Studiu de Caz SEO BoromirMarket: De La 0 la 14.600 Vizite Lunar

Durata citire articol - 11 min.

Despre Boromir

Născut din respect pentru tradiție, Boromir împarte bucurii de peste 28 de ani atât în întreaga țară, cât și pe alte meleaguri. De-a lungul timpului am creat produse care surprind perfect gustul tradițional de odinioară, dar și produse inedite, special concepute din dorința noastră continuă de inovare.

În magazinul online boromirmarket.ro își dau întâlnire fel și fel de bunătăți definite de o savoare inconfundabilă. Acolo găsești oricând nenumărate produse pentru orice ocazie. Dacă se apropie o zi specială, poți comanda oricând delicii festive ce promit un răsfăț de neprețuit de sărbători, la petreceri, aniversări sau alte ocazii deosebite.

Frumos ambalați și bogați în arome, Cozonacii Cadou Boromir pot fi darul ideal pentru cei dragi. Desăvârșit de maiaua mamă și de celelalte ingrediente de cea mai bună calitate, gustul lor unic îi transformă într-o adevărată surpriză. Totuși, pufosul Cozonac Boromir este prea bun pentru a-l savura doar de sărbători. Merge de minune împărțit cu familia și prietenii și la masa de zi cu zi sau în alte momente de răsfăț.

Tot din Colecția Boromir poți comanda online multe alte delicii ce dau farmec evenimentelor deosebite. Printre acestea se numără bomboanele învelite în ciocolată belgiană autentică, prăjiturile artizanale și fursecurile fragede cu unt. Iar pentru clipele de relaxare și distracție, în care vrei să te bucuri de o ronțăială sănătoasă, ți-am pregătit o colecție variată de Covrigi de Buzău, covrigei cu ulei de măsline, grisine și alte preparate crocante.

Cu mare drag îți reamintim că livrăm în toată țara! Pentru ca bunătățile Boromir să ajungă cât mai repede la tine, ne străduim să livrăm pachetele în 2-3 zile lucrătoare. Comenzile pentru județul Vâlcea, Ilfov, Pitești și București ajung în 24-48 de ore. 

Provocările proiectului Boromir Market

Site-ul boromirmarket.ro a fost lansat în aprilie 2020 înainte de sărbătorile de Paște. Fiind un business sezonier, în care lunile cele mai bune sunt luna cu Paștele și luna decembrie, decizia strategică de a lansa site-ul atunci a avut sens.

Platforma folosită pentru Ecommerce este GoMag și a fost aleasă datorită ușurinței de a lansa site-ul online într-un timp scurt.

  • Provocarea principală a fost să creștem un brand de la 0 și să îl facem vizibil în Google Search.
  • Competiția mare cu site-urile de rețete pentru cuvintele cheie generaliste.
  • Lipsa autorității domeniului.
  • Competiția cu hypermarketurile.

Campania SEO a început în luna Iulie 2020.

Provocări SEO

  1. Indexarea site-ului, domeniul web fiind nou
  2. Site-ul nu răspundea la căutările legate de brand
  3. Indexarea și poziționarea produselor pe căutările de brand de produs (Ex: Cozonac Royal)
  4. Competiția foarte mare, pentru că produsele Boromir se regăsesc în Hypermarketuri ca: Auchan, Cora, Carrefour, Mega Image și magazine online ca Emag, Bringo.
  5. O posibilă canibalizare de search între brandurile Boromir.ro și BoromirMarket.ro
  6. Optimizările structurii de meniu și a categoriilor
  7. Competiția mare cu site-urile de rețete
  8. Dezvoltarea unei strategii de content marketing bazată pe sezonalitate
  9. Optimizări tehnice SEO pe platforma GoMag

Vom lua fiecare pas în parte pentru a-l dezvolta, iar la final vom arăta evoluția SEO a contului.

1. Indexarea site-ului

Domeniile web nou cumpărate și lansate online nu au istoric, nu au autoritate și durează o perioadă până când sunt indexate complet în Google. În general, în România se face o confuzie mare între indexarea site-ului în Google (adică Google să „știe” și să păstreze paginile site-ului în baza de date) și poziționarea site-ului în Google.

