Content Marketing: Strategii & Avantaje Pentru Afaceri Online

Durata citire articol - 21 min.

Construieşte-ţi Strategia de Content Marketing în Funcţie de Nevoile Consumatorilor

După cum bine ştii, marketingul tradiţional a devenit din ce în ce mai puţin eficient, iar odată cu apariţia constantă a noilor canale de marketing, îţi va veni din ce în ce mai greu să te hotărăşti în privinţa celei mai bune căi prin care să te faci remarcat. Construirea unei strategii de content marketing bazată pe nevoile publicului tău poate fi cheia spre succes.

Aşadar, în loc să te pierzi printre lungi descrieri ale produselor sau serviciilor tale, oferă conţinut cu adevărat relevant şi util pentru potenţialii clienţi şi ajută-i să obţină toate informaţiile de care au nevoie.

Despre ce este vorba în acest articol?

  • Ce este şi cum funcţionează Content Marketingul
  • Care sunt avantajele Content Marketingului
  • Tipuri şi exemple de Content Marketing
  • Cum să-ţi construieşti strategia de Content Marketing
  • SEO şi Content Marketingul

Ce Reprezintă Marketingul de Conţinut?

Este o formă artistică a marketingului menită să creeze, să publice şi să distribuie conţinut de calitate pentru un public ţintă prezent în mediul online. Cu alte cuvinte, content marketingul este o strategie de marketing folosită adesea de companii pentru a atrage clienţi potenţiali şi pentru a creşte atât vânzările, cât şi gradul de conştientizare şi credibilitate a mărcii.

Pentru a ajuta companiile să consolideze loialitatea consumatorilor faţă de brand, conţinutul trebuie să ofere informaţii valoroase, de interes pentru aceştia, iar primul pas extrem de important este să identifici în mod corect nevoile publicului tău.

Apoi, rămâne să te decizi sub ce forme vei prezenta informaţiile într-un mod cât mai atractiv şi uşor de înţeles: ştiri, video, whitepapers, infografice, cărţi electronice, buletine informative prin e-mail, articole cu întrebări şi răspunsuri, etc.

☝ De reţinut: Marketingul de conţinut necesită livrarea continuă, în mod regulat, a unor cantităţi mari de conţinut, după o strategie de marketing bine gândită, aşa că… fii creativ!

Cum Funcţionează Content Marketingul?

Înainte de a trece la informaţii mai tehnice, trebuie menţionat faptul că marketingul de conţinut arată că îţi pasă cu adevărat de clienţii tăi, iar astăzi, într-o lume tot mai zgomotoasă, mai mult decât oricând, oamenii vor să simtă acest lucru, atenţia fiind resursa cea mai valoroasă.

Una dintre cele mai mari probleme la noi în România, pe zona de content, este că marea majoritate a companiilor scriu şi publică conţinut doar pentru că Google spune să publici ,,conţinut de calitate”. Din toate auditurile de content marketing pe care le facem noi în agenţie, am observat mult prea mult conţinut scris efectiv degeaba.

Nu are relevantă, nu aduce trafic, nu aduce vânzări şi contribuie doar la aglomerarea indexului Google, fără un plus valoare pentru clienţi.

Urmând paşii de mai jos cu atenţie, vei înţelege în ce constă marketingul de conţinut.1. Identifică-ţi audiența: Pentru a crea conţinutul potrivit nevoilor clienţilor tăi, trebuie să cunoşti foarte bine preferinţele, necesităţile şi priorităţile lor. Poţi crea profiluri ale audienţei şi potenţialilor tăi clienţi înainte de a începe să scrii conţinutul.

2. Determină formatul potrivit: Alegerea formatului potrivit pentru a prezenta conţinutul creat se face în funcţie de ceea ce doreşti să transmiţi şi de ceea ce te va ajuta cel mai bine în acest sens, oferind un plus de valoare.

3. Alege un copywriter bun pentru a scrie conţinutul: Mai întâi de toate, calitatea va fi cea care face diferenţa. Un conţinut scris corect, îngrijit şi pe înţelesul tuturor te va ajuta să capeţi încrederea de care ai nevoie. Asigură-te că textul este lipsit de orice greşeală de scriere sau gramaticală înainte de a-l publica. Poţi apela la un corector profesionist în acest sens.

Pentru mai multe detalii despre cum te poate ajuta copywritingul să ai succes, accesează articolul următor: Ce Este Copywriting-ul Şi Cum Îţi Ajută Business-ul Tău Online? – Moloso.

4. Stabileşte cum vei distribui conţinutul: Înainte de a hotărî unde vei posta conţinutul, pune-ţi întrebarea: Unde va fi publicul meu? sau Unde navighează audienţa mea cel mai mult?. Astfel, îţi va fi mult mai uşor să postezi conţinutul acolo unde ai cel mai mult trafic: pe site, reţele de socializare, e-mail, etc.

5. Alege un program durabil: Odată ce ajungi să-ţi cunoşti cititorii, creează un plan pe un termen scurt, între 3 şi 6 luni pentru un număr cât mai realist de elemente de conţinut pe care le poţi crea ţinând cont de bugetul şi resursele tale. Urmăreşte cât timp îţi ia să creezi acest conţinut şi introdu-l în programul tău.

6. Urmează cele mai bune practici: Conţinutul scris trebuie să fie, mai întâi de toate, convingător şi formulat clar. Încearcă să eviţi folosirea unor jargoane sau termeni de specialitate mai rar întâlniţi. Include sfaturi practice şi nu te pierde în abundența detaliilor.

De Ce să Faci Content Marketing?

Dacă ţi-ai pus întrebarea: De ce să aleg content marketing?, ştiind că există numeroase căi prin care să te afişezi în mediul online, răspunsul este foarte simplu: Content Marketingul reprezintă o bază şi o completare a strategiilor de marketing digital.

Indiferent de tipul de tactici de marketing pe care îl utilizezi, marketingul de conţinut ar trebui să facă parte din procesul tău, deoarece conţinutul de calitate face parte din toate formele de marketing:

– Dacă alegi să lucrezi cu social media, vei avea nevoie de un conţinut relevant, iar acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul e-mail marketingului sau al blogurilor corporative.

SEO: Motoarele de căutare recompensează companiile care publică conţinut de calitate şi consistent.

PR: Strategiile de PR de succes ar trebui să abordeze problemele care îi interesează pe cititori, ci nu care privesc afacerea lor.

PPC: Pentru ca PPC să funcţioneze este nevoie de un conţinut grozav în spatele lui.

Inbound marketing: Conţinutul este cheia pentru a genera trafic şi clienţi potenţiali.

💡 Reţine

☝ Marketingul este imposibil fără un conţinut pe măsură!

☝ Întotdeauna vei avea nevoie de un conţinut calitativ! Adu-ţi aminte că în zilele de astăzi oamenii au puterea să-şi aleagă ce conţinut să consume. Sunt învăluiţi de o mare de informaţii, drept urmare, trebuie să le oferi oamenilor cele mai bune opţiuni pentru a-i determina să-ţi aleagă marca, în detrimentul competitorilor tăi.

Avantajele Content Marketingului

Printre cele mai importante avantaje ale marketingului de conţinut se deosebesc:

✦ Atragerea vizitatorilor şi creşterea traficului pe site

Într-o lume dominată de o cantitate uriaşă de informaţii disponibile online, deşi poate părea o mare provocare, content marketingul va ajuta utilizatorii să-ţi găsească compania şi te va face cunoscut. Totodată, vei fi mult mai uşor de găsit de către motoarele de căutare Google. Conţinutul relevant atrage atenţia în campaniile de social media sau de e-mail marketing, făcând că mai mulţi utilizatori să-ţi acceseze site-ul.

Sursa: https://nonprofitiq.com/how-to-attract-the-right-people-support-to-achieve-your-nonprofits-goals/ 

✦ Vizibilitate mai mare în motoarele de căutare

Fiecare postare nouă pe care o adaugi pe blog este o altă pagină pe care Google o va indexa. Mai multe pagini nu se corelează întotdeauna cu mai mult trafic de căutare, dar dacă ai mai multe pagini de calitate indexate, îţi poate oferi mai multe oportunităţi de a te poziţiona pentru mai multe interogări de căutare.

