Update-uri Google Iunie 2019: Broad Core + Domain Diversity: Timeline, Concluzii + Câștigători și Pierzători

Durata citire articol - 5 min.

Ce vei regăsi în acest articol?

1. Derularea evenimentelor din ultimele zile

Ce spun clientii despre Limitless Agency?
Paul Sevan - CEO Enipau.ro
Andrei - CEO Ecovent.ro
Cristian Bolocan - Head of SEO & Partner la Limitless Agency

2. Gradul de impact în piaţa din România (câteva exemple)

3. Concluzii preliminare

4. Câştigătorii şi Pierzătorii din România d.p.d.v. SEO din 10 industrii diferite

1. Derularea evenimentelor d.p.d.v SEO în ultimele zile

Luna Iunie 2019 a început furtunos d.p.d.v SEO, cei de la Google anunţând pe Twitter oficial că rulează 2 modificări de algoritm:

Premiile castigate de Limitless Agency:
  • Google Core update
  • Domain Diversity

Cele 2 update-uri au fost concomitente, diferite unul faţă de celălalt, mai jos se vede şi durata de derulare a acestora.

Update-uri Google Iunie 2019 Broad Core Diversitatea Domeniilor Derularea evenimentelor Concluzii

De menţionat că  cele 2 update-uri s-au finalizat, ele nu mai rulează în acest moment, fiind complet integrate în algoritmul de clasare, la nivelul tuturor ţărilor, confirmarea venind de pe Twitter.

Also the core update is rolled out now.

— Danny Sullivan (@dannysullivan) June 8, 2019

2. Gradul de impact în piaţa din România (câteva exemple)

În urma update-ului din 12 Martie 2019, în urma analizei de la acel moment + previziunile noastre despre un nou update de tip Broad Core care va regla SERP-ul s-au adeverit, exact cum speculam şi la acel moment.

Screen Shot 2019 06 12 at 10.31.08

Iată ce previzionam pe data de 17 aprilie conform situației SERP din România de la acel moment.

Totodată, mai mulţi colegi din industria din RO şi din alte ţări, au tot trimis sesizări către inginerii Google cu inechităţi la nivel de SERP, practic, un monopol din partea unor site-uri, cazul de mai jos este emag.ro

@JohnMu this SERP from pictures above is also a bug index? This website has 9 result from Top 10 9 (first) page.https://t.co/mPH29h6kKQ

— Bolocan Cristian (@bolocancristian) May 30, 2019

Estimam totodată acum 1-2 luni într-un articol că site-urile care au fost afectate vor recâştiga o parte din poziţii, însă nu complet, lucru care s-a confirmat la 2/3 proiecte unde am avut scăderi în lună Martie.

Studii de caz Limitless Agency:

Iată un exemplu, un site care avea înainte de 12 martie, un VS de 45%, după update scăzând la 20% şi acum ajungând la aprox. 36,5%.

seo revenire update google optimizare site

Creşterea este confirmată şi de datele din GSC, atât la nivel de poziţie medie cât şi la nivel de expuneri / clicks.

De menţionat că până la acest moment datele din GSC nu sunt 100% relevante deoarece la momentul redactării acestei analize, ultimele cifre erau pentru dată de duminică 9 iunie. Peste abia 3 zile vom vedea datele de astăzi şi inclusiv de Luni/Marţi/Miercuri, care ne va permite o analiză mai completă şi mai detaliată.

3. Concluzii preliminare până la data de 12 iunie 2019

Plecând de la valorile înregistrate de tehnologiile pe care le folosim zilnic în monitorizarea celor +800 de site-uri din România, pe un eşantion de peste 80.000 de cuvinte cheie putem trage câteva concluzii preliminare:

  • impactul update-ului de tip Broad Core a fost mult mai mic decât anteriorul din martie 2019
  • impactul update-ului Domain Diversity a fost masiv, ajutând multe site-uri mici să se redreseze după scăderea mare din Martie 2019.
    • încă mai avem situaţii pe căutări în România unde există monopol pe keywords, însă acel monopol se manifestă prin 2 rezultate de acelaşi site, în peste 90% din cazuri.
  • Emag.ro a avut o scădere în urma acestor 2 schimbări de algoritm, atât din prisma scăderii nr. de rezultate pe pagină, cât şi din prisma vizibilităţii organice.
  • am avut şi cazuri de creştere masivă în urma celor 2 update-uri, unele dintre site-uri având un procent de vizibilitate specific câştigării poziţiei de nr. 1 în piaţa respectivă.
seo optimizare site revenire spectaculoasa

4. Câştigătorii şi Pierzătorii din România d.p.d.v. SEO din 10 industrii diferite

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de afiliere în Gambling(pariuri online/cazino)

seo afiliere pariuri jocuri de noroc cazino

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de turism

seo agentie turism

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Amenajări / Mobilă / Decoraţiuni

seo amenajari, mobila, decoratiuni

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Anvelope/Cauciucuri

seo anvelope cauciucuri

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Asigurări online

seo asigurari/casco

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Copii şi Bebeluşi

seo copii si bebelusi articole 1
seo copii si bebelusi articole 2

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Credite Online / IFN

seo financiar credite 1
seo financiar credite 2

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Încălţăminte Damă & Bărbaţi

seo incaltaminte dama : barbati
seo incaltaminte dama barbati 2

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Rochii – Haine Damă

seo rochii haine dama 1
seo rochii de seara 2

Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de Supraveghere Video

seo supraveghere video

*Impactul site-urilor optimizate SEO pe industria de IT & C

seo it & c 1
seo it & c 2

*Studiul pentru industria de IT & C nu este 100% relevant, deoarece eşantionul de cuvinte cheie conţine doar 1000 de cuvinte cheie, asta înseamnă doar 1% din totalul acestei industrii, deci nu poate fi considerat de referinţă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *