Durata citire articol - 5 min.
Ce vei regăsi în acest articol?
1. Derularea evenimentelor din ultimele zile
2. Gradul de impact în piaţa din România (câteva exemple)
3. Concluzii preliminare
4. Câştigătorii şi Pierzătorii din România d.p.d.v. SEO din 10 industrii diferite
1. Derularea evenimentelor d.p.d.v SEO în ultimele zile
Cuprins
Luna Iunie 2019 a început furtunos d.p.d.v SEO, cei de la Google anunţând pe Twitter oficial că rulează 2 modificări de algoritm:
- Google Core update
- Domain Diversity
Cele 2 update-uri au fost concomitente, diferite unul faţă de celălalt, mai jos se vede şi durata de derulare a acestora.
De menţionat că cele 2 update-uri s-au finalizat, ele nu mai rulează în acest moment, fiind complet integrate în algoritmul de clasare, la nivelul tuturor ţărilor, confirmarea venind de pe Twitter.
Also the core update is rolled out now.
— Danny Sullivan (@dannysullivan) June 8, 2019
2. Gradul de impact în piaţa din România (câteva exemple)
În urma update-ului din 12 Martie 2019, în urma analizei de la acel moment + previziunile noastre despre un nou update de tip Broad Core care va regla SERP-ul s-au adeverit, exact cum speculam şi la acel moment.
Iată ce previzionam pe data de 17 aprilie conform situației SERP din România de la acel moment.
Totodată, mai mulţi colegi din industria din RO şi din alte ţări, au tot trimis sesizări către inginerii Google cu inechităţi la nivel de SERP, practic, un monopol din partea unor site-uri, cazul de mai jos este emag.ro
@JohnMu this SERP from pictures above is also a bug index? This website has 9 result from Top 10 9 (first) page.https://t.co/mPH29h6kKQ
— Bolocan Cristian (@bolocancristian) May 30, 2019
Estimam totodată acum 1-2 luni într-un articol că site-urile care au fost afectate vor recâştiga o parte din poziţii, însă nu complet, lucru care s-a confirmat la 2/3 proiecte unde am avut scăderi în lună Martie.
Iată un exemplu, un site care avea înainte de 12 martie, un VS de 45%, după update scăzând la 20% şi acum ajungând la aprox. 36,5%.
Creşterea este confirmată şi de datele din GSC, atât la nivel de poziţie medie cât şi la nivel de expuneri / clicks.
De menţionat că până la acest moment datele din GSC nu sunt 100% relevante deoarece la momentul redactării acestei analize, ultimele cifre erau pentru dată de duminică 9 iunie. Peste abia 3 zile vom vedea datele de astăzi şi inclusiv de Luni/Marţi/Miercuri, care ne va permite o analiză mai completă şi mai detaliată.
3. Concluzii preliminare până la data de 12 iunie 2019
Plecând de la valorile înregistrate de tehnologiile pe care le folosim zilnic în monitorizarea celor +800 de site-uri din România, pe un eşantion de peste 80.000 de cuvinte cheie putem trage câteva concluzii preliminare:
- impactul update-ului de tip Broad Core a fost mult mai mic decât anteriorul din martie 2019
- impactul update-ului Domain Diversity a fost masiv, ajutând multe site-uri mici să se redreseze după scăderea mare din Martie 2019.
- încă mai avem situaţii pe căutări în România unde există monopol pe keywords, însă acel monopol se manifestă prin 2 rezultate de acelaşi site, în peste 90% din cazuri.
- Emag.ro a avut o scădere în urma acestor 2 schimbări de algoritm, atât din prisma scăderii nr. de rezultate pe pagină, cât şi din prisma vizibilităţii organice.
- am avut şi cazuri de creştere masivă în urma celor 2 update-uri, unele dintre site-uri având un procent de vizibilitate specific câştigării poziţiei de nr. 1 în piaţa respectivă.
- au fost afectate și site-uri mari ca (CCN.com & Dailymail.co.uk):
4. Câştigătorii şi Pierzătorii din România d.p.d.v. SEO din 10 industrii diferite
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de afiliere în Gambling(pariuri online/cazino)
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de turism
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Amenajări / Mobilă / Decoraţiuni
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Anvelope/Cauciucuri
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Asigurări online
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Copii şi Bebeluşi
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Credite Online / IFN
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Încălţăminte Damă & Bărbaţi
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Rochii – Haine Damă
Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Supraveghere Video
*Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de IT & C
*Studiul pentru industria de IT & C nu este 100% relevant, deoarece eşantionul de cuvinte cheie conţine doar 1000 de cuvinte cheie, asta înseamnă doar 1% din totalul acestei industrii, deci nu poate fi considerat de referinţă.