Ce Este SEO? Ce Înseamnă SEO – Definiție și Diferențe

Durata citire articol - 6 min.

Cum a luat naștere SEO? În urmă cu 29 de ani, în 1991 când Tim Berners-Lee dădea viață Internetului prin lansarea primului website (http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html), nimeni nu ar fi preconizat impactul uriaș pe care SEO urma să îl aibă asupra prezentului. În tot acest timp, SEO a progresat ajungând de la un simplu sistem unicelular, la un multi-sistem capabil să conecteze generații întregi de oameni dornici de cunoaștere.

Cum a luat naștere Google Adwords? În ceea ce privește promovarea Google Adwords, ea s-a lansat în 1999, moment în care Google a început să testeze un sistem de publicitate, pe bază de cuvinte cheie, ce urmau să fie afișate separat de rezultatele normale ale unei căutări. În 2002, a fost lansată versiunea AdWords cu sistemul de PPC (Pay Per Click), dar și o inovație revoluționară numită Rata de Click (CTR) utilizată pentru a măsura performanța cuvintelor cheie folosite și a anunțurilor. CTR-ul calculat ca raport între numărul de click-uri și cel de afișări putea influența costul și poziționarea anunțului.

Cuprins

1. Ce înseamnă SEO?

2. Ce înseamnă Google Ads?

3. Diferența dintre Google Ads și SEO

4. SEO sau Google Ads?

1. Ce înseamnă SEO?

În prezent, conform KwFinder, 4100 români în medie / lună caută pe Google cuvântul “seo”.

ce inseamna seo
seo in google ce este

SEO este o ramură a marketingului online SEM (Search Engine Marketing), fiind acronimul de la Search Engine Optimization (optimizarea motoarelor de căutare). În fapt, este o practică a creșterii cantității și calității traficului unui site cu ajutorul rezultatelor organice ale motorului de căutare.

În ultima perioadă, din pricina concurenței tot mai acerbe, dar și a timpului redus pe care utilizatorii îl alocă pentru achiziționarea produselor, au făcut ca mediul online să fie una dintre cele mai importante modalități de achiziționare. În plus, cumpărăturile pe internet au început să câștige teren în comportamentul consumatorului. De aceea, optimizarea site-urilor după anumite cuvinte cheie a devenit tot mai dorită.

Concis, cu cât un magazin online sau un site de prestări servicii este mai sus listat în prima pagină a motorului de căutare, cu atât el va obține un volum tot mai mare de:

  • vizibilitate;
  • trafic organic (neplătit);
  • conversii;
  • brand awareness.

Să luăm un exemplu:

Un utilizator caută pe Google

diferenta dintre seo si ppc

În urma acestei căutări, Google va afișa site-uri relevante pentru interogarea realizată. Unele anunțuri apar listate în spațiul plătit și sunt marcate cu simbolul “Anunț” (fiind rezultatele campaniilor de Google Ads – stânga, Google Shopping – dreapta), iar celelalte apar în spațiul neplătit numit „organic”(fiind rezultatele pe baza campaniei SEO).

SEO vizează spațiul neplătit, scopul campaniei fiind acela de a poziționa site-ul în topul primelor rezultate din zona organică.

Însă pentru a ajunge aici, SEO înglobează 3 mari aspecte care nu trebuie omise: SEO On-page, SEO Off-Page și Content marketing.

Să ne imaginăm un bol de supă:

seo definitie

Bolul reprezintă structura site-ului și problemele tehnice care necesită reparații (SEO On-Page)

*dacă bolul prezintă fisuri, se poate sparge, iar supa s-ar vărsa.

Supa reprezintă conținutul site-ului – este partea cea mai importantă.

*un conținut necorespunzător va împiedica site-ul să obțină vizibilitate organică.

Condimentul reprezintă backlink-urile sau etapa de SEO OFF-Page.

2. Ce înseamnă GOOGLE ADS?

Anunțurile Ads, cunoscute anterior drept Google AdWords, sunt o platformă de publicitate pay-per-click (PPC) care permite ownerilor ca site-urile să fie listate în prima parte a paginilor Google, astfel ajungând mai repede la obiectivele vizate.

Practic, este un mecanism de plată per anunț, adică de plată per rezultat la fiecare click pe care utilizatorul îl va realiza pe reclama afișată.

Astfel, campaniile de promovare Google Adwords apar sub mai multe forme, inclusiv:

2.1. Search Ads

ce inseamna anunturi adwords

2.2. Google Shopping Ads

Google Shopping sunt în fapt acele rezultate afișate într-un format carusel în partea de sus a SERP-ului. Spre deosebire de anunțurile tip Google Ads, acestea au afișate imagini cu diferite produse ce includ prețuri, astfel că orice utilizator le poate compara.

campaniile google shopping

2.3. Local Service Ads

Sunt anunțuri destinate site-urilor de prestări servicii care sunt în căutarea de noi oportunități locale. Aceste rezultate de tip local service ads sunt asemănătoare cu cele de tip Google Shopping, fiind afișate într-un carusel. Însă, diferența dintre cele 2 tipuri de campanii este aceea că anunțurile privind serviciile locale prezintă informații despre compania respectivă.

ce inseamna local seo services

3. Diferența dintre SEO și Google Ads

Atât SEO, cât și Google Ads sunt două strategii de promovare online ce ajută la obținerea unui volum mai mare de trafic relevant pe site și, implicit, la creșterea volumului de conversii.

În timp ce scopul ambelor campanii este identic, există totuși câteva diferențe prin prisma strategiei.

 SEOGoogle Ads
TraficGenerează trafic continuuGenerează trafic doar pe durata campaniei
Cost per clickNu costă nimic când cineva dă click pe rezultatul afișatFiecare click făcut pe rezultatul plătit costă
Cost în timpÎn timp, campania SEO se poate dovedi mult mai avantajoasă financiarBugetele susținute pot fi destul de costisitoare într-un timp scurt
Brand awarenessAjută permanent creșterea brand awarness-uluiSusține creșterea brand awarness-ului
ConversiiVolumul mai mare de conversii se obține în timpConversiile sunt obținute imediat
VizibilitateVizibilitatea se obține în timp prin poziționarea site-ului în primele rezultateVizibilitatea se câștigă imediat în câmpul rezultatelor plătite

4. SEO sau Google Ads?

SEO vs. PPC a fost întotdeauna o dezbatere amplă. Majoritatea webmasterilor recomandă ca aceste două strategii de promovare online să fie utilizate împreună, ele fiind complementare și ajutându-se reciproc.

Cele două canale lucrează bine împreună. Iată câteva dintre avantajele oferite dacă sunt utilizate în același timp:

  • Creșterea vizibilității: SEO și PPC dublează vizibilitatea site-ului în urma unei căutări. Astfel, atât rezultatul organic, cât și cel plătit cresc numărul de oportunități ca utilizatorul să intre pe site.
  • Sporirea traficului: utilizarea SEO și PPC împreună oferă cele mai mari șanse de a trage trafic de valoare. PPC ajută la câștigarea rapidă a traficului pe termen scurt, iar SEO ajută la câștigarea traficului pe termen mediu și lung.
  • Utilizarea cuvintelor cheie: Utilizarea anunțurilor Google pentru a licita pentru aceleași cuvinte cheie pe care le vizezi în campania SEO înseamnă mai multă expunere pentru acele cuvinte cheie. Mai mult, testarea cuvintelor cheie folosind anunțuri PPC ajută la descoperirea interogărilor ce pot fi cele mai eficiente în campania SEO.

În final, dacă ne imaginăm că SEO este o supă, iar Google Ads este un pahar cu apă, nu putem spune că unul este mai bun ca celălalt pentru organismul uman.

Ambele reprezintă alimentația de zi cu zi. Și, cu toate acestea, ambele sunt diferite. Dacă dorim să avem o viață sănătoasă, ar trebui să le consumăm pe amândouă.

One thought on “Ce Este SEO? Ce Înseamnă SEO – Definiție și Diferențe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cod securitate 2 + 8 =