Durata citire articol - 3 min.
Agenția noastră a acumulat în ultimele luni (de la începutul anului 2019) date privind modul în care este percepută și integrată strategia de Content Marketing de către antreprenorii care au o afacere cu prezență online.
Datele au fost strânse atât de la clienți activi ai agenției, cât și de la alți clienți cu care am avut discuții și cărora le-am cerut să ne răspundă la câteva întrebări.
Iată ce date am reușit să strângem și le-am integrat într-un infografic* prietenos pentru toți antreprenorii:
Iată pe scurt și statisticile pe care le-am concluzionat privind strategia de Content Marketing:
Cuprins
78% din afacerile cu prezență online nu aplică o strategie de Content marketing
Acest lucru înseamnă că aproape 8 din 10 afaceri cu prezență online nu dau interes și nici nu alocă bugete pentru strategia de Content Marketing.
Statistica este îngrijorătoare mai ales că specialiștii de la Content Marketing Institute arată că 90% din afacerile B2B de top din America (nordul Americii) pun pe primul loc necesitățile informaționale ale audienței.
De asemenea, tot pe baza analizei făcute de aceștia se arată că în 2019 multe firme B2B au în planul de business ca strategia de Content marketing să primească mai multe resurse.
Documentul care arată aceste lucruri poate fi accesat pe acest link.
–> 7/10 industrii analizate nu alocă un buget pentru acest segment de marketing
–> 4/10 manageri de marketing digital (in-house) nu cunosc beneficiile strategiei de content marketing
–> 9/10 antreprenori care au un business online nu cunosc în detaliu componentele strategiei de content marketing
În contextul schimbărilor din SERP, brandurile trebuie să acorde atenție nu numai la KPIs precum traficul site-ului, ci și la gradul de expunere a brandului în SERP (Ex: numărul impresiilor/afișărilor din instrumentul Google Search Console).
Un studiu facut de Sparktoro.com ne arată faptul că în luna Iunie 2019 peste 50% din căutările userilor în Google nu au generat și click-uri. Acest lucru înseamnă că se întâmplă următorul fenomen: creșterea vizibilității organice va genera implicit creșterea afișărilor (impresiilor) și va exista o stagnare/scădere pe nr. de click-uri.
În lumina schimbărilor, strategia de Content Marketing trebuie adaptată și monitorizată luând în calcul și KPI-ul privind expunerea, implicit modul și contextul cum s-a expus.
Sursa: https://sparktoro.com/blog/less-than-half-of-google-searches-now-result-in-a-click/
–> 9/10 antreprenori nu știu definiția termenului “evergreen content marketing”
Descoperă definiția termenului „content marketing evergreen” alocând 2 minute pentru a citi articolul acesta –> https://www.limitless.ro/evergreen-content/
*Studiul (infograficul) a fost realizat în perioada ianuarie 2019 – iulie 2019 având la dispoziție următoarele date:
- un eșantion de 500 de magazine online și site-uri de prezentare din România, atingând peste 50 de industrii diferite
- 50 de manageri de marketing care au răspuns la sondaj
- 100 de antreprenori care au răspuns la sondaj
Important: În cadrul acestui studiu am centralizat și răspunsuri de la clienții pasivi, cei cu care nu am mai colaborat în perioada analizată.
Alte referințe care merită citite pentru a înțelege mai bine importanța acestui canal: https://contentmarketinginstitute.com/2018/10/research-b2b-audience/