Google Update Martie 2019: Pierzători / Câştigători + Observaţii + Particularităţi

Durata citire articol - 7 min.

Ce vei regăsi în acest articol?

1. Care sunt pierzătorii și câștigătorii SEO pe industriile principale din România?

2. Care sunt particularitățile pe care le-am observat în urma acestui update?

3. Observații apărute în perioada imediat post-lansare

UPDATE 17 Aprilie 2019:

Iată ce concluzii am reuşit să extrapolăm pe baza proiectelor SEO din agenţie + competitorii acestora:

1.site-urile care au avut conţinutul mai comprimat şi mai bine structurat au avut de câştigat

2. site-urile care au tratat optimizarea la nivel de topic şi nu la nivel de keyword/keywords au avut de câştigat.

Exemplu: Proiect SEO care s-a optimizat la nivel de Topic, NU la nivel de keyword.

optimizare seo la nivel de topic (1)

Optimizarea la nivel de topic este în relaţie cu numărul de expuneri la nivel de landing page, după cum se vede şi în imaginea de mai jos:

legatura dintre expuneri vs optimizarea la nivel de topic (1)

3. Am identificat că în urma update-ului au fost favorizate /încurajate site-urile cu  conţinut „neîmpărtăşit” la nivel de marketplace / alte site-uri de tip reseller/agregatoare.

Sunt exemple multe, am găsit peste 50 de astfel de cazuri, pe diverse industrii, iată un exemplu pe keyword-ul „sandale” unde au urcat în prima pagină landing page-uri cu o listare de produse mai scăzută în raport cu alte site-uri.

4. Am identificat anomalii majore la nivel de Keyword vs Landing page în cazul multor industrii.

Iată un exemplu reprezentativ: https://monosnap.com/file/iOA8ztWbSCfw97U15HwG9htfBAUveR

5. Analizele ne indică că s-a modificat modul de calcul al relevanţei unei pagini

6. Au fost scăderi şi în cazul brandurilor, singurii câştigători fiind Emag şi Olx.

7. În noul mod de calcul al relevanţei unei pagini s-a schimbat şi modul cum este percepută relaţia canonical. (am scris şi la prima reacţie)

Sfaturi pentru cei care au scăzut / crescut

  • construiţi o strategie de educare a audienţei dvs prin strategii de content marketing evergreen pe baza unui plan ce are în vedere 4 puncte:
    • sezonalitatea
    • topicurile
    • dificultatea
    • oportunitatea.
  • NU mai încercaţi să optimizaţi cuvinte cheie / cuvânt cheie, optimizaţi site-ul la nivel topic, asiguraţi-vă că relevanţa paginii răspunde la cât mai multe întrebări.
  • asiguraţi-vă că pagina/site-ul dvs respectă criteriile de calitate (aici găseşti criteriile de calitate)
  • optimizaţi viteza de încărcare a paginilor.
  • asiguraţi-vă că aţi rezolvat criteriile tehnice d.p.d.v SEO
    • relevanţa pe titles + headings + meta description
    • relevanţa pe imagini
    • crawling & indexing
  • monitorizaţi procesul de indexarea a cuvintelor cheie, identificaţi situaţiile de canibalizare SEO şi remediaţi-le eficient.
  • analizaţi „search intent” şi optimizaţi conform rezultatelor, focus pe satisfacţia userilor
  • trataţi fiecare oportunitate în faza incipientă cât încă nu există competiţie şi nu este exploatată (un exemplu: Google discover)
  • analizaţi campaniile de Link Building şi dacă backlinkurile pe care le obţineţi sunt relevante şi generează valoare.
    • analiza la nivel micro dacă generează rezultate în campania SEO (aici vei găsi o prezentare scurtă şi legată de modul cum poţi monitoriza efectul campaniei de Link Building
  • organizaţi/redimensionaţi bugetul de marketing online trimestrial în aşa fel încât să alocaţi resurse pentru a atrage trafic şi din alte canale, nu doar din canalul organic (SEO)

Important de reţinut!

Pe baza experienţei cu ultimul update major (din August 2018), considerăm că în următoarea perioadă (săptămâni / 1 lună) algoritmul va avea schimbări. Ne aşteptăm că în cazul acestor schimbări să se întâmple următoarele lucruri:

  • site-urile care au scăzut enorm de mult să îşi recâştige o parte din poziţii (însă nu la nivelul anterior)
  • site-urile care au crescut vor avea o scădere uşoară.
  • se vor rafina situaţiile actuale de monopol existe pe multe cuvinte cheie, în care actor principal este emag (iată un exemplu: https://monosnap.com/file/INZ7oxBpIxwKxnWFzAqR3cd3AR909R )

___________________________________________________________________

UPDATE 8 Aprilie 2019:

Vineri 5 Aprilie: Anumiţi webmasteri şi SEO-isti din lumea întreagă observă bug-uri la nivelul mai multor industrii, bug-uri legate de eliminarea de index a anumitor site-uri. Pe scurt, un bug tehnic de la Google a scos din index anumite site-uri, lucru care a generat scăderi de trafic organic non-brand.

Referinţă + discuţii: https://www.seroundtable.com/google-dropping-pages-out-of-the-search-index-27369.html

Duminică 7 Aprilie: Google recunoaşte bug-ul, confirmă pe Twitter că se lucrează la această anomalie şi încearcă să rezolve problema cât mai curând.

Confirmare Google: https://twitter.com/searchliaison/status/1114961119699804160

Marţi 9 Aprilie: Încă sunt site-uri care au această problemă, bug-ul persistă, lucru care afectează situaţia anumitor cuvinte cheie.

Echipa tehnică de specialişti SEO din agenţia noastră analizează situaţia apărută, impactul asupra cuvintelor cheie pe care le optimizăm/monitorizăm şi vom veni cu soluţii pe măsură ce adunăm mai multe date + insight-uri.

Pe data de 12 Martie 2019 Google a început să ruleze o schimbare a algoritmului, o schimbare de tip „broad core”, modificare care presupune schimbarea importanţei anumitor factori de ranking.

De peste 1 săptămâna specialiştii SEO din cadrul agenţiei noastre analizează impactul algoritmul şi iată ce putem spune până la acest moment.

În cadrul agenţiei analizând zilnic evoluţia a peste 500 de site-uri şi peste 50.000 de cuvinte cheie am găsit câştigătorii şi pierzătorii acestui update:

Pierzători / Câştigători update Google Florida 2: 12 Martie 2019

1. Industria Home & Deco

google update seo martie 2019
google update seo martie 2019

2. Industria de Turism

google update seo martie 2019

3. Industria de Fashion (Încălțăminte)

google update seo martie 2019 p4

4. Industria de Fashion (Rochii)

google update seo martie 2019 p4

5. Industria de Anvelope

google update seo martie 2019 p4

6. Industria de Supraveghere Video

google update seo martie 2019 p4

7. Industria Financiar (IFN)

google update seo martie 2019 p4

8. Industria de Asigurări

google update seo martie 2019 p10

9. Industria de Affiliate Gambling

google update seo martie 2019 p10

10. Industria Medicală

google update seo martie 2019 p10

Lista poate continua, dacă vrei o analiză privind scăderea/creşterea din industria ta, lasă-ne un mesaj pe formularul de contact.

Care sunt particularitatile pe care le-am observat in urma acestui update?

Ca să revenim puţin şi pe efectele update-ului, în cadrul agenţiei analizând site-urile pe care le optimizăm d.p.d.v SEO putem centraliza următoarele:

  • situaţii particulare şi neobişnuite de canibalizari SEO au apărut la site-urile care au avut scădere
  • site-urile care aveau implementate relaţii de canonical pentru eliminarea duplicate pages au avut un număr mare de pagini indexate în perioada update-ului (12-14 martie). Este puţin probabil, însă dacă am încerca să punem cap la cap, este posibil ca situaţia cu relaţia canonical să aibă legătură cu discuţia apărută astăzi referitor la rel=”next” şi rel=”prev”
  • au avut de câştigat şi micro-site-uri foarte vechi, însă nu considerăm că este datorită backlinkurilor ci ne gândim la alţi indicatori precum crawl depth / nr. de click-uri pe care le dau userul pentru a ajunge la pagina / inter-conectare pagini
  • am văzut pe mai multe industrii şi creşteri pe parţial match domain / exact match domain
  • au avut de suferit şi branduri foarte mari, nu credem că s-au favorizat brandurile în acest update, imaginile de mai sus ne confirmă şi acest lucru
  • emag şi olx sunt câştigătorii pe multe grupe de cuvinte cheie, remarcăm faptul că emag reuşeşte să deţină monopol pe multe industrii, în anumite situaţii chiar cu mai multe landing page-uri (toate de search)
  • credem că emag a avut de câştigat datorită faptului că paginile de search sunt accesibile rapid de uşer la <2 click-uri de homepage (pe orice search)
  • am văzut creşteri pe zona de keyword-uri informaţionale la toate proiectele, deci vorbim de favorizare şi la acest update pentru conţinutul evergreen.
  • credem că o parte din factorii de ranking modificaţi au legătură şi cu criteriile de calitate a conţinutului
  • peste 60% din site-urile care au avut scăderi în August acum au înregistrat creşteri (în urmă şi unor modificări on-site)
  • putem specula că s-a pus accent şi pe semnale de reacţie/sentiment a userilor cu brandul, dacă citim reacţiile recente ale John Muller 

Observaţii apărute în perioada imediat post-lansare

Ce putem observa în această perioadă post-update?

  • există în continuare o fluctuaţie destul de mare, SERP-ul încă nu s-a stabilizat
  • există anomalii ca şi rezultate pe mai multe industrii/cuvinte cheie
  • am văzut schimbări la nivel de metă description, iată o imagine mai jos:

meta descrieri SEO goale
  • am văzut se încearcă preluarea unor informaţii noi în SERP, luate automat din site, iată un exemplu:

seo new serp

Agenţia noastră încă analizează implicaţiile acestui update şi revenim cu update-uri pe acest articol de îndată ce avem alte insight-uri.

Sursă foto: https://www.shutterstock.com/image-photo/seo-search-engine-optimization-ranking-concept-1013643319

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

WC Captcha − 2 = 1