Durata citire articol - 13 min.
Într-o lume a tehnologiei, Instagram a acaparat o mare parte dintre utilizatori, precum și companii care doresc să-și construiască un brand puternic, să găsească noi clienți și să-și crească vânzările.
Reclamele Instagram au un impact semnificativ asupra comportamentului de cumpărare al oamenilor, fiind demonstrat faptul că această platformă ajută 80% dintre utilizatori în decizia de cumpărare a unui produs sau serviciu. Indiferent dacă ai o afacere mică sau mare, Instagram este un must have pentru o creștere de lungă durată.
Ce Reprezintă Instagram Ads?
Cuprins
O modalitate prin care brandurile se promovează în mediul online expunându-și latura creativă cu ajutorul imaginilor, videoclipurilor și conținutului vizual. Cu alte cuvinte, sunt postări pentru care companiile pot plăti pentru a le difuza în fața utilizatorilor Instagram.
Acestea apar în întreaga aplicație, inclusiv în feed-ul utilizatorilor, stories, explore și altele. Arată precum postările normale, singura diferență fiind eticheta ,,sponsored” care indică faptul că este o reclamă. În plus, au mai multe funcții decât postările obișnuite: linkuri, CTA sau cataloage de produse.
Sursa: https://www.optimized.ro/en/digital-marketing-courses/instagram-ads-course/
Statistici Instagram 2022
Instagram este pe locul 4 în clasamentul cu cele mai active platforme de socializare din lume. Peste 18% dintre toți oamenii din lume folosesc Instagram astăzi, iar audiența publicitară a crescut cu 12,8% în ultimele 12 luni.
În România, ponderea utilizatorilor de Instagram este de peste 29% din întreaga populație, iar 52,3% sunt femei. Predominante sunt persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani.
La începutul anului 2022, Instagram avea 5,4 milioane de utilizatori în România, iar acoperirea reclamelor Instagram este echivalentă cu 28,3% din populația totală.
La fel ca și Facebook, restricționează utilizarea platformei sale pentru persoanele cu vârsta de până în 13 ani, așadar 32,5% din publicul eligibil folosește această rețea de socializare.
51,9% din audiența publicitară a Instagramului este reprezentată de femei, iar 48,1% de bărbați.
42% dintre utilizatori vizitează Instagram cel puțin o dată pe zi.
În 2025, numărul utilizatorilor de Instagram din România este proiectat să crească la 6,46 milioane de utilizatori.
Tipuri de Instagram Ads
➢ Image ads: permit companiilor să folosească imagini individuale pentru a-și promova produsele / serviciile / brandul. Sunt cele mai potrivite pentru campaniile cu conținut vizual foarte convingător, ce se poate transmite într-o singură imagine.
În plus, poți adăuga și text la imagine, însă pentru a avea rezultate optime Instagram recomandă să limitezi cât mai mult textul suprapus.
Iată mai jos un exemplu de anunț tip imagine care îi duce pe utilizatori pe o pagină de destinație de unde pot cumpăra produsul și beneficia de reducere.
➢ Stories ads: sunt reclame tip imagine sau video pe ecran complet care apar între poveștile utilizatorilor. Cele mai bune stories ads sunt acelea care arată și se simt ca niște povești normale, fără a ieși în evidență ca și reclame.
Peste 500 de milioane de utilizatori Instagram vizionează povești în fiecare zi, interacțiunea cu cu acestea fiind mai mare, deoarece formatul acoperă tot ecranul și este mult mai captivant. Companiile pot folosi toate funcțiile organice din Instagram Stories: filtre, text, GIF-uri atunci când creează reclamele.
În imaginea de mai jos poți vedea un astfel de exemplu de reclamă.
➢ Video ads: permit companiilor să ofere utilizatorilor o privire mai atentă asupra produselor sau serviciilor sale. Acestea pot dura până la 60 de secunde, însă videclipurile mai scurte sunt mai eficiente și pot fi filmate în format peisaj sau pătrat.
➢ Carousel ads: prezintă o serie de imagini sau videoclipuri ce pot apărea atât în feed, cât și la stories și care conțin un buton de îndemn sau un link cu swipe up pentru a-i conduce pe utilizatori direct pe site. Formatul carusel îți permite să alegi acum până la 50 de imagini / video într-un singur anunț, fiecare având propriul link.
Astfel, poți prezenta o colecție de produse similare sau poți spune o poveste în mai multe părți.
➢ Collection ads: sunt o combinație între anunțurile carusel și anunțurile pentru cumpărături și sunt alcătuite dintr-o serie de imagini statice care sunt redate ca un videoclip. Acestea prezintă produse direct din catalogul tău. Sunt potrivite în special pentru brandurile e-commerce, pentru că permit utilizatorilor să cumpere produsele direct din anunț.
Cum funcționează? Atunci când dai click pe anunț, ești direcționat către o vitrină Instagram Instant Experience unde poți să afli mai multe despre produs sau chiar să îl cumperi.
➢ Explore ads: apar în fila Explore, unde utilizatorii descoperă conținut și conturi noi care sunt adaptate în funcție de obiceiurile lor de utilizare a platformei. Este un loc ideal pentru a obține expunere, deoarece peste 50% dintre utilizatorii Instagram accesează Explore în fiecare lună. Reclamele Explore pot fi atât imagini, cât și videoclipuri.
Reclamele Instagram Explore apar după ce cineva face click pe o fotografie sau un videoclip din Explore. Iată mai jos un exemplu:
➢ IGTV ads: sunt anunțuri video care sunt redate după ce un utilizator dă click pentru a vedea un videoclip IGTV din feedul său. Pot avea o durată de până la 15 secunde și sunt proiectate pentru vizionare verticală pe tot ecranul. Acestea sunt afișate în mijlocul redării unui videoclip și ai opțiunea de a omite.
➢ Shopping ads: cu funcțiile de Shopping pe Instagram, utilizatorii pot să vadă și să cumpere produse fără a părăsi aplicația. Aceste reclame conduc utilizatorii direct la o pagină de descriere a produsului din aplicația Instagram, iar mai apoi pot cumpăra prin site-ul tău mobil.
Pentru a putea să difuzezi reclame pentru Shopping, trebuie să-ți configurezi catalogul de cumpărături Instagram.
Iată un exemplu de anunț Shopping de la o marcă de bijuterii care îi duce pe utilizatori direct la o pagină de destinație de unde pot achiziționa produsul.
➢ Reels ads: anunțurile sunt afișate în Reels cu specificații similare reclamelor Stories, adică videoclipuri verticale pe ecran complet. Pot dura până la 30 de secunde și ar trebui să includă sunet și muzică pentru a se integra bine cu Reels organice. Utilizatorii le pot da like, comentarii, le pot salva, distribui, omite sau vizualiza.
Cât Costă Instagram Ads?
Nu există un preț mediu sau de referință, deoarece costul reclamelor Instagram depinde de o varietate de factori precum:
- direcționarea,
- perioada anului (costurile cresc în anumite perioade de cumpărături de sărbători sau Black Friday),
- obiectivul campaniei,
- competitivitatea industriei tale,
- tipurile de reclame utilizate,
- plasare,
- cât de scump este produsul tău.
Un cost mediu al reclamelor Instagram poate fi: cost pe clic (CPC) de 1,17 USD și 7,01 USD cost pe o mie de afișări (CPM), însă cel mai bun mod de a-ți evalua bugetul este să creezi o schiță de campanie în Ads Manager și să cauți modulele Audience Definition și Estimated Daily Results, care îți vor spune dacă setările bugetului vor fi suficiente pentru a ajunge la publicul dorit în perioada dorită.
Mai mult decât atât, vei avea control asupra modului în care îți aloci bugetul. Poți alege între un buget zilnic pentru a limita suma cheltuită pe zi sau un buget total în care îți configurezi anunțurile să fie difuzate pentru o perioadă de timp până când bugetul este epuizat.
Alte modalități de a-ți controla cheltuielile publicitare pe Instagram includ setarea unui program publicitar unde poți specifica anumite ore din zi în care vrei ca anunțurile tale să fie difuzate, setarea unei metode de difuzare a anunțurilor care îți pune la dispoziție trei opțiuni: clicuri pe linkuri, afișări și acoperire unică zilnică, precum și setarea unei sume licitate, manual sau automat.
Sursa: https://relevantaudience.sg/instagram-ads-service/
Cum să te Promovezi pe Instagram?
Platforma îți pune la dispoziție 2 metode pentru a crea campanii Instagram Ads, pe care le vom prezenta în cele ce urmează:
1. Promovarea unei postări în aplicație
Similară cu opțiunea Boost Post de pe Facebook, aceasta este cea mai simplă modalitate de a începe să-ți faci publicitate pe Instagram, promovându-ți una dintre postările tale existente. În cazul în care ai o postare cu performanțe bune privind implicarea, pentru a extinde succesul postării și a ajunge și la utilizatorii care nu te urmăresc încă, o metodă rapidă și ușoară este să o promovezi în cadrul aplicației.
Însă, pentru a face acest lucru trebuie să ai un cont de business sau de creator pe Instagram. În plus, trebuie să ai o pagină de afaceri Facebook conectată la contul tău de Instagram. Nu-ți rămâne decât să dai click pe Promote pe postarea pe care vrei să o transformi într-un anunț, iar apoi trebuie să alegi publicul, destinația, bugetul și durata pe care le dorești pentru difuzarea anunțului.
Vei da click pe Create Promotion și anunțul tău va fi examinat și aprobat de Facebook. După ce va fi difuzat, este bine să te asiguri că monitorizezi rezultatele anunțului tău în tabul Promotions din profilul tău de Instagram.
2. Crearea reclamelor Instagram folosind Facebook Ads Manager
Această metodă necesită mai multă muncă, iar noi îți vom prezenta câțiva pași pe care să-i urmezi pentru a profita din plin de abilitățile extinse de direcționare, creație și raportare ale reclamelor Instagram.
Pasul 1. Alege-ți obiectivul
Pentru o înțelegere mai bună a obiectivelor unei campanii, le vom detalia în cele ce urmează.
Conștientizarea mărcii: crești gradul de cunoaștere a brandului sau a produselor tale în rândul utilizatorilor care nu au auzit încă de tine.
Acoperire: afișezi anunțul cât mai multor persoane din publicul tău țintă.
Trafic: generezi clickuri către site-ul tău web, aplicație sau orice altă adresă URL.
Instalări de aplicații: convingi utilizatorii să îți descarce aplicația.
Implicare: crești numărul comentariilor, like-urilor, distribuirilor, răspunsurilor la evenimente și oferi revendicări pentru anunțul tău.
Vizualizări video: obții vizionări video de la utilizatori.
Generarea de clienți potențiali: aduni informații personale de la utilizatorii interesați (de pildă, înscrieri prin e-mail).
Mesaje: determini utilizatorii să trimită un mesaj către contul tău.
Conversii: generezi vânzări sau conversii de înscriere pe site-ul sau aplicația ta.
Vânzări în catalog: promovezi vânzările din catalogul magazinului online.
Trafic de stocare: direcționezi utilizatorii către locația ta fizică.
După ce ai selectat obiectivul, trebuie să denumești campania. Sfatul nostru este să-i dai un nume specific în funcție de obiectivul campaniei tale pentru a-ți fi mai ușor să o urmărești. În cele din urmă, ai opțiunea de a activa optimizarea bugetului campaniei care permite algoritmului Facebook să determine cum să-ți cheltui bugetul în seturi de anunțuri.
