

Rata de click 

Rata de click, CTR-ul sau Click Through Rate reprezintă procentul impresiilor care s-au transformat în accesări ale site-ului. De exemplu, dacă un articol de blog optimizat SEO are 1000 de impresii și 10 clickuri, rata de click este de 1% sau 1% dintre persoanele care au văzut în SERP articolul au dat click pe el.

Rata de conversie

Rata de conversie este procentul utilizatorilor unui website care au finalizat conversia din totalul tuturor utilizatorilor.

Redirect 301

301 Redirect este un cod HTTP prin care serverul specifică browser-ului că un anumit URL a fost redirecționat permanent către alt URL.

Relevanță

Relevanța unei pagini pentru o anumită căutare este esențială pentru ca aceasta să fie plasată cât mai sus în SERP. Pentru a fi relevantă, o pagină web trebuie să aibă un conținut care să răspundă cât mai cuprinzător întrebărilor pe care un utilizator le are în legătură cu un anumit subiect. 

Rezultate organice
Rezultatele organice sunt rezultatele din SERP care nu sunt plătite, sunt cele pe care algoritmul Google le vede drept cele mai relevante pentru o anumită căutare. 

Rezultate plătite sau sponsorizate
Rezultatele plătite sunt rezultatele din SERP pentru care marketerii au implementat o campanie Google Ads, iar atunci când campania ia sfârșit, pagina va dispărea din rezultatele plătite.  

Rich Snippets

Rich Snippets reprezintă o serie de date care ajută motorul de căutare să interpreteze într-o manieră corectă conținutul unei pagini web, iar acest lucru se reflectă în rezultate de căutare însoțite de elemente vizuale sau alte elemente extra. Acum poartă denumirea de „rich results”.

Rich Results
Rich Results reprezintă acele rezultate din Google care sunt însoțite de imagini sau alte elemente care sporesc gradul de interactivitate. Sunt cunoscute și sub denumirea de „rich card” sau „rich snippet”. 

Robots.txt

Fișierul robots.txt este un fișier de tip text, plasat în root-ul website-ului și conține instrucțiuni pentru motoarele de căutare în care se specifică care pagini ar trebui crawlate și indexate și care nu.

ROI (Rata de recuperare a investiției)

ROI (Return on Investment) este o metodă de măsurare a eficienței unei investiții, exprimată în procente.

3. Dicționar SEO – de la S la Y

Schimbare de algoritm
Google ne-a obișnuit cu schimbările pe care le aduce algoritmilor săi. Acest lucru presupune schimbarea unor factori de ranking sau, mai simplu spus, anumite semnale care îi „plăceau” înainte algoritmului, acum nu îi mai „plac” sau nu le mai ia în considerare. 

Search Engine Results

Dacă SERP reprezintă pagina afișată după o căutare într-un motor de căutare, search engine results reprezintă fiecare rezultat individual aflat pe această pagină. Rezultatele pot fi organice sau plătite. 

SERP (Search Engine Result Page)

Reprezintă pagina afișată după o căutare într-un motor de căutare. De obicei, are 10 rezultate organice, dar acest lucru poate varia în funcție de căutare și setările folosite.

SEO negativ
SEO negativ este o practică tip black hat prin care se sabotează site-ul unui competitor. De la spargerea site-ului, la crearea de linkuri false, există numeroase tehnici care pot fi aplicate. Bineînțeles, nu este recomandată niciodată de către agențiile de marketing online serioase.

SEO off page
SEO off page presupune strategiile și tehnicile de optimizare pentru motorul de căutare implementate în afara site-ului web al clientului, cu scopul de a câștiga mai multă încredere din partea algoritmului Google, dar și din partea utilizatorilor. Exemplu de strategie de SEO off page – creșterea numărului de backlinkuri.

SEO on page
Optimizarea SEO on page se referă la strategiile și tehnicile de optimizare pentru motorul de căutare implementate pe site-ul web al clientului pentru a crește vizibilitatea site-ului în SERP și a oferi semnale de încredere algoritmului Google. Exemplu de strategie de SEO on page – crearea de conținut pe baza cuvintelor cheie relevante.

Servicii de SEO organic
Serviciile SEO organic se referă la strategiile și tehnicile implementate de către specialiștii SEO pentru a obține un ranking organic cât mai bun în SERP.

Site speed
Viteza de încarcare a site-ului sau site speed se referă la cât de mult durează, în medie, ca paginile din site să se încarce. 

Sitemap XML (Harta site-ului XML)

Sitemap-ul XML este un document special creat de un webmaster care oferă o hartă a tuturor paginilor de pe un website pentru a ajuta motorul de căutare să indexeze mai ușor și rapid website-ul.

Sitemap HTML (Harta site-ului HTML)

Sitemap-ul HTML este organizat în funcție de categorii și subcategorii și ajută, de obicei, utilizatorii să înțeleagă mai bine cum să navigheze pe site și ce pot găsi aici.

Strategie de marketing
O strategie de marketing se referă la un plan gândit pentru a promova o anumită afacere sau un brand. Aceasta este compusă din mai multe etape, de la planificare, la implementare și măsurare a rezultatelor și diferă în funcție de obiectivele care se doresc a fi atinse.

Trafic organic

Este traficul venit pe un website din căutările organice, neplătite, din SERP. Este principalul tip de trafic monitorizat de o campanie SEO. Alte tipuri de trafic: plătit, direct, referral și social.

Text ascuns
Textul ascuns sau hidden textul reprezintă informații care nu sunt vizibile utilizatorilor, ci sunt scrise doar pentru boții Google pentru a-i ajuta să indexeze mai ușor paginile. 

Volum de căutare
Volumul de căutare se referă la media numărului de căutări pentru un anumit cuvânt cheie și este, de obicei, calculat la nivelul ultimelor 12 luni.

Webmaster Guidelines

Google Webmaster Guidelines reprezintă un set de recomandări oficiale din partea celor de la Google care ajută marketerii să înțeleagă mai bine cum pot optimiza SEO site-urile.

White hat SEO

White hat SEO reprezintă folosirea tehnicilor de promovare SEO care se aliniază recomandărilor Google și respectă principiile acestuia. 

Chiar dacă pare stufos, limbajul SEO este ușor de asimilat, mai ales după ce vei stăpâni tehnicile de bază care te vor ajuta să câștigi poziții din ce în ce mai bune pentru site-ul tău. Cu cât vei intra mai mult în lumea optimizării SEO, cu atât îți va fi mai ușor să înțelegi acești termeni și mulți alții din domeniul digital marketingului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *