Statistici Piata de Search Organic pe Industrii: Martie 2020

Durata citire articol - 3 min.

Având în vedere situaţia actuală, în cadrul Agenţiei Moloso, analizăm în permanenţă datele şi statisticile curente, atât la clienţii activi cât şi la nivel de piaţă. În acest articol prezentăm datele pe mai multe industrii legate de traficul organic, căutările la nivel de nişă şi alte informaţii interesante. Metricii despre care vorbim aici sunt trafic, vânzări şi comanda medie.

Din ce observăm în această perioadă, pe aproape toate nişele mari, căutările şi traficul sunt în creştere. Nişa cea mai afectată de scăderea volumului de căutări este Travel.

Mai jos sunt celelalte două articole din această serie:

Ca perioadă de raportare am analizat 1-31 Martie 2020.

În graficele de mai jos avem impactul pe care COVID-19 îl are în business-urile din România. Pentru a înţelege cât mai bine piaţa am decis să includem doar magazinele online cu minim 10 comenzi / zi şi business-urile ecommerce şi nonecommerce cu trafic organic semnificativ pentru fiecare industrie în parte.

Trebuie luat în considerare că pe industriile Health, Food, Garden, Home & Deco sunt clienţi activi pe SEO şi s-a lucrat intens aici.

 
  1. Health / Clinici: Căutările YOY au crescut cu 10%, iar traficul organic cu 100%
  2. Food: Căutările YOY au crescut cu 295%, iar traficul organic cu 80%
  3. Garden, DIY & Tools: Căutările YOY au crescut cu 83%, iar traficul organic cu 57%
  4. Home & Deco: Căutările YOY au crescut cu 93.5%, iar traficul organic cu 48.5%
  5. Îmbrăcăminte: Căutările YOY au scăzut cu -23%, iar traficul organic cu 32%
  6. Eyewear: Căutările YOY au scăzut cu -26%, iar traficul organic cu -5%
  7. Beauty: Căutările YOY au crescut cu 106%, iar traficul organic cu -26.33%
  8. Încălţăminte: Căutările YOY au scăzut cu -26%, iar traficul organic cu 40%
  9. Travel: Căutările YOY au scăzut cu -33%, iar traficul organic cu -84%
  10. Outdoor: Căutările YOY au scăzut cu -39%, iar traficul organic cu -41%
  11. Betting & Casino: Căutările YOY au scăzut cu -45%, iar traficul organic cu 140%
  12. Retail: Căutările YOY au scăzut cu -45%, iar traficul organic cu -17%
  13. Rent a Car: Căutările YOY au scăzut cu -52%, iar traficul organic cu -27%

Impactul asupra valorii coşului mediu (AOV) a business-urilor din România

După cum probabil era de aşteptat, tot ce înseamnă Food, Supermarket a înregistrat creşteri semnificative ale coşului de cumpărături. Creşterea pe care noi am înregistrat-o este de 46%. Numărul produselor comandate/comandă a crescut iarăşi semnificativ.

Comportamentele de cumpărare se schimba de la zi la zi, şi pentru antreprenori este complicat să facă predicţii. Pentru cei care au trafic semnificativ acum, provocarea este livrarea şi onorarea tuturor comenzilor la timp.

Scăderile de peste 30% ale AOV de notat şi luat în calcul sunt şi la industrii precum Home & Garden, Fashion, Outdoor, Rent a Car.

Concluzii:

Este complicat în aceste timpuri să facem predicţii la ce se va întâmpla. Piaţa este foarte volatilă, comportamentele de cumpărare se schimbă de la o zi la alta. Toate depind foarte mult de ce apare în fiecare zi.

Din toate datele pe care le-am analizat, business-urile care prosperă în această perioadă, sunt cele care au investit mult în SEO în ultimul an de zile. O parte din clienţii noştri de SEO au redus bugetele de Paid Marketing în această perioadă, pentru că nu puteau să onoreze toate comenzile primite în timp util şi corect pentru clienţii lor.

Chiar dacă tendinţa în această perioadă este să opreşti bugetele de marketing, îţi spunem să nu o faci, pentru că acum ai cea mai mare nevoie de asta. SEO după cum bine ştii, nu te poate salva de pe o zi pe alta, sau de pe o lună pe alta, ci este nevoie de implicare şi investiţie constantă pe termen lung. El te ajută atunci când te aştepţi cel mai puţin.

La final te las cu o întrebare. Cum ar fi fost acum pentru tine, pentru business-ul tău, să ai trafic organic dublu sau triplu faţă de cifrele actuale? Cât te-ar fi ajutat acest lucru în această perioadă?