Promovarea Online: 10 Metode Inedite Pentru Creșterea Afacerii Tale

Durata citire articol - 13 min.

Odată ce lumea digitală a luat amploare, metodele pentru promovarea online s-au răspândit din ce în ce mai mult, acaparând businessurile rând pe rând. Pentru a supravieţui pe această piaţă aglomerată, ai nevoie de clienţi, iar pentru a atrage în mod constant clienţi, ai nevoie de o promovare continuă.

Dacă ai o afacere online şi nu ştii care sunt metodele optime prin care o poţi promova, te afli în locul potrivit. În cele ce urmează, îţi vom prezenta câteva dintre acestea.

1. Promovarea SEO

Promovarea SEO sau optimizarea site-ului web pentru motoarele de căutare constă în mai multe etape, iar majoritatea se desfăşoară pe plan intern, însă este foarte important să atragi trafic şi din surse externe.

Înainte să începi lucrul efectiv pentru creşterea poziţiilor în rezultate, este necesar să efectuezi o analiză SEO aprofundată a site-ului, precum şi să-ţi examinezi concurenţii, nişa lor tematică. Orice acţiune trebuie să aibă loc conform unui plan bine pus la punct.

Putem spune că există 5 elemente de bază ale procesului de optimizare a motoarelor de căutare:

🌟 Keyword Research

Keyword Research reprezintă fundaţia unui site, un pas care stă la baza atingerii obiectivelor de business pe termen lung. Poţi afla ce termeni de căutare introduc oamenii în Google, poţi prezice schimbările din piaţă, se pot produce noi produse / servicii sau conţinut pe care oamenii îl caută în mod activ.

Însă cel mai important, poţi rupe bariera dintre business şi cumpărători, pentru că le poţi înţelege şi satisface pe deplin nevoile, mult mai uşor.

♨️ Ce trebuie să ai în vedere?

– Înţelegerea intenţiei de căutare: află ce îşi doresc cu adevărat utilizatorii,
– Tipurile de cuvinte cheie pe care trebuie să le vizezi pentru afacerea ta,
– Găsirea patternului de căutare.

🔖 Meta Taguri

Al doilea pas extrem de important după keyword research este să construieşti meta tag-urile. Ce sunt acestea? Etichete HTML care descriu conţinutul unei pagini pentru motoarele de căutare şi vizitatorii site-ului. Însă, dacă vrei să ştii mai multe despre importanţa lor, accesează articolul următor: https://limitless.ro/blog/meta-taguri/.

🌟 Structura Site-ului

Optimizarea structurii unui site este un punct de plecare pentru businessurile din mediul online care doresc ca site-ul lor să răspundă corect la căutările din search engines şi să se afişeze pe prima pagină în SERPs.

Cu ce te ajută o structură internă bine pusă la punct?

– atragerea unui trafic relevant şi calitativ pe site
– creşterea numărului de conversii
– creşterea vânzărilor
– îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor pe site

Dacă vrei să afli mai multe despre structura SEO pentru un site e-commerce, accesează acest articol: https://limitless.ro/blog/structura-arhitecturala-site/.

Sursa: https://medium.com/@flannerykj/your-building-a-website-site-builder-or-wordpress-3d9acbe79c7c

🌟 Content Writing

Scrierea de conţinut reprezintă procesul de planificare, scriere şi editare a conţinutului web în scopuri de marketing digital.

De ce este importantă scrierea corectă a conţinutului?

Companiile ar trebui să vadă content writingul ca pe o investiţie care poate genera atât conversii, cât şi loialitatea clienţilor. Acesta pune bazele unei prezenţe online puternice, care este crucială într-o lume dominată de prezenţa internetului.

Înainte să începi să lucrezi la conţinutul tău, trebuie să ai în vedere 3 aspecte esenţiale:

🌟 Link Building

Link Buildingul reprezintă procesul prin care obţii linkuri de pe alte site-uri web către site-ul tău. Motoarele de căutare văd aceste backlinkuri ca pe o recomandare de pe alte site-uri care îţi consideră conţinutul foarte valoros, fiind dispuse să-şi trimită publicul către site-ul tău.

Ai grijă să primeşti backlinkuri din surse relevante şi calitative, pentru că Google să îţi vadă site-ul ca pe o autoritate. Aşadar, pentru a avea parte de rezultate optime, asigură-te că îţi construieşti o strategie solidă de Link Building.

📝 Ce trebuie să reţii?

– Construirea de linkuri ar trebui să fie o parte esenţială a strategiei tale SEO.
– Link Buildingul te poate ajuta să generezi mai mult trafic şi să atragi noi segmente de public pe site-ul tău.
– Acesta va conduce la un clasament pe poziţii superioare în Google şi îţi va creşte brand awarenessul.
– Link Buildingul este o strategie de creştere şi face parte din practicile de optimizare SEO Off-Page.
– O strategie smart ar trebui să vizeze, în principal, atragerea unui public nou interesat de ceea ce are de oferit site-ul tău.

🌟 SEO Tehnic

SEO Tehnic face referire la optimizările site-ului web care ajută motoarele de căutare să acceseze cu crawlere şi să indexeze site-ul mai eficient, astfel încât să contribuie la îmbunătăţirea clasamentului organic.

Trebuie să ştii că motoarele de căutare acordă un tratament preferenţial în SERPs site-urilor care afişează anumite caracteristici tehnice, cum ar fi:
– conexiune sigură,
– design receptiv,
– timp de încărcare rapid etc.

Prin urmarea acestor instrucţiuni, poţi contribui la asigurarea faptului că securitatea şi structura site-ului tău corespund aşteptărilor algoritmilor lui Google şi sunt recompensate ca atare în rezultatele căutării.

Sursa: https://bbf.digital/13-technical-seo-factors

Află mai multe lucruri de interes despre optimizarea SEO dând un simplu click aici.

2. Promovarea SEM

SEM (Search Engine Marketing) este o modalitate eficientă de a-ţi dezvolta afacerea pe o piaţă din ce în ce mai competitivă. În trecut, SEM a fost folosit ca un termen umbrelă care includea SEO şi căutarea plătită.

De-a lungul timpului, pe măsură ce industria de marketing digital a evoluat, termenul SEM a încetat să fie folosit pentru ambele tipuri de strategii de marketng online, ajungând să facă referire strict la activităţile de căutare plătite.

SEO vs SEM

SEM se concentrează pe atragerea de trafic prin publicitate plătită. La fel ca şi SEO, SEM identifică cuvintele cheie printr-un proces de keyword research pentru a găsi acele cuvinte pe care publicul le caută.

Un alt aspect este legat de dezvoltarea arhitecturii site-ului web. SEM şi SEO beneficiază de pagini ale site-ului web uşor de scanat de către roboţii de căutare şi care includ legături logice către alte site-uri web.

Departamentele de marketing sunt principalii beneficiari ai SEM. Plătind pentru anumite cuvinte cheie, pot genera trafic de intrare către site-uri web. SEM ajută, aşadar, la creşterea traficului, făcând ca produsele şi serviciile să se afişeze mai vizibil, însă, în acelaşi timp, trebuie să aibă grijă la activităţile false ale site-ului sau care nu le răspund nevoilor.

3. Promovarea PPC

Pe lângă traficul de căutare organic, îţi poţi îmbunătăţi şi mai mult strategia de marketing online prin derularea unei campanii PPC, folosind Google Ads. Această metodă implică licitarea pentru cuvintele cheie pentru care vrei ca anunţurile tale să fie clasate în motoarele de căutare.

În esenţă, este o modalitate de a cumpăra vizite pe site-ul tău, în loc să încerci să câştigi acele vizite în mod organic, iar tu plăteşti doar dacă un utilizator dă click pe anunţ.

De pildă, dacă licitezi pentru cuvântul cheie „pantofi damă”, anunţul tău ar putea apărea pe prima poziţie în rezultatele căutării Google.

Sunt multe aspecte de luat în considerare pentru construirea unei campanii PPC de succes: de la cercetarea şi selectarea cuvintelor cheie potrivite, până la organizarea lor în campanii şi grupuri de anunţuri bine alcătuite şi până la crearea paginilor de destinaţie PPC optimizate pentru conversii.

