Durata citire articol - 18 min.
Ce Sunt Hashtag-urile
Hashtag-urile reprezintă o modalitate de organizare și clasificare a conținutului pe platformele de social media. Sunt cuvinte sau expresii precedate de simbolul hash (#), pe care le poți căuta și pe care poți da click.
În general, sunt folosite în postări pe social media pentru a-i ajuta pe cei care ar putea fi interesați de subiectul tău să îl poată găsi atunci când caută un cuvânt cheie sau un anumit hashtag.
Hashtag-urile pot fi folosite într-o varietate de scopuri, inclusiv pentru a începe sau a participa la o conversație, pentru a te alătura unei mișcări sociale, pentru a promova un brand sau un produs, a crește gradul de conștientizare cu privire la o problemă sau pur și simplu pentru a adăuga puțin umor sau accent unei postări.
Acestea reprezintă un instrument puternic pentru creșterea vizibilității și engagementului pe rețelele sociale, devenind o parte importantă a comunicării online.
Care Este Istoria Hashtag-urilor
Utilizarea hashtag-urilor poate fi urmărită încă din primele zile ale internetului, însă acestea nu au fost folosite în același mod în care sunt acum. În 1988, prima instanță cunoscută de utilizare a simbolului hash pentru a clasifica conținutul de pe internet a fost pe un canal de chat prin retransmitere pe internet (IRC). Utilizatorii foloseau simbolul hashtag pentru a grupa mesajele legate de un anumit subiect.
Simbolul hashtag-ului a apărut în jurul secolului al XIV-lea. Înainte de a fi folosit pe telefoane și Twitter, hashtag-ul provenea de la „lb”, abrevierea latină pentru „pound”. Așadar, în S.U.A. a fost numit pentru o vreme semnul lire sterline.
Potrivit dictionary.com, numele oficial al hashtag-ului este „octothorpe”, un nume inventat de tehnicienii de telefonie atunci când au adăugat simbolul pe tastaturile telefonului. Nu a fost numit hashtag până când utilizarea sa a devenit populară pe rețelele sociale.
Utilizarea modernă a hashtag-urilor, așa cum le cunoaștem astăzi, a început pe Twitter în 2007. Ideea a fost propusă de designerul de produse Chris Messina, care a sugerat utilizarea simbolului hash pentru a grupa tweet-urile după subiect. Ideea a prins rapid, iar utilizarea hashtag-urilor pe Twitter a devenit din ce în ce mai populară.
Hashtag-urile s-au răspândit apoi pe alte platforme de social media, cum ar fi Instagram, Facebook și LinkedIn. Astăzi, hashtag-urile sunt folosite într-o varietate de scopuri și au devenit o parte integrantă a comunicării online și a marketingului pe rețelele sociale.
Sursa foto: https://thrivemyway.com/friendship-hashtags-instagram/
Cum Funcționează Hashtag-urile
Acestea funcționează prin adăugarea semnului ,,#” înaintea unui cuvânt sau a unei expresii, ceea ce îl transformă într-un link de căutare care duce la o pagină în care pot fi găsite și alte postări cu același hashtag.
Când un utilizator dă click pe un hashtag, va fi direcționat către o pagină care arată toate postările ce conțin acel hashtag. Acest lucru permite utilizatorilor să descopere cu ușurință conținut nou legat de interesele lor și îi ajută pe creatorii de conținut să ajungă la un public mai larg, făcând postările lor mai vizibile.
Hashtag-urile pot fi folosite pentru următoarele scopuri:
• Organizarea conținutului în jurul unei anumite teme sau eveniment
• Începerea sau participarea la o conversație
• Promovarea unui brand sau produs
• Creșterea gradului de conștientizare cu privire la o problemă
• Identificarea conținutului legat de o marcă sau produs
• Creșterea vizibilității unei postări
Când folosești hashtag-uri, este important să alegi unele relevante care să reflecte cu exactitate conținutul postării tale. Folosirea prea multor hashtag-uri sau a celor irelevante poate face ca postările tale să pară spam și să reducă implicarea.
De asemenea, o idee bună ar fi să cercetezi hashtag-uri populare în nișa ta și să-ți creezi propriile hashtag-uri de brand pentru a te ajuta să-ți construiești brandul și comunitatea.
Sursa foto: https://www.theshelf.com/the-blog/covid19-trending-hashtags/
De Ce să Utilizezi Hashtag-uri
Hashtag-urile sunt instrumente puternice care te pot ajuta să-ți crești prezența online. Indiferent de platforma socială pe care le folosești, îți vom prezenta câteva moduri în care hashtag-urile pot aduce beneficii businessului tău.
» Ajută la creșterea engagementului
Utilizează hashtag-uri pentru a participa la conversații mai ample sau subiecte în tendințe, care pot contribui la creșterea acoperirii postărilor tale, pot stârni conversații și pot atrage și mai multă atenție.
De pildă, dacă ai un brand de haine și vrei să te alături unei conversații despre stil sau despre ce se află în tendințe, poți folosi hashtag-uri relevante cu numele unei emisiuni despre modă / stil sau cu numele unui eveniment / prezentări de modă ce va avea loc, pentru a participa astfel la conversația mai largă din jurul evenimentului.
Acest lucru îți va ajuta postările să apară în căutările și fluxurile legate de acel eveniment, sporindu-ți vizibilitatea și potențialul de implicare a unor oameni pasionați de modă și posibil interesați de produsele tale.
Mai mult decât atât, poți monitoriza aceste hashtag-uri și interacționa cu utilizatorii care le folosesc. Apreciază și comentează postările relevante, partajează conținut generat de utilizatori sau desfășoară un concurs / giveaway folosind hashtag-urile pentru a încuraja engagementul.
Sursa foto: https://www.featurely.co.uk/blog/why-is-my-instagram-engagement-falling
» Poți arăta sprijin pentru problemele sociale
Folosirea unui hashtag care este conectat la o problemă dincolo de brandul tău este o modalitate de a susține și a oferi sprijin unei cauze sau probleme sociale importante. Acest lucru joacă un rol important în strategia de social media și îți poate promova valorile. Când susții anumite probleme sociale sau de mediu, îți expui numele brandului, arătându-le urmăritorilor tăi că ești implicat și că îți pasă.
Folosirea unor astfel de hashtag-uri poate ajuta la sensibilizarea publicului și la crearea unui dialog despre problemele sociale, de mediu sau care țin de justiție. Acestea pot fi utilizate pentru a aduce în atenția tuturor anumite probleme cu care se confruntă societatea și pentru a încuraja oamenii să acționeze, cu speranța că lucrurile se vor schimba în bine.
De asemenea, prin folosirea acestor hashtag-uri, oamenii pot găsi grupuri și organizații care se implică în cauzele respective și se pot alătura mișcărilor sociale.
» Hashtag-urile îți îmbunătățesc CTR-ul
Potrivit cercetării de la Buddy Media, tweet-urile cu hashtag-uri primesc de două ori mai multă implicare decât cele care nu conțin hashtag-uri. Cu alte cuvinte, prin includerea hashtag-urilor îți poți dubla implicarea și îți poți crește rata de click.
» Îți fac brandul mai ușor de găsit
Hashtag-urile sunt o modalitate bună de a-ți crește gradul de cunoaștere a brandului. Îți permit să-ți clasifici conținutul, astfel încât oricine este interesat de subiectul respectiv să îl găsească cu ușurință.
Spre exemplu, în cazul în care deții un brand de produse cosmetice și vrei să faci o postare despre un nou ser hidratant, prin includerea unor hashtag-uri relevante precum #skincare, #hydratedskin sau #beauty în postarea ta, îți etichetezi, în esență, conținutul cu acele cuvinte cheie.
Utilizatorii care sunt interesați de produse de skincare sau care caută acele cuvinte cheie îți pot găsi postarea sau brandul căutând acele hashtag-uri.
În plus, poți include hashtag-uri de brand pentru a ajuta persoanele care sunt deja la curent cu brandul tău să găsească cu ușurință anumite postări și pagini.
Sursa foto: https://www.beautiful.ai/blog/10-ways-to-increase-your-brand-awareness
» Hashtag-urile sunt foarte bune pentru research
Dacă faci cercetări, este ușor să găsești conținut bun și relevant căutând anumite hashtag-uri. Am descoperit că tweet-urile cu hashtag-uri sunt în general mai concentrate pe un subiect decât pe un tweet care menționează doar expresia.
» Dezvăluie parteneriatele sponsorizate
Această secțiune este destinată influencerilor și brandurilor care lucrează cu influenceri.
Atunci când lucrează cu branduri, influencerii trebuie să-și informeze publicul în cazul în care afișează conținut sponsorizat. Este vorba despre legea dată de FTC (Comisia Federală pentru Comerț), a cărei nerespectare poate duce la amenzi mari atât pentru influenceri, cât și pentru brand.
Așadar, influencerii trebuie să adauge întotdeauna hashtag-uri care indică în mod clar o sponsorizare la postările de brand, iar brandurile trebuie să se asigure că există astfel de hashtag-uri atunci când acceptă conținutul generat de influenceri.
» Hashtag-urile pot fi folosite pentru umor
Există multe exemple de hashtag-uri umoristice care au devenit populare pe rețelele sociale. Acestea pot fi folosite pentru a crea glume sau pentru a face referire la niște situații amuzante. Mai pot fi folosite, totodată, pentru a atrage atenția asupra unui subiect și pentru a încuraja interacțiunea cu alți utilizatori.
Cu toate acestea, este important să ai grijă la modul în care le utilizezi, astfel încât să nu fie ofensatoare sau să afecteze anumite persoane.
» Adaugă context suplimentar postărilor tale
Hashtag-urile îți conectează postările la anumite subiecte sau teme, făcând mai ușor pentru publicul tău să găsească, să înțeleagă, să relaționeze cu conținutul tău și să interacționeze cu el.
De exemplu, dacă participi la o conferință sau un eveniment, folosirea hashtag-ului oficial al evenimentului îți poate ajuta postarea să fie văzută de alți participanți și de persoanele care urmăresc evenimentul online.
Hashtag-urile sunt utile și dacă partajezi conținut vizual creativ și vrei să adaugi contextul potrivit fără a scrie paragrafe lungi de text.
Sursa foto: https://www.ticworks.com/blog/5-best-insta-hashtag-strategies-from-the-best
» Hashtag-urile aduc laolaltă oameni cu interese similare
Utilizatorii cu interese similare pot interacționa între ei pe rețelele sociale. Atunci când caută hashtag-uri ale intereselor lor, se pot alătura unei conversații mai ample și se pot conecta cu alți utilizatori pe același subiect.
Cum să Folosești Hashtag-uri pe Fiecare Rețea Socială
Ce trebuie să știi tu este că atunci când folosești hashtag-uri pe rețelele de socializare, nu trebuie să adopți o abordare universală. Este mai util să personalizezi hashtag-urile pentru fiecare platformă.
În cele ce urmează îți vom prezenta câteva practici actualizate în ceea ce privește hashtag-urile pe care le poți urma pentru a-ți optimiza conținutul și a-ți consolida prezența în mediul online.
Facebook
Dacă vrei să obții mai multă expunere pentru postările tale de pe Facebook, folosirea hashtag-urilor te poate ajuta să-ți crești acoperirea în mod organic.
De la introducerea hashtag-urilor în 2016, Facebook a evitat să ofere sfaturi explicite despre cele mai bune practici, iar acest lucru le-a determinat pe unele dintre branduri să evite să le folosească. Cu toate acestea, sunt și branduri care folosesc hashtag-uri în toate postările.
Conform unor cercetări, iată câțiva pași de urmat pentru a crea hashtag-uri eficiente pe Facebook:
✔️ Folosește doar 1-2 hashtag-uri pe postare.
✔️ Utilizează hashtag-uri în postări, comentarii și stories.
✔️ Utilizează hashtag-uri în timp util, deoarece mulți utilizatori apelează la Facebook pentru știri și evenimente.
Unde vei găsi hashtag-uri pe Facebook?
Hashtag-urile pot fi incluse în orice parte a postării tale scrise pe Facebook sau în comentarii. Acestea sunt, de asemenea, utile pentru adunarea conținutului în grupuri private Facebook după temă sau subiect, iar acest lucru este important de avut în vedere pentru branduri, deoarece canalele private precum grupurile Facebook continuă să crească în popularitate.
Ce mai poți face cu hashtag-urile pe Facebook?
• Caută un hashtag folosind bara de căutare de pe Facebook.
• Dă click pe un hashtag pentru a vedea un flux de postări Facebook folosind același hashtag.
• Caută hashtag-uri utilizate în grupuri private de Facebook utilizând bara „search this group” din meniul grupului.
O modalitate simplă prin care poți găsi hashtag-uri relevante pe care să le utilizezi este prin introducerea unui cuvânt cheie în bara de căutare. Facebook îți va recomanda cele mai populare hashtag-uri care conțin cuvântul introdus de tine.
Cele mai bune practici pentru hashtag-urile pe Facebook
• Dacă ai și alte platforme, asigură-te că le conectezi la pagina ta de Facebook.
• Află care sunt hashtag-urile cele mai populare.
• Păstrează hashtag-urile simple și evită spațiile inutile.
• Folosește hashtag-uri în propoziții și identifică subiectele de conversație.
• Evită semnele de punctuație.
• Revino la postările tale de pe Facebook cu cele mai bune performanțe și republică-le cu hashtag-uri relevante. Acest lucru nu numai că îți reîmprospătează conținutul vechi care a rezonat cu urmăritorii tăi, dar poate atrage și noi followers care sunt interesați de produsul sau serviciul tău.
Reține: Deoarece atât de multe profiluri de utilizatori sunt private pe Facebook, este mai dificil pentru branduri să urmărească modul în care utilizatorii interacționează cu hashtag-urile tale.
Află cum să folosești în mod eficient Facebook Ads pentru a-ți consolida prezența online din articolul următor: https://limitless.ro/blog/facebook-ads/.
Sursa foto: https://neadoo.london/hashtags-in-social-media/
Instagram
Există o serie de beneficii pentru utilizarea hashtag-urilor pe Instagram. Comunitatea de creatori de la Instagram este de părere că utilizatorii IG ar trebui să „se gândească la hashtag-uri ca la un instrument care oferă context despre postarea ta și sprijină livrarea de conținut către persoanele care sunt interesate de un anumit subiect”.
Comunitatea creatorilor stabilește următoarele 3 reguli:
✔️ Folosește doar 3-5 hashtag-uri într-o postare.
✔️ Folosește hashtag-uri atât în postări, cât și în comentariile și poveștile tale.
✔️ Folosește numai hashtag-uri relevante pentru brandul și comunitatea ta.
În ceea ce privește secțiunea Stories, poți include până la 10 hashtag-uri în poveștile tale pe Instagram. Cu toate acestea, Instagram Stories nu mai sunt prezentate pe paginile de hashtag sau afișate utilizatorilor care urmăresc o etichetă.
Acest lucru înseamnă că hashtag-urile nu te vor ajuta neapărat să-ți aduci poveștile în fața unor noi audiențe, însă le poți folosi în continuare pentru a adăuga context atractiv conținutului tău.
Ce mai poți face cu hashtag-urile pe Instagram?
• Le poți include în biografia profilului de Instagram al brandului tău.
• Poți căuta hashtag-uri în fila Etichete din secțiunea Explorare a Instagramului.
• Poți urmări hashtag-urile, ceea ce înseamnă că conținutul oricărui creator se va afișa în feedul tău, atât timp cât include hashtag-ul pe care îl urmărești.
Tipuri de hashtag-uri pe Instagram
Produs / serviciu: Sunt hashtag-urile care descriu produsul sau serviciul tău, cum ar fi: #pantofi, #food sau #ceas.
Nișă: Aceste hashtags îți arată unde te încadrezi în industria ta, spre exemplu: #foodblogger, #digitalmarketing sau #fashionphotographer.
Hashtag-uri ale comunității: Te ajută să găsești o comunitate pe Instagram, cum ar fi: #parislovers sau #skincarecommunity.
Evenimente / anotimpuri speciale: Acestea sunt de obicei folosite pentru sărbători naționale, anotimpuri, evenimente sau orice altceva de genul acesta, precum: #valentinesday sau #nationalbookday.
Locație: Sunt folosite pentru locații. Poate fi un obicei bun să incluzi și hashtag-uri din locația în care te afli: #brasovromania sau #herastraupark.
Daily hashtags: Reprezintă hashtag-uri pe care le folosești zilnic, cum ar fi: #fridaynight.
Expresii relevante: Aceste hashtag-uri sunt o combinație a tuturor celor enumerate mai sus. Reprezintă expresii care sunt folosite în comunitate, spre exemplu: #animallovers, #artlove sau #horseriding.
Acronime: Câteva exemple ar fi: #YOLO care înseamnă „You only live once”, #TBT (,,Throwback Thursday”), #TBX (,,To be exact”) etc.
Emoji: În zilele noastre, emoji-urile sunt peste tot, inclusiv în hashtag-uri. Iată câteva exemple: #italy🌞 sau #sunset❤.
Iată câteva sfaturi esențiale privind hashtag-urile pe Instagram:
• Găsește hashtag-urile care se potrivesc cel mai bine brandului tău.
• Urmărește câteva hashtag-uri care sunt importante pentru tine.
• Încearcă să utilizezi hashtags de brand, dacă nu ai, atunci e momentul să îți creezi unul.
• Poveștile și hashtag-urile merg împreună, nu uita să le adaugi!
• Ia în considerare postarea hashtag-urilor ca primul comentariu al postării, astfel încât urmăritorii să se poată concentra asupra legendei pe care ai scris-o.
• Cu un cont Instagram Business, poți accesa Instagram Insights, unde poți vedea câte impresii a primit profilul tău din hashtag-uri.
• Evită să adaugi hashtag-uri în mijlocul subtitrărilor sau comentariilor tale, deoarece acestea pot face conținutul mai puțin accesibil persoanelor care folosesc cititori de text în vorbire.
• Ține-ți contul public, astfel încât atunci când utilizatorii caută un anumit hashtag pe care l-ai folosit și tu, să poată descoperi brandul dând click pe acea postare.
Instagram îți sugerează cele mai utilizate hashtag-uri atunci când începi să tastezi. Aruncă o privire la imaginea de mai jos:
Poți observa, astfel, că atunci când introduci hashtag-ul #skin, Instagram îți afișează cele mai populare hashtag-uri care includ cuvântul „skin”. Așadar, descoperirea hashtag-urilor este cât se poate de simplă. Nu-ți rămâne decât să te distrezi explorându-le.
Dacă ai un business online și vrei să-l promovezi pe Instagram, accesează articolul: https://limitless.ro/blog/instagram-ads/ și urmează pașii prezentați.
LinkedIn
De ce să folosești hashtags pe LinkedIn? Răspunsul este simplu. Te pot ajuta să-ți consolidezi credibilitatea, să ajungi la oameni pentru a-ți împărtăși expertiza și a purta conversații semnificative în care ambele părți sunt interesate de același subiect.
Utilizarea hashtag-urilor pe LinkedIn poate aduce postările tale în fața unui public din afara rețelei tale. Să presupunem că ai 800 de conexiuni LinkedIn. O postare fără hashtag îți limitează conținutul la acea rețea. În schimb, în cazul în care utilizezi un hashtag, cum ar fi #optimizareseo, este posibil chiar și să dublezi acel număr de persoane la care a ajuns postarea ta.
Utilizatorii LinkedIn urmăresc și interacționează cu hashtag-uri care sunt relevante pentru jobul sau domeniul lor de interes. Asigură-te că folosești hashtag-urile preferate de publicul tău atunci când îți creezi conținutul social!
Iată câteva best practices când vine vorba de folosirea hashtag-urilor pe LinkedIn:
✔️ Folosește câte 2-3 hashtag-uri pe postare.
✔️ Folosește hashtag-uri în postările tale și pe pagina companiei tale. Hashtag-urile din comentarii sau articole nu apar în feedul oamenilor.
✔️ Îmbină armonios hashtag-urile de brand binecunoscute cu cele de nișă.
Ce poți face cu hashtag-urile pe LinkedIn?
• Caută hashtag-uri folosind bara de căutare a platformei.
• Ai în vedere faptul că hashtag-urile pe LinkedIn vor apărea în secțiunea „news and views” de pe pagina principală.
• Obține sugestii de hashtag-uri de la LinkedIn pe măsură ce scrii o actualizare.
Pentru mai multe informații, citește ghidul de utilizare a hashtag-urilor pe LinkedIn: https://blog.hootsuite.com/linkedin-hashtags-guide/.
Câteva sfaturi esențiale privind hashtag-urile LinkedIn:
• LinkedIn este o platformă profesională, drept urmare, menține și utilizează hashtag-uri formale / profesionale.
• Urmărește hashtag-urile pe LinkedIn pentru a vedea postările recente care încorporează acel hashtag.
• Adaugă hashtags în profilul companiei tale pentru a-ți oferi mai multă vizibilitate pe site.
• Cu cât implicarea este mai mare, cu atât credibilitatea ta crește.
• Asigură-te că le adaugi la sfârșitul conținutului.
• Folosește-le în profilul tău pentru a prezenta subiectele despre care postezi.
Sursa foto: https://www.spica.media/blog/are-facebook-hashtags-worth-using/
YouTube
De ce să folosești hashtag-uri pe YouTube? Pentru a ajuta oamenii să-ți găsească videoclipurile. Hashtag-urile îți îmbunătățesc capacitatea de căutare și îți organizează conținutul, ceea ce încurajează oamenii să rămână pe canalul tău.
Pentru a încuraja mai multe vizionări ale videoclipurilor, optimizează-ți utilizarea hashtag-urilor astfel:
✔️ Folosește doar 3-5 hashtag-uri pentru fiecare videoclip.
✔️ Folosește 1-2 hashtag-uri în titlu și restul în descriere.
Folosind hashtag-uri, poți să îți organizați conținutul fără a fi nevoie să creezi liste de redare pentru fiecare subiect. În cazul în care utilizezi mai multe hashtag-uri pe o singură postare, videoclipul respectiv este apoi adăugat în mai multe grupuri relevante, cu un efort minim din partea.
Iată câteva sfaturi esențiale pentru hashtag-urile pe YouTube:
• Hashtag-urile conțin hyperlink-uri în titluri și descrieri, astfel încât urmăritorii să poată să găsească alt conținut cu aceleași hashtag-uri dând click pe oricare.
• Dacă nu incluzi hashtag-uri în titlu, primele trei hashtag-uri din descriere se vor afișa deasupra titlului videoclipului tău.
• Introdu „#” în bara de căutare YouTube pentru a găsi etichete populare pe YouTube.
• Nu folosi mai mult de 15 hashtags. YouTube le va ignora și le poate considera chiar spam.
• Dă click pe hashtag-ul cu hyperlink pentru a vedea un flux cu alte videoclipuri care folosesc același hashtag.
TikTok
Utilizatorii TikTok folosesc hashtag-uri în videoclipurile lor pentru a clasifica conținutul. La fel ca și celelalte platforme sociale, utilizarea hashtag-urilor pe TikTok ajută la creșterea acoperirii și ajută algoritmul TikTok să decidă ce utilizatori văd conținutul pe pagina ForYou.
TikTok este adesea considerat drept unul dintre cele mai mari succese în utilizarea hashtag-urilor, deoarece acestea au un impact considerabil asupra extinderii vizibilității conținutului în aplicație.
Pentru a utiliza TikTok la potențialul său maxim, folosește următoarele practici în ceea ce privește hashtag-urile:
✔️ Folosește doar 3-5 hashtags pe postare.
✔️ Folosește hashtag-uri în videoclipuri și povești.
✔️ Rămâi la curent cu hashtag-urile în tendințe și folosește-le cu atenție.
✔️ Evită să folosești #ForYou, #FYP și #ForYouPage. În cazul în care vrei să le folosești, fă-o cu prudență.
Hashtag-urile de pe TikTok pot fi găsite în descrierile videoclipurilor sau pe pagina Discover. Pe Discover, vei putea vedea hashtag-uri populare și orice videoclipuri care le folosesc în prezent. De asemenea, poți utiliza bara de căutare pentru a găsi hashtag-uri care te interesează.
Sfaturi esențiale pentru hashtag-uri TikTok:
• Utilizează o combinație de hashtags de nișă și trending.
• Lasă spațiu în subtitrări pentru hashtag-urile tale.
• Creează o provocare cu hashtag-uri de brand pentru a-ți implica publicul și pentru a crește gradul de cunoaștere a brandului.
Limita pentru subtitrările pe TikTok este de 100 de caractere, așa că păstreaz-o pentru eventuale hashtag-uri. Este suficient spațiu pentru a-ți permite să experimentezi cu scopul de a vedea ce funcționează. Îmbină hashtag-urile populare cu cele de nișă pentru a obține cea mai mare acoperire.
Reține că hashtag-urile de pe TikTok se schimbă frecvent, așa că trebuie să urmărești atent pagina Discover pentru a vedea ce se află în tendințe.
Citește și: https://limitless.ro/blog/tiktok-ads/ pentru a învăța cum să-ți promovezi afacerea pe TikTok.
Sursa foto: https://viralnewschart.com/how-to-find-trending-hashtags-on-tiktok/
Twitter
Twitter afișează hashtag-urile și cuvintele cheie în tendințe pe pagina de pornire, ceea ce oferă o perspectivă asupra subiectelor care sunt populare în acest moment. Această caracteristică a făcut ca hashtag-urile să devină și mai importante pentru utilizatorii Twitter, deoarece aceștia pot afla ce se întâmplă în timp real și se pot alătura conversațiilor și evenimentelor în timp util.
Astfel, putem spune că hashtag-urile sunt parte integrantă din ADN-ul Twitter și reprezintă o modalitate eficientă pentru utilizatori de a găsi, explora și participa la discuții în mediul online.
Pentru a-ți ajuta conținutul să funcționeze cât mai bine pe Twitter, ia în vedere aceste sfaturi pentru hashtag-uri:
✔️ Folosește doar 1-2 hashtags pe postare.
✔️ Integrează hashtag-uri în tweeturi, retweeturi și răspunsuri.
✔️ Utilizează hashtag-uri axate pe comunitate, cum ar fi: evenimente, conferințe, sărbători.
✔️ Alătură-te conversațiilor curente folosind hashtag-uri populare și accesând tendințele, în cazul în care este potrivit pentru brandul tău.
Poți folosi hashtag-uri oriunde în tweeturile tale. Folosește-le la început pentru a accentua, la sfârșit pentru context sau la mijlocul postării pentru a evidenția un cuvânt cheie. Hashtag-urile pot fi adăugate și într-un comentariu atunci când faci retweet, în răspunsuri și în biografia ta pe Twitter.
Cum mai poți utiliza hashtag-urile pe Twitter?
• Introdu un cuvânt cheie cu hashtag în bara de căutare Twitter pentru a găsi conținut nou.
• Vezi care sunt hashtag-urile populare în subiectele în tendințe de pe Twitter.
Câteva sfaturi esențiale pentru hashtag-urile Twitter:
• Din punct de vedere tehnic, poți folosi câte hashtag-uri vrei într-un tweet, în limita de 280 de caractere, însă Twitter recomandă să nu folosești mai mult de 2.
• Dacă creezi un nou hashtag, utilizează capacitățile de căutare avansate ale platformei Twitter pentru a te asigura că nu este deja folosit.
• Când folosești câteva hashtag-uri și le ceri în mod special urmăritorilor să facă retweeturi, acest lucru poate duce la și mai multă implicare.
• Păstrează-ți contul public, deoarece tweetul tău ar putea fi văzut de utilizatorii care caută acel hashtag specific.
• Asigură-te că le utilizezi în mod constant.
• Asigură-te că le scrii corect.
• „Explore Tab” poate fi cel mai bun prieten al tău, deoarece poți să-ți faci cercetările acolo.
• Lucrează cu influencerii și creează un hashtag specific.
Sursa foto: https://netbasequid.com/blog/track-twitter-trends/
Pinterest
Pinterest te ajută să creezi o experiență personalizată prin sortarea tuturor pinurilor în categorii. Oamenii caută „pin-spiration” pentru orice, de la decoruri de Crăciun la cum să faci un plating, așa că adăugarea de hashtag-uri de nișă la postările tale facilitează accesul la publicul potrivit.
Postările care folosesc hashtag-uri sunt, de asemenea, plasate în ordine cronologică, astfel încât platforma să îți afișeze pe primul loc cel mai util și recent conținut, pe care vrei să îl vezi instantaneu.
Folosește aceste sfaturi pentru hashtag-uri astfel încât pinurile tale să fie văzute de publicul vizat de tine:
✔️ Nu există date oficiale Pinterest care să susțină numărul de hashtags pe care ar trebui să le utilizezi. Mai puțin și mai calitativ înseamnă mai mult.
✔️ Utilizează hashtag-uri în timp util, deoarece utilizatorii sunt adesea pe Pinterest pentru a obține idei de sezon.
✔️ Asigură-te că hashtag-urile tale sunt relevante pentru pin.
În timp ce Pinterest este considerat mai mult un motor de cuvinte cheie, hashtag-urile pot oferi conținutului tău un plus de impuls atunci când sunt utilizate corect. Când utilizezi Pinterest pentru afaceri, include hashtag-uri în descrierile pinurilor tale. Pinterest oferă chiar și sugestii de hashtag, doar în versiunea mobilă, atunci când creezi un pin nou.
Câteva sfaturi esențiale privind hashtagurile Pinterest:
• Gândește-te la Pinterest ca la un motor de căutare. Utilizează hashtag-uri specifice care pot fi căutate și care conțin cuvinte cheie relevante.
• Nu folosi mai mult de 20 de hashtag-uri într-o descriere a pinului.
Sursa foto: https://brandmentions.com/blog/hashtag-marketing/
Concluzii
Hashtag-ul devine tot mai important pentru succesul performanței conținutului tău. Prin furnizarea de conținut cu hashtag-urile potrivite, poți construi relații cu comunitatea ta, poți dezvolta brand awareness-ul și îți poți atinge obiectivele pe rețelele sociale.
În lumea social media, uneori poate fi greu să obții cu ușurință informațiile pe care le cauți, de aceea, hashtag-urile te pot ajuta să-ți difuzezi conținutul. Cu ajutorul lor, utilizatorii pot căuta mult mai ușor cuvântul cheie pentru a obține informațiile de care au nevoie.
Dacă un utilizator găsește postarea ta interesantă sub acel hashtag, este foarte probabil ca acesta să petreacă mai mult timp pe profilul tău și, eventual, să treacă pe site-ul tău. Privește hashtag-ul ca pe o bară de căutare specială pentru subiecte de interes.