
Tipul de business:
B2CTip:
EcommerceServicii folosite:
SEODespre Brand
Ecovent este un magazin online cu o gamă variată de produse menite să îmbunătățească calitatea aerului de interior, precum sisteme de ventilație cu recuperare de căldură, purificatoare, dezumidificatoare și umidificatoare de aer.În cei peste 7 ani de activitate, compania Ecovent și-a concentrat eforturile de marketing pe a deveni singura comunitate din România care oferă săptămânal conținut educațional gratuit despre calitatea aerului la interior.
Cu peste 5000 de clienți și o echipă puternică și motivată, Ecovent are o misiune declarată de a impacta pozitiv viața clienților săi, fiind dedicați oferirii de soluții inovatoare care contribuie la îmbunătățirea sănătății casei și a locuitorilor săi prin îmbunătățirea calității aerului de interior.
Astfel, pornind de la gama largă de produse, echipa Ecovent oferă soluții și recomandă produsele potrivite în funcție de buget, suprafață, etapa în care se află construcția și probleme cu care aceasta se confruntă, acționând cu responsabilitate și corectitudine, lucru care se reflectă și în strategia de comunicare pe care o adoptă.
Provocările Brandului
- Creșterea vizibilității organice. Obiectivul asumat fiind acela de a întări poziționarea drept singura comunitate din România care oferă săptămânal conținut educațional gratuit despre calitatea aerului la interior, atât în fața clienților, cât și în fața competitorilor.
- Optimizarea cuvintelor cheie. Deși brandul Ecovent comunică în piață de mult timp, comunicarea lor nu era optimizată din punct de vedere SEO, astfel că, deși pe site exista anterior conținut postat, acesta nu era afișat în primele pagini Google ca rezultat la căutări realizate pe cuvinte cheie de interes pentru brand. Astfel, provocarea a fost creșterea poziției pe cuvinte cheie relevante, prin optimizări on site și off site.
- Creșterea traficului organic. Ca urmare a obiectivului asumat de a educa consumatorii cu privire la importanța aerului la interior pentru îmbunătățirea calității vieții, o creștere a traficului organic a fost un obiectiv dezirabil, pentru a putea disemina cât mai eficient informația.
- Diversitatea cuvintele cheie. Vorbind despre un business de nișă, care are anumite particularități tehnice, unde cuvintele cheie sunt caracterizate de volume mici de căutare, diversitatea cuvintele cheie este crucială pentru o creștere în ceea ce privește traficul organic.
- Educarea publicului cu privire la specificațiile fiecăruia dintre produsele oferite de Ecovent cu scopul de a identifica cea mai potrivită soluție de la caz la caz. Practic, prin strategia de marketing și, implicit, colaborarea cu Agenția Limitless, Ecovent și-a dorit să reflecte și în mediul online ceea ce deja se întâmpla în relația cu clienții de la nivel offline: o experiență cât mai bună a clientului, de la etapa de consultanță, înainte de achiziție și până la suport post-achiziție.
Strategie Limitless
Parteneriatul SEO între Ecovent și Limitless s-a axat pe a întări poziționarea brandului drept ,,singura comunitate din România care oferă săptămânal conținut educațional gratuit despre calitatea aerului la interior’’.Astfel, focusul strategiei a fost pe informarea corectă și completă a publicului țintă cu privire la:
- beneficiile ventilației de interior pentru o calitate bună a aerului
- impactul pe care calitatea aerului îl are asupra desfășurării activității de zi cu zi
- promovarea soluțiilor existente pentru a atinge o cât mai bună calitate a aerului, indiferent de provocările specifice ale fiecărei locuințe.
Dincolo de acest lucru, vorbind despre un domeniu tehnic, precum și de o gamă mare de produse, fiecare cu particularitățile sale, strategia SEO s-a axat pe a răspunde la cât mai multe întrebări ale audienței, explicând într-un limbaj cât mai accesibil felul în care produsele comercializate de Ecovent pot aduce beneficii asupra sănătății, prin îmbunătățirea calității aerului la interior.
Creșterea scorului de vizibilitate cu 55% (la momentul preluării proiectului scorul de vizibilitate fiind de doar 5%)
Creșteri valoroase pe cuvinte cheie importante pentru brand care fac referire directă la produsele comercializate
Creșterea traficului organic cu 100% comparativ cu aceeași perioada a anului trecut, înainte de preluarea contului, precum și o creștere cu 158% a numărului de comenzi venite din trafic organic
Creșterea scorului de vizibilitate cu 55% s-a produs în mai puțin de 7 luni, după preluarea contului de către Agenția Limitless. Acest lucru poate fi explicat ca rezultat al creșterii pozițiilor cuvintelor cheie, site-ul devenind din ce în ce mai vizibil în căutările utilizatorilor.
Cautare | Creștere YoY | Poziție Google + creștere |
Purificatoare aer | 14.8k (-18%) | 2(+74) |
Recuperatoare de caldura | 1.9k (-) | 2(+9) |
Purificatoare | 880 (-) | 3 (+22) |
Ventilatie recuperare caldura | 110 (+56%) | 4 (+14) |
Sistemele ventilatie cu recuperare de caldura | 590 (-) | 5 (+27) |
În ceea ce privește creșterile pe cuvintele cheie, observăm creșteri semnificative cu precădere pe cuvinte cheie asociate cu produsele comercializate de către Ecovent, atât la nivel informațional, cât și la nivel tranzacțional.
Aceste creșteri au contribuit la mai multe afișări în prima pagină Google, crescând și scorul de vizibilitate pe căutări specifice precum purificatoare de aer (unde s-a înregistrat o creștere a scorului de vizibilitate pentru brandul Ecovent de 93%, pornind de la un scor de vizibilitate de 0% la preluarea contului) și ventilație descentralizată (unde s-a înregistrat o creștere a scorului de vizibilitate pentru brandul Ecovent de 50%, scorul de vizibilitate fiind în prezent la 93%).
Specialiștii noștri sunt pregătiți pentru o sesiune gratuită de consultanță.
De la startul campaniei (martie 2024) și până în prezent, cf. Ahrefs, site-ul a înregistrat creșteri atât ale traficului organic, cât și ale valorii acestui de aprox. 500%.
Această creștere semnificativă a venit ca o consecință a creșterilor înregistrate pe toate palierele menționate anterior.