[Studiu de Caz SEO] 142.88% Creştere A Traficului Organic

Durata citire articol - 8 min.

Vrei să îţi triplezi business-ul în următorul an? Cu siguranţă îţi doreşti o creştere de peste 140% a traficului organic pentru magazinul tău online.

Ai nevoie de trafic pe site, pentru că mai mulţi vizitatori înseamnă mai multe tranzacţii şi mai multe venituri.

În studiul de caz de astăzi îţi vom arăta cum aproape am triplat traficul organic pentru un magazin online dintr-o nişă foarte competitivă, cu jucători importanţi şi foarte cunoscuţi în piaţă. Îţi vom oferi informaţii şi o parte din strategiile pe care le-am folosit.În general o creştere între 10-30% YOY (year over year) este naturală şi poate fi atinsă relativ uşor prin SEO. Creşterile de peste 50% se ating mai greu, fiind nevoie de mai mult efort depus. Dublarea traficului poate părea de neatins în anumite cazuri, dar este foarte posibilă cu ajutorul unei strategii foarte bine definite.

SEO rămâne în continuare unul din cele mai bune canale de trafic, pentru că utilizatorii au încredere foarte mare în Google. În România, Google are o cotă de piaţă de peste 97% conform StatCounter.com. Pentru search, informaţii şi cumpărături online, românii folosesc Google.

Primul pas pentru ca afacerea ta să fie foarte vizibilă în Google este să începi campanii de search prin SEO sau prin Google Adwords.

StatCounter-search_engine-RO-monthly-201703-201803

Provocări SEO ale clientului

Din motive evidente nu vom spune nişa în care am lucrat şi nici numele clientului. Deşi erau pe piaţa de peste 12 ani, începând cu 2014 au început să piardă cota de piaţă din diverse motive. Site-ul învechit şi neoptimizat, competitori mai mulţi şi din ce în ce mai agresivi, schimbări în algoritmii Google şi altele.

Neavând magazine fizice, clientul se bazează exclusiv pe online pentru a genera vânzări şi venituri. Canalul principal de trafic era google / organic, deci problemele pe care le avea erau destul de mari. În imaginea de mai jos se poate observa panta de scădere a traficului. Odată cu scăderea traficului, uşor uşor au început să scadă şi veniturile, punând în dificultate business-ul. Neavând mai mulţi clienţi noi (new business), magazinul online se baza foarte mult pe clienţi vechi, recurenţi.

scadere trafic organic

Obiectivele campaniei SEO

La fiecare nouă campanie SEO avem nevoie de stabilirea unor obiective. Obiectivele campaniei SEO trebuie să fie în strânsă legătură cu viziunea şi obiectivele pe care business-ul le are pe termen scurt şi lung. Am setat la începutul campaniei următoarele:

  1. Creşterea vizibilităţii în Google Search
  2. Recuperarea traficului organic
  3. Obţinerea poziţiilor de top în Google
  4. Recuperarea veniturilor
  5. Depăşirea competitorilor

Au fost obiective îndrăzneţe, având în vedere situaţia actuală.

Strategia SEO

După stabilirea obiectivelor campaniei SEO, putem crea şi implementa strategia SEO. O abordare strategică a provocărilor va dă întotdeauna roade, pentru că ştii unde te afli, ştii ce probleme întâmpini şi poţi prioritiza activităţile SEO. Întotdeauna rezolvăm problemele majore, care au cel mai mare impact asupra site-ului.

SEO este o disciplină complexă, în care sunt foarte multe elemente care trebuie îmbunătăţite. Toate aceste elemente odată optimizate, încep să aducă rezultate, iar creşterea în timp este exponenţială. Acest lucru s-a întâmplat şi în cazul nostru.

Cum dezvoltam strategia SEO?

Primul pas este să analizăm site-ul din toate punctele de vedere. Apoi analizăm competitorii pentru a avea o privire de ansamblu asupra nişei şi a dificultăţii ei. După ce avem toate aceste informaţii, putem crea planul de acţiuni şi următorii paşi.