Deși sunt două lucruri diferite, ele sunt în strânsă legătură, pentru că rankingul (poziționarea) nu se poate face fară indexare.

Pentru a indexa rapid site-ul, noi am făcut următoarele lucruri:

  • Configurare sitemap + trimiterea lui la Google. GoMag generează deja automat sitemap indexul, așa că ne-a fost ușor să îl urcăm în Google Search Console, pentru a-l notifica pe Google.
  • Modificări la elementele de onpage. Pe măsură ce se îmbunătățesc elementele SEO onpage, se modifică conținutul, Google crește frecvența de crawl (parcurgere) a site-ului și astfel se descoperă paginile din site.
  • Optimizare structură site. O altă problemă care apare în general la site-uri este numărul de click-uri (crawl depth) necesar pentru a se ajunge la un produs. Aici, datorită platformei și structurii ei, nu erau mai mult de 3 click-uri pentru a se ajunge la produse. Crawlingul se făcea ușor.
  • Link building: am început să construim linkuri contextuale targetate pe Brand

2. Site-ul nu răspundea la căutările legate de brand

Fiind domeniu nou și site nou, acesta nu răspundea la căutări legate de brand ca: Boromir, Boromir Market și tip de produs + brand (ex: cozonaci Boromir).

Strategia de SEO inițială a fost să poziționăm site-ul pe căutările legate de brand. În imaginea de mai jos se vede evoluția căutărilor pe brand. Am plecat de la un scor de vizibilitate de 1.6 % / 1.8% pe mobile.

A durat câteva luni ca site-ul să înceapă să răspundă pe căutările legate de brand.

3. Indexarea și poziționarea produselor pe căutările de brand de produs

Următoarea provocare a fost să poziționăm produsele în Google Search pe căutările legate de brandul de produs. Probabil că acest lucru nu pare o problemă, însă pentru site-urile noi este. Ne-a ajutat faptul că Boromir Market este brandul de producător, însă exista o competiție în Google cu site-urile boromir.ro, care este site de prezentare al brandului și al produselor, magazinul online și hypermarketurile.

O strategie simplă a fost să conectăm cele două site-uri prin linkuri și anume din toate paginile de prezentare ale produselor de pe boromir.ro am adăugat linkuri spre pagina de produs din magazinul online.

Acest lucru a ajutat magazinul din punct de vedere autoritate și relevanță, pentru că ușor ușor produsele au început să prindă tracțiune. Acum site-ul este pe locul 1 pe această căutare, însă în primele luni, produsele nu răspundeau în prima pagină, aceasta fiind o problemă de brand, pentru că utilizatorii nu știau de magazinul online.

cozonac pricomigdala boromir cautare google

4. Competiția foarte mare, pentru că produsele Boromir se regăsc în Hypermarketuri ca: Auchan, Cora, Carrefour, Mega Image și magazine online ca Emag, Bringo.

Altă provocare a brandului a fost să depășim hypermarketurile care aveau deja poziții consolidate în Google Search. Deși ca Brand, Boromir are notorietate în offline, în ochii lui Google era un brand nou, fără istoric și fără autoritate. Autoritatea site-ului se construiește doar prin linkuri, iar la început aveam nevoie de cantitate și de autoritate.

Strategia de link building a fost să construim linkuri contextuale prin native advertising publicate pe bloguri și în presa locală și centrală. Acest lucru a ajutat site-ul boromirmarket.ro să câștige autoritate pentru a putea ranka pentru căutările relevante. Strategia a fost cea de Smart Link Building.

Cum arată rezultatele după 2 ani de zile:

Vizibilitatea brandului în Google Search a depășit Emag, Carrefour, Cora și Auchan, atingând un scor mare de vizibilitate. Doar Mega Image are o vizibilitate mai mare pentru că are publicat mult conținut informațional și rețete, iar paginile acelea răspund la căutări destul de bine.

Care este trendul de vizibilitate?

trend vizibilitate boromir

Viziblitatea în iunie 2020 a fost de doar 1.5% atât pe desktop, cât și pe mobile. Vârful a fost atins în mai 2021 (în perioada cu Paștele) și a atins 54%.

!!! Note:

  • Scorul de vizibilitate este în creștere atunci când există multe căutări (interes). Sezonalitatea este luată în calcul, Boromir Market având vârful de sezonalitate în jurul Paștelui și al Crăciunului.
  • Pe măsură ce contul a fost dezvoltat au mai fost adăugate cuvinte cheie la monitorizat, pentru că s-au adăugat noi produse în site ca: făină, mălai, dulciuri, praline, patiserie congelată și altele.
  • În graficul de mai sus A-ul reprezintă algoritmii Google și după cum se vede trendul a fost de creștere, iar K-ul reprezintă adăugarea de noi cuvinte cheie în cont, care automat scad scorul de vizibilitate.

Un aspect important pentru creșterea autorității o reprezintă Domain Rating, un scor calculat în funcție de numărul de linkuri și calitatea lor. Cu cât este mai mare, cu atât site-ul va fi mai bine poziționat în Google Search. Creșterile la Domain Rating sunt mai rapide la început, după care scad pe scară logaritmică. Este ușor să crești de la 0-10, însă de la 10-20 creșterea nu este pe o scară progresivă.

Să presupunem că pentru a atinge scorul 10 este nevoie de 10 linkuri. Pentru a atinge scorul 20 nu ai nevoie de 20 de linkuri ci poate de 40, pentru a atinge 30 poate este nevoie de 200 și așa mai departe.

5. O posibilă canibalizare de search între brandurile Boromir.ro și BoromirMarket.ro

Boromir.ro este site-ul de prezentare al brandului și al produselor companiei. Pe căutările legate de produse Boromir.ro ranka înaintea magazinului online. Acest lucru nu era util pentru că scopul magazinului era să vândă produsele listate. Strategia folosită a fost una simplă și anume din toate paginile de prezentare ale produselor de pe boromir.ro am adăugat linkuri spre paginile de produs din Boromir Market.

Acest lucru a ajutat la consolidarea brandului și a produselor în Google Search. În câteva luni produsele au început să răspundă înaintea site-ului de prezentare. Mai jos este un exemplu pentru unul dintre cele mai bune produse. Chiar dacă Boromir Market are autoritate mai mică decât Auchan și Boromir.ro, acesta rankează pe locul 1, pentru că este cel mai relevant rezultat pentru căutarea cozonac royal boromir. Deci nu întotdeauna linkurile fac diferența în Google Search ci sunt luați în calcul și alți metrici ca Brand, Relevanță și Conținut.


Același lucru s-a întâmplat pentru multe alte produse. Mai jos se vede clar că BoromirMarket a depășit în căutări atât Mega Image, cât și Emag, chiar dacă are autoritate SEO mai mică.

6. Optimizările structurii de meniu și a categoriilor

Pe măsură ce s-au adăugat din ce în ce mai multe produse, a fost nevoie de o restructurare a categoriilor și o refacere a meniului. Platforma GoMag permite optimizarea meniului pe structura de Mega Menu și de curând meniul a fost refăcut după cum arată mai jos. Noi nu am intervenit în design, ci am făcut denumirile de categorii. Acum este mult mai aerisit și facilitează navigarea mai ușor în site.

Meniul este important pentru că el asigură navigarea în site și în categorii se targetează cuvintele cheie importante din site, pe care se dorește rankingul în căutările Google.

meniu boromir market

Așa arăta meniul inainte:

Acest meniu nu facilita navigarea ușoară în site.

7. Competiția mare cu site-urile de rețete

Google tratează cuvintele cheie în funcție de intenția de căutare. Sunt mai multe tipuri de intenții despre care am vorbit în articolul despre Keyword Research.

Hai să luăm un exemplu: Unul din cuvintele importante pentru Boromir este cozonac. Pentru căutarea în Google a cuvântului cozonac, rezultatele care apar sunt site-uri de rețete. De ce se întâmplă acest lucru? Pentru că Google consideră acest cuvânt ca o căutare informațională. Google trebuie să își dea seama dacă un utilizator vrea să cumpere, vrea o rețetă, vrea să vadă un video, vrea să vadă poze sau vrea să găsească un magazin de cozonaci lângă el.