Pasul al 2-lea. Alege-ți bugetul și programul
În cadrul acestui pas, poți alege cât vrei să cheltui și cât timp va rula campania ta. Pentru buget ai două opțiuni: buget zilnic, unde setezi o cheltuială zilnică maximă și buget total prin care setezi o cheltuială maximă pentru întreaga campanie.
Pentru programarea anunțurilor poți alege să difuzezi reclame în mod continuu sau doar la anumite ore ale zilei.
Pe măsură ce ajustezi aceste opțiuni, vei vedea modulele Audience Definition și Estimated Daily Results în coloana din dreapta, cu ajutorul cărora îți vei face o idee despre acoperirea așteptată pentru bugetul ales.
Pasul al 3-lea. Identifică-ți publicul
În acest pas poți să-ți creezi un public nou sau să utilizezi un public deja salvat. Segmentele de public salvate sunt utile dacă ai propriile date personalizate de public, adică vizitatori anteriori ai site-ului sau audiențe anterioare din campaniile care au avut rezultate bune. În caz contrar, poți crea un nou public pe baza datelor demografice, a intereselor și a comportamentelor de cumpărare.
Tot aici poți selecta și o reclamă dinamică, unde poți încărca materiale vizuale și titluri separate, iar Facebook va crea automat combinații care sunt optimizate pentru publicul tău țintă.
Pasul al 4-lea. Selectează destinațiile de plasare a reclamelor
Ai la dispoziție două opțiuni:
- destinații de plasare automate unde reclamele sunt afișate publicului tău acolo unde este probabil ca acestea să atingă cele mai bune performanțe.
- destinații de plasare manuale cu ajutorul cărora poți alege în mod specific unde să apară reclamele tale.
Pasul al 5-lea. Creează reclamele
În ultimul pas este momentul să creezi anunțul propriu-zis. Alege-ți pagina de Facebook și contul de Instagram și selectează formatul de anunț preferat. Continuă să completezi restul detaliilor din reclama publicitară:
- alege fotografiile / videoclipurile (în cazul în care nu utilizezi o postare existentă),
- introdu copia anunțului,
- selectează o opțiune de plată,
- examinează-ți anunțul,
- dă click pe Confirm.
Tot aici vei alege și butonul de îndemn și vei introduce URL-ul la care vrei să trimiți persoanele care dau click pe anunț.
Sursa: https://weekhack.com/promote-your-brand-instagram/
Cum să Alegi Cel Mai Potrivit Tip de Reclamă pe Instagram?
Cu atât de multe opțiuni pare destul de greu să alegi cel mai potrivit tip de anunț pentru businessul tău, însă Ads Manager îți permite să testezi multiple formate pentru a vedea care dintre ele are cele mai bune performanțe înainte de a începe o campanie.
Pentru a-ți ușura decizia, pune-ți următoarele trei întrebări:
- Care este obiectivul meu?
După ce îți clarifici obiectivul, poți să-ți alegi niște potențiale formate bazate pe obiectivele acceptate și pe opțiunile de call-to-action pentru fiecare tip de anunț. - Cine este publicul meu țintă?
Ia în considerare comportamentul și obiceiurile publicului tău. Îi place să urmărească videoclipuri? Face cumpărături online des? Petrece mai mult timp pe Stories și Reels în loc să deruleze prin feed? - Ce a funcționat cel mai bine pe organic?
Este posibil ca urmăritorii tăi organici să aibă asemănări cu publicul pe care vrei să îl vizezi cu reclamele tale, așadar, uită-te la feedul tău organic pentru a vedea ce tipuri de conținut au funcționat bine, ceea ce îți poate oferi o indicație bună despre ce formate plătite ar putea rezona cu publicul tău.
