7 Întrebari La Care Google Analytics Îți Răspunde și Te Poate Ajuta să Îți Întelegi Clienții

Durata citire articol - 4 min.

Strategiile aplicate de către o agenţie de marketing online sunt bazate pe comportamentul consumatorilor, Google Analytics fiind unul dintre tool-urile care ne permit interpretarea datelor metrice şi, ulterior, optimizarea acestora.

Iată 7 întrebări din Google Analytics care te pot ajuta să acţionezi la nivelul campaniilor de optimizare SEO şi Pay-per-click (PPC):

1. Ce semnifică creşterea accelerată a traficului organic non-brand?

1. cresterea traficului organic Google analytics

Creşterea traficului organic Google analytics

Creşterea accelerată a traficului organic non-brand poate fi influenţată de următorii factori:

  • sezonalitatea produselor pe care le vinzi;
  • stadiu iniţial de research pentru anumite produse, când consumatorul analizează oferta mai multor magazine online;

(Interesul crescut va genera şi creşterea CTR-ului organic, momentul T0 [definit de noi în cadrul agenţiei] când va fi nevoie să aveţi o ofertă competitivă de produse).

Notă: În cadrul imaginii de mai sus, site-ul (care are în derulare o campanie de optimizare SEO) a avut şi o îmbunătăţire cu 10% a vizibilităţii organice, lucru care a influenţat şi creşterea organică a traficului, pe lângă cele 2 aspecte menţionate mai sus.

2. Ce înseamnă când anumite canale de trafic au o pondere mare în cadrul conversiilor asistate?

Ce inseamna cand anumite canale de trafic au o pondere mare in cadrul conversiilor asistate?

Ce înseamnă când anumite canale de trafic au o pondere mare în cadrul conversiilor asistate?

Cu ajutorul secţiunii Multi-Channel Funnels poţi descoperi, la un moment dat, că un anumit canal are o pondere mare în conversiile asistate. Aşadar, ce poţi afla?

  • poţi avea o campanie de brand protect (prin Google Adwords) care atrage o mare parte din conversii, lucru care confirmă că no.1 este Paid Search, precum în imaginea prezentată mai sus;

Observaţie: Astfel de campanii de brand protect pot ajuta atunci când sunt anumite evenimente din an (ex. Black Friday), când poţi direcţiona clienţii către landing page-uri speciale!

  • poţi descoperi că, înainte de a converti, audiența intră şi pe un comparator de preţuri pentru a se convinge asupra raportului calitate/preţ (sau pentru a afla testimoniale/păreri/alte oferte).

3. Monitorizezi micro-conversiile şi segmentarea lor pe canale?

3. Ce releva faptul ca am multe micro-conversii dar nu si suficiente tranzactii finale-

Ce relevă faptul că am multe micro-conversii dar nu şi suficiente tranzacţii finale?

În primul rând, fiecare campanie aduce micro-conversii şi, ulterior, o parte dintre acestea se transformă în conversii finale! Dar, ce semnifică acestea?

Notă: creează event-uri privind adăugarea în coş a produselor, acestea putând fi considerate micro-conversii.

  • Interpretarea datelor (privind Add-to-cart) te poate conduce spre o strategie cu obiective de micro-conversii la costuri mici în detrimentul unor conversii finale la costuri mari.
  • Interpretarea datelor(privind Add-to-cart) îţi poate scoate în evidenţă date privind experiența userilor defalcat per pagini/categorii din site.
  • Poţi descoperi care sunt acele canale de marketing care performează d.p.d.v. al micro-conversiilor (Ex: comparatoare, organic, paid search etc.).

4. De ce se reîntorc oamenii pe site-ul meu prin trafic de tip direct ?

4. Care este motivul userilor care imi genereaza trafic de tip direct -

Comportamentul celor care reintră pe site prin modalitatea directă poate fi asociat cu următoarele tipologii de acţiune:

  • se întorc pentru a reverifica dacă există noutăţi pe site (ex: nişa fashion);
  • se întorc pentru a reverifica dacă preţul unui produs s-a modificat;
  • se întorc pentru a reverifica dacă stocul a fost actualizat;
  • se întorc pentru că există anumite campanii speciale promoţionale (ex: Black Week).

5. Ai o rată de Exit page foarte mare?

5. Ai o rata de Exit page foarte mare-

Din punct de vedere al UX (user experience), un indicator de performanţă privind oferta de produse disponibilă pe categorii/subcategorii poate fi rata de exit page, ce poate dispune de următoarele interpretări:

  • oferta slabă d.p.d.v al preţurilor sau a numărului de produse;
  • campanii de display care sunt misleading (greşit percepute de audienţă);
  • produsele din ofertă nu au stoc disponibil;
  • produsele afişate în partea de sus a paginii nu sunt vandabile;

6. Care este geolocatia clientilor mei ?

6. Care este geolocatia clientilor mei -

Cu ajutorul Google Analytics poţi identifica date importante despre geolocația audienţei:

  • care sunt oraşele/judeţele cu cea mai bună rată de conversie
  • cât la % îmi generează din venituri raportat
  • care sunt costurile per conversii şi micro-conversii în campaniile PPC segmentate pe oraşe/judeţe.

7. Cum îmi pot segmenta mai bine traficul / audienţa?

7. Cum imi pot segmenta mai bine traficul - audienta-

În Google Analytics userii sunt segmentaţi/definiţi astfel:

  • Returning Visitor
  • New visitor

Vei observa din graficul de mai jos că cei definiţi ca şi Returning Visitors au o rată de conversie aproape dublă (în acest caz) şi astfel poţi contura următoarele:

  • Poţi segmenta / optimiza mai bine campaniile de Display
  • Poţi afla pe ce pagini se reîntorc aceştia
  • Poţi îmbunătăţi rata de retenţie a clienţilor

Este important de menţionat că o creştere a traficului de la returning visitors poate reprezenta o creştere a calităţii conţinutului şi implicit poate îmbunătăţi evoluţia campaniei SEO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha − 1 = 8