Ce Înseamnă Digital Marketing? Avantaje & Strategii Profitabile

Durata citire articol - 19 min.

Creează-ți o Prezență Distinsă în Mediul Online și Du-ți Afacerea la Următorul Nivel

Marketingul digital a luat naștere în 1990 și de atunci continuă să ne surprindă prin tehnici alese, noi metode de promovare și o creativitate nemărginită. Numărul utilizatorilor de internet este într-o permanentă creștere, așa că este locul ideal în care să-ți întâlnești potențialii clienți.

Nu trebuie decât să intri în lumea lui, iar el te va ajuta să descoperi, să cunoști, să atragi și să creezi noi relații cu oameni din același domeniu de activitate. Dacă ai o afacere online și vrei să crești cât mai mult, îți vom prezenta în cele ce urmează câteva metode de a te folosi de marketingul online într-un mod profitabil și de a-l implementa cu succes în ideile tale de business.

Acest articol te va învăța:

• Ce este digital marketing și cum iți poate ajuta afacerea să crească
• Care sunt avantajele marketingului digital
• Tipurile de digital marketing
• Cum să-ți construiești strategia de marketing digital
• Ce face un digital marketer

Ce Înseamnă Digital Marketing?

Se spune că marketingul digital este despre conectarea cu audiența în locul potrivit și la momentul potrivit. Trebuie să-ți întâlnești publicul acolo unde deja își petrece timpul, adică pe internet. Acesta presupune utilizarea unor canale digitale pentru a comercializa produse și servicii cu scopul de a ajunge la consumatori.

În procesul de desfășurare a marketingului digital, o afacere poate folosi site-uri web, motoare de căutare, social media, e-mail, bloguri, videoclipuri, aplicații mobile etc. Rămâne la alegerea fiecărui business ce metode sunt mai potrivite pentru el.

Pentru a avea succes, marketingul necesită o combinație de cunoștinte în publicitate, vânzări și capacitatea de a livra bunuri utilizatorilor finali, lucru întreprins de specialiști în marketing online care pot lucra intern pentru companii sau extern cu alte firme de marketing.

Ce Avantaje îți Poate Aduce Digital Marketingul?

➢ Creșterea loialității clienților prin comunicări frecvente

Loialitatea clienților poate fi dificil de stabilit, însă merită toate eforturile. Costă mai mult să atragi și să convertești clienți noi decât să-i păstrezi pe cei deja existenți. Este minunat să finalizezi o vânzare cu clienții tăi și este și mai minunat să păstrezi acei clienți după vânzare, deoarece un client satisfăcut poate face o altă achiziție sau poate recomanda produsele / serviciile tale și altora.

Așadar, pentru a-ți păstra clienții, trebuie să păstrezi mai întâi legătura cu aceștia. Cum poți face acest lucru mai ușor ca niciodată? Prin marketing digital. Poți trimite niște oferte personalizate prin e-mail, cum ar fi coduri de reducere sezoniere pentru produse similare sau acces exclusiv la lansări de produse noi. Acest lucru îl va face pe client să se simtă apreciat și va genera vânzări repetate.

Un alt mod de a-ți menține clienții este să te implici pe social media. Încurajează-ți clienții să te urmărească pe rețelele de socializare și menține-le viu interesul prin conținut util, relevant, care să îi inspire și să-i informeze cu privire la produsele / serviciile tale, la noutăți, oferte, evenimente etc.

Sursa: https://www.nextiva.com/blog/customer-service-psychology.html 

➢ Acoperire geografică vastă

Atunci când postezi un anunț în mediul online, oamenii îl pot vedea indiferent unde se află, iar acest lucru facilitează creșterea acoperirii pe piață a afacerii tale. Ai grijă, însă, ca anunțul tău să nu fie limitat din punct de vedere geografic.

Spre deosebire de metodele tradiționale, internetul este disponibil pentru clienții din întreaga lume. Un site web îți va permite să găsești noi piețe și să tranzacționezi la nivel global cu o investiție mică, eliminând multe bariere tradiționale de intrare.

➢ Implicarea clienților în fiecare etapă de cumpărare

Înainte de popularizarea marketingului digital, consumatorii mergeau într-un magazin fizic după ce vedeau un anunț la televizor sau în ziar. Nu mulți oameni știau despre călătoria clienților, tocmai pentru că era greu de înțeles și de analizat. Așadar, în marketingul digital de astăzi putem urmări fiecare pas pe care îl face un client și îi putem înțelege comportamentul de cumpărare.

Astăzi, în schimb, un consumator vede un anunț online, poate să caute și să compare prețuri pe mai multe site-uri web sau poate să meargă fizic într-un magazin pentru a încerca produsul și a-l achiziționa. Mediul online este mult mai ofertant, deoarece consumatorii primesc oferte speciale, cupoane, asistență și instrumente de comparare, iar un agent de marketing poate urmări întreaga călătorie de cumpărare a clientului.

Sursa: https://www.deanlong.io/blog/a-beginner-guide-for-customer-journey-mapping

➢ Vizarea publicului dorit

Există foarte multe platforme de marketing online care îți permit să vizezi un public țintă, iar astăzi este mai ușor ca niciodată să segmentezi acest public. Ai acces la instrumente online care urmăresc activitatea unui utilizator și care îți oferă informații utile despre acesta, cum ar fi cele demografice.

La rândul lor, specialiștii în marketing digital se pot folosi de aceste date pentru a le oferi consumatorilor produse sau servicii specifice nevoilor lor. Odată ce un vizitator face click pe un anunț grafic pe rețelele de socializare sau pe un motor de căutare, brandul respectiv poate viza acel utilizator cu reclame ulterioare, de interes pentru el.

Dacă reușești să transmiți conținut bazat pe interesele și comportamentul online al utilizatorilor, poți consolida relația cu aceștia, făcându-le experiența cumpărării mai ușoară și satisfăcătoare. În plus, îți poți ținti publicul cu conținut relevant și oferte în funcție de stadiul în care se afla în călătoria de cumpărare.

➢ Adaptabilitate dinamică

Strategiile de marketing digital sunt maleabile și flexibile, drept urmare, companiile își pot ajusta eforturile digitale din mers, permițând schimbări sau pivotări rapide atunci când este necesar pentru a profita de o oportunitate comercială.

A avea puterea de a-ți schimba cu ușurință strategia reprezintă un mare beneficiu al marketingului digital, deoarece adaptarea unei strategii de marketing online este mult mai ușoară decât alte forme tradiționale de marketing precum e-mailurile sau promovarea pe panouri publicitare.

De pildă, dacă un anunț în mediul online nu s-a difuzat în conformitate cu așteptările tale, îl poți ajusta rapid sau chiar întrerupe cu scopul de a-l optimiza pentru a ajunge la cele mai bune rezultate.

Prin urmare, este mai ușor să adaptezi și să schimbi o strategie de marketing digital.

➢ Optimizarea și obținerea unei rate de conversie mai buna

Sursa: https://www.searchenginejournal.com/cro-without-traffic/435040/

Platformele de publicitate online sunt mult mai accesibile spre deosebire de marketingul tradițional care include reclame TV scumpe, radio sau tipărite. Îți poți optimiza rata de conversie a anunțurilor mult mai convenabil decât o poți face cu publicitatea tradițională, deoarece cu reclamele tipărite este dificil să urmărești ratele de conversie.

Publicitatea digitala îți ușurează cu mult munca, pentru că fiecare interacțiune este monitorizată și vei ști imediat câte persoane văd anunțul tău și ce acțiuni întreprind pe baza acestuia.

Așadar, de unde poți știi tu dacă cineva a văzut anunțul tău într-o revistă sau într-un ziar, iar mai apoi a mers în magazinul fizic? Dacă nu poți să urmărești performanța reclamelor tale, atunci cum o vei putea optimiza?

➢ Măsurarea exactă a rezultatelor

Cu marketingul digital poți măsura cu precizie tot ceea ce merită măsurat, de la momentul în care vizitatorul dă click pe anunțul tău și până la momentul în care acesta părăsește pagina. Poți, așadar, să determini câți oameni ți-au văzut anunțul, câte vânzări au rezultat din anunțul respectiv, precum și rentabilitatea investiției.

Software-ul de analiză a datelor, Google Analytics și social media sau platforme precum Facebook Ads și Google Ads fac posibilă această măsurare și monitorizare a rezultatelor. Cu toate acestea, nu te lăsa atras de toate valorile care pot fi urmărite, deoarece este mai important să acorzi atenție celor mai esențiale date pentru afacerea ta.

Aceste date importante se numesc indicatori cheie de performanță (KPIs) și reprezintă acele metrici care sunt strict legate de obiectivele și scopul prezentat în planificarea strategiei tale de marketing, adică rezultatul eficient al afacerii.

Câteva exemple de KPIs sunt:

– cost-per-click (CPC)
– rentabilitatea investiției (ROI)
– costul de achiziție al clienților
– valoarea de viață a clientului

➢ Câștigarea credibilității față de brand

Întotdeauna un conținut util și interesant va ajuta un brand să câștige încrederea clienților săi și a experților în industrie. Dacă vrei să-ți câștigi credibilitatea într-un mod rapid și sustenabil, trebuie să te folosești de internet și de marketing într-un mod optim, favorabil businessului tău.

Studiile arată că brandurile foarte active în mediul online ajung să aibă cea mai mare credibilitate. Prin conținutul pe care îl transmite, un brand poate să răspundă posibilelor îndoieli ale clienților, poate clarifica concepte fundamentale și îi poate face conștienți de anumite nevoi pe care le au, venind în același timp și cu soluțiile.

Vei ști că brandul tău a câștigat credibilitate în momentul în care îl vei vedea pe prima pagină în SERPs. Poți deveni o referință pentru piață atunci când te vei poziționa în fruntea clasamentului Google. Acest lucru va atrage multe alte părți interesate de domeniul în care activezi și va cosntrui încrederea în ceea ce oferi.

O modalitate prin care să te faci remarcat este blogging-ul, deoarece consumatorii caută conținut de calitate care să le răspundă întrebărilor și curiozităților despre produsele sau serviciile tale.

Astfel, cu puțin research, le vei putea afla interesele și le vei satisface curiozitățile într-un mod simplu și atractiv.

Tipuri de Marketing Digital

Search Engine Optimization (SEO)

Ce face SEO? Ajută site-urile web să se claseze cât mai sus în SERPs, crescând traficul organic. Specialiștii SEO cercetează cuvintele și expresiile pe care utilizatorii le folosesc pentru a căuta informații online și introduc aceșți termeni în conținutul site-ului.

Câteva aspecte extrem de importante când vine vorba de SEO sunt:

– indexarea conținutului: este esențial să permiți motoarelor de căutare să citească într-un mod cât mai clar și corect conținutul de pe site-ul tău.

– structura bună a linkurilor: este important ca motoarele de căutare să poată crawla structura site-ului tău pentru a găsi cu ușurință tot conținutul de pe site. Un specialist SEO poate formata corect linkurile, adresele URL și sitemap-urile pentru a le face mai accesibile pentru crawlerele site-ului.

– SEO tehnic: acest tip se concentrează pe backend-ul site-ului tău și pe modul în care sunt codificate paginile. Comprimarea imaginilor, datele structurate și optimizarea fișierelor CSS sunt forme de SEO tehnic care cresc viteza de încărcare a site-ului, ceea ce reprezintă un factor important de clasare în ochii lui Google 👀.

link buildingul: este un proces ce presupune obținerea unor backlinkuri de pe alte site-uri web către site-ul tău. Construirea de linkuri ar trebui să fie o parte esențială a strategiei SEO. O campanie de link building te ajută să generezi trafic și să atragi noi segmente de public pe site-ul tău. Acest lucru va conduce la un clasament pe poziții superioare în Google.

– găsirea cuvintelor cheie: procesul de keyword research necesită timp, însă aduce rezultate remarcabile. Odată ce ai implementat corect termenii de căutare pentru care vrei să fie găsit site-ul tău și ai creat meta taguri și conținut relevant cu aceștia, te poți aștepta să urci în clasamentul lui Google și să te bucuri de cât mai mult trafic pe site.

Dacă eșți curios să afli mai multe despre cât de importante sunt meta tagurile pentru site-ul tău, accesează linkul următor: https://moloso.ro/blog/meta-taguri/.

PPC Marketing

Pay Per Click reprezintă o metodă de a genera trafic către site-ul tău prin postarea unui anunț pe o platformă și plătirea de fiecare dată când cineva dă click pe el. Cel mai popular tip de PPC este Google Ads, care îți permite să plăteșți pentru pozițiile de top din SERPs la un preț pe click al linkurilor pe care le plasezi.

Un algoritm prioritizează fiecare anunț disponibil pe baza unor factori precum:

– calitatea reclamelor

– suma licitată

– relevanța cuvintelor cheie

– calitatea paginii de destinație

După ce utilizatorii vor face click pe anunț, fiecare campanie PPC are una sau mai multe acțiuni vizate cum ar fi conversiile, care la rândul lor pot fi tranzacționale sau non-tranzacționale. Efectuarea unei achiziții este o conversie, iar la fel este și înscrierea la un buletin informativ sau un apel efectuat către tine.

Unde mai poți utiliza PPC?

👉 Reclame plătite pe Facebook: Userii pot plăti pentru a personaliza un videoclip, o postare de imagine etc. pe care Facebook le va publica în fluxurile de știri ale persoanelor care se află în aria ta de interes.

👉 Campanii Twitter Ads: Userii plătesc pentru a plasa o serie de postări sau insigne de profil în fluxurile de știri ale unui anumit public, toate acestea având scopul de a atrage trafic pe site, de a crește numărul de urmăritori pe Twitter etc.

👉 Mesaje sponsorizate pe LinkedIn: Userii pot plăti pentru a trimite mesaje direct către anumiți utilizatori de LinkedIn, în funcție de backgroundul și industria acestora.

Content Marketing

Este o strategie de marketing folosită de companii pentru a atrage clienți potențiali și a crește vânzările și gradul de coștientizare a mărcii. Conținutul publicat trebuie să ofere informații valoroase, relevante și de interes pentru publicul țintă cu scopul de a ajuta companiile să consolideze loialitatea consumatorilor față de brand.

Un prim pas esențial înainte de a te apuca să scrii conținutul este să identifici în mod corect nevoile publicului tău țintă. Numai așa conținutul tău se poate clasa cât mai sus în rezultatele motoarelor de căutare și poate stabili relații puternice și pe termen lung.

În ce constă mai exact marketingul de conținut?

✨ Identificarea audienței

✨ Determinarea formatului potrivit pentru a prezenta conținutul

✨ Alegerea unui copywriter bun pentru a crea și scrie conținutul

✨ Stabilirea modului de distribuire a conținutului

✨ Alegerea unui program durabil

✨ Urmarea celor mai bune practici

Accesând acest articol poți afla mai multe despre strategiile de content marketing și avantajele pe care le poate aduce afacerii tale online.

E-mail Marketing

Este folosit în principal pentru a comunica cu publicul și a-l menține tot timpul informat, pentru a promova conținut, discounturi, evenimente și pentru a direcționa oamenii către site-ul companiei. Acesta poate face parte dintr-o strategie de marketing de conținut, oferind valoare consumatorilor, iar în timp, transformă publicul țintă în clienți.

Profesioniștii în marketing prin e-mail știu cum să creeze campanii convingătoare și denotă pricepere în analiză interacțiunilor și datelor cu clienții și în luarea unor decizii strategice pe baza acestor date.

Există multe lucruri pe care agenții de marketing le pot face pentru că e-mailurile trimise să fie mai atractive pentru utilizatori și cu o probabilitate mult mai mare de a fi deschise. Câteva dintre acestea sunt:

– Crearea unui sentiment de urgență: scrierea unui e-mail în care destinatarii să fie informați cu privire la scurgerea timpului pentru a obține o ofertă specială sau faptul că există un număr limitat de oferte disponibile poate crește numărul de persoane care vor intra pe site-ul tău.

– Personalizarea e-mailului: setarea e-mailurilor și a liniilor de subiect pentru a include numele destinatarului e o modalitatea dovedită de a crește ratele de deschidere și de click.

– Permiterea destinatarilor să-și stabilească preferințele: permiterea utilizatorilor să specifice cât de des doresc să primească informații de la tine te poate ajută să păstrezi unii dintre abonații la lista ta, precum și să facă click pe mailurile tale.

Tipurile de e-mail pe care le poți trimite într-o campanie de marketing prin e-mail sunt:

– Newslettere de abonare la blog

– E-mailuri de urmărire către vizitatorii site-ului web care au descărcat ceva

– E-mailuri de bun venit pentru clienți

– Promoții de sărbători pentru membrii programului de fidelitate

– Sfaturi sau e-mailuri similare în serie pentru a avea grijă de clienți

Social Media Marketing

Acest tip de marketing te ajută să-ți promovezi brandul și conținutul pe rețelele de socializare (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Pinterest etc.) cu scopul de a crește gradul de conștientizare a mărcii și de a genera trafic și clienți potențiali.

Social Media Marketing implică participarea activă a publicului, iar cu timpul a devenit o modalitate populară de a atrage atenția. În vreme ce principalul obiectiv al unei strategii de marketing pe rețelele de socializare poate fi reprezentat de achiziția directă, un altul poate fi crearea unei relații pe termen lung cu publicul tău.

Multe mărci folosesc marketingul pe rețelele sociale pentru a începe dialoguri cu publicul, ci nu pentru a-i încuraja să cumpere. Acest lucru se întâmplă mai ales în cazul brandurilor care oferă produse sau servicii care nu sunt adecvate pentru cumpărături impulsive. Totul depinde de tine și de obiectivele companiei tale.

O parte esențială a marketingului pe rețelele sociale este analiza. Agenții de marketing trebuie să fie pricepuți în analiza performanței postărilor lor și în crearea strategiilor bazate pe acele date. Un motiv pentru care agenții de marketing își măsoară și urmăresc în mod constant campaniile este că aceste date le permit să demonstreze rentabilitatea investiției unei campanii.

☝️ Reține faptul că social media marketing este mult mai complex decât simplă gestionare a profilului personal de Facebook sau Twitter. Este nevoie de o îmbinare a gândirii creative cu strategia obiectivă, ce se bazează pe date.

Marketing Automation (Automatizarea Marketingului) 

Automatizarea de marketing face referire la software-ul care servește la automatizarea operațiunilor de marketing de bază. Acesta alimentează campaniile de marketing digital, îmbunătățind eficiența și relevanța publicității.

Marketing automation le permite companiilor să:

– colecteze și analizeze informații despre consumatori,

– proiecteze campanii de marketing targetate,

– trimită și să posteze mesaje de marketing la momentele potrivite și pentru publicul potrivit.

Departamentele de marketing pot automatiza sarcini repetitive pe care altfel le-ar face manual, printre care:

» Buletine informative prin e-mail: automatizarea e-mailului nu îți permite doar să trimiți automat e-mailuri către abonații tăi, ci te poate ajuta să micșorezi și să extinzi lista de contacte după cum este necesar, astfel încât buletinele informative să fie trimise numai persoanelor care doresc să le vadă în căsuțele lor de e-mail.

» Programarea postărilor pe rețelele sociale: dacă vrei să crești prezența companiei tale pe o rețea de socializare, trebuie să postezi în mod frecvent. Instrumentele de programare a rețelelor sociale îți împing conținutul către canalele tale de rețele sociale, astfel încât să poți petrece mai mult timp concentrându-te pe strategia de conținut.

» Fluxuri de lucru pentru creșterea clienților potențiali: generarea de clienți potențiali și transformarea acestora în clienți poate fi un proces lung. Poți automatiza acest proces trimițând e-mailuri și conținut specifice clienților potențiali, odată ce acestea îndeplinesc anumite criterii.

» Urmărirea și raportarea campaniei: campaniile de marketing includ o mulțime de persoane diferite, e-mailuri, pagini web, conținut, apeluri telefonice etc. Automatizarea de marketing te ajută să sortezi tot ceea ce lucrezi în funcție de campania pe care o difuzează și apoi să urmăreșți performanța acelei campanii în funcție de progresul pe care toate aceste componente le fac în timp.

Acest nivel de personalizare în timp real înseamnă că poți crea eficient o strategie de marketing individualizată pentru fiecare client fără nicio investiție suplimentară de timp.

Sursa: https://www.nzinck.com/marketing-automation/

Marketing Afiliat

Odată cu creșterea importanței marketingului online, marketingul afiliat a devenit popular în rândul multor organizații pentru a reduce decalajul dintre consumatori și organizații. Cunoscut și sub denumirea de marketing de influență, acesta reprezintă un tip de publicitate bazată pe performanță în care primești comision pentru promovarea produselor sau serviciilor altcuiva pe site-ul tău.

