„BUSINESS BOOSTERS EP. 2” cu Ionuț Andrei Cofondatorul V8 : Podcast Limitless Agency

Cu o prezență puternică pe LinkedIn și un portofoliu de campanii remarcabile, Ionuț ne arată cum gândește un strateg de top, ce diferențiază o agenție bună de una excepțională și cum poți scala sustenabil în marketing și publicitate.

0:00
Poți să urmărești tu cât profit vrei mai devreme sau mai târziu. Asta are consecințe. Consecințe asupra echipei. Un profit mare nu ți construiește o
0:08
echipă bună. O echipă bună îți construiește un profit mare. Sunt foarte mulți care se așează pe o nișă și încearcă să copieze un model. Mai
0:16
devreme sau mai târziu. Probabil că le vine și succesul, dar inevitabil va veni și sfârșitul atâta timp cât nu înțelegi de ce faci lucrul respectiv. Ai ul încă
0:25
nu poate să perceapă și să replice emoțiile. Pur și simplu e un traducător
0:30
foarte bun, cu o bază de date senzațională a ceea ce se poate întâmpla
0:36
faptic. Salutare! Astăzi îl avem alături de noi pe Ionuț Andrei, CEO și fondator V8, una
0:44
dintre cele mai premiate agenții media din România în 2024 și cred că unul dintre cei mai urmăriți antreprenori de pe LinkedIn.
0:53
L am cunoscut pe Ionuț colaborând pe mai multe proiecte, toate cu un mare succes și cred că este unul dintre cei mai buni strategi cu care eu am lucrat de până
1:03
acum. Salut, Ionuț, bine ai venit. Salut, Daniel. Mulțumesc pentru invitație. E o plăcere să te să te văd și în ipostaza asta de de host de
1:12
podcast. Spune mi te rog cum te ai apucat tu de zona asta de marketing?
1:20
Păi, cred că evoluția fiecăruia dintre noi într un fel sau altul se naște din multe experiențe prin care treci, știi? Și cred că e foarte
1:29
important în tot traseul ăsta până ajungi să găsești ce ți place să să încerci cât mai multe, să faci cât mai multe greșeli, pentru că în felul ăsta
1:36
descoperi la ce ești bun. Știi, traseul meu n are nicio legătură cu marketingul pentru că am început spălând piscine, vând vânzând înghețată, asta în
1:44
adolescență. Într un fel sau altul am lucrat la schimb alutar în timpul facultății. Ulterior am Da, am lucrat și la schimbat lutar. M au dat afară că am
1:55
pierdut cheia de la safe și la un moment dat am intrat în zona
2:00
asta, să zicem IT ului pentru că eram foarte pasionat de calculatoare și încet încet calculatoarele m au dus într o zonă în care
2:08
să zicem eram tangent cu comerțul și comerțul m a dus într o zonă în care
2:14
eram tangent cu creația pentru că aveam nevoie de foarte multe hai să zicem
2:22
spețe creative ca să pot să promovez ca să pot să promovez business urile în care eram implicat și în felul ăsta m am apropiat din ce în ce mai mult de
2:31
definiția de marketing, m am apropiat din ce în ce mai mult de definiția de creație, m am apropiat din ce în ce mai mult de definiția de strategie. Deci,
2:39
practic, este un parcurs, e o evoluție de la ceva poate banal și extrem de
2:45
funcțional până la ceva extrem de complex, care cuprinde astăzi comunicare, care cuprinde strategie, care cuprinde consultanță, care cuprinde
2:54
marketing în toate în în toate definițiile lui. Nu e un traseu ușor, că mie mi au luat 30 de ani ca să ajung aice, dar cred că
3:03
fiecare etapă și a avut rolul ei pentru că ceea ce sunt astăzi este construit pe
3:09
numărul de greșeli și numărul de încercări care m au adus aici și nicidecum n aș fi reușit să fiu ceea ce sunt. Nu știu dacă sunt bun sau rău, n
3:17
aș fi reușit să fiu ceea ce sunt fără să am experiențele astea, pentru că fiecare a depus ceva în mine acolo, știi? o mică învățătură, o mică lecție, o mică nu
3:26
știu un mic impuls ca să încerc să fac mai mult sau mai bine și așa mai departe. Hm. Spune mi te rog că ai vorbit de
3:34
strategie. Ce înseamnă pentru tine strategic thinking în business ul din
3:40
România? Băi, în primul și în primul rând să înțelegi de ce faci ceea ce faci. Hm. Pentru că sunt foarte mulți care se
3:48
așează pe o nișă și încearcă să copieze un model mai devreme sau mai târziu.
3:54
Probabil că le vine și succesul, dar inevitabil va veni și sfârșitul atâta timp cât nu înțelegi de ce faci lucrul respectiv. Al doilea, a doua speță în
4:02
strategic thinking este să înțelegi pentru cine faci și care sunt tensiunile lui. Altfel spus, să încerci într un fel sau altul să te adresezi poate puțin mai
4:11
special, ca să nu zic aparte consumatorului pentru că asta ipotetic
4:18
îți scoate la suprafață diferențiator. Practic, devii mai bun decât competiția ta. Și ca să ca să închid bucata asta cu
4:28
strategic thinking, înseamn a treia speță în în povestea asta este să încerci să vezi ceea ceilalți nu văd. De obicei asta se numește viitor sau se
4:37
numește inovație sau se numește, dacă vrei instinct, da? Ca să înțelegi încotro se duce piața și încotro se duce nevoia
4:46
consumatorului tău. Ca să sumarizez este trebuie să știi foarte bine de ce
4:51
faci, pentru cine faci și ce se va întâmpla cu lucrurile pe care le faci.
4:57
Ok. Și ai spus pe LinkedIn o chestie interesantă și voiam să te întreb când
5:02
spui generating ideas for growth, cum arată acest proces? Ai niște proceduri
5:09
pe care le faci sau este o chestie particulară pentru fiecare business? E o chestie particulară, dar există un proces foarte bine pus la punct în
5:17
spate. Acuma, definiția de idee și creștere sunt
5:22
cele două definiții sunt mai degrabă opozante. De ce? Pentru că ideea este ceva eminamente empatic. Cu siguranță are și foarte mult
5:31
funcțional în interior, dar se adresează, dacă vrei, hai să i zicem, barierei emoționale, nu celei funcționale de cele mai multe ori.
5:40
Creșterea este eminamente funcțională. N are nimic emoțional în ea. În creșterea din punct de vedere business. E generating ideas for growth înseamnă să
5:49
reușești strategic vorbind să construiești o punte între cele două
5:54
emisfere prin care reușești să faci ideea care se adresează empatic consumatorului să genereze valoare. Altfel spus să încerci să pui o
6:04
matematică în spatele idei sau dacă vrei o serie de tactici în spatele unei idei în așa fel încât fiecare tactică să ți aducă un plus de valoare cuantificabil
6:12
sau să ți aducă un plus monetar cuantificabil sau să ți aducă un plus emoțional cuantificabil. Practic, măsori eficiența unei idei și proliferezi acea
6:21
eficiență după măsurare în așa fel încât să aduci acel plus pe care și l dorește
6:27
inevitabil orice client. Poți să ne dai un exemplu aici din Sun foarte multe exemple de dat, dar este
6:34
Mă interesează mai mult pentru ascultătorii noștri să înțeleagă mai practic ce înseamnă lucrul ăsta pentru că ai folosit foarte multe
6:43
cuvinte care pentru un antreprenor care nu a luat contact deja cu asta o să i fie destul de greu să înțeleagă ceea ce ai spus. Ăă o idee are capacitatea de a
6:53
genera zâmbete, de a genera interacțiune, de a genera, nu știu, empatie, să zic, de a genera adversitate.
7:01
Ideea din spate sau matematica din spate spune că aceste lucruri după ce le ai
7:08
generat trebuie să ducă către pasul următor. să în realitate ceea ce trebuie
7:13
să faci ca să generezi idei care îți aduc valoare este să pui matematica la
7:18
lucru și să vezi ce faci cu acele interacțiuni, să vezi ce faci cu aceeași cu aceea empatie și așa mai departe. Este ca și cum te ai întâlnit cu cineva
7:25
pe stradă și ai vrea să te prezinți. Acel cineva, 90% din cazuri, cel mai
7:31
probabil va fugi de tine și atunci trebuie să încerci să găsești o formulă de deschidere ca să pari prietenos, ca să pari deschis, ca să pari cineva pe
7:42
care acel individunoască. Asta este, să zicem, partea de idee. Da? în sensul că trebuie să găsești o formulă prin care te prezinți și după ce
7:51
te ai prezentat poate ai vrea să te împrietenești și ipotetic să i vinzi ceva și atunci trebuie să pui matematica la lucru în așa fel încât următorul pas,
8:00
următoarea tactică pe care o construiești este să fie pe o nevoie de acelui a celui cu care stai de vorbă și nevoia
8:09
respectivă trebuie s o transformi într o dorință și dorința în momentul în care ai pus o pe masă s o faci să se întâmple și în În momentul în care se întâmplă
8:18
îți generează prost de valoare. Este extrem de simplu. Este ca și cum ți aș da un task să te trimit pe stradă și primul domn îmbrăcat în tricou albastru
8:27
să l inter pe primul domn îmbrăcat în tricou albastru să l interpelez, să te prezinți și să i construiești o promisiune de vânzare în așa fel încât
8:36
el să spună da. Da. Din primele două minute. Asta înseamnă ideas for growth. De ce? pentru că intervalul de atenție este extrem de mic astăzi și atunci ai o
8:45
fereastră de oportunitate. Iar fereastra de oportunitate dacă n o folosești ai doar aplaudaci. Da? Oameni care zâmbesc, oameni care achesează, oameni care, nu
8:53
știu, te urăsc. Este tot o emoție preponderentă în România în ultimul timp, dar nu se întâmplă nimic mai departe. Și atunci jobul nostru la V8
9:01
este să facem fix scenariul ăsta, să construim funelul ăsta, niște idei care dau eficiența și care ți aduc, nu numai că îți aduc consumatorul în curte, dar
9:09
reușesc să și să l facă să și comită în vederea unei cumpărări ipotetice.
9:16
Super. Cum vezi evoluția marketingului în România în ultimii cinci ani?
9:23
Ca o electrocardiogramă. Sus, jos, sus, jos, sus, jos, sus, jos. Acuma sunt
9:29
linii de business și linii de business sunt este retail ul care n o să moară niciodată. Este auto care crește și scade. Este construcția care crește și
9:37
scade. Este nu știu industria care crește și scade, este bankingul care n o
9:43
să moară niciodată. Sunt evoluții în funcție de linie de business. Slavă Domnului, noi avem clienți din dintr un pool foarte foarte divers, de
9:52
la retail la banking, de la FMCG la, nu știu, Farma, ca să zic așa. Și și atunci
9:58
poți să faci o radiografie o radiografie completă a industriei, aș
10:03
zice generalizând că creștem încet. Da. Suntem foarte emoționali, foarte
10:09
susceptibili, foarte ă răspundem foarte repede la oscilațiile pieței, recte, la
10:14
știri și atunci ă asta înseamnă că evoluția nu este una fabuloasă, ci este mai degrabă una extrem de calculată, dominată
10:24
preponderent de precauție. Tu ai cred că 20 de ani de experiență,
10:32
puțin mai mult. Vreo 25. 25? Păi da, 25. E bine. Da. În toți anii ăștia ai tăi de experiență,
10:40
ce s a schimbat cel mai mult în industrie? Pă, s au schimbat f. Eu am prins vreo 13, ca să zic așa, în
10:46
zona noastră de de performance marketing. Sunt curios cum vezi tu lucrurile, ce s a schimbat cel mai mult. O să pornesc din perspectiva
10:53
publicității. În publicitate există oarecum o lecție nescrisă care zice așa: La fiecare 10 ani de zile se schimbă locomotiva mixului de comunicare.
11:02
Practic, se schimbă canalul care este care este liderul de comunicare. Pentru că inițial am avut presa, ulterior am avut radioul, ulterior am avut TV ul și
11:11
așa mai departe, am avut OH urile, outdoorurile și așa mai departe. Astăzi este digital. Schