Google Face un Update Pentru Search Terms Report în Conturile Google Ads

Durata citire articol - 2 min.

În toate conturile Google Ads a fost afişat un mesaj prin care suntem anunţaţi că începând cu luna septembrie în Search Terms Report nu vom mai putea să găsim toţi termenii de căutare. Începând cu această lună vor fi disponibili doar termenii care sunt căutaţi de un număr semnificativ de utilizatori.

google-ads-search-terms-report-change-1599044160

Pentru cei ce folosesc platforma, update-ul vine cu foarte multe semne de întrebare şi destule nemulţumiri: mai puţine date despre o reclamă pe care o plăteşti nu este niciodată o veste bună.

Toţi cei care au cunoştinţe despre publicitatea prin Google Ads, ştiu că pentru a controla termenii de căutare pentru care se afişează o reclamă, este important să avem în cont atât cuvinte relevante pentru business-ul pe care îl promovăm, cât şi cuvintele negative potrivite. Search Terms Report este una dintre cele mai valoroase unelte atunci când trebuie să controlăm afişările unei campanii de search.

Până când Google o să revină cu mai multe detalii despre această funcţionalitate, ne-am propus să vă ajutăm cu câteva soluţii pentru cele mai arzătoare probleme legate de acest subiect:

Cum controlăm mai bine pe ce termeni de căutare ne afişăm?

Dacă pentru un business mare această schimbare nu va avea un impact major, pentru un business mic, cu buget limitat, cel mai probabil da.

Verificarea foarte atentă a tuturor termenilor de căutare pentru care se afişează reclama este un proces esenţial în gestionarea eficientă a bugetului unui cont mic.

Pentru a ţine foarte bine sub control termenii de căutare pentru care ne afişăm este recomandat să folosim cât mai mult cuvinte cu potrivire exactă, în acest fel Google nu va mai avea posibiltatea să afişeze reclama pentru căutări similare pe care le-ar putea considera adecvate.

Ce se întâmplă atunci când în textul reclamei folosim Dynamic Keyword Insertion?

Folosind opţiunea mai sus amintită şi neavând posibilitatea să controlăm toate căutările pe care ne afişăm, putem ajunge uşor în situaţia în care reclama noastră să nu fie relevantă.  Având în vedere acest caz este recomandat să folosim cu prudenţă opţiunea.

Când utilizăm Dynamic Search Ads, cum ştim care sunt termenii pe care Google îi consideră potriviţi pentru a ne afişa reclama?

Pentru a ne face o idee cât mai corectă despre cum „vede” Google site-ul pe care dorim să-l promovăm şi care vor fi cuvintele căutate pentru care acesta ne va afişa, putem folosi Keyword Planner. Tool-ul ne va pune la dispoziţie căutările pe care Google le consideră relevante dar în acelaşi timp ne va da şi posibilitatea ca, încă de la început, să adăugăm cuvinte negative cele pe care noi nu le considerăm importante pentru business-ul promovat.

Sperăm că recomandările noastre să îţi fie de folos şi să te ajute să te adaptezi mai uşor la această schimbare.