Marketingul afiliat funcționează folosind un model de partajare a veniturilor. Dacă ești afiliat, primești un comision de fiecare dată când cineva cumpără articolul pe care îl promovezi. Dacă ești comerciant, plătești afiliatului pentru fiecare vânzare pe care te ajută să o faci.

Canalele de marketing afiliat includ:

– Găzduirea de anunțuri video prin Programul de parteneriat YouTube.

– Postarea de linkuri afiliate din conturile tale de social media.

Native Advertising (Publicitate Nativa)

Colegul meu Daniel definește native advertising ca fiind o modalitate de integrare a publicității plătite prin intermediul unor texte, materiale video/audio, articole etc. care au la bază o gândire strategică și creativă, ce au ca scop final livrarea lor într-un mediu relaxat și ușor de asimilat de publicul vizat.

Avantajele pe care ți le poate aduce native advertising pot fi:

– creșterea traficului organic pe site

– creșterea vizibilității în rândul audienței tale

– generarea de conținut relevant pentru publicul tău

– engagement în site

– backlinkuri de calitate

– educarea și informarea publicului cu privire la produsele sau serviciile furnizate și la calitatea brandului tău

– transparență în promovarea produselor / serviciilor tale

Dacă eșți curios să afli mai multe detalii despre ce reprezintă cu adevărat native advertising, te invităm să accesezi articolul următor: https://moloso.ro/blog/native-advertising/.

Sursa: https://www.designrush.com/agency/ad-agencies/trends/native-advertising

Acestea au fost câteva dintre cele mai populare tipuri de marketing digital esențiale pentru a-ți crește și a-ți menține afacerea online pe culmile succesului.

6 Pași Pentru a-ți Crea o Strategie de Marketing Online Profitabilă

Pentru ca procesul de creare și implementare a unei strategii de marketing online să dea roade este esențial să aloci timp și resurse. Informațiile, analizele și cercetările colectate în timpul planificării și creării pot avea un impact extraordinar în timpul implementării.

Este bine știut faptul că fiecare afacere are nevoi și obiective unice, așadar, crearea și implementarea unei strategii de marketing digital se va schimba de la un business la altul. Cu toate acestea, în practica obișnuită, majoritatea companiilor folosesc un proces similar, ce conține următorii pași:

1. Identificarea obiectivelor de marketing: este primul pas din proces care implică stabilirea unor obiective specifice, cum ar fi stimularea vânzărilor, generarea de clienți potențiali, creșterea abonaților sau consolidarea imaginii companiei.

2. Solidificarea procesului de vânzări: este important să înțelegi procesul de vânzări digitale și modul în care clienții vor face achiziții online pentru a putea maximiza beneficiile marketingului digital.

3. Segmentarea clienților țintă: grupează-ți publicul țintă în funcție de date demografice, interese și nevoi, astfel încât să vii în întâmpinarea lor cu produsele / serviciile specifice, menite să le satisfacă pe deplin dorințele.

4. Alegerea canalelor de marketing: este esențial să faci un research pentru a descoperi unde își petrece cel mai mult timp publicul tău țintă și pentru a identifica cele mai potrivite canale de marketing digital care să te ducă direct la clienții tăi ideali.

5. Setarea unor repere clare: pentru a evalua o strategie de marketing digital este recomandat să stabilești niște repere cât mai clare după care să te ghidezi în măsurarea progresului pe parcursul întregului proces.

6. Efectuarea ajustărilor necesare: după crearea și implementarea unei strategii de marketing digital, este esențial să monitorizezi progresul către obiective și să ajustezi pe parcurs după cum va fi necesar.

Ce trebuie să reții? O strategie eficientă de marketing digital trebuie să țină cont de nevoile și obiectivele individuale ale afacerii, iar marketingul digital oferă o mulțime de metode, canale și strategii, astfel încât companiile de aproape orice dimensiune și din aproape orice industrie să poată folosi marketingul online în timp ce se bucură și de rezultate vizibile.

Ce Face un Digital Marketer?

Sursa: https://bitcoinseo.io/marketing/full-stack-digital-marketing/

Un digital marketer se folosește de canale digitale pentru a ajunge la consumatori, a construi brand awareness-ul și a promova produse și servicii. Datorită combinației unice de planificare, creativitate și strategie pe care le necesită acest rol, un agent de marketing digital poate avea mai multe funcții.