✦ Crearea valorii pentru publicul tău

Conţinutul pe care îl creezi şi îl oferi clienţilor tăi, pe lângă faptul că trebuie să fie util, trebuie să ofere şi un mesaj necesar, de care oamenii au nevoie la acel moment. Astfel, vei putea câştiga autoritate cu privire la acel subiect, generând valoare atât pentru tine, cât şi pentru publicul tău țintă.

Conectează-te cu publicul tău prin mai multe forme de învăţare!

Clienţii tăi potenţiali au toţi nevoi unice şi nu există un format universal care să se potrivească fiecărei nevoi simultan. Unii oameni învaţă vizual, în timp ce alţii preferă să citească. Aşadar, oferă într-un mod flexibil formate care răspund diferitelor nevoi ale clienţilor.

✦ Autoritate de domeniu superioară

Scrierea de conţinut de calitate superioară şi în mod constant va creşte autoritatea, relevantă şi încrederea în brandul tău. Dacă acel conţinut câştigă mai multe linkuri de intrare din surse externe, autoritatea de domeniu a site-ului va creşte şi mai mult, iar acest lucru este corelat cu un ranking mai mare. Drept urmare, cu cât produci mai mult conţinut de calitate, cu atât vei obţine mai multă vizibilitate organică.

✦ Angajarea publicului

Atunci când le oferi oamenilor un conţinut distinctiv şi pertinent, ei îl vor considera că fiind valoros şi util şi îl vor distribui prietenilor săi. Intervine, astfel, tehnica bulgărelui de zăpadă, bine cunoscută în cercetările de marketing, în care începi cu o populaţie de indivizi cunoscuţi (clienţii), care vor contribui la extinderea eşantionului prin solicitarea apropiaţilor / cunoscuţilor lor să facă parte din eşantion, respectiv prin distribuirea informaţiilor primite.

În plus, oamenii pot interacţiona cu conţinutul tău în diferite moduri: pot lăsa comentarii sau reacţii la acesta.

✦ Generarea unei percepţii pozitive asupra mărcii

Atât timp cât livrezi conţinut util şi de calitate, oamenii îşi vor forma o percepţie bună asupra imaginii companiei tale şi automat vor dori să ia contact cu aceasta, deoarece, în general, tind să facă afaceri cu mărci pe care le cunosc deja, în detrimentul companiilor mai puţin cunoscute.

✦ Educarea pieţei cu privire la produsele şi serviciile tale

O mare parte din oameni nu sunt conştienţi de faptul că au o problemă care poate fi rezolvată cu produsul sau serviciul tău. Marketingul de conţinut poate informa şi învaţa publicul că soluţia se află în mâinile tale şi îi poate arăta cum să o acceseze şi cum funcţionează.

✦ Conducerea vânzărilor la următorul nivel

Vânzările reprezintă scopul principal, chiar şi atunci când există un alt obiectiv secundar important. Content marketingul poate fi prezent în toate etapele procesului de cumpărare, conducând publicul până la decizia finală.

Atunci când adopţi marketingul de conţinut, obţii o acoperire mult mai mare şi ajungi treptat la cât mai mulţi consumatori, ţintindu-i într-un mod eficient.

Aşadar, îţi poţi învăţa publicul de ce are nevoie de produsele sau serviciile tale şi în acest mod, vei vinde mai uşor şi la scară mai mare.

✦ Generarea mai multor clienţi potenţiali

Cel mai important obiectiv al unui site sau blog este generarea de leaduri. Acesta face parte din strategia care va conduce la vânzare, odată ce fiecare client potenţial devine un client.

Un client potenţial este un vizitator al blogului tău sau al unui alt canal de conţinut care se converteşte într-un formular, lăsând câteva informaţii despre el.

Chiar dacă site-ul tău are deja vizitatori, atunci când investeşti în content marketing, îi poţi converti în lead, stimulându-i să lase informaţii utile, iar cu cât atragi mai mulţi clienţi potenţiali, cu atât cresc şansele de a vinde.

✦ Reducerea costului de achiziţie al clienţilor

Costul de achiziţie al clienţilor este o măsurătoare care indică costul investit în domeniile de marketing şi vânzări pentru a achiziţiona fiecare client nou. Astfel, marketingul de conţinut poate avea un cost de achiziţie mai mic, deoarece o singură parte dintr-un conţinut poate ajunge la un număr mare de oameni.

Mai mult decât atât, majoritatea conţinutului produs este evergreen, ceea ce înseamnă că va genera rezultate pentru o lungă perioadă de timp.

Aşadar, dincolo de reducerea costului de achiziţie, conţinutul aduce mai multă valoare afacerii tale, contribuind la ajutorul clienţilor fără a fi nevoie de eforturile echipei tale de vânzări şi făcându-l liber să se concentreze pe o abordare mai personalizată şi asertivă.

✦ Creşterea valorii de viaţă a clientului

Valoarea pe viaţă este valoarea totală cheltuită de clienţi pentru afacerea ta. Cu cât cumpără mai mult sau cu cât rămân mai mult în calitate de clienţi, cu atât valoarea lor pe viaţă va fi mai mare. Astfel, dacă oferi clienţilor tăi conţinut relevant şi utilizabil, îi vei păstra mai mult timp în baza ta.

Aceştia, la rândul lor, se vor simţi importanţi atunci când vor percepe faptul că marca ta continuă să se gândească la cum să-i ajute să-şi rezolve problemele, chiar şi după un timp îndelungat.

Tipuri și Exemple de Content Marketing

Cu peste 3,6 miliarde de utilizatori de reţele sociale la nivel mondial este uşor de înţeles de ce atât de multe companii investesc în marketing pe reţelele sociale. Există o serie de platforme (Facebook, Instagram, LinkedIn, etc.) cu care poţi lucra şi mai multe moduri prin care poţi crea şi partaja conţinut (fotografii, video, live, poveşti, etc.). Rămâne doar să stabileşti cel mai potrivit mod pentru clienţii tăi.

Un exemplu în acest sens îl oferă pagina de Facebook Moloso, unde poţi identifica postări care fac referire la diverse evenimente importante la care a luat parte agenţia, se prezintă informaţii utile din domeniul în care activează, anunţuri de interes pentru cititori, precum şi postări legate de noi articole apărute pe blog.

Marketing de Conţinut Infografic

Infograficele afişează conţinut, informaţii şi date într-un format grafic uşor de înţeles. Cu o combinaţie de formulare simplă, declaraţii scurte şi imagini clare, infograficele sunt o modalitate excelentă de a comunica eficient conţinutul. Acest tip funcţionează bine atunci când încerci să distilezi un subiect foarte complex pentru a-l face pe înţelesul tuturor.

Un exemplu concret de infografic se poate observa în imaginea de mai jos, în care este prezentat ciclul de viaţă al reţelelor sociale într-un mod cât mai concis, creativ şi atractiv pentru cititori.

Sursa: https://infographiclist.com/social-media-life-cycle-infographic-socialmedia-lifecycle/

Marketing de Conţinut pe Blog

Blogurile reprezintă un tip puternic de inbound marketing, care permit multă creativitate în ceea ce priveşte scopul şi subiectul lor. Cu ajutorul unui blog poţi promova alte conţinuturi interne sau externe şi articole de blog prin linkuri, poţi încorpora informaţii esenţiale sau auxiliare despre produse, etc.

Mai jos poţi observa un exemplu de marketing de conţinut pe blog, în care publicul este informat cu privire la un subiect din aria sa de interes şi anume: Inteligența Artificială în Marketingul Online.

Cărţi Electronice

Acestea sunt o alternativă la producerea de conţinut pe internet. Sunt texte lungi ce reprezintă mai mult decât nişte postări pe blog. Pentru a descărca o carte electronică, clienţii trebuie să furnizeze companiei câteva informaţii despre ei: o adresă de e-mail şi un nume, informaţii cu ajutorul cărora compania le poate oferi clienţilor mai mult conţinut relevant pentru ei.

Unul dintre motivele pentru care ar trebui să investeşti în cărţile electronice este legat de faptul că acele cărţi scrise pe subiecte populare pot stârni un mare interes pentru produsele sau serviciile companiei.

Un exemplu de carte electronică este reprezentat de Cum să utilizezi conţinutul pentru a excela la Social Selling de către Digital Marketing Institute.

Digital Marketing Institute foloseşte o nuanţă de albastru drept culoare principală a acestei cărţi electronice, care se potriveşte cu logo-ul sau – un exemplu clasic de branding vizual. Fundalul galben face albastrul să iasă şi mai mult în evidenţă şi e menit să atragă atenţia cititorilor prin contrast şi culori vii.

Sursa: https://www.pinterest.co.uk/pin/797207571511517794/

Podcast Content Marketing

Podcasturile permit multă inventivitate, deoarece pot fi legate despre orice subiect se doreşte a fi dezbătut. Pentru a avea succes, îţi poţi lăsa publicul să decidă subiectele pe care să le discuţi în podcasturi şi astfel vei fi sigur că acestea vor capta interesul audienţei tale şi de ce nu, vor atrage şi mai mulţi clienţi potenţiali.

Realizează un sondaj de opinie pe reţelele de socializare şi află care sunt interesele clienţilor tăi.

Studii de Caz

Studiile de caz sunt eficiente pentru potenţialii clienţi care doresc să afle mai multe despre afacerea ta de la clienţii înşişi. Prin intermediul studiilor de caz, cumpărătorii văd călătoria unui client de la început până la sfârşit şi văd cazuri de utilizare similare în viaţa reală.

Cu ajutorul studiilor de caz, compania arată cum expertiza sa a fost deja folosită pentru a ajuta alte afaceri şi, în schimb, câştigă o oportunitate excelentă de a se asigura că potenţialii clienţi înţeleg ce face şi cum o face.

Exemple de astfel de studii de caz se pot întâlni pe blogul Moloso, unde sunt prezentate în detaliu strategiile pe care le-a urmat compania pentru a ajunge la cele mai bune rezultate. În cazul de mai jos, vegis.ro s-a bucurat de rezultate care au depăşit cu mult aşteptările setate iniţial.

În studiul de caz despre vegis.ro a fost prezentată evoluţia contului pe o perioadă de un an, într-un mod cât mai complex şi cu ajutorul cifrelor din Google Analytics, Google Search Console şi alte tool-uri auxiliare.

Un alt exemplu de studiu de caz prezentat de colegul meu, Daniel, este cel realizat pe shopu.ro, un magazin online cu o gamă mare de produse accesibile, ce activează pe piaţa din România din 2009. Acest studiu a fost rodul a doi ani de investiţie constantă în SEO cu scopul de a creşte de 10x ori traficul organic, iar rezultatele au fost pe măsură.

Video Content Marketing

Un număr foarte mare de consumatori preferă să afle despre produsele sau serviciile unui brand din videoclipuri cu prezentări clare ale acestora. Marketingul prin video poate stimula, aşadar, conversiile, poate să îmbunătăţească rentabilitatea investiţiei şi foarte important, te poate ajuta să construieşti sau să consolidezi relaţii cu membrii publicului. Poţi partaja conţinutul video pe reţele de socializare, pagini de destinaţie sau chiar şi pe site-ul unui co-marketer.

Iată un exemplu de marketing de conţinut prin video, în care Daniel ne vorbeşte despre cum să faci link building într-un mod smart, care să îţi aducă un ROI pozitiv.

Link Building-ul este fun, este creaţie, este strategie, este viziune, este inteligentă…

Testimoniale şi Reviews

A le oferi clienţilor tăi oportunitatea de a vorbi despre brandul tău este, de asemenea, o modalitate excelentă de a genera conţinut pentru marca ta, aceasta reprezentând o modalitate ieftină şi sigură de a creşte cantitatea de conţinut de pe site-ul tău.

Aşadar, dacă operezi pe o piaţă de nişă, testimonialele oferă un rezumat al motivului pentru care se diferenţiază şi se face remarcată compania ta.

Un exemplu de astfel de testimonial este oferit de agenţia de marketing Moloso, care le oferă oamenilor oportunitatea de a afla mai multe insight-uri ale companiei şi de a prinde, astfel, încredere în brand.

Marketing de Conţinut cu Anunţuri Plătite

Anunţurile plătite te pot ajuta să ajungi la un public larg şi îţi permit să te poziţionezi în toate locurile în care doreşti să fii văzut. Acestea sunt deosebit de benefice atunci când sunt asociate cu inbound marketing. Există multe locuri în care poţi partaja reclame plătite, inclusiv pe reţelele sociale, pagini de destinaţie, bannere şi conţinut sponsorizat.

