Marketingul Digital: Top 18 Trenduri Pentru 2023

Durata citire articol - 18 min.

În era digitală în care trăim, marketingul este o componentă esențială a oricărei afaceri de succes. În fiecare an, apar noi tendințe și tehnologii care fac ca marketingul online să evolueze rapid și să devină din ce în ce mai sofisticat.

În acest articol, vom examina cele mai importante trenduri în marketingul digital pentru 2023 și cum vor influența acestea modul în care companiile își promovează produsele și serviciile online.

Ce spun clientii despre Limitless Agency?
Paul Sevan - CEO Enipau.ro
Andrei - CEO Ecovent.ro
Cristian Bolocan - Head of SEO & Partner la Limitless Agency

De la creșterea utilizării inteligenței artificiale și a realității augmentate la importanța crescută a conținutului de calitate și a experienței clienților, aceste trenduri vor avea un impact major asupra modului în care afacerile se promovează în online.

1. Inteligența Artificială (IA)

HL M306 04

Inteligența artificială este un trend important în marketingul digital, deoarece poate oferi o serie de avantaje semnificative pentru companii. Prin utilizarea algoritmilor de învățare automată, companiile pot analiza mai eficient datele de comportament ale clienților și pot îmbunătăți personalizarea experienței utilizatorilor prin oferirea de recomandări și publicitate mai relevantă. De asemenea, inteligența artificială poate automatiza anumite procese de marketing, economisind timp și resurse pentru echipele de marketing.

Inteligența artificială a devenit un element important în aproape toate aspectele marketingului digital în ultimii ani. Algoritmii de învățare automată influențează postările pe rețelele sociale pe care le vedem, rezultatele căutării și chiar anunțurile publicitare afișate pentru noi. Prin utilizarea inteligenței artificiale, marketingul devine mai inteligent și permite conectarea consumatorilor cu produsele și mesajele potrivite.

Aceste tehnologii vor permite companiilor să automatizeze segmentarea clienților, generarea de clienți potențiali și gestionarea campaniilor. IA și învățarea automată pot fi folosite pentru a crea mesaje de marketing mai personalizate și pentru a îmbunătăți eficacitatea generală a campaniilor de marketing digital.

Premiile castigate de Limitless Agency:

Un subiect controversat care a acaparat lumea digitală de astăzi este reprezentat de instrumentul de inteligență artificială numit ChatGPT. Capacitatea sa de a produce conținut detaliat cu sunet natural în doar câteva secunde, doar pe baza unui simplu prompt, a uimit oamenii. Este cea mai recentă inovație dintr-o tendință crescătoare care îi determină pe unii să se întrebe dacă inteligența artificială va putea înlocui agenții de marketing umani.

Este esențial să știi că programele de învățare automată nu înlocuiesc specialiștii în domeniul marketingului, așadar, nu-ți lăsa roboții să-ți creeze tot conținutul de marketing! De ce? Pentru că Google a spus în mod explicit că penalizează orice conținut generat de IA pe care îl găsește pe site-uri web, deoarece este adesea spam și de calitate mai slabă.

Poți utiliza instrumentele IA în scopuri de cercetare, conturare și brainstorming. De pildă, ChatGPT poate să îți scrie conținut pe un anumit subiect, iar tu să îl utilizezi ca punct de plecare pentru propria ta scriere. Acest lucru poate contribui la accelerarea procesului de creare a conținutului.

Un alt trend în IA este Midjourney – un laborator de cercetare independent care produce un program de inteligență artificială sub același nume, pentru a crea imagini din descrieri textuale, similare cu DALL-E și Stable Diffusion de la OpenAI.

Fondatorul David Holz spune că vede artiștii ca pe niște clienți, nu concurenți ai Midjourney. El a declarat că artiștii folosesc Midjourney pentru prototiparea rapidă a conceptelor artistice în vederea prezentării clienților înainte de a începe ei înșiși să lucreze. Deoarece Midjourney poate include lucrări ale artiștilor protejați prin drepturi de autor, unii artiști l-au acuzat că a devalorizat munca creativă originală. Termenii și condițiile Midjourney includ o politică de eliminare DMCA, care permite artiștilor să solicite eliminarea lucrărilor lor de pe platou, în cazul în care consideră că încălcarea drepturilor de autor este evidentă.

Industria publicității a adoptat rapid aceste instrumente AI care le permit agenților de publicitate să creeze conținut original și idei într-un mod rapid și care le oferă noi oportunități, cum ar fi „reclame personalizate create pentru persoane fizice, o nouă modalitate de a crea efecte speciale sau chiar eficiență a reclamelor din comerțul electronic”.

Studii de caz Limitless Agency:

Google folosește învățarea automată pentru a traduce automat și rapid orice limbă. De la căutarea vizuală până la generarea automată și traducerea conținutului, vom vedea mai multe modele IA, precum GPT-3, în curând și GPT-4, folosite excesiv pentru a rezolva probleme complexe.

2. Experiența Utilizatorului (UX)

Untitled design 94

În marketingul digital, experiența utilizatorului este deosebit de importantă, deoarece poate avea un impact semnificativ asupra modului în care oamenii percep și interacționează cu brandul tău.

Pentru a le oferi o experiență plăcută, trebuie să iei în considerare toate aspectele interacțiunii lor cu brandul tău, de la prima impresie până la ultima. Acest lucru poate include designul site-ului, modul în care oamenii navighează prin site și accesează informațiile, precum și modul în care sunt tratați atunci când interacționează cu brandul tău prin intermediul diferitelor canale, cum ar fi e-mailul sau rețelele sociale.

Asigură-te că site-ul tău și alte mijloace de interacțiune sunt ușor de utilizat și intuitive pentru utilizatori. Oferă-le experiențe de calitate pentru a-ți putea construi o bază solidă de clienți fideli, care să-ți perceapă brandul într-un mod pozitiv.

Majoritatea algoritmilor și IA din marketingul online încearcă să creeze o experiență cât mai bună pentru utilizatori, deoarece este unul dintre aspectele care contează cel mai mult. Spre exemplu, actualizările SEO din acest an s-au concentrat pe furnizarea celui mai util conținut pentru utilizatori.

Satisfacția instantanee este necesară într-o lume digitală în care clienții dețin cea mai mare parte a puterii. Când fac cumpărături online, aceștia vor să obțină ceea ce își doresc instantaneu, iar orice întârziere îi va determina să plece în altă parte.

De aceea, o echipă de marketing trebuie să gândească proactiv, mai degrabă decât să reacționeze doar atunci când clienții se adresează cu o interogare. A avea o bază de cunoștințe utilă pe care clienții o pot accesa poate ajuta să răspundă la întrebări care i-ar putea împiedica să cumpere.

Experiența utilizatorilor joacă un rol decisiv în numărul de clienți care revin, numărul de persoane care te vor recomanda altor persoane și multe altele, ceea ce îți poate ajuta afacerea să crească. Odată cu dezvoltarea noilor tehnologii, clienții se așteaptă acum la mai mult de la branduri în ceea ce privește experiența generală pe care o au cu acestea.

3. Videoclipuri scurte educaționale

Untitled design 86

Aceste tipuri de videoclipuri au crescut semnificativ în ultimii ani, datorită platformelor precum TikTok și Snapchat. Aceste platforme limitează oamenii la doar câteva secunde/minute, așadar, este necesar să te adaptezi la aceste valori pentru a avea succes. Folosește acest timp scurt pentru a le arăta oamenilor că știi despre ce vorbești. Videoclipurile care arată cum să folosești un produs sunt foarte benefice.

O campanie video reprezintă astăzi una dintre cele mai bune modalități de a informa și de a te conecta. 86% dintre companii folosesc video ca instrument de marketing și 92% îl apreciază ca fiind o parte importantă a strategiei lor. YouTube Shorts are acum 1,5 miliarde de utilizatori activi lunar și peste 30 de miliarde de vizionări zilnice, ceea ce îl face o mare oportunitate pentru agenții de publicitate.

Principalele motive pentru care companiile folosesc videoclipuri sunt pentru a oferi explicații și prezentări pe rețelele sociale. Primele trei canale folosite de companii sunt YouTube, LinkedIn și Instagram.

Haide să vedem în procente care sunt motivele pentru care afacerile utilizează videoclipuri, conform unui studiu Wyzowl:

74% videoclipuri explicative
68% videoclipuri social media
50% videoclipuri de prezentare
46% testimoniale video
42% reclame video
41% videoclipuri de vânzări
40% demonstrații de produse
37% videoclipuri teaser
29% integrarea clienților
26% instruirea personalului
21% videografice
20% videoclipuri cu serviciul clienți
15% demonstrații ale aplicației
12% integrarea de noi angajați

Pentru companiile B2B, video-ul poate juca un rol important în ciclul de vânzări și marketing. Acest lucru este valabil mai ales pe LinkedIn, deoarece videoclipurile au devenit mai populare pe platformă și oferă o modalitate bună de a intra în legătură cu clienții.

TikTok și Instagram Reels preiau fluxurile de rețele sociale și atenția consumatorilor, iar acest format va continua să crească. Pentru ca afacerile să rămână relevante, trebuie să apară în canalele și formatele în care se află clienții lor. Formatele video scurte își fac loc în instrumentele și programatoarele de gestionare a rețelelor sociale, așa că va deveni mai ușor pentru companii să planifice și să posteze anul viitor.

4. Metaversul

Untitled design 2022 12 28T123241.563

Metaversul este una dintre cele mai discutate tendințe în marketingul digital. Acesta este un termen larg care descrie o varietate de experiențe virtuale imersive ce au loc online și care pot fi explorate prin intermediul unui calculator sau dispozitiv mobil.

Metaversele sunt de obicei create prin intermediul tehnologiilor de realitate virtuală sau realitate augmentată și oferă utilizatorilor posibilitatea de a interacționa cu mediul virtual prin intermediul unor personaje avatare controlate de la distanță.

Acestea au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, mai ales în domeniul marketingului digital, datorită posibilităților nelimitate de creare de conținut și de interactivitate cu utilizatorii. Unii experți consideră că metaversele vor deveni în viitor una dintre cele mai importante platforme de marketing, oferind oportunități unice de a atrage și de a interacționa cu audiențe mari într-un mod mult mai personalizat.

În marketingul digital, metaversele pot fi utilizate pentru a crea experiențe imersive pentru utilizatori, pentru a promova produse sau servicii, pentru a construi comunități online sau pentru a oferi oportunități de învățare și dezvoltare personală. De pildă, o companie poate crea un metavers în care utilizatorii să încerce produsele într-un mod realist, fără a fi nevoie să le cumpere.

Cu toate acestea, metaversele prezintă și provocări pentru marketingul digital, cum ar fi nevoia de a investi în tehnologii costisitoare pentru a crea și întreține un metavers sau problemele de confidențialitate și securitate ale datelor utilizatorilor în aceste universuri virtuale. Este important ca afacerile să ia în considerare aceste provocări și să ia măsuri adecvate pentru a asigura o experiență pozitivă și sigură pentru utilizatori în metaversele lor.

Metaversul a făcut furori în 2022 și va continua să o facă în următorii ani, însă creșterea este mai lentă, deoarece pe măsură ce profiturile scad și costurile cresc. În ciuda acestui fapt, specialiștii sunt de părere că brandurile vor începe să se gândească la strategia lor pentru această nouă eră a lumii comunicațiilor virtuale imersive în 2023.

5. Influencer Marketing

Untitled design 89

Marketingul prin influenceri va continua să crească pe tot parcursul anului 2023 pe măsură ce influencerii își construiesc audiențe din ce în ce mai mari, care sunt pregătite pentru alegerea specialiștilor în marketing.

Influencer marketing a evoluat de la ‘celebrity endorsements’ costisitoare pentru brandurile care vor să-și extindă rapid acoperirea și să crească gradul de conștientizare a mărcii la o abordare mai identificabilă, construită pe autenticitate și încredere, care creează o legătură cu consumatorii.

În prezent, dimensiunea pieței globale de influență este estimată la 16,4 miliarde de dolari. Cum se schimbă industria pe măsură ce ne apropiem de 2023? Nu toți cei care au mulți urmăritori sunt și influenceri. Atunci când alegi să fii partener cu un influencer, este important să te concentrezi pe KPI-uri semnificative și să nu te lași distras de cifrele mari, cum ar fi numărul de urmăritori.

În 2023 vom vedea mai mulți creatori de conținut, spre deosebire de influenceri. Principala diferență dintre cei doi termeni este că creatorii de conținut sunt mai concentrați pe crearea de conținut original, în timp ce influencerii se focusează, în primul rând, pe construirea unui public și pe lucrul cu brandurile pe oportunități de sponsorizare a mărcilor care au sens pentru ceea ce ei înșiși și adepții lor sunt interesați.

Cu alte cuvinte, creatorii de conținut își propun să răspândească cunoștințele prin conținut original, în timp ce influencerii caută să-și crească popularitatea și să fie plătiți. Lucrul cu creatorii de conținut îți poate aduce multe beneficii, deoarece nu numai că este mai puțin costisitor, dar vei obține și o muncă de calitate în schimb, deoarece conținutul este ceea ce fac ei cel mai bine.

6. Mesaje simple și clare

Untitled design 97

Odată cu preluarea videoclipurilor cu format scurt și scăderea constantă a intervalelor de atenție, companiile au o provocare și mai mare: trebuie să fie capabile să comunice prin mesaje scurte și rapide pentru a atrage atenția clienților.

Timpul devine din ce în ce mai prețios pentru fiecare dintre noi, de aceea este important să te adaptezi provocării de a transmite corect și precis orice informație în cuvinte puține: scurt și la obiect, iar toată lumea va avea de câștigat. Încearcă să iei prioritățile de marketing și de brand și să le rezumi în propoziții scurte și idei rapide.

7. Platformele de mesagerie în timp real vor fi excelente pentru colectarea datelor

Untitled design 91

Consumatorii vor totul și asta cât mai repede posibil! Cu ajutorul echipelor de marketing, platformele de mesagerie în timp real au devenit o oportunitate excelentă de a ajunge la clienți rapid, direct și pentru a colecta datele.

Agenții de marketing digital consideră că, cu cât aceste platforme de mesagerie în timp real se maturizează mai mult, cu atât poți câștiga mai mult din ele când vine vorba de datele clienților. Ele pot deveni un centru de date care să stocheze tot ceea ce ai nevoie pentru a înțelege cât mai multe despre clientul tău.

8. Super-Aplicații

Untitled design 96

Super-aplicațiile sunt aplicații mobile multifuncționale, cu o gamă de caracteristici diferite împachetate într-una singură, cum ar fi marketplace-urile, mesageria și serviciile de plată. În mod crucial, ele ne arată că oamenii caută comoditate. Acestea ocupă mai puțin spațiu de stocare pe dispozitiv decât mai multe aplicații separate și nu este nevoie ca utilizatorii să comute între aplicații.

În 2023, fii atent la cum îți poți face experiența aplicației mai convenabilă. Evită să creezi o aplicație cu un singur scop la care oamenii se conectează o dată și apoi o șterg. În schimb, poți crea o aplicație holistică, orientată spre client, care consolidează funcțiile și îi obligă pe utilizatori să o încorporeze în viața lor de zi cu zi.

9. Susținerea angajaților

Untitled design 2022 12 29T113834.781

Employee advocacy face referire la a-ți face echipa sau angajații să vorbească și să împărtășească informații în numele companiei. Din ce în ce mai multe afaceri își dau seama de puterea angajaților lor. Profilurile și activele personale ale angajaților sunt adesea mai eficiente pentru a ajunge la mai mulți oameni într-un mod mai autentic decât conturile și activele de afaceri. Valorificarea acestei puteri este o oportunitate neexploatată, în special în marketingul B2B.

Evaluează oportunitatea angajaților de a contribui la eforturile tale de marketing și construiește un plan pentru a-i implica. Un plan de implicare include, de obicei, instruire, instrumente și resurse pentru a motiva și entuziasma angajații să vorbească în numele companiei.

10. LinkedIn ca o putere B2B

Untitled design 85

LinkedIn este o platformă de rețea socială profesională care se concentrează pe conectarea persoanelor din domeniul afacerilor și a industriei. Este un instrument puternic pentru afacerile B2B, deoarece permite companiilor să găsească și să se conecteze cu alte afaceri, să obțină potențiali clienți și parteneri de afaceri, să promoveze produsele și serviciile lor și să-și construiască reputația în industria lor.

LinkedIn oferă, de asemenea, oportunități de recrutare și angajare, permițând companiilor să găsească candidați calificați pentru pozițiile vacante.

Această platformă există de mulți ani, însă recent a înregistrat o creștere și un engagement record. Se preconizează că în doi ani va reprezenta 25% din publicitatea B2B. Există o oportunitate tot mai mare pentru companii de a utiliza platforma pentru creștere. Cu toate acestea, foarte puține afaceri profită de acest lucru.

Ce trebuie să faci tu? Integrează LinkedIn în planurile tale strategice. Optimizează-ți conținutul, mărește-ți publicul și caută noi funcții și oportunități pentru a-ți accelera succesul.

11. Marketing conversațional

Untitled design 2022 12 29T113045.187

În zilele noastre, oamenii apreciază o legătură strânsă, imediată cu companiile de la care cumpără. Dar nu este întotdeauna ușor să creezi acea apropiere online. Oamenii nu doresc să completeze un formular și să aștepte o zi sau două pentru a primi răspunsuri de la compania ta. În schimb, vor să înceapă o conversație acum. Prin urmare, marketingul conversațional va fi crucial în 2023.

Marketingul conversațional este o tehnică care încorporează mesageria instantanee în strategia de marketing a unei companii. Multe companii au început deja să facă acest lucru adăugând chatboți pe site-urile lor web. Aceste caracteristici permit vizitatorilor să trimită mesaje companiei și să primească ajutor imediat.

Chatboții vor fi găsiți pe mai multe site-uri web pentru experiența utilizatorului. Aceștia au devenit mai utili pentru marketeri, drept urmare, au devenit o altă sursă de investiții. Chatboții ajută întreprinderile mici și pe cele care nu operează toată ziua să răspundă la întrebări și să interacționeze cu clienții care ar putea avea nevoie de asistență în afara orelor de lucru.

Multe site-uri web încorporează acum acest lucru în afacerile lor, chatboții fiind canalul de comunicare a mărcii cu cea mai rapidă creștere.

12. Creșterea traducerii automate în marketingul de conținut multilingv

Untitled design 2022 12 29T132156.157

Majoritatea conținutului online este scris în limba engleză, ceea ce limitează audiența acestuia. Majoritatea utilizatorilor care nu sunt nativi în limba engleză folosesc instrumente de traducere online, care ar putea traduce incorect și ar putea prezenta greșit conținutul. Din cauza acestui fapt, crearea de conținut multilingv este în creștere, în special odată cu dezvoltarea rapidă și accesibilitatea traducerii automate.

Cu toate acestea, dependența excesivă de traducere automată poate produce aceleași rezultate ca instrumentele de traducere online. Din acest motiv, post-editarea traducerii automate, cunoscută în mod popular sub numele de MTPE, a fost foarte atrăgătoare pentru agenții de marketing digital, deoarece îmbină tehnologia avansată și abilitățile traducătorilor nativi pentru a produce conținut multilingv care transmite cu acuratețe mesajul de marketing și evită gafele de marketing.

13. Un viitor fără cookie-uri

Untitled design 92

În ianuarie 2020, Google a făcut un anunț în care intenționează să elimine cookie-urile terță parte din browserele Chrome în următorii doi ani.

Ce înseamnă pierderea acestor tehnologii pentru marketeri?

În zilele noastre, agenții de publicitate se bazează foarte mult pe cookie-uri pentru redirecționare. Un viitor fără cookie-uri este unul în care marketerii vor trebui să se bazeze din ce în ce mai mult pe datele zero sau furnizate de consumatori. Vorbim despre date care provin din sondaje ale clienților, precum și despre activitatea web.

Amazon a lansat un program doar pe invitație ca parte a Amazon Shopper Panel, unde utilizatorii pot primi recompense prin trimiterea chitanțelor și participarea la sondaje. Compania va plăti clienților 2 dolari pe lună pentru a monitoriza modul în care interacționează cu reclamele de pe dispozitivele mobile și pentru a verifica pe care le-au văzut.

Potrivit Gizmodo, participanții la program pot câștiga și recompense lunare prin împărțirea chitanțelor din achizițiile făcute în afara amazon.com.

În general, instrumentele AI (Artificial Intelligence) și BI (Business Intelligence) vor ocupa centrul atenției pentru a ajuta specialiștii în marketing să culeagă informații despre consumatorii care pot ajuta la elaborarea unor campanii mai personalizate, ținând în același timp sub control cheltuielile publicitare.

Echipați cu instrumentele potrivite, agenții de marketing pot crea reclame mai relevante pe care consumatorii nu le vor putea ignora.

14. Design stilizat al site-ului web

Untitled design 2022 12 29T141746.990

Site-ul tău trebuie să arate cât mai bine și mai clen pentru a atrage mai mulți clienți. O practică bună de design web pentru 2023 este să incluzi mult spațiu gol între conținut și imagini. Deși ai putea crede că spațiul gol nu este atrăgător, acesta prezintă o oportunitate unică de a lăsa conținutul să strălucească. Totodată, împiedică un site web să se simtă supraaglomerat și copleșitor pentru vizitatori.

Site-urile web de astăzi cu cele mai bune performanțe prezintă adesea multe elemente grafice personalizate unice. Imaginile generice nu mai funcționează. Oamenii vor să vadă artă care să ilustreze brandul tău, așadar, cu cât acorzi mai multă atenție și grijă graficii de pe site-ul tău, cu atât vei obține mai mulți vizitatori.

Companiile vor angaja designeri web pentru a face tot ce le stă în putință pentru ca un site să arate unic. Așadar, dacă site-ul tău nu a fost actualizat de câțiva ani, 2023 este momentul perfect pentru a-i optimiza designul.

15. Creșterea comunităților și a forumurilor de nișă

Untitled design 93

Reprezintă o altă tendință care a evoluat în ultimii doi ani. Oamenii vor să aparțină, să se conecteze și să vorbească despre interesele lor cu persoane care au aceleași idei.

De pildă, TikTok a lansat recent programul educațional Follow Me pentru a ajuta întreprinderile mici să construiască o comunitate pe această platformă. Un alt exemplu este dat de LinkedIn care a introdus evenimente live numai audio, permițând creatorilor LinkedIn să se conecteze cu comunitățile lor prin discuții audio interactive.

Comunitățile sunt o modalitate bună de a oferi clientului tău o voce și de a te asigura că acesta se află în centrul oricărei decizii de brand. Acestea pot ajuta brandurile să depășească mai inteligent schimbările algoritmilor.

În cele din urmă, totul este despre construirea de conexiuni care să ducă la câștigarea și consolidarea încrederii clienților față de brandul tău, iar una dintre cele mai bune modalități este de a asigura loialitatea clienților prin oferirea unui spațiu sigur pentru a interacționa și a găsi sprijin unul de la celălalt.

16. Responsabilitate socială și incluziune

Responsabilitate Sociala

Reprezintă o tendință în marketingul online pe care nu o poți ignora în 2023. Acum, mai mult ca oricând, utilizatorii de internet sunt interesați de ceea ce reprezintă o companie. Există anumite cauze sociale pe care le sprijină compania? Afișarea acestora ar putea atrage mai mulți vizitatori.

Incluziunea va fi, de asemenea, în creștere în 2023. Oamenii vor să vadă branduri care să găzduiască toți utilizatorii. Spre exemplu, pot exista funcții care ajută comunitatea cu dizabilități în navigare. Frontier Marketing oferă servicii pentru a face site-urile web mai accesibile pentru cei care au nevoie. Cu cât le arăți oamenilor mai mult ceea ce reprezinți, cu atât mai probabil vei dezvolta încrederea lor în brandul tău.

17. Personalizare și localizare

Untitled design 88

Consumatorii caută informații bazate pe interes, locație și alți factori cunoscuți sau necunoscuți. Cumpărătorii online sunt mai susceptibili să cumpere de la branduri cu o prezență locală puternică și implicare față de consumatorii lor.

Google potrivește imaginile cu intenția căutării, deoarece astăzi, aproximativ 36% din ecranul mobil este ocupat de imagini. Dacă ai o afacere locală, este necesar să iei în considerare următoarele 3 aspecte:

  • Răspunde la întrebările frecvente.
  • Furnizează informații și imagini locale relevante.
  • Asigură experiențe omnichannel extraordinare pentru consumatori.

În loc să se concentreze pe căutarea locală pentru a genera venituri din publicitate, Google se îndreaptă mai mult către căutarea de produse, ceea ce înseamnă că va oferi mai puțin sprijin pentru SEO local și afacerile locale.

Pentru a concura mai bine cu Amazon și pentru a obține mai multă utilizare a căutărilor de produse, motorul de căutare va dezvolta și mai mult căutarea de produse și rezultatele căutării (SERP-uri). Ca urmare, vom vedea mai mult inventar de produse locale disponibile în timp real online, inclusiv de la comercianții mai mici.

Deși localizarea este extrem de critică, pentru 2023 personalizarea informațiilor în funcție de preferințele consumatorilor va deveni o necesitate. Utilizarea platformelor de date despre clienți pentru a securiza preferințele și pentru a crea conținut și campanii bazate pe datele clienților este, de asemenea, esențială în acest domeniu.

18. Conținut util (relevant, calitativ, accesibil, autorizat, experiențial)

os0002 39

Google și-a actualizat recent regulile de evaluare a calității și sistemul de conținut util. Conținutul util este acela ușor disponibil pentru clienții tăi în toate punctele de contact digitale, minimizând nevoia acestora de a căuta în altă parte.

Actualizarea utilă a conținutului de la Google este un algoritm care utilizează învățarea automată pentru a-și îmbunătăți performanța în timp, bazându-se pe setul de date cu rezultatele căutărilor. Acest algoritm funcționează la nivel de site, astfel încât dacă prea multe pagini dintr-un domeniu sunt de calitate scăzută, poate avea un impact negativ asupra performanței tale în căutările organice.

În 2023, specialiștii în marketing trebuie să se asigure că conținutul care poate fi descoperit este relevant, informativ, calitativ, autorizat și experiențial.

Motoarele de căutare vor recompensa companiile pentru distribuirea de conținut informativ și de calitate. Brandurile ar trebui să-și îmbunătățească vizibilitatea online în mod semnificativ, prin partajarea unui conținut de actualitate.

Strategia de content ar trebui să includă toate tipurile de conținut, inclusiv videoclipuri, recenzii despre produse, întrebări frecvente, imagini relevante, PDF și sfaturi ale experților. De asemenea, brandurile trebuie să cartografieze conținutul actual în punctele de contact ale călătoriei clienților.

Concluzii

Anul 2023 va fi un an plin de provocări pentru marketeri, din cauza circumstanțelor externe care necesită ca brandurile să fie atente la mesajele lor și să se alinieze cu valorile creatorilor și influencerilor pentru a-și atrage și implica publicul.

Pentru a face față schimbărilor și a-și menține competitivitatea în mediul online, companiile trebuie să-și adapteze strategiile de marketing și să investească în tehnologiile și abilitățile necesare pentru a se menține în pas cu trenduri aflate într-o continuă schimbare.