Cele Mai Bune Practici Pentru Reclamele Instagram
Sursa: https://venngage.com/blog/instagram-content/
☞ Creează fiecare reclamă cu personalitate
Oamenii folosesc Instagram pentru a se amuza, a vedea lucruri noi, interesante, a se distra. Acesta este motivul pentru care apelul la emoții este întotdeauna o cale bună de urmat. Nimeni nu își dorește ca după o zi grea de muncă să vadă o reclamă plictisitoare și care nu exprimă nicio emoție.
☞ Creează reclame pentru dispozitive mobile
Peste 98% dintre utilizatori accesează rețelele sociale prin intermediul dispozitivelor mobile, așadar este esențial să îți proiectezi reclamele pentru o vizionare cât mai plăcută pe mobil. Iată câteva sfaturi pe care să le urmezi:
- asigură-te că filmezi pe verticală
- minimizează cantitatea de text din anunțuri
- păstrează videoclipurile scurte (până în 15 sec)
- dacă inserezi text, alege dimensiuni mari ale fontului, ușor de citit pe ecranele mobile
- adaugă animații sau grafice în mișcare pentru a le face cât mai atractive.
☞ Asigură-te că anunțurile sunt relevante din punct de vedere contextual
Ceea ce funcționează bine pe o platformă de socializare cel mai probabil nu va funcționa la fel de bine și pe alta. Pune-te în locul cumpărătorului tău țintă și construiește reclamele astfel încât să îi stârnească interesul. Încearcă să nu pui accent pe dorința de vânzare.
☞ Plasează cuvintele cheie și brandul în față
Primele câteva secunde ale reclamei tale vor determina dacă un utilizator va continua să-ți urmărească anunțul sau se va opri, de aceea este foarte important să începi cu mesajul cheie pentru a capta atenția din prima clipă.
☞ Folosește hashtag-uri
Fii creativ și cercetează comportamentul utilizatorilor pentru a descoperi ce hashtag-uri au mai multe șanse să fie căutate de publicul tău. Numărul ideal de hashtag-uri pentru cea mai mare implicare într-o postare este 9, iar hashtag-urile mai lungi au adesea rezultate mai bune.
☞ Folosește sunetul pentru a încânta auzul audienței tale
40% dintre utilizatori navighează pe rețelele sociale fără sunet, de aceea este important să-ți proiectezi reclamele pentru sunet oprit și să utilizezi sunetul pentru a încânta utilizatorii care au sunetul activat. Cum să faci asta?
- folosește elemente vizuale pentru a-ți spune povestea și pentru a transmite mesajul cheie fără sunet
- adaugă subtitrări pentru orice voce off sau audio cu scenarii
- utilizează suprapunerea textului pentru a transmite mesajul cheie fără sunet.
☞ Rulează un concurs
Una dintre cele mai eficiente modalități de a-ți atinge obiectivele într-un mod rapid cu Instagram Ads este prin promovarea unui concurs sau a unui cadou, deoarece oamenii iubesc competiția și lucrurile gratuite.
☞ Postează la ore optime
Urmărește orele la care utilizatorii își petrec cel mai mult timp pe Instagram și fii activ la momentul potrivit.
Concluzii
Ce trebuie tu să reții este faptul că reclamele Instagram nu fac minuni pentru tine. Esențial este să creezi conținut relevant și de calitate pentru contul tău, astfel încât Instagram Ads să-ți ofere rezultatele dorite. Este important să găsești un mediu fericit între resursele investite și conținutul de calitate produs.
Acum că ai obținut o perspectivă mai amplă asupra modului în care funcționează Instagram Ads, nu-ți mai rămâne decât să aplici ceea ce ai învățat, să creezi prima ta campanie și să-ți optimizezi strategia de promovare.
Credem că reclamele Instagram vor evolua și se vor îmbunătăți în mod constant, permițându-ne să creăm campanii din ce în ce mai bune, așa că fă-ți timp pentru a-ți dezvolta abilitățile, pentru a te acomoda cu această formă de publicitate și a te adapta tot timpul la ceea ce apare nou! Iar dacă ai nevoie de un ajutor profesionist, ne poți contacta aici pentru o colaborare.