Mai jos este redat un exemplu de anunţuri plătite în Google Search:

Checklists

Listele de verificare oferă valoare clienţilor potenţiali, în special celor cu IMM-uri, deoarece arată o metodă pas cu pas pentru a rezolva o problemă. Acestea pot fi formatate pentru a se potrivi paginilor tale de socializare.

Acest tip de marketing de conţinut poate fi utilizat pentru a te asigura că utilizatorii urmează paşii potriviţi pentru a-şi atinge obiectivele. O listă de verificare este simplă, uşor de alcătuit şi poate să genereze clienţi potenţiali în acelaşi mod în care o face şi o carte electronică.

Strategia de Content Marketing

O strategie de marketing de conţinut este un plan pentru a construi şi atrage clienţi potenţiali prin publicarea, menţinerea şi răspândirea unui conţinut în mod frecvent şi consistent, menit să educe, să înveţe, să inspire sau să distreze oamenii, transformându-i, în acelaşi timp, în clienţi ai companiei.

Altfel spus, construieşti relaţii şi rezolvi probleme!

Atunci când creezi valoare şi îţi echipezi cititorii cu informaţiile de care au nevoie pentru a-şi rezolva problemele cu care se confruntă, conţinutul tău cu siguranţă că va avea succes. Dacă nu, atunci toate scrierile fanteziste, titlurile şi strategiile nu vor însemna nimic.

Dacă îţi poţi face audiență conştientă de problemele pe care le are şi despre care nu ştiu încă şi mai mult decât atât, vii în ajutorul lor cu soluţia perfectă, vei crea acei clienţi pe viaţă.

Chiar dacă sunt şi alţii cu soluţii poate şi mai bune, nu le va pasă, deoarece tu vei reprezenta întotdeauna o autoritate în mintea lor, datorită faptului că tu eşti cel care i-a ajutat primul.

De aceea, mai întâi de toate, trebuie să faci 3 lucruri importante:

Şi pentru că orice proces bine pus la punct are nişte paşi de urmat, în cele ce urmează îţi voi prezenta cum să creezi un plan de content marketing.

1. Stabileşte obiective SMART

Începe strategia de content marketing prin stabilirea unor obiective SMART, specifice afacerii tale, care, la rândul lor, vor completa obiectivele mai ample de marketing şi ale companiei.

Câteva exemple de obiective SMART pot fi:

– educarea pieţei,

– creşterea traficului,

– îmbunătăţirea brand awareness-ului,

– creşterea conversiilor,

– creşterea veniturilor,

– consolidarea loialităţii faţă de marcă,

– creşterea implicării clienţilor,

– reducerea costului de achiziţie a clienţilor.

2. Determină KPI-urile
După ce ţi-ai setat obiectivele, următorul pas este să defineşti indicatorii pentru a le putea urma. KPI-urile sunt valori pe care le foloseşti pentru a monitoriza rezultatele atinse prin intermediul marketingului de conţinut.

Ţinând cont de faptul că indicatorii de performanţă trebuie să fie legaţi de obiective, iată câteva exemple:

🎯 Dacă vrei să creşti traficul, monitorizează traficul pe site.

🎯 Dacă vrei să generezi mai mulţi clienţi potenţiali, monitorizează rata de conversie pe site.

🎯 Dacă vrei să creşti gradul de cunoaştere a mărcii, monitorizează interacţiunile cu social media precum: comentarii, distribuiri sau reacţii.

🎯 Dacă vrei să educi şi să informezi publicul, fii atent la numărul de noi abonamente la un newsletter, accesul în paginile de conţinut, etc.

🎯 Dacă doreşti să creşti valoarea de viaţă a clienţilor, urmăreşte cât timp rămân aceştia în calitate de clienţi.

3. Alege şi diversifică canalele de distribuţie a conţinutului

A fi prezent pe cât mai multe canale pentru a-ţi promova conţinutul este o modalitate perfectă de a câştiga teren în fața competitorilor tăi.

