5 Scenarii Pesimiste Dacă Planuiești Schimbarea Platformei Magazinului Tău Online

Durata citire articol - 4 min.

Iată 17 implementări pe care trebuie să le migrezi (dacă le ai deja implementate) pe noua platformă, pentru a nu fi implicat în niciun scenariu dintre cele de mai jos:

Notă: Articolul are scop informativ şi reprezintă o listă de bifat pentru orice antreprenor în caz de migrare a magazinului online pe o nouă platformă. Prin prezentul articol NU descurajăm mutarea pe o nouă platformă, mai ales dacă intervin necesităţi pentru creşterea business-ului (automatizări procese, nr. mare de produse/furnizori etc.).

Scenariul 1: Pierderea traficului organic

Dacă aveţi/aţi avut în derulare un proces de optimizare SEO şi obiectivele propuse sunt în ţintă (un volum de trafic organic considerabil), atunci trebuie să aveţi în vedere următoarele, pentru a nu exista pierderi:

1. Trebuie implementate redirect-uri automatizate după tipul de pagină (produs, categorie, subcategorie şi categorie + filtru marcă sau non-marcă).

Iată câteva exemple de schimbări de URL-uri:

  • www.numesite.ro/89-nume-categorie -> www.numesite.ro/nume-categorie/
  • www.numesite.ro/90-nume-subcategorie -> www.numesite.ro/nume-subcategorie/
  • www.numesite.ro/91-nume-produs -> www.numesite.ro/nume-produs/
  • www.numesite.ro/89-nume-categorie/filtru-marca -> www.numesite.ro/nume-categorie/filtru-marca/

Sfat: Înainte de migrare faceţi un backup al site-ului pentru a fi siguri că, după importul de produse/categorii-subcategorii şi atribute/caracteristici, nu se pierd URL-uri. Astfel de situaţii mai apar din cauza faptului că fiecare platformă are statusuri diferite pe produs (în stoc, dezactivat etc.) şi este posibil să aveţi implementate reguli de redirect în funcţie de statusul actual.

Un back-up al site-ului este o garanţie că puteţi efectua o verificare şi post-lansare şi, eventual, să remediaţi problemele.

NU uitaţi de pagini generate din sortări/paginaţie, căci şi ele sunt importante!

2. Trebuie păstrate aceleaşi reguli de canonical privind indexarea paginilor.

În cazul în care se migrează cu aceeaşi structură de categorii/subcategorii/atribute/caracteristici, iar arhitectura informaţiei în pagină nu suferă modificări, atunci trebuie păstrate condiţiile iniţiale impuse indexării.

În cazul în care în migrare schimbă arhitectura informaţiei în pagini, se impune o analiză SEO privind duplicitatea conţinutului per pagină şi, bineînţeles, alte reguli de canonicalizare/indexare.

3. Verificaţi fişierul robots.txt pentru a nu bloca accesul la fişiere importante (JS/CSS).

Fiecare platformă are reguli diferite privind accesul la pagini, de aceea este indicat să verificaţi condiţiile impuse pentru Googlebot prin acest fişier. NU restricţionaţi accesul la Javascript/CSS şi ATENŢIE la posibile blocaje pentru pagini de filtrare.

4. Migraţi toate strategiile/artificiile de internal linking (ex:breadcrumbs).

Strategia de internal linking este importantă, mai ales în cazul în care există multe caracteristici/atribute şi produse.

5. Verificaţi atributele SEO elementare precum <title>, <heading>, meta description.

6. Verificaţi viteza de încărcare a paginilor.

Dacă vă mutaţi pe un nou server, luaţi în calcul şi un audit al serverului raportat la baza de date şi interogările generate. Dacă rămâneţi pe acelaşi server, faceţi o diagnoză asupra resurselor alocate în raport cu noile cerinţe ale platformei.

7. Migraţi toate îmbunătăţirile de HTML pe care le-aţi implementat.

Dintre îmbunătăţirile HTML, le reamintim pe cele mai importante:

  • implementări de tip microdata (JSON-LD sau schema.org);
  • implementări AMP (dacă aveţi o secţiune de blog);
  • implementări de tip hreflang pentru site-uri multi-language;
  • implementări pentru înţelegerea paginaţiei.

Asiguraţi-vă că acestea vor fi aplicate pe noua platformă, deoarece implementarea datelor structurate ajută la procesul de Deep Learning (proces parte din SEO şi Adwords)!

Notă: În cadrul migrării pe o nouă platformă, luaţi în calcul o perioadă de reindexare a imaginilor şi a noilor URL-uri. În funcţie de indicatorii de brand awareness ai site-ului, procesul poate fi mai lung sau mai scurt.

Scenariul 2: Pierderea anumitor date metrice de monitorizare din Google Analytics

8. Migraţi documentaţia E-commerce (Enhanced, de preferat) şi scriptul Google Analytics cu o zi înainte de lansare.

9. Verificaţi thank-you page-urile şi modificaţi (creaţi) obiectivele (Goals) din Google Analytics în consecinţă.

10. Verificaţi dacă s-au schimbat parametrii de căutare generaţi de search-ul site-ului şi modificaţi în Google Analytics.

Această opţiune se actualizează din View -> View Settings -> Query parameter.

11. Adăugaţi event-urile necesare pentru tracking!

Pentru a nu pierde informaţii, adăugaţi şi event-urile pe care le monitorizaţi!

Exemple:

– adaugă în coş;

– click pe numerele de telefon etc.

Scenariul 3: Pierderea scripturilor şi a feed-urilor implicate în promovare

12. Migraţi toate tipurile de pixeli/scripturi de la Facebook şi Google Adwords!

În cazul în care se modifică anumite tipuri de thank-you pages, atunci trebuie efectuate modificările şi în cadrul Facebook/Google Adwords pentru conversiile monitorizate.

13. Migraţi implementările prin API de care este dependent magazinul online (exemplu: Mailchimp, Curieri etc.).

14. Creaţi feed-uri noi pentru comparatoarele de preţuri (Compari/Price/Shopmania).

Observaţie: Acest punct se aplică doar magazinelor online care au nevoie de vizibilitate în comparatoare de preţuri.

Scenariul 4: Pierderea elementelor de Usability/UX

15. Migraţi elemente de User experience.

Câteva exemple:

  • efecte de mouse over;
  • comparaţie de preţuri;
  • meniu dropdown;
  • imagini calitative şi mari (etc.)

16. Migraţi automatizări, precum email-uri pentru comenzi nefinalizate, sms după trimiterea comenzii etc.!

Scenariul 5: Pierderea bazelor de date cu informaţii despre clienţii vechi (email, telefon, nume etc.)

17. Migraţi toată baza de date ce conţine informaţii despre clienţii vechi

În procesul de migrare, încercaţi să păstraţi şi datele despre clienţii recurenţi, precum:

  • numărul de comenzi;
  • valorile comenzilor acestora;
  • data de naştere;
  • adresa;
  • parola de logare a userilor în cont.

Pe lângă acestea, trebuie neapărat migrate datele elementare, precum: număr de telefon, nume/prenume, email.

One thought on “5 Scenarii Pesimiste Dacă Planuiești Schimbarea Platformei Magazinului Tău Online

  1. Buna ziua,

    Foarte util materialul, a picat la fix cu trecerea pe noua platforma.

    Sper sa ne pastram pozitia pe Seo aplicand toate recomandarile primite in acest material.

    Multumesc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha 49 + = 55