Atrage Clienți Noi Gratis: 8 Metode Care Te Pot Ajuta Să Îți Crești Afacerea

Durata citire articol - 3 min.

Te invit înainte de a citi articolul să urmăreşti şi acest video şi să dai subscribe canalului de Youtube dacă ţi-a plăcut video-ul!

1. Creează sau Updatează profilul de Google My Business

Optimizarea sau Activarea (după caz) contului de Google My business este o procedură care îţi poate genera o vizibilitate organică (fără bani) şi implicit poate atrage clienţi.

Această metodă aduce beneficii maxime atunci când ai afaceri precum restaurante, frizerii, cabinete stomatologice, notari etc. Practic, dacă ai locaţii fizice alocă un minim de timp pentru această activitate şi vei reuşi să îţi aduci clienţi din online în offline fără resurse.

2. Scrie articole pe blogul site-ului tău

Una dintre strategiile de marketing care îţi pot genera clienţi pe termen mediu şi lung este Content Marketing. Această metodă necesită puţine resurse interne pentru că trebuie să te gândeşti la o strategie de a genera conţinut informaţional sau educaţional.

Prin strategii de conţinut poţi genera în prima fază un tip de awareness în jurul brandului/afacerii tale şi ulterior poţi chiar genera clienţi noi, precum clientul agenţiei SEO Cupcake din imaginea de mai jos:

clienti noi gratis prin articole blog

3. Iniţiază videouri live pe grupuri de Facebook/Linkedin unde sunt clienţii tăi

Este foarte important ca înainte de a începe orice strategie de marketing online să faci un profil de Buyer persona. Acest profil te va ajuta să identifici următoarele:

  • cine este clientul?
  • care sunt interesele clientului tău?
  • unde se află clientul?
  • cum interacţionează clientul cu produsul tău la ceilalţi competitori.

Plecând de la aceste întrebări vei putea face şi o listă grupuri de Facebook unde există audienţa ta. Astfel poţi crea conţinut informaţional sau educaţional şi astfel poţi câştiga notorietate şi chiar clienţi, acest lucru presupunând eforturi minime şi fără bani.

4. Construieşte video-uri educative şi plasează-le pe Youtube.

Video-ul este viitorul zilei de mâine. Adolescenţii de azi sunt cei mai mari consumatori de conţinut video, acest lucru este confirmat de toate studiile de moment. Dacă te gândeşti la viitor pentru afacerea ta, acum este momentul să începi să creezi conţinut video pe Youtube şi în acelaşi timp să îl optimizezi SEO.

5. Oferă consultanță şi produse gratuite pentru a spori notorietatea.

O altă variantă pentru a câştiga clienţi noi pentru firma ta este să oferi consultanță gratuită (dacă oferi servicii) şi în acelaşi timp să oferi produse gratuite (dacă ai un magazin online).

6. Fă concursuri pe reţelele sociale pentru a spori engagementul.

Pentru această metodă vă recomand acele concursuri sau giveaway-uri care pot ajuta la creşterea notorietăţii în prima fază şi ulterior te poate ajuta şi la câştigarea unor clienţi. În video-ul de mai sus o să găsiţi un exemplu pozitiv de concurs care este foarte bine poziţionat ca şi context.

7. Trimite newsletter către clienţii deja existenţi folosind un tool gratuit.

Email marketing-ul este o alternativă potrivită pentru orice firmă, atât dacă vrei să faci retenţie de clienţi şi chiar dacă vrei să găseşti clienţi noi.

Dacă eşti la început, Mailchimp (în varianta gratuită dacă ai mai puţin de 2000 de contacte) te poate ajuta să trimiţi newslettere către o audienţă care poate ulterior să îţi devină clientelă fidelă.

8. Contribuie cu informaţii în discuţii pe forumuri, bloguri, grupuri.

Dacă ai o firmă la început de drum te va ajuta în procesul de achiziţionare de clienţi să fii implicat în discuţii de pe forumuri, bloguri sau grupuri, acolo unde subiectul este relevant şi în context cu brandul/produsele tale.

Timpul tău va fi răsplătit în timp dacă eşti perseverent, deci nu te lăsa şi continuă să aloci timp pentru această operaţiune, clienţii vor veni şi ei la un moment dat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha − 3 = 4