  1. Google Analytics: Analizăm traficul organic, facem comparaţii de la an la an şi identificăm pattern-uri. Comparăm datele în care au fost schimbări majore de algoritmi, pentru a identifica posibile penalizări.
  2. Google Search Console: analizăm datele din Search Console, pentru a vedea impresii, click-uri, CTR-uri, landing pages la nivel de cuvinte cheie şi analizăm toate elementele tehnice din platformă.
  3. Audit SEO tehnic: Facem crawling pe site pentru a indentifică probleme tehnice care împiedică site-ul să se poziţioneze în Google Search.
  4. Analizăm site-ul din punct de vedere al conţinutului, cuvinte cheie targetate, structura de categorii/URL-uri, linkuri interne.
  5. Analizăm competiţia pentru a vedea cum ne poziţionăm faţă de ea. Identificăm punctele lor forte dar şi pe cele slabe. Le analizăm campaniile anterioare şi profilele de linkuri, pentru a avea un benchmark.
  6. Analizăm nişa pentru a indentifică potenţialul ei şi pentru a vedea cota de piaţă pe care o putem atinge prin search.
  7. Facem keyword research pentru a descoperi toate cuvintele cheie relevante pentru business. Aceste cuvinte sunt căutate de potenţialii clienţi şi reprezintă interesul lor pentru produsele şi serviciile oferite.
  8. Analizăm toate paginile cu potenţial de trafic.
  9. În funcţie de strategia de cuvinte cheie, potenţial şi competiţie dezvoltăm strategia de link building.
  10. Având toate aceste informaţii globale putem începe implementarea.

Implementarea strategiei SEO

Strategia odată definită şi pusă la punct trebuie implementată după un plan bine definit. În principal dacă nu sunt probleme grave tehnice sau de indexare noi procedăm în felul următor:

  1. Setăm şi optimizăm conturile Google Analytics şi Google Search Console pentru a măsura rezultatele
  2. Dezvoltăm strategia de cuvinte cheie
  3. Îmbunătăţim structura site-ului / arhitectura informaţiei în funcţie de cuvintele cheie principale
  4. Implementăm toate cuvintele în site în elementele SEO principale:
    1. Meta titluri
    2. Meta descrieri
    3. H1-H2
    4. URL-uri
    5. Conţinut
    6. Linkuri interne
  5. Optimizăm elementele SEO tehnice:
    1. Mobile SEO
    2. Canonicalizari
    3. Paginaţie
    4. Sitemaps
    5. Robots.txt şi meta robots
    6. Schema.org / Microdate
    7. Integrări Social Media: Facebok OGP
    8. URL-uri
    9. Erori de crawling: 4xx, 5xx, 3xx
    10. HTTPS vs HTTP
    11. Conţinut duplicat
    12. Spam onsite/offsite
    13. Probleme de usability
  6. Start proces Link building
    1. Avem informaţii despre campaniile de link building anterioare ale competitorilor
    2. Ştim toate cuvintele şi paginile pe care vrem să le poziţionăm în search
    3. Descoperim surse noi de linkuri pe care le obţinem
    4. Ne folosim de listări locale sau alte tipuri de listări pentru linkuri
    5. Măsurăm periodic şi readaptăm strategia în funcţie de rezultatele obţinute

Măsurarea rezultatelor SEO

În acest caz am început implementările SEO onpage la finalul lunii Octombrie 2016, iar campania de link building la finalul lunii Noiembrie. Primele rezultate importante au început să se vadă după doar 2 luni, în Ianuarie 2017. În graficul de mai jos se văd creşterile lunare ale traficului organic.

trafic organic total

Comparaţii de trafic: SEO vs Non SEO

Perioada comparată este 1 Jan 2017 – 31 Mar 2017 cu perioada corespondenta a anului anterior. Per total este o creştere de 142.88% a numărului de useri pe site, 144.03% a procentului de utilizatori noi pe site şi 135.84% a numărului total de sesiuni.

Din Nov 2016 până în vara anului 2017 s-a lucrat intensiv la site şi am desfăşurat campanii de link building agresive. În tot acest timp site-ul a fost îmbunătăţit onpage şi offpage, s-a lucrat foarte mult la variante de mobil, usability, design şi la procesul de checkout.

În perioada următoare am făcut multe optimizări de fineţe. Am reoptimizat meta tagurile pentru a creşte CTR-urile din Search. Îmbunătăţind ratele de click am crescut şi poziţia medie pe site. Am adăugat noi cuvinte cheie în paginile de categorii pentru a optimiza şi mai mult conţinutul. Am creat noi linkuri în surse relevante.

trafic organic total 2017 vs 2016

După cum se vede din imaginea de mai sus, după îmbunătăţirea site-ului a scăzut bounce rate-ul, dar au scăzut şi timpul petrecut pe site şi numărul total de pagini vizualizate. Asta se datorează faptului că am optimizat mult navigaţia şi meniul de categorii, dar şi faptului că au venit foarte mulţi utilizatori noi pe site la prima interacţiune cu brandul.

Utilizatorii ajung acum mai repede în pagina de produs.

Rata de conversie a crescut cu 21.06% iar numărul total de finalizări ale comenzii cu 185.52%.

Traficul de pe dispozitive Mobile & Tablete

trafic organic total 2017 vs 2016 mobile

Creşterile pe mobil sunt foare mari, 240.13% a numărului de uşeri, 242.37% uşeri noi şi 228.37% sesiuni. Per total această nişă are 71% din totalul de căutări de pe mobil. Rata de conversie a scăzut puţin, dar se datorează numărului total de useri noi. Pe când totalul de tranzacţii a crescut cu 217.05%. 

mobile searches

Deşi trendul YOY (yea over year) este cu 10% mai mic faţă de anul trecut, site-ul este poziţionat foarte bine în search şi atrage mult trafic organic.

Scorul de vizibilitate pe desktop este de 66% iar pe mobil de 67%. Asta înseamnă că din totalul de 1290 de cuvinte pe care le monitorizăm 66% / 67% sunt afişate în top 10.

O altă comparaţie foarte interesantă pe trenduri este Desktop vs Mobile. Am luat informaţiile din Google Search Console (varianta nouă). Se observă din graficele de mai jos că site-ul fiind optimizat foarte bine pe mobil, are poziţia medie pe toate cuvintele mai bună decât pe desktop.

CTR-urile sunt destul de apropiate, deşi pe mobil pentru a ajunge la rezultate organice este nevoie de scroll. Asta înseamnă că listingurile de pe mobil sunt făcute foarte bine şi uşerii dau click.

mobile searches vs desktop searches

Trafic comparat 2018 vs 2017

Deşi în ianuarie 2017 traficul a început să crească cu aproximativ 30% faţă de 2016, în 2018 numărul total de uşeri a crescut cu 227.93% faţă de 2017, numărul de uşeri noi cu 224.18%, iar numărul total de sesiuni cu 222.55%. Rata de conversie a scăzut pentru că sunt foarte mulţi uşeri noi care interacţionează pentru prima dată cu brandul, dar în acelaşi timp a crescut cu 49.62% numărul de conversii făcute pe site.

trafic organic 2018 vs 2017

Trafic organic pe Mobile: 2018 vs 2017

Pe mobile cifrele sunt şi mai interesante. Creşterea este de peste 4 ori, cu 305.44% al numărului total de uşeri, 303.30% creştere a numărului de uşeri noi şi 303.68% numărul total de sesiuni.

Creşterea se datorează faptului că site-ul este foarte bine optimizat pe mobil, dar şi faptului că peste 70% din trafic din această nişă vine de pe mobil. Într-o imagine de mai sus am arătat comparaţia desktop vs mobil ca şi trafic din Search Console.

trafic organic mobile 2018 vs 2017

Creşterile de trafic se datorează cuvintelor cheie pe care utilizatorii le caută în Google. Când numărul de cuvinte cheie indexate creşte atunci creşte şi traficul. Mai jos sunt câteva statistici din ahrefs.com. Se observă din Ian 2017 că traficul estimat de ei creşte şi numărul total de cuvinte indexate aproape s-a triplat.

ahrefs stats

Testimonial client

Daniel este singurul specialist SEO care a adus rezultate reale. Echipa noastră a fuzionat perfect cu experienţa sa în optimizare pentru motoarele de căutare, rezultatele începând să apară chiar din prima săptămână. În prezent efortul depus pentru îmbunătăţirea performanţelor SEO se traduce în 2018 printr-o creştere de 150% a traficului, cu efect direct şi important asupra vânzărilor efective.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha 56 + = 66