Din acest motiv, noi nu am targetat cuvintele generale ca pască, chec, cozonac, pentru că o pagină de produs nu are cum să rankeze atunci când este în competiție cu astfel de conținut. Ce am făcut noi în schimb a fost să găsim cuvintele tranzacționale care să fie relevate și să poată să rankeze. Exemplu pentru căutarea cozonac preț:

8. Dezvoltarea unei strategii de content marketing bazată pe sezonalitate

După cum spuneam și mai sus, există două vârfuri de sezonalitate pe nișa Boromir și anume Paștele și Crăciunul. Pentru că se dorea dezvoltarea unui blog, au fost făcute două research-uri pentru zona de Content Marketing, pentru a identifica acele topicuri ever green.

Pentru research am folosit informațiile de la client și know-how-ul nostru ca să identificăm cuvintele cheie pentru a începe să dezvoltăm conținutul. Tool-ul principal folosit a fost Google Keyword Planner.

Prin zona de conținut brandul a putut astfel ranka pe căutările informaționale, prin publicarea de rețete pe blog. Procesul nu a fost doar de scriere a unor articole, ci in-house s-au creat rețetele de la 0, s-au făcut poze profesionale și au fost urcate pe blog. Făcând acest research am descoperit că românii fac anumite rețete de Paște și anumite rețete de Crăciun.

De exemplu, în decembrie se căutau mult mai mult celebrele plăcinte cu mere, pe când în perioada Paștelui se căutau mai mult rețete de post.

Cum arată topicurile pentru Paște?

Cum arată topicurile de Crăciun?

9. Îmbunătățiri tehnice SEO pe platforma GoMag

Un aspect important a fost viteza de încărcare care este sub 3s, mai exact 2.64s anul acesta. Aici nu a fost nevoie să facem îmbunătățiri, pentru că site-ul se încărca foarte repede de la început.

Pentru majoritatea optimizărilor de mai jos, platforma pune la dispoziție câmpuri și tab-uri + aplicații native disponibile, unde se pot face modificările de useri, fără a se interveni în cod și fără a fi nevoie de un programator.

Alte optimizări făcute:

  • optimizări de titluri pentru CTR
  • optimizări de descrieri CTR
  • optimizări descrieri produse
  • optimizări denumiri produse
  • optimizări de robots
  • optimizări canonicals
  • optimizări duplicate content
  • optimizări filtre
  • schema org predefinită de GoMag

Rezultate obținute:

Poziții cuvinte cheie: aproape 200 de cuvinte în top 3 și peste 250 în top 10 (ia în calcul că produsele vândute pe Boromir Market sunt nișate)

pozitii cuvinte cheie

Trafic site:

De la 0 la 14.600 de vizite lunar.

Rezultate blog:

Conform Ahrefs avem 3.100 de cuvinte cheie care generează trafic, și 9.800 de vizite lunar.

Referring domains

Referring domains reprezintă numărul total de site-uri care trimit linkuri spre un domeniu. Noi am construit linkuri contextuale pe site-uri cu autoritate mare ca stirileprotv.ro, antena3.ro, romanialibera.ro, a1.ro, protv.ro, dcnews.ro, kudika.ro, viva.ro și multe altele.

Rezultate 2022 vs 2021

  • useri: +53.77%
  • useri noi: +55.61%
  • sesiuni: 52.76%
  • rata conversie: 14.51%
  • tranzacții: 74.51%
  • venituri: 161.04%

Rezultate 2021 vs 2020

Site-ul a fost lansat în aprilie 2020 și este normal ca aceste creșteri să arate așa, pentru că am plecat de la 0.

  • useri: +307%
  • useri noi: +323%
  • rata conv: -48.3% (rata de conversie tinde să scadă când crește traficul și numărul de useri noi)
  • sesiuni: +282.87%
  • tranzacșii: +97.94%
  • venituri: +106%

Ce ne-a ajutat în campania SEO:

  • implementările de SEO tehnic de la GoMag
  • faptul că site-ul se încărca foarte repede
  • link buildingul targetat
  • strategia de content marketing

Am muncit mult, ne-am implicat, am făcut research și am fost atenți la orice detaliu pentru ca acum să ne putem bucura de rezultate în creștere și notorietate, alături de clientul nostru. SEO este simplu, însă foarte complex. Trebuie să îi cunoști toate ramurile și insight-urile pentru a reuși să-ți atingi obiectivele de business.