Facebook Ads: O Cale Ușoară Spre Succes?

Durata citire articol - 13 min.

De când rețelele sociale au intrat în viața noastră, timpul petrecut pe telefon a tot crescut și am uitat să ne bucurăm de tot ceea ce ne înconjoară. Într-o lume a internetului, Facebook a devenit cea mai populară destinație spre care noi ne îndreptăm timpul liber. Ne place să ne conectăm cu cei dragi, să ne trimitem poze, să ne antrenăm în lungi conversații și să ne postăm o mică parte din viață.

Pentru noi e simplu, însă pentru afacerile care vor să-și facă simțită prezența în online prin Facebook au ceva mai mult de muncă. În acest articol îți vom prezenta tot ceea ce trebuie să știi înainte de a-ți crește businessul cu Facebook Ads, de la informații de bază la mici insight-uri și exemple care să te ajute să înțelegi drumul pe care îl ai de parcurs.

Ce spun clientii despre Limitless Agency?
Paul Sevan - CEO Enipau.ro
Andrei - CEO Ecovent.ro
Cristian Bolocan - Head of SEO & Partner la Limitless Agency

Ce Reprezintă Facebook Ads?

Facebook Ads sunt mesajele plătite pe care companiile le plasează exact în fața publicului țintă, a oamenilor interesați de ceea ce vând și care cel mai probabil își doresc cu adevărat produsele sau serviciile lor. Cuvântul cheie din această definiție este ,,plătit”, deoarece oricine poate posta gratuit pe pagina sa de Facebook, însă nu vei ști niciodată cine îți va vedea postarea.

În schimb, un anunț plătit îți permite să țintești un anumit grup demografic și să fii cât de specific și de amplu dorești. Mai mult decât atât, poți specifica cât vrei să cheltui, inclusiv suma totală, bugetul zilnic și costul pe rezultat.

Publicitatea pe Facebook reprezintă o bună modalitate de a te conecta cu segmentul pe care îl vizezi, pe una dintre cele mai mari rețele de socializare din lume, mai exact, cu 2,4 miliarde de utilizatori.

NKL M322 08 scaled

De ce să Folosești Facebook Ads?

Mai întâi de toate, Facebook este cel mai popular termen de căutare la nivel mondial și îți oferă acces la una dintre cele mai mari audiențe din lume. Are peste 7 milioane de advertiseri și îți oferă cel mai bun ROAS. Este o platformă bogată în date care te ajută să țintești exact publicul vizat și care îți oferă reclame personalizate în funcție de obiectivele tale specifice.

Premiile castigate de Limitless Agency:

Vrei să-ți dezvolți afacerea, să-ți creezi clienți fideli sau să generezi clienți potențiali și vânzări? Publicitatea prin Facebook Ads este unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru a-ți îndeplini aceste obiective. Nu există un moment mai bun pentru a începe decât acum!

Dacă vrei să obții cele mai bune rezultate cu Facebook Ads, este foarte important să cunoști și să înțelegi diferitele tipuri de anunțuri, precum și opțiunile de direcționare înainte de a păși în lumea reclamelor Facebook.

Online Advertising scaled

Dacă vrei să folosești și alte metode de promovare online eficiente, te poți informa și inspira din acest articol: https://limitless.ro/blog/promovarea-online/.

Principalele 5 Avantaje Aduse de Facebook Ads

1. Ajungi la un public larg

Direcționarea este locul unde Facebook excelează cel mai mult în comparație cu alte platforme de publicitate. Poți viza date demografice, interese, comportamente, intervale de vârstă, limbi, locații sau conexiuni. Capacitatea de direcționare Facebook poate săpa mai adânc decât orice altă platformă și poți stratifica sau combina date pentru a fi sigur că excluzi utilizatorii care nu se află în segmentul tău țintă.

Nu uita! Calitatea audienței tale este mult mai importantă decât cantitatea ei. Caută utilizatori Facebook care sunt clienți potențiali, persoane care cel mai probabil îți vor cumpăra produsele, nu vizitatori întâmplători.

Studii de caz Limitless Agency:
TDV M86 09 scaled

2. Campaniile publicitare sunt ușor de configurat și oferă rezultate rapide

În vreme ce instrumentul Business Manager de la Facebook necesită practică pentru a putea atinge întregul potențial, configurarea inițială și publicarea primului anunț sunt mai ușoare.

Facebook Ads sunt ideale pentru afacerile care vor să deruleze strategii de marketing digital atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, pentru că pot începe să furnizeze venituri de îndată ce sunt lansate.

Odată ce campaniile publicitare sunt configurate în Ads Manager, sunt revizuite de Facebook, iar după ce sunt difuzate, încep să funcționeze imediat și să-ți prezinte brandul și produsele în fața a mii de oameni. În mod normal, reclamele sunt aprobate în 24 de ore, așadar beneficiile publicității pe Facebook vin din oferirea companiilor a unei modalități prin care să obțină vânzări în câteva zile.

digital marketing scaled

3. Este buget-friendly

Publicitatea pe Facebook este considerată a fi mai ieftină decât celelalte canale de publicitate mai tradiționale. Gândește-te că poți ajunge să cheltui mii de euro pe reclame la radio, TV, buletine informative sau panouri pubicitare cu speranța că vei ajunge la clienții tăi potențiali. Adevărul este că nu deții controlul asupra cui va ajunge să-ți vadă anunțurile și că sunt mari șanse ca acestea să nu ajungă la publicul dorit de tine.

Cu Facebook lucruile stau diferit. Pe lângă faptul că îți definești publicul la care vrei să ajungi, poți scăpa cu un buget de 10 euro și poți ajunge la 1000 de persoane în aceeași zi de lansare a campaniei. Chiar dacă ai o afacere mică, cu Facebook Ads poți ajunge instantaneu la potențialii tăi clienți fără a fi nevoie să-ți golești toate buzunarele.

PMT M55 03 scaled

4. Îți pune la dispoziție o varietate de formate de anunțuri

Având în vedere numărul formatelor de anunțuri Facebook, acesta conduce pltaformele de rețele sociale în gama de opțiuni publicitare pe care le pune la dispoziție. Cele mai frecvente tipuri sunt anunțurile imagine și video, însă majoritatea acestora găzduiesc și unele elemente text și vizuale, ceea ce îți oferă o oportunitate excelentă de a-ți descrie și a-ți prezenta afacerea.

Pe lângă acestea, postările sponsorizate reprezintă un format de anunț de luat în considerare, mai ales dacă permiți altor oameni să-ți posteze produsele / serviciile pe feedul lor. Acest lucru va stimula o interacțiune suplimentară cu alți utilizatori. Conținutul generat de utilizatori depășește de cele mai multe ori reclamele dezvoltate cu un anumit scop, deoarece acestea din urmă sunt mai ușor de identificat ca și mesaje create în mod intenționat.

Așadar, conținutul generat de utilizatori este organic și este mult mai ușor de digerat de către utilizatori.

VNU M453 06 scaled

5. Performanță măsurabilă

Facebook permite raportarea unui set extins de valori și în funcție de formatul de anunț. Acestea includ acțiunile pe care utilizatorii le întreprind înainte de a părăsi Facebook, cum ar fi acoperire și interacțiuni publicitare, precum și acțiuni din afara Facebook: conversii, venituri etc. Nu trebuie decât să instalezi pixelul Facebook pe site-ul tău.

Facebook se bazează pe pixelul său pentru a optimiza campaniile. Fără acesta, el nu poate să se concetreze asupra profilurilor de utilizatori care aduc conversii și va continua să difuzeze reclame aceluiași spectru de utilizatori pe toată durata campaniei.

VNU M453 08 scaled

Care Sunt Tipurile de Facebook Ads?

• Image ads

Aceste tipuri de anunțuri prezintă o imagine statică și un îndemn la acțiune și le poți crea cu doar câteva clickuri. Sunt ușor de realizat și te ajută să-ți prezinți produsul / serviciul cât mai eficient dacă utilizezi fotografii de înaltă calitate. Este o alegere excelentă, indiferent dacă vrei să promovezi o vânzare pentru a-ți crește conversiile sau pur și simplu vrei să crești notorietatea brandului.

Reclamele de tip imagine pot fi simple, dar nu și plictisoare. Pune-ți creativitatea la contribuție și creează imagini atractive. Nu te simți limitat de faptul că ai la dispoziție o singură imagine pentru a-ți transmite mesajul.

Iată câteva sfaturi pe care să începi să le pui în aplicare:

▪️ Realizează imagini de calitate care să se evidențieze de restul Facebookului.
▪️ Acordă atenție raporturilor de aspect, astfel încât produsul final să se încadreze perfect.
▪️ Menține mesajul concentrat folosind doar atât text cât ai nevoie.
▪️ Păstrează cuvintele la mai puțin de 20% din imagine, deoarece prea mult text poate distrage atenția utilizatorilor.
▪️ Include un link către pagina produsului sau serviciului pe care vrei să îl promovezi.

digital marketing 2 scaled

• Video ads

Aceste tipuri de reclame folosesc un singur videoclip pentru a comercializa un produs / serviciu și pot rula în news feed și la stories sau pot apărea ca anunțuri in-stream în videoclipurile mai lungi de pe Facebook.

Publicitatea video generează un grad ridicat de implicare a publicului, așadar poți realiza videoclipuri simple pentru a intra în legătură cu pulicul tău țintă. De asemenea, poți crea grafice de tip GIF sau animații pentru a-i capta atenția și a-ți explica oferta.

☝️ Ce trebuie să reții?
Păstrează videoclipurile cât mai scurte! – Facebook sugerează până în 15 secunde

• Stories ads

Reprezintă experiențe captivante ce apar pe ecranul complet al dispozitivelor mobile, printre povestirile pe care utilizatorii le urmăresc pe Facebook. Acestea pot fi sub formă de videoclipuri, imagini sau chiar carusele. Ele oferă mai multă libertate de exprimare decât reclamele video sau de tip imagine, pentru că poți experimenta emoji, efecte video sau realitatea augmentată pentru a le face cât mai captivante pentru public.

Cum să procedezi mai bine?

▪️ Menține un ritm rapid al poveștilor tale cu comutări frecvente între diferite videoclipuri și imagini.
▪️ Optimizează-ți videoclipurile și imaginile pentru a putea fi utilizate pe un ecran complet.
▪️ Folosește instrumente precum mișcarea și realitatea augmentată pentru a optimiza experiența de vizionare.

Mobile marketing scaled

• Poll ads

Acest format de anunț pentru dispozitive mobile încorporează o funcție interactivă ce constă în adăugarea unui sondaj cu două opțiuni la un anunț de tip imagine sau video. Mai mult decât atât, poți adăuga un link separat pentru fiecare alegere de sondaj și atât tu, cât și cei care au răspuns puteți vedea numărul de răspunsuri la opțiunile de sondaj.

Este folosit, în general, pentru a stimula interacțiunea cu publicul deja existent și pentru a genera conștientizarea brandului în rândul unor noi clienți potențiali.

Ce poți afla cu aceste tipuri de anunțuri?

▪️ Informații despre piața ta țintă
▪️ Păreri actuale ale clienților despre produsele sau brandul tău
▪️ Informații despre modele viitoare sau idei de produse / servicii noi

• Instant Experience ads

Reclamele Instant Experience reprezintă un format de anunț interactiv pentru dispozitive mobile ce se afișează pe ecran complet și care le permite utilizatorilor să interacționeze cu conținutul tău de pe Facebook. Acestea se încarcă de 10 ori mai repede decât aplicațiile web mobile standard.

Cu reclamele Instant Experience publicul tău țintă poate trece printr-un carusel de imagini, poate înclina ecranul în diferite direcții și pot mări / micșora prin mișcarea vârfurilor degetelor.

Ce îți recomandă Facebook?

▪️ Să utilizezi 5-7 componente (imagini, videoclipuri) în anunț pentru a obține mai multă implicare din partea utilizatorilor.
▪️ Să folosești un șablon prestabilit pentru a economisi timp.
▪️ Să repeți tema centrală în mod frecvent pe parcursul anunțului.

Flat

• Carousel ads

Un anunț de tip carusel folosește până la 10 imagini sau videoclipuri pentru a-ți prezenta ceea ce ai de oferit și poate fi utilizat pentru a scoate în evidență diferite beneficii și avantaje. Fiecare imagine sau videoclip poate avea propriul titlu, link sau descriere.

Cu ajutorul acestor reclame poți prezenta utilizatorilor o gamă diversificată de produse, deoarece fiecare imagine din carusel poate avea propria pagină de destinație special adaptată pentru produsul respectiv. De asemenea, ele pot fi folosite în mod eficient pentru a spune o poveste sau a explica un proces.

Cum să le folosești într-un mod optim?

▪️ Creează mai multe titluri, CTA și descrieri unice pentru fiecare parte a caruselului tău.
▪️ Pune linkuri către mai multe pagini de destinație pentru o experiență mai personalizată.
▪️ Afișează mai întâi imaginile cu cele mai bune performanțe pentru a reuși să-ți captezi audiența.

• Slideshow ads

Sunt formate din 3 până la 10 imagini sau un singur videoclip care este redat într-o prezentare de diapozitive. Aceste tipuri de reclame folosesc de 5 ori mai puține date și sunt menite a fi utilizate pe piețe în care conexiunea la internet este limitată. Așadar, oferă o modalitate ușoară de a crea anunțuri video scurte dintr-o colecție de fotografii, text sau clipuri video deja existente.

Ele pot fi extrem de utile persoanelor care nu au experiență în realizarea unor videoclipuri, însă care doresc să capteze atenția publicului prin mișcare și sunet, principalele elemente care fac reclamele video foarte eficiente.

Cum să faci reclame slideshow cât mai bune?

▪️ Vizează zonele unde internetul este lent cu versiuni slideshow ale celor mai bune video ads.
▪️ Utilizează imagini și videoclipuri de o calitate cât mai bună.
▪️ Introdu muzică pentru un impact mai puternic.

20 Marketing 1 scaled

• Collection ads

Reclamele de tip collection sunt oferite numai pentru dispozitivele mobile și îți permit să prezinți 5 imagini sau videoclipuri pe care clienții tăi pot da click pentru a cumpăra produsul / serviciul tău. Ele permit oamenilor să-ți cumpere produsele fără a mai părăsi Facebook, facilitând în mod special cumpărăturile online atunci când oamenii se află în mișcare.

Cu alte cuvinte, este ca o experiență mobilă de shopping în vitrine în care cu o singură atingere utilizatorii pot derula prin gama de produse. Acestea sunt perfecte pentru magazinele online mari.

Care sunt cele mai bune practici pentru aceste tipuri de reclame?

▪️ Alege imagini interesante și atrăgătoare pentru a le stârni interesul oamenilor, astfel încât să dea click pe anunțuri.
▪️ Lasă algoritmii Facebook să decidă ce produse din catalogul tău sunt incluse pentru fiecare utilizator specific.
▪️ Încarcă-ți catalogul cu o varietate de produse dintre care Facebook să poată alege.

• Messenger ads

Reclamele Facebook messenger apar în fila de chat a utilizatorilor și între poveștile messenger, oferindu-ți acces la 1,3 miliarde de oameni care folosesc messenger în fiecare lună. Poți utiliza materiale creative de la alte tipuri de anunțuri Facebook și îți poți seta parametrii de direcționare și plasare, în timp ce Facebook se va ocupa de restul.

Cum funcționează asta?

Când cineva îți atinge anunțul este trimis către destinația dorită de tine: site-ul tău, aplicația sau un mesaj direct cu pagina ta de Facebook. Poți rula, de asemenea, reclame click-to-messenger în feedul Facebook, care au un buton de îndemn ce deschide o conversație pe messenger cu pagina ta de Facebook. Oamenii pot avea astfel o conversație individuală cu unul dintre reprezentanții serviciului pentru clienți.

VNU M561 06 scaled

• Augmented reality ads

Reclamele cu realitate augmentată sunt niște experiențe publicitare disponibile pentru utilizatorii de dispozitive mobile, care folosesc funcții precum filtre și animații astfel încât să le permită oamenilor să interacționeze cu brandul tău. De pildă, un filtru poate să ajute utilizatorii să vadă dacă o nuanță de ruj s-ar potrivi pe tenul lor sau dacă o pereche de ochelari le vine bine, facilitând astfel decizia de cumpărare.

Cum funcționează acestea?

Un utilizator vede anunțul tău în feedul lui, iar când îl atinge, va vedea hotspoturi interactive și instrucțiuni despre cum să interacționeze cu acel anunț. În acest mod se lansează experiența de realitate augmentată în care utilizatorii îți pot vedea produsele din diferite unghiuri și le pot explora virtual, imitând o experiență de cumpărături în persoană.

• Dynamic ads

Reclamele dinamice îți permit să promovezi produsele vizate către clienții interesați de acestea. De pildă, dacă cineva a vizitat o pagină de produs sau a plasat un produs în coșul de cumpărături pe site-ul tău și apoi a abandonat achiziția, cu anunțurile dinamice poți promova acel produs în feedul lor de Facebook. Acest lucru îi reamintește potențialului client să finalizeze achiziția și poate fi o strategie de marketing foarte eficientă.

Aceste tipuri sunt în general în format de anunț carusel și le poți aplica unor segmente de public personalizate reclamelor tale dinamice. Când difuzezi un anunț dinamic, copia este aceeași pentru toți cei care îl văd, însă reclama e 100% unică și personalizată în funcție de comportamentul utilizatorilor de pe site-ul tău. Prin urmare, în funcție de publicul selectat de tine, anunțul va fi optimizat automat pentru fiecare obiectiv, iar în acest fel economisești timp și obții rezultate mai bune.

VNU M453 09 scaled

• Lead ads

Aceste tipuri de anunțuri sunt concepute special pentru a face mai ușor pentru utilizatori să-ți ofere informațiile lor de contact fără a tasta prea mult.
Ele sunt disponibile numai pentru dispozitive mobile și sunt o modalitate excelentă de a colecta abonamente la buletine informative, de a înscrie pe cineva pentru o încercare a produsului sau de a le da permisiunea oamenilor să-ți solicite mai multe informații.

Concluzii

Reclamele Facebook sunt instrumente de marketing puternice care îți permit să proiectezi și să publici anunțuri menite să vizeze segmente specifice de clienți la un preț potrivit oricărui buget.

Profită la maximum de capacitatea de personalizare și de interactivitatea crescută a platformei, transformă-ți clienții potențiali în participanți activi și vei crea genul de interacțiune pe care Facebook și rezultatele tale îl vor iubi!

Vrei să afli și ce reclame face concurența ta? Află cum din acest videoclip:

Dacă îți dorești să afli mai multe despre cum funcționează Facebook Ads sau ai curiozități în legătură cu acestea, noi îți stăm la dispoziție pentru a lămuri orice întrebare îți trece prin minte. Ne poți contacta accesând acest link și-ți vom veni în ajutor de îndată.