Google Merchant Center: Feed de Produse – Probleme & Soluții

Durata citire articol - 4 min.

V-am povestit deja despre Google Merchant Center care s-a lansat şi în România. Ştim deja că e un tool extrem de util pentru businessurile dezvoltate online, aşa că ne-am gândit să vă împrietenim cu el rapid, ca să-l puneţi să producă deja pentru voi.

Unul din lucrurile de care se vor lovi magazinele online o să fie feed-ul de produse. În acest articol o să semnalăm problemele pe care e posibil să le întâmpinaţi, dar şi soluţiile care să vă ajute să aveţi un feed de produse corect şi un cont Merchant Center funcţional.

Atribute feed Google Merchant Center

Mai întâi, iată lista cu cele mai importante atribute, dar şi exemple concrete pentru diferite domenii. Câmpurile marcate cu* sunt obligatorii:

  1. ID* – Id-ul produsului din baza de date – maxim 50 de caractere;
  2. Title* – Titlul produsului – maxim 150 de caractere;
  3. Description* – Descrierea produsului – maxim 5000 caractere;
  4. Link* – URL produsului;
  5. Image link* – minim 100X100px (minim 250×250 pentru zona de fashion);
  6. Additional image link  – opţional;
  7. Availability*  – în stock / out of stock / preorder. Nu există alte valori decât acestea;
  8. Price* – formatare tip SUA (.) – aici trebuie să avem de tipul preţul + moneda. Exemplu: 80.99 RON;
  9. Sale_price – opţional – în caz că e diferit de punctul 8;
  10. Brand* – brandul produsului – Dacă nu există, nu se completează acest câmp. Nu folosim elemente de tipul N/A, nu există sau altceva.
  11. google_product_category – Categoria produsului din nomenclatorul Google. Aici sunt mai multe informaţii despre taxonomie. Discuţia aici este mult mai amplă şi o să o tratăm într-un alt articol.
  12. product_type – Categoria produsului din site;
  13. Gtin* – Global Trade Item Number (GTIN) – codul internaţional de identificare al produsului. Pentru magazinele online este acel cod EAN.
  14. MPN* –  Manufacturer Part Number – Necesar doar dacă nu există GTIN. În cazul în care nu există nici GTIN sau MPN trebuie să adăugaţi câmpul identifier_​exists şi să aibă valoarea cu no (FALSE).
  15. Condition* – new / refurbished / used – Dacă site-ul nu vinde produse SH sau refurbished, o să punem by default new.

Exemplu feed fashion

Exemplu feed IT&C

Probleme & Best practice Feed Google Merchant Center

– HTTPS – Site-ul trebuie neapărat să aibă un certificat SSL instalat.

Imaginea produsului – imaginea nu are voie să conţină watermark, nu are voie să conţină texte (de tipul -40% sau sale), background-ul în marea parte a cazurilor trebuie să fie alb.

Price mismatch, availability mismatch – contul de Merchant Center o să fie suspendat + feed-ul de produse o să fie dezaprobat în caz că pe site avem un alt preţ sau disponibilitatea produsului este diferită faţă de cea menţionată pe site. Este foarte important ca feed-ul să fie actualizat.

Numele produsului – Best practice este să avem nume de tipul : Tipul de produs + Brand + atribute. Un exemplu foarte simplu: Rochie Zara roşie  sau Televizor Sony Smart LED 32WD757.

Feed-ul secundar – suprascrie datele din feed-ul principal. Pe acesta îl folosim în principal când avem campanii punctuale (exemplu Black Friday).

– Sunt mai multe metode de a face feed-ul de produse, inclusiv implemetarea Schema.org pe site-ul clientului. Ca să verificaţi dacă aveţi acest tag-uri bine implementate, puteţi verifica în acest link.

– Este foarte important să setezi prioritatea fiecărei campanii. Un exemplu : pentru campaniile în care avem produsele cele mai profitabile, setăm prioritatea high şi pentru celelalte lăsăm low.

Cuvinte cheie negative – nu există posibilitatea să adăugăm cuvinte cheie pozitive, aşa că este foarte important să adăugăm cuvinte cheie negative

Structura campaniilor de shopping – Nu există o structură ideală pe un cont anume, dar vă recomandăm să vă grupaţi campaniile în funcţie de:

  • Cele mai vândute produse;
  • Cele mai profitabile produse;
  • Produse de sezon;
  • Campanii promoţionale.

De asemenea, este necesar să aveţi campanii pentru toate produsele din site

Tipurile de licitare să difere în funcţie de obiectivul dorit:

  • Maximize Conversion Value pentru produsele care deja generează ROI-ul potrivit;
  • Target ROAS pentru restul campaniilor.

Bid adjustment – este foarte bine să setăm anumite priorităţi pentru diferite tipuri de useri. Un exemplu:

  1. +100% pentru userii care au abandonat coşul;
  2. +100% pentru userii care au mai cumpărat deja – în caz că buinsess-ul are recurenţă şi merită să facem aceste ajustări;
  3. +60% pentru campaniile de customer match;
  4. +70% pentru userii care au adăugat în wishlist.

Desigur, cele mai mari probleme o să apară pe parte de feed de produse. Reţineţi că orice cont de Merchant Center se poate suspenda dacă preţul afişat este diferit faţă de cel din feed fie şi la un singur produs!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha 6 + 1 =