Mai jos îţi voi prezenta cele mai frecvent utilizate canale de distribuţie a conţinutului:

Social Media

Investind în reţelele de socializare îţi va aduce noi clienţi pe care îi vei putea conduce către blogul sau site-ul tău. În acest fel, ai posibilitatea de a ajunge la milioane de oameni. Te întrebi de ce este atât de popular acest mijloc de promovare în rândul afacerilor? Poate pentru că platformele de social media îţi permit să publici conţinut gratuit.

Dacă vrei, însă, să atingi un anumit target, poţi plăti pentru campanii de anunţuri care îţi vor permite o segmentare mai precisă.

Emails

Marketingul prin e-mail rămâne în picioare! Acest canal are cel mai mare ROI dintre cele mai frecvent utilizate canale într-o strategie de content marketing, care îţi permite să utilizezi o segmentare precisă şi care are un cost scăzut şi predictibilitate ridicată asupra publicului țintă atins.

Instant Messengers

WhatsApp, Facebook şi Instagram Messengers au devenit principalele canale de comunicare, deschizând încă o cale pentru marketerii de conţinut.

Conturile corporative din aceste aplicaţii s-au răspândit în întreaga lume şi sunt din ce în ce mai folosite pentru a conecta mărcile cu publicul lor.

Pentru a stabili tipul de content pe care vrei să îl creezi, trebuie să începi prin a te gândi la publicul tău ţintă şi la personalitatea cumpărătorului.

Un set bine stabilit de întrebări te va ajuta să determini acest lucru:

5. Setează-ţi un bugetAcum ca ai ales tipul de continut si canalele pe care sa il distribui, trebuie sa stabilesti un buget. Pune-ti intrebarile urmatoare si totul va merge ca pe roate:

Acum că ai ales tipul de conţinut şi canalele pe care să îl distribui, trebuie să stabileşti un buget. Pune-ţi întrebările următoare şi totul va merge ca pe roate:

❗❓ Este nevoie să achiziţionezi vreun software sau tehnologie pentru a crea conţinutul (spre ex. un software de design grafic precum Adobe Photoshop sau o cameră pentru a face fotografii şi videoclipuri de înaltă calitate)?

❗❓ Trebuie să angajezi agenţi de marketing de conţinut sau designeri (artişti, scriitori, editori)?

❗❓ Trebuie să plăteşti pentru spaţiu publicitar?

❗❓ Ai nevoie de acces la instrumente sau resurse specifice pentru a-ţi îmbunătăţi sau măsura tipul specific de conţinut?

Urmăreşte cu atenţie modul în care răspunsurile la aceste întrebări îţi influenţează bugetul 💸, indiferent dacă este o creştere sau o scădere a ceea ce ai estimat deja.

6. Creează şi distribuie conţinutul

📆 Creează şi distribuie conţinutul astfel încât publicul tău să îl poată consuma şi să realizeze conversii. Pentru a avea siguranţa că distribui conţinut clienţilor tăi şi publicului ţintă în mod constant şi regulat, poţi utiliza un calendar de reţele sociale sau un calendar de conţinut editorial.

Acest lucru îţi va ajuta echipa să rămână la curent cu tot conţinutul creat şi îţi va permite să îl programezi din timp.

7. Analizează şi măsoară rezultatele

Cum afli dacă faci o treabă bună pentru clienţii tăi şi mai important, cum îţi poţi optimiza constant conţinutul? Prin analiză şi măsurare a rezultatelor 📈.

Ai grijă ca obiectivele tale SMART să fie atinse şi monitorizează KPI-urile pentru a determina succesul strategiei tale de content marketing.

Te poţi folosi de instrumente precum: Google Analytics, SharedCount sau Mention.

SEO şi Content Marketingul

seo si content marketing

Presupunând că ştii deja cu ce se mănâncă SEO, atunci nu va fi dificil să îţi dai seama că o bună parte din el nu poate exista fără Content Marketing.

Pentru a crea un conţinut bazat pe practicile SEO, trebuie să urmezi câţiva paşi extrem de importanţi.

➢ Keyword Research

Mai întâi de toate, trebuie să identifici cuvintele cheie. Acestea reprezintă fundamentul efortului tău de SEO. Sunt acele cuvinte şi expresii foarte importante, mai exact, termenii introduşi de utilizatori într-un motor de căutare atunci când doresc să afle ceva: o companie, un produs / serviciu, etc.

Cu cât vei include mai multe cuvinte cheie potrivite, cu atât vei atrage mai mult trafic pe site. Ţine cont de faptul că cele mai bune cuvinte cheie sunt caracterizate de:

Aşadar, asigură-te că foloseşti un limbaj simplu, pe care şi publicul tău îl foloseşte pentru a-şi descrie nevoile şi interesele şi cuvinte cheie care se potrivesc cu expertiza, produsele sau serviciile pe care le oferi.

➢ Conţinut de Calitate

SEO şi marketingul de conţinut necesită consecvență. Un conţinut fresh, unic şi creativ este indexat într-un mod rapid şi se clasează mai sus decât un conţinut cu valoare redusă sau repetitiv.

Conţinutul este menit să atragă clienţii şi să rezolve probleme. Acesta trebuie scris în mod fluent, folosind cuvinte cheie importante, care ţintesc vizitatorii. Este cel mai important factor prin care Google determină relevanța unei pagini şi clasifică un conţinut.

Aşadar, brainstormingul de idei creative şi incorporarea unor cuvinte cheie esenţiale reprezintă cheia pentru un conţinut recunoscut.

➢ User Experience

SEO nu face referire doar la bloguri, articole, linkbackuri sau keywords, ci şi la optimizarea robots.txt, îmbunătăţirea metadatelor, optimizarea denumirilor de produse, utilizarea adecvată a etichetelor, etc.

Optimizarea tehnică face ca o pagină web să fie atrăgătoare pentru motorul de căutare şi te asigură că nu conţine linkuri spam sau erori. Optimizarea adreselor URL determină motorul de căutare să găsească subpaginile relevante şi să clasifice diferite părţi ale site-ului, iar acest lucru este vital pentru succesul oricărei campanii SEO.

Un alt element esenţial ce avantajează UX-ul este reprezentat de modul în care îţi structurezi site-ul. Dacă vrei să afli mai multe detalii despre acest subiect, poţi accesa articolul: Structura SEO Pentru Un Site E-commerce: Cum Se Construieşte Şi De Ce Este Importantă – Moloso.

Un title tag bun asigură o experienţă excelentă pentru utilizator, deoarece vizitatorul poate recunoaşte informaţiile din pagină înainte de a da click pe ea. Subtitlurile, la rândul lor, au o importanţă deosebită în diferenţierea paragrafelor şi pentru o bună organizare a textului în pagină.

➢ Trafic

Link building-ul reprezintă un alt factor major al optimizării SEO. Conectarea legăturilor tale cu site-uri cu o autoritate mare (cum ar fi .edu sau .org), creşte în mod surprinzător traficul. Pe de altă parte, dacă site-ul tău primeşte backlinkuri din surse relevante, Google îţi va vedea site-ul ca pe o autoritate.

Aşa că nu uita să-ţi faci noi prieteni cu care să schimbi legături şi să creşteţi împreună! 😉

Prin urmare, SEO şi Content Marketingul au nevoie unul de celălalt. Marketingul de conţinut are succes numai dacă SEO este realizat adecvat. Împreună, acestea îţi pot aduce succesul la care visezi. Use them correctly!

Concluzii

Marketingul de conţinut este ieftin, sigur, disponibil pentru orice industrie şi benefic în majoritatea domeniilor. Cu cât vei începe să investeşti mai devreme în el, cu atât vei vedea rezultate din ce în ce mai bune şi satisfăcătoare. Fie că îţi doreşti să crească traficul, o rată de conversie mai mare sau relaţii mai bune cu clienţii tăi, toate acestea pot fi atinse printr-o strategie de content marketing potrivită pentru afacerea şi clienţii tăi.

De ce să alegi să faci marketing de conţinut pentru businessul tău? Răspunsul este cât se

poate de simplu.

Aceia care îşi concentrează energia şi atenţia spre a spune şi de ce nu, a vinde povești bune, indiferent de context sau de platforma folosită, vor avea de câştigat pe termen lung: atenţie, interes, dorinţă, acţiune…