Motoarele de căutare răsplătesc campaniile PPC relevante, direcţionate într-un mod inteligent şi taxează mai puţin pentru clickurile pe anunţuri.

Dacă anunţurile şi paginile de destinaţie sunt utile şi satisfăcătoare pentru utilizatori, Google te taxează mai puţin per click, ceea ce duce la profituri mai mari pentru businessul tău. Aşadar, dacă vrei să începi să utilizezi PPC, este important să înveţi cum să o faci corect sau să îţi alegi un partener de încredere.

4. Promovarea Online prin Content Marketing

Content Marketingul este o strategie de marketing folosită de companii pentru a atrage clienţi potenţiali, pentru a creşte vânzările şi gradul de costientizare şi credibilitate a mărcii. Putem spune că este o formă artistică a marketingului menită să creeze, să publice şi să distribuie conţinut de calitate pentru un public ţintă care activează în mediul digital.

Conţinutul creat trebuie să ofere informaţii valoroase şi de interes pentru publicul tău ţintă, de aceea este esenţial ca mai întâi de toate să identifici în mod corect nevoile specifice ale publicului tău.

Un alt pas important este să te decizi sub ce forme vei prezenta informaţiile, astfel încât să fie cât mai atractive şi uşor de înţeles. Nu uita ca marketingul de conţinut necesită livrarea continuă şi în mod regulat a unor cantităţi mari de conţinut, conform unei strategii de marketing bine gândită.

Sursa: https://brandroofsolutions.com/content-marketing-services/

Cum îţi ajută Content Marketingul businessul să crească?

– prin atragerea vizitatorilor şi creşterea traficului pe site
– vizibilitate mai mare în motoarele de căutare
– crearea valorii pentru publicul tău
– autoritate de domeniu superioară
– generarea unei percepţii pozitive asupra mărcii
– educarea pieţei cu privire la produsele sau serviciile tale
– generarea mai multor clienţi potenţiali
– reducerea costului de achiziţie a clienţilor etc.

Mai multe despre Content Marketing vei găsi pe: https://limitless.ro/blog/content-marketing/.

5. Promovarea prin Blog

💫 Creează-ţi un blog şi postează conţinut de calitate în mod regulat!

Aceasta este o strategie pe termen lung care nu va da rezultate peste noapte, însă, cu răbdare vei atinge şi acele obiective de marketing mult visate. Mai întâi de toate, trebuie să înţelegi importanţa adoptării acestei metode de promovare online.

Construirea unui blog demn de luat în considerare în orice industrie sau nişă, nu numai că ajută la atragerea de trafic prin creşterea interesului în ochii lui Google 👀, dar duce şi la crearea de autoritate.

Dacă poţi deveni o autoritate în domeniul în care activezi, atunci cu siguranţă vei atrage atenţia consumatorilor, a mass-mediei şi a proprietarilor de afaceri, deopotrivă. Acest lucru, la rândul său, va aduce cantităţi enorme de vizibilitate şi va creşte considerabil vânzările.

Mai mult decât atât, blogul tău poate deveni un loc în care poţi să oferi sfaturi, poţi împărtăşi informaţii şi poţi interacţiona cu clienţii tăi. O relaţie de durată se bazează mai întâi pe încredere, iar blogul este o modalitate excelentă de a construi asta.

Sursa: https://www.webnode.com/blog/how-to-become-a-successful-blogger/

6. Promovarea prin Social Media

Marketingul pe reţelele sociale este o modalitate de a-ţi promova marca, produsele sau serviciile prin canale precum: Facebook, Instagram, Twitter etc. Există multe metode pe care le poţi folosi pentru a utiliza reţelele sociale ca să generezi trafic către site-ul tău.

Aşadar, cum poţi să-ţi creezi prezenţa pe aceste platforme şi să-ţi creşti notorietatea?

– Publică în mod regulat informaţii relevante şi unice pentru publicul tău.
– Difuzează reclame direcţionate pentru campanii sociale.
– Foloseşte hashtag-uri, imagini calitative şi linkuri relevante în postările tale.
– Interacţionează cu publicul tău, precum şi cu influenţe din nişa ta.

Ce trebuie să ştii e că promovarea pe reţelele sociale nu generează neapărat vânzări. În schimb, este adesea folosită pentru a creşte gradul de implicare, pentru a construi legături, pentru a-ţi aduce conţinutul în atenţia clienţilor şi pentru a crea un brand distinctiv.

7. Promovarea prin TikTok

Promovarea online prin TikTok te va ajuta să convingi cât mai mulţi oameni să-ţi descopere videoclipurile, să-i ghidezi către site-ul tău şi să-ţi îmbunătăţeşti şansele de a câştiga followers. Această promovare este disponibilă pentru toate conturile TikTok.

Pe lângă acestea, ea îţi permite să monitorizezi rezultatele campaniilor de promovare şi să urmăreşti informaţii de bază despre videoclipuri precum:

•  Numărul vizionărilor video,
•  Numărul de aprecieri, comentarii şi distribuiri pentru videoclipul tău,
•  Câte persoane ţi-au vizitat site-ul,
•  Vârsta şi sexul persoanelor care interacţionează cu videoclipul tău.

Ce beneficii îţi aduce promovarea pe TikTok?

👉 Rămâi la curent cu tendinţele: Utilizatorii generaţiei Z sunt stăpâni ai hashtagurilor, provocărilor şi creatorilor de tendinţe. Dacă poţi urmări tendinţele, poţi să fii cu un pas înaintea competitorilor tăi în acest joc de marketing.

👉 Interacţionează cu publicul tău: Datorită unui aspect social şi comunitar, aplicaţia oferă modalităţi simple de a interacţiona cu urmăritorii tăi. Pe lângă faptul că interacţiunea cu publicul este uşoară şi distractivă, aceasta îţi poate aduce şi notorietatea de care ai nevoie pentru a creşte.

👉 Creşte gradul de conştientizare a mărcii: TikTok este platforma ideală pentru a-ţi face cunoscută personalitatea mărcii. Acesta îţi permite să-ţi prezinţi brandul în moduri cât mai creative, iar lucrul cu influencerii te poate poziţiona pe piaţă în rândul unui public mai tânăr.

👉 Fă publicitate produselor / serviciilor tale: Platforma oferă TikTok pentru Business, care te ajută să-ţi promovezi brandul şi să-l aduci la următorul nivel.

👉 Obţine informaţii despre urmăritorii tăi şi despre performanţa conţinutului tău: Dacă ai un cont Pro, poţi utiliza funcţia de analiză a aplicaţiei. Acest lucru te poate ajuta să ajungi la cât mai mulţi oameni şi să-ţi dezvolţi contul exponenţial.

Sursa: https://www.open.online/2019/11/09/guida-a-tiktok-consigli-uso-consapevole-del-vostro-primo-social-cinese/

8. E-mail Marketing

Dezvoltă o relaţie cu clienţii tăi prin E-mail Marketing!

Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai rentabile tipuri de strategii de marketing digital. E-mailul este adesea privit ca un înlocuitor mai eficient pentru marketingul prin corespondenţă directă, deoarece poţi ajunge direct la o reţea mare de clienţi prin intermediul unor buletine informative, reclame sau memento-uri prin e-mail.

Marketingul prin e-mail poate fi direcţionat foarte specific folosind datele demografice şi alte informaţii pentru a segmenta listele şi a obţine cel mai bun rezultat. Aşadar, ia în considerare liste de e-mail care răspund nevoilor specifice ale fiecărui individ şi care pot prezenta o abordare personalizată a campaniilor tale.

🔎 Aruncă o privire atentă şi clară asupra obiceiurilor de cumpărare ale clienţilor tăi şi foloseşte aceste informaţii pentru a-ţi dezvolta strategia optimă.
Pentru a avea succes cu această metodă de promovare, trebuie să oferi ceva gratuit în schimbul adresei de e-mail a consumatorului, ceva de valoare.

De asemenea, trebuie să te asiguri că menţii un flux constant de comunicare cu lista ta de e-mailuri. Inlcude promoţii, conţinut nou, lansări de produse şi alte ştiri care pot încuraja clienţii să-ţi viziteze site-ul.

🎁 Le poţi trimite chiar şi mici pachete cadou în timpul sărbătorilor pentru a-i face să revină pe site-ul tău şi de ce nu, să-ţi promoveze afacerea în rândul prietenilor sau familiei.

9. Influencer Marketing

Ce sunt influencerii?

Sunt oameni care au un public online mare şi care au puterea de a influenţa comportamentul de cumpărare al acestuia. Ce fac ei? Scriu o postare pe blog despre produsul tău, postează conţinut pe reţele sociale, vorbesc despre produsele tale la un eveniment, fac tutoriale etc., reuşind să-ţi promoveze brandul către un public masiv şi relevant.

Cum funcţionează?

Influencerii (persoanele cu un număr foarte mare de followers) sunt plătiţi pentru a-ţi promova produsele sau serviciile. Când vei găsi influenceri care sunt în conformitate cu valorile brandului tău şi rezonează cu clienţii tăi, atunci te poţi considera norocos, deoarece această strategie de marketing poate fi extrem de eficientă pentru unele companii.

Înainte de a contacta un influencer, fă-ţi timp pentru a te familiariza cu conturile acestuia din toate reţelele, comentează, apreciază şi distribuie conţinutul lui. Asigură-te că oferi ceva de valoare egală în schimb, de pildă, îi poţi oferi o lună de cursuri gratuite în schimbul unei recenzii pe blogul lui şi a menţiunilor pe reţele sociale.

Sursa: https://www.romaniajournal.ro/business/the-influencer-marketing-industry-will-grow-significantly-at-the-local-level-in-2022-and-2023/

10. Marketing Afiliat

Marketingul afiliat este o strategie online pe care o poţi folosi pentru a genera venituri suplimentare, pentru a-ţi promova produsele / serviciile, precum şi pentru a genera trafic pe site. Este un proces de câştigare a unui comision prin promovarea produselor / serviciilor altor companii.

Acesta constă adesea în promovarea unui produs printr-un blog sau un videoclip, ori în prezentarea de reclame pe site-ul tău. Primeşti o plată pentru fiecare vânzare efectuată prin linkurile tale.

Pentru a începe, e nevoie de un program de marketing afiliat pentru a atrage influenceri şi alţi potenţiali parteneri (afiliaţi) care să-ţi promoveze marca în schimbul unui comision pentru orice vânzări rezultate. Aceste programe de marketing afiliat sunt uşor de configurat.

Aşadar, cu un program de afiliere, oamenii care cred în brandul tău îţi pot distribui informaţiile şi îţi pot creşte piaţă pe o platformă bazată pe comisioane. Însă, trebuie să ai în vedere faptul că un program de afiliat său asociat nu are sens pentru fiecare business. Cu toate acestea, dacă vei încerca, vei putea vedea rapid că eforturile tale de marketing vor fi răsplătite pe măsură, fără să faci prea multe.

Sursa: https://zainview.com/the-complete-guide-to-affiliate-marketing-and-how-to-get-started/

Concluzii

Lumea digitală oferă nenumărate oportunităţi pentru companii de a-şi creşte audienţă şi vânzările, aşa că este timpul să încorporezi în planul tău de afaceri metodele pentru promovarea online potrivite businessului tău.

Noi ţi-am prezentat câteva dintre acestea, tu ai posibilitatea să-ţi alegi spre care îţi vei îndrepta demersurile viitoare.

Vrei să implementezi content marketingul pentru a genera trafic către site-ul tău?
Sau poate vrei să-ţi creşti şi să-ţi implici publicul prin intermediul reţelelor sociale?
Eu zic că poţi începe să utilizezi SEO pentru a îmbunătăţi clasamentul site-ului tău şi mai apoi să rulezi o campanie PPC.

Totodată, trebuie să rămâi consecvent, să ai răbdare şi să nu te laşi copleşit făcând prea multe lucruri deodată. Alege câteva dintre metodele pentru promovarea online prezentate mai sus care crezi că îţi vor aduce cea mai mare profitabilitate, apoi monitorizează şi optimizează constant, pe măsură ce începi să vezi rezultate.

Dacă nu ştii ce metode s-ar potrivi cel mai bine businessului tău, poţi apela la serviciile noastre şi împreună vom face din afacerea ta o prezenţă online remarcabilă.