Acesta trebuie să stăpânească numeroase abilități și instrumente pentru a rămâne la curent cu canalele media online aflate într-o contiună creștere, pe care le utilizează pentru a crea, a implementa, a gestiona și a urmări campanii.

Ce face el mai exact?

✦ Marketing pe rețelele sociale: crearea strategică și plasarea conținutului nativ care îți promovează produsele, serviciile sau brandul pe propriile rețele de socializare, precum și postările pe care le plătești pentru a fi afișate pe canalele altora. Scopul principal al unei campanii de marketing pe rețelele sociale este conștientizarea mărcii și stabilirea încrederii sociale.

✦ Inbound marketing: implică capacitatea site-ului companiei de a atrage și a converti utilizatori. Acest lucru presupune un conținut relevant și util, postări pe blog, articole pe teme de interes pentru publicul țintă etc. Toate acestea trebuie scrise cu atenție și pe baza unui research, deoarece principalul scop este să se claseze pentru interogările căutate frecvent, iar publicul trebuie să dorească să le distribuie și prin alte canale.

✦ Marketing prin e-mail: reprezintă cel mai direct mod de a cultiva relații cu clienții existenți, de a-i informa constant și de a crește gradul de implicare față de marca ta, precum și de a ajunge la clienți potențiali prin campanii adresate acestora, cu costuri reduse.

✦ Relații publice: specialiștii în marketing online se implică în eforturile companiei de a obține acoperire de la alte publicații prin articole de blog, reviste online, prin acordarea de interviuri ziarelor digitale, podcasturilor etc., toate acestea ajutând la creșterea gradului de conștientizare a brandului.

✦ Anunțuri cu plată-pe-clic (PPC): îți asigură obținerea mai multor clienți potențiali pe site-ul tău. Publicitatea PPC necesită o strategie atent gândită pentru a fi sigur că anunțurile tale se vor afișa acolo unde vor fi cele mai eficiente. Campaniile PPC pot segmenta utilizatorii în funcție de caracteristicile lor demografice și pot viza interesele sau locația.

✦ Analiză și raportare: toate strategiile de mai sus vor necesita o analiză pentru a-ți da seama ce funcționează pentru afacerea ta, ce să schimbi și cum să le optimizezi astfel încât să îți aducă rezultatele dorite. Prin analiză și raportare poți obține informații foarte utile legate de unde provine și unde se duce traficul tău, ce cuvinte cheie sau imagini sunt mai eficiente pentru a atrage clickuri și impresii etc.

Așadar, fiecare campanie de marketing digital poate învăța din neajunsurile celei de dinainte pentru a viza în mod corect publicul și pentru a atinge rezultatele optime.

Prin intermediul canalelor menționate mai sus, specialiștii în marketing digital pot ajuta la gestionarea relațiilor cu clienții, pot comunica cu aceștia pentru a le anticipa nevoile și așteptările. Acest proces de cunoaștere a clienților țintă, de a le afla dorințele și prioritățile, oferă informații de neprețuit pentru a ajuta o companie să asigure interacțiuni și experiențe pozitive care vor construi loialitatea mărcii.

Sursa: https://www.commbox.io/moving-from-multi-channel-to-omnichannel-the-complete-guide/

Concluzii

Dacă te confrunți și tu cu problemele următoare, este cazul să apelezi la specialiști în marketing online pentru a-ți duce afacerea pe culmile succesului:

⁉️ Nu îți poți maximiza rentabilitatea investiției.

⁉️ Conturile tale de social media nu funcționează.

⁉️ Nu generezi trafic aproape deloc.

⁉️ Obții rezultate extrem de slabe din anunțurile plătite.

⁉️ Primeșți trafic, însă nu și converșii.

⁉️ Nu ai o strategie de conținut.

Începe să culegi beneficiile pe care ți le poate aduce marketingul digital!

În opinia noastră, deși avantajul optim este rentabilitatea, poate pentru tine funcționează alte beneficii. Ce trebuie să reții este că printr-o investiție modestă poți ajunge la un număr foarte mare de oameni cu ajutorul unor canale digitale. Idiferent de mărimea afacerii tale, poți beneficia de pe urma investiției în marketingul digital.

În cazul în care ai nevoie de și mai multă convingere că marketingul digital îți poate salva businessul, ne poți contacta, iar noi vom fi dispuși să te ascultăm și să-ți răspundem la toate întrebările.