Durata citire articol - 5 min.
Ne-am dat seama că nouă chiar ne place să oferim informaţii valoroase celor care calcă pragul blogului Moloso. Am făcut câteva structuri, am creat planuri de content şi am pus osul la treabă. Pregăteşte-te ca în anul 2021 să ai parte de multe articole bune, care să îţi ofere calitate, fără bla bla-uri.
Este o reală plăcere să ne facem vizibilă viziunea, obiectivele şi motivaţia care stă în spatele celor mai bune strategii de marketing. Şi, deşi profilul nostru se axează în pe servicii de promovare prin Google Ads, Facebook Ads şi SEO, am zis că nu ar strica să înţelegi care sunt acţiunile de marketing complementare serviciilor noastre.
Astăzi vei citi despre:
- Ce este copywritingul?
- Ce este content writing/creative writer?
- Cum recunoşti un copywriter care este bun?
Cum te ajută un copywriter într-un business?
Ce este copywritingul?
Cuprins
Copywritingul, aşa cum susţine şi DEX-ul, reprezintă arta de a scrie texte creative care să vândă prin cuvinte potrivite. Un copywriter creează conţinut clar şi convingător pentru consumatori, cu scopul de a ajuta acţiunile din marketingul digital.
Aş vrea să deschid o mică discuţie, după ce parcurgi acest articol… în care să scrii în comentarii care este ideea ta despre un copywriter? Cum crezi că te ajută pe tine în business? E un must-have pentru marketingul online în zilele în care trăim?
Să nu crezi că am uitat de ce eşti aici. Aşadar, un copywriter scrie texte într-un mod armonios pentru orice tipologie de business care activează online dar şi offline. Textele exprimă emoţiile şi determină consumatorii să treacă la acţiune. Absolut toate textele dintr-un blog, email-urile, landing page-urile (pagini de vânzare), postările din social media, titlurile din Ads, sau dintr-un website sunt create şi concepute de un copywriter. Fii atent la aceste atribute în momentul în care vrei să lucrezi cu un copywriter, el este obligat (spunem noi) să conducă cititorii spre achiziţie.
Absolut toată comunicarea din marketing se face pe baza unui funnel care urmăreşte să parcurgă următoarele etape: Vizibilitate, Influenţare, Vânzare şi Loializare.
De aceea, nu oricine poate să scrie pentru tine. Nici măcar un scriitor. El da, este creativ, frazele lui au sens şi te conving într-o formă sau alta, dar el nu urmăreşte etapele prezentate mai sus. Ai nevoie de un copywriter pentru că business-ul tău să meargă brici, şi să îţi vezi relaxat de treburi.
Munca unui copywriter cuprinde sarcini diverse, de la sarcini mici, de optimizare a unor texte deja create, nu foarte complexe, până la strategii de conţinut, campanii puternice, titluri şi sloganuri care ajută brandul să rămână în mintea consumatorului pentru multă vreme. Cum e în cazul color sloganului “Just Do It” – cu siguranţă nu e nevoie să menţionăm care este brandul care se bucură de recunoaştere.
Ce este content writing/creative writer?
El este creatorul de conţinut. Copywritingul – jobul care se ocupă de creşterea notorietăţii unui brand. Content writer-ul – persoana care se ocupă cu planificarea, scrierea şi editarea de conţinut dintr-un site web – în scopuri de marketing. Şi el se ocupă de scrierea de conţinut pentru bloguri, postări, scripturi pentru videoclipuri şi podcast-uri. Menirea unui content writer nu este aceea de a spune multe prin cuvinte puţine, cum este în cazul unui copywriter. El scrie texte relevante pe diverse subiecte de interes pentru publicul larg.
Un content writer planifică şi crează materiale scrise sau vizuale pentru a întări autoritatea unui brand. Prin aceste acţiuni el determină audienţa să capete încredere în brand ca într-un final să revină.
Nu uita, poţi avea un om care să le facă pe ambele la fel de bine. Un copywriter poate să facă şi treaba unui content writer.
Cum recunoşti un copywriter care este bun?
Poţi să îl recunoşti şi din modul în care se prezintă. Cum alege să pună în ordine cuvintele care-l definesc. Sau, şi mai uşor, aruncă o privire peste munca depusă până să ajungă la tine. Conţinutul creat de un copywriter nu este o operă de artă care te face să lăcrimezi, este un conţinut simplu care vinde. Copywriting = Storytelling – spune o poveste care oferă informaţii folositoare într-un mod uşor de digerat, deloc agresiv. El surprinde informaţii valoroase în baza unor caracteristici ale produselor/serviciilor pe care un business le merketează.
Un copywriter bun nu ia decizii după ureche. E ideal ca acesta să fie informat, să realizeze research, să facă analiză pe conţinut, se ghidează după rezultate, face teste în baza unor rapoarte oferite de echipa de la PPC, său şi le procură singur cu ajutorul unor tools.
Încă o idee: un copywriter bun este priceput la spus poveşti, înţelege tehnologia, caută mereu noi canale de comunicare, hotărât să aloce timp spre autoeducare.
Cum te ajută un copywriter în business?
Ştim cu toţii, cel mai greu obiectiv nu este acela de a atinge succesul, ci de a menţine o constantă. De aceea, ai nevoie de oameni buni din diferite arii de activitate.
Un bun copywriter atrage atenţia publicului relevant pentru ce vine business-ul tău.
Clienții tăi, în momentul în care caută o soluţie, ajung la tine în site, sau pe orice platformă pe care activezi, şi, dacă informaţia este una explicită, adaptată nevoilor şi intereselor lui, fii sigur că vor ajunge să cumpere de la tine.
- Un copywriter contribuie la procesul de branding;
Uneori este nevoie de o idee strălucită pentru a avea succes. Acum să nu crezi că asta-i reţeta. O comunicare uniformă, integrată şi bine structurată îţi va pune brand-ul pe buzele audienţei target.
În procesul de creare şi implementare al strategiei de conţinut, copywriterul contribuie la conturarea unei imagini pozitive a brand-ului în mintea consumatorului şi la crearea unor asocieri – cu anumite cuvinte, tonalităţi, personaje, idei etc.
- Ajută prin storytelling în vânzarea pe canalele media;
Cu riscul de a ne repeta, un copywriter te ajută să vinzi. Fie că e vorba de produse, servicii, cursuri online, crearea de evenimente, etc., munca depusă de un copywriter se va axa în mod exclusiv pe vânzare pe canalele media precum: Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, Twitter şi altele.
- Creşte notorietatea business-ului;
Toate acţiunile de mai sus contribuie la creşterea notorietăţii brand-ului tău. Orice acţiune care deţine şi un plan de conţinut axat pe nevoile audienţei business-ului tău, va da roade. Vei culege într-un an câţi alţii în 10.
Ca o concluzie a celor prezentate mai sus, investeşte în copywriteri care înţeleg perspectiva de ansamblu al oricărui business. Fii atent la: maniera în care scrie, cât de uşor îţi este să înţelegi ceea ce scrie, cât de armonios se foloseşte de creativitatea sa, cum se foloseşte de tool-uri şi cum acţionează în momentele cheie.
Ce ai nevoie tu de la el? De texte bune pentru site, conţinut pentru social media, blog, ebooks, pagini de vânzare, s.a.m.d. Mult succes!
Ai nevoie de extra argumente pentru a lua în calcul o strategie de content marketing? Vizionează și acest videoclip: