Update Google Medical (E-A-T + YMYL) – 1-8 August – Concluzii

Durata citire articol - 6 min.

Reactualizare articol la data de 24 august 2018:

Pe data de 21 într-o secţiune de Webmaster Hangouts John Muller a transmis că reputaţia individuală a autorilor nu este folosită în algoritmul de ranking a unui site.

Iată aici toate discuţiile: https://www.deepcrawl.com/blog/news/google-webmaster-hangout-notes-august-21st-2018/

———————————————————————————————————————

Reactualizare articol la data de 9 august 2018:

Foarte important: Specialiştii SEO din agenţie lucrează la o centralizare a tuturor punctelor comune pentru a identifica modele similare şi pentru a contura soluţii corecte. În acelaşi timp lucrăm şi la un audit standard privind QRG.

La momentul publicării acestei actualizări update s-a încheiat complet.

Iată şi confirmarea:

It’s done. That said, we always have changes that happen, both broad and more specific.

— Danny Sullivan (@dannysullivan) August 8, 2018

Barry Schwartz a făcut de-a lungul acestei perioade (1-7 august) un studiu de caz culegând informaţii printr-un chestionar de la diverşi webmasteri.

Iată ce a reieşit din studiu:

t-google-medic-update-pie-chart2-1533758913
  • zona de sănătate, fitness, diete a fost cea mai afectată (pe 6 august arătam o creştere masivă pentru site-urile romedic.ro, csid.ro şi sfatulmedicului.ro

Se observă creşterea şi mai jos la sfatulmedicului prin statisticile trafic.ro şi tot mai jos (imaginea 2) creşterea de la romedic.ro conform statistici t5.ro

Sfatulmedicului.ro unul dintre site-urile care afişează la sfârşit de articol sursă (revista online/ prinţ) şi autorul acestuia pare să fi fost favorizat în urma acestui update.

Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu ROmedic.ro, site care are şi secţiune de cabinete medicale, practic un agregator de specialişti cu datelor lor de contact (telefon şi adresă).

Practic, ambele site-uri sunt conforme cu noul QRG (Quality Raters’ Guidelines), raportându-se corect la standardele E-A-T:

  • Expertise (expertiza)
  • Authoritativeness (autoritate)
  • Trustworthiness (de incredere)
sfatul medicului trafic crescut
romedic.ro trafic crescut
  • au fost scăderi şi pentru anumite site-uri din zona de Business şi Ecommerce, am dat un exemplu pe nişa de Rochii (Top nişe ca şi căutări)

scadere pe ecommerce

Iată câteva lucruri pe care le trebuie să le avem în vedere/aplicare după noul QRG (Quality Raters’ Guidelines):

1. Site-ul tău trebuie auditat după noile QRG pentru a identifica anumite vulnerabilităţi

În acest sens specialiştii din echipa SEO Cupcake lucrează un model de audit SEO pe baza noului QRG, va fi gata undeva săptămâna viitoare (adică 17 august).

2. Evidenţiază toate cele 3 elemente E-A-T, iată câteva exemple generale:

  • creează o pagină cu echipa în care să enumeri specialiştii
  • creează o pagină cu magazinele pe care le deţii şi chiar o separare a lor pentru mai multe detalii
  • fiecare articol să fie semnat de un autor şi o scurtă biografie + acreditările/surse inspiraţie, mai ales dacă ai un site de tipul YMYL (Your money or Your life).
  • încearcă să încorporezi o secţiune de testimoniale pe site-ul tău
  • crează o pagină în care să prezinţi istoricul business-ului şi anii de vechime

3. Încearcă să aduci userul parte din produs prin comentarii/recenzii

4. Verifică reputaţia site-ului tău printr-o căutare în Google.

Iată cum trebuie să cauţi (exemplu pe brand + produc brand):

  • altex.ro păreri -altex.ro
  • altex.ro recenzii -altex.ro
  • altex.ro testimoniale -altex.ro

Exemplu: https://www.goodfirms.co/companies/view/5381/seo-cupcake

5. Încearcă să te expui în presă (cu autoritate) cu informaţii despre companie, vechime, cifra afaceri.

Exemplu: https://www.forbes.ro/un-business-pentru-cresterea-altor-business-uri-53226

6. Introdu experienţa umană în cadrul site-ului tău dând viaţă clienţilor

Poţi face asta prin setup-ul acestei tehnologii (https://www.yotpo.com/platform/visual-marketing/ ), adăugând astfel experienţa din spatele fiecărei comenzi în cadrul site-ului.

Screen Shot 2018-08-09 at 12.50.34 PM

———————————————————————————————————————

Reactualizare articol la data de 6 august 2018:

Se pare că în acest moment discrepanţa ranking-urilor dintre desktop şi mobil s-a diminuat, în cazul tuturor proiectelor, mai existând diferenţe mici, pe cazuri izolate. La momentul publicării articolului tehnologia de tracking părea să inducă o actualizare cu focus pe mobile, însă nu a fost aşa.

Iată ce au afirmat inginerii Google până la acest moment:

  • update-ul rulează şi va fi complet undeva la mijlocul acestei săptămâni (6-10 august 2018)
  • site-urile care au pierdut ranking-uri nu le-au pierdut din cauza conţinutului slab.

Iată ce am identificat până la acest moment ca şi conexiuni pe proiectele SEO:

  • au fost favorizate site-urile de tip forum şi blog

Exemplu pe nişă de Chirurgie

august 2018 seo
  • au fost favorizate site-urile cu o structură de categorii/subcategorii „curată”

Plecând de la datele metrice de până acum este foarte important să acordăm atenţie următoarelor:

  • construirea unui arbore de categorii şi subcategorii în funcţie de oferta propusă spre vânzare/competitori/cuvinte cheie/scopul uşerului
  • modelarea paginilor în scop de îmbunătăţire relevantă
  • securitate la nivel de https şi malware
  • viteza de încărcare rapidă a site-ului
  • integrarea unei secţiuni de Blog/forum pe site-ul tău

De asemenea, recomandările oferite iniţial sunt general valabile, indiferent că vorbim de un update de tip broad core.

În funcţie de modificările din zilele următoare revenim cu actualizări.

———————————————————————————————————————

Menţiune: Analiza a fost făcută la momentul publicării articolului  cu ajutorul datelor culese din tehnologiei pe care o folosim d.p.d.v. SEO. Este posibil ca între timp cifrele să se modifice ca şi formă de stabilizare a SERP-ului.

Iată şi retrospectiva acestui update:

Pe data de 1 august un update de tip broad core algorithm a fost lansat, fiind confirmat oficial şi de către inginerii Google prin intermediul reţelei Twitter.

This week we released a broad core algorithm update, as we do several times per year. Our guidance about such updates remains the same as in March, as we covered here: https://t.co/uPlEdSLHoX

— Google SearchLiaison (@searchliaison) August 1, 2018

Totodată, analizând volatilitatea SERP cu ajutorul unor tehnologii ce încorporează tracking-ul din SERP se observă o creştere a modificărilor rezultatelor în Google la nivel global, iată şi câteva imagini:

Schimbare de algoritm Google 1 august
Update google 1 august broad core

Datele pot fi verificate aici:

Analizând cu mai multe tehnologii diferite am observat că cei de la Algoroo nu evidenţiază fluctuaţii pe Desktop SERP ci doar pe Mobile SERP. (iată şi imaginile de mai jos)

algoroo desktop modificare algoritm 2018

Iată şi varianta de pe mobil:

algoroo fluctuatii de ranking seo

Poţi verifica fluctuaţiile din SERP vizitând https://algoroo.com/

Iată şi câteva reacţii din partea unor webmasteri conform forumului Webmaster World:
(Vezi aici toate discuţiile https://www.webmasterworld.com/google/4913603.htm )

reactii din comunitatea SEO

Studiu de caz preliminar pe un proiect din cadrul agenţiei SEO Cupcake

Din imaginea de mai jos am făcut o comparaţie cu impactul acestui algoritm raportat la
ranking-ul de Mobile / Desktop.

Se observă că ţinta (obiectivul general) update-ului de algoritm a fost rank-urile de pe mobil, lucru în corelare cu situaţia din Algoroo.

studiu de caz SEO 2018 pe baza update-ului Google Mobile

Ca şi sinteză, acest proiect a înregistrat o creştere de 21% VS pe Desktop ranks şi 32% VS pe Mobile ranks. Asta înseamnă o discrepanţă de aprox 35% între poziţionările cuvintelor cheie de la acest proiect.

Menţiuni:

Tehnologia de tracking are nevoie de 1-2 zile pentru a stabiliza toate cuvintele cheie şi rank-ul acestora. După stabilizarea efectivă a tracking-ului, se pot analiza mai în detaliu toate situaţiile şi veni cu soluţii particulare.

Concluzii + Elemente de luat în calcul după acest update:

  • la acest moment, din primele date acumulate şi analizate, rezultă că update-ul este legat de rezultatele organice de pe Mobile SERP. (echipa tehnică încă analizează datele, însă este indicat pentru moment să aşteptăm o stabilizare a SERP-ului).
  • CTR-ul organic din Google Search Console pentru interogările de pe mobile
  • Viteza de încărcare a site-ului pe mobile
  • Dwell time şi cum putem să îl influenţăm pe mobile (Vezi ce înseamnă aici https://ahrefs.com/blog/dwell-time/)
  • conţinut vizibil pe desktop dar neadaptat pe varianta de mobile
  • situaţii de tip tehnic SEO (canonical, meta robots, robots.txt, redirects) pentru varianta de mobile.
  • Bounce rate + exit rate + timp per pagină (doar cele de pe mobile pentru optimizare granulară)
  • Căutările de brand în Google ale site-ului respectiv în comparaţie cu competitorii
  • arhitectura site-ului + eventuale fluctuaţii de conţinut (ex: produse şterse s.a.m.d)
  • Conţinut duplicat
  • Keyword stuffing
  • alte erori specifice evidenţiate în Google Search Console

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha + 12 = 14