15 Strategii de Atragere & Fidelizare a Clienților

Durata citire articol - 7 min.

Fie că ai o afacere la început de drum și ai nevoie de clienți pentru a obține profitul mult visat, fie că ai o afacere pe piață de ceva timp și te confrunți cu problema fidelizării clienților, vei găsi în acest articol o serie de strategii și tehnici care te pot ajuta să depășești impasul în care te afli.

Te invit înainte de a citi articolul să urmărești și acest video și să dai subscribe canalului de YouTube dacă îți sunt de folos informațiile de aici! 

Cuprins

1. Ce este o strategie de marketing?

2. Strategii de marketing pentru a atrage noi clienți și a-i fideliza ulterior

1. Ce este o strategie de marketing?

Putem defini – foarte pe scurt – strategia de marketing ca un plan de acțiune detaliat (dar diferit de planul de marketing), pus la punct pentru a promova un anumit brand, produs, business, organizație etc. Orice plan de acțiune trebuie să stabilească o serie de obiective specifice și SMART care se doresc a fi îndeplinite într-o anumită perioadă de timp. Pe lângă obiective, trebuie stabilit publicul țintă, pașii pentru implementarea strategiei, indicatorii de performanță care vor fi urmăriți pentru a măsura succesul și alte elemente specifice fiecărei strategii de marketing în parte. 

Strategiile de marketing ajută persoanele implicate în promovarea unei afaceri, precum specialiștii unei agenții de marketing online, să știe încotro să își îndrepte eforturile sau, mai concret, ce acțiuni trebuie întreprinse pentru a îndeplini obiectivele de creștere setate. 

Mai mult decât atât, pentru ca o strategie de marketing să aibă succes în zilele noastre, este necesar să țină cont de inovațiile în domeniu, de felul în care s-a schimbat comportamentul consumatorilor și de toate trendurile care au un impact într-o măsură sau alta asupra membrilor publicului țintă. 

2. Strategii de marketing pentru a atrage noi clienți și a-i fideliza ulterior

Pentru afacerile la început de drum, tehnicile de atragere a clienților pot părea cea mai complicată etapă din întregul proces. Ne pare rău să îți spunem, dar și fidelizarea ulterioară a clienților reprezintă un proces complex, unde poți greși fără să îți dai seama.

Totuși, am adunat din experiența noastră și a clienților noștri 15 strategii și idei de atragere a clienților prin care poți câștiga clienți noi și modalități prin care îi poți fideliza ulterior! 

1. Creează sau updatează profilul de Google My Business

Optimizarea sau activarea (după caz) a contului de Google My Business este o procedură care îți poate genera o vizibilitate organică (fără bani) și implicit poate atrage clienți.

Această metodă aduce beneficii maxime atunci când vorbim de afaceri precum restaurante, frizerii, cabinete stomatologice, notari etc. Practic, dacă ai locații fizice, alocă un minim de timp pentru această activitate și vei reuși să îți aduci clienți din online în offline fără resurse.

2. Scrie articole pe blogul site-ului tău

Una dintre strategiile de marketing care îți poate genera clienți pe termen mediu și lung este Content Marketing. Această metodă necesită puține resurse interne pentru că trebuie să te gândești la o strategie de a genera conținut informațional sau educațional. Ea se îmbină armonios cu celelalte tehnici de optimizare SEO, iar dacă le vei implementa și pe acestea, site-ul tău va putea fi găsit cu ușurință în motorul de căutare!

Prin strategii de conținut poți genera în prima fază un tip de awareness în jurul brandului/afacerii tale și ulterior poți chiar aduce clienți noi, precum clientul agenției din imaginea de mai jos:

clienti noi gratis prin articole blog

3. Inițiază videouri live pe grupuri de Facebook/Linkedin unde sunt clienții tăi

Dacă știi cine este publicul tău și din ce comunități face parte, vei putea face și o listă de grupuri de Facebook unde există audiența ta. Astfel poți crea conținut informațional sau educațional și poți câștiga notorietate și chiar clienți, acest lucru presupunând eforturi minime și fără bani. Bineînțeles, cunoscându-ți publicul țintă îndeaproape, vei putea targeta mai bine și campaniile de Facebook Ads.

4. Construiește videoclipuri educative și plasează-le pe YouTube

Videoclipurile sunt printre cele mai urmărite forme de media din prezent. Adolescenții de azi sunt cei mai mari consumatori de conținut video, acest lucru este confirmat de toate studiile de moment. Dacă te gândești la viitor pentru afacerea ta, acum este momentul să începi să creezi conținut video pe YouTube și în același timp să ții cont de YouTube SEO pentru a-ți crește prezența din online.

5. Oferă consultanță și produse gratuite pentru a spori notorietatea

O altă variantă pentru a câștiga clienți noi pentru firma ta este să oferi consultanță gratuită (dacă oferi servicii) sau produse gratuite (dacă ai un magazin online). Vei reuși astfel să câștigi încrederea clienților în serviciile/ produsele pe care le oferi.

6. Fă concursuri pe rețelele sociale pentru a spori engagementul

Pentru această metodă recomandăm acele concursuri sau giveaway-uri care pot ajuta la creșterea notorietății în prima fază și ulterior te pot ajuta și la câștigarea unor clienți. În videoclipul de mai sus o să găsești un exemplu pozitiv de concurs care este foarte bine poziționat din punct de vedere al contextului.

7. Trimite newsletter către clienții deja existenți folosind un tool gratuit

Email marketing-ul este o alternativă potrivită pentru orice firmă, atât dacă vrei să faci retenție de clienți și chiar dacă vrei să găsești clienți noi. Dacă ești la început, Mailchimp (în varianta gratuită dacă ai mai puțin de 2000 de contacte) te poate ajuta să trimiți newslettere către o audiență care poate ulterior să îți devină clientelă fidelă. Ai grijă să nu exagerezi cu frecvența cu care trimiți astfel de mailuri!

8. Contribuie cu informații în discuții pe forumuri, bloguri, grupuri

Dacă ai o firmă la început de drum te va ajuta în procesul de achiziționare de clienți să fii implicat în discuții de pe forumuri, bloguri sau grupuri, acolo unde subiectul este relevant și în context cu brandul/produsele tale. Dacă vei dovedi faptul că ești o persoană care știe despre ce vorbește, nu va dura mult până când persoanele care vor citi informațiile scrise de tine vor deveni interesate de produsele/ serviciile pe care le pui pe piață.

9. Scrie un ebook cu informații valoroase din domeniu

Dacă oferi servicii, poți scrie un ebook cu informații relevante din domeniul în care activezi. Îl poți pune la dispoziția celor care îți vizitează site-ul în schimbul adresei de e-mail și vei obține, astfel, numeroase leaduri pe care le poți transforma în clienți!

10. SEO te ajută fii găsit în mod organic

Optimizarea campaniilor SEO îți poate ajuta site-ul să fie printre primele rezultate organice din Google, să rankeze cât mai sus. Astfel, persoanele care vor căuta anumite cuvinte cheie care au legătură cu domeniul tău de activitate îți vor găsi cu ușurință site-ul!

11. Nici campaniile PPC nu trebuie ignorate

Campaniile Google Ads pot aduce numeroși clienți dacă sunt implementate corect. În funcție de specificul afacerii tale poți alege în Display Ads, Shopping Ads, Video Ads etc., dar dacă nu ai mai implementat niciodată campanii PPC în Google, ne poți contacta pentru a-ți oferi ajutorul de care ai nevoie și a-ți aduce un cost de achiziție al noilor clienți cât mai mic!

12. Organizează un eveniment
Deși este o strategie ceva mai complicată și costisitoare, îți poate aduce numeroase leaduri. Evenimentele reprezintă o modalitate prin care poți demonstra practic avantajele produselor sau serviciilor tale, poți oferi sample-uri sau discounturi, poți organiza tombole și multe altele pentru a crește nivelul de interactivitate. De asemenea, vei avea ocazia să cunoști face-to-face potențiali clienți, să afli chiar de la ei ce așteptări au și ce i-ar putea determina să îți cumpere produsele sau serviciile. 

13. Cât de bine îți cunoști publicul? 

Am menționat anterior că vei putea să îți cunoști față în față potențialii clienți dacă vei organiza evenimente, dar aceasta nu este singura modalitate. La începutul oricărei strategii de marketing trebuie conturat profilul clientului ideal sau buyer persona. Acesta poate fi mai simplu sau mai complex, esențial este să conțină date care să te ajute să îți îndrepți eforturile de promovare spre acele persoane care prezintă cele mai multe caracteristici asemănătoare profilului ideal de client. Acest profil te va ajuta să identifici următoarele:

  • cine este clientul?
  • care sunt interesele clientului?
  • unde se află clientul?
  • care sunt obiectivele achiziției sau ce îi motivează să cumpere produsele/serviciile puse pe piață?
  • cum interacționează clientul cu produsul tău la ceilalți competitori?

Cu un profil de buyer persona puternic, toate celelalte tehnici și strategii au șanse mult mai mari de succes!

14. Înscrie-te la târguri și expoziții

Există numeroase târguri și expoziții în orașele mari la care te-ai putea înscrie, în funcție de specificul afacerii tale. Nu trebuie să participi doar la evenimentele de mare anvergură, chiar și cele mici îți pot aduce clienți și vânzări. Interacționează cât mai mult cu celelalte persoane prezente, nu doar cu potențialii clienți. Profită de oportunitate să îți cunoști competiția și să observi cum te poți diferenția de ceilalți.

15. Organizează sau participă la un webinar
Webinariile au prins popularitate în mediul online în perioada pandemiei și de atunci continuă să fie un tip de eveniment care reușește să strângă numeroși participanți. Fie că decizi să îl organizezi chiar tu sau vrei să participi ca speaker ori chiar ca simplu observator, aceste evenimente online îți oferă șansa să îți crești notorietatea în domeniul în care activezi, în special dacă afacerea ta este nouă pe piață. Nu subestima importanța networking-ului când vine vorba de a genera potențiali clienți!

Eforturile tale vor fi răsplătite în timp dacă ești perseverent, deci nu te lăsa și continuă să pui în practică tehnici și strategii de marketing pentru această operațiune, iar clienții vor veni și ei, poate chiar când te aștepți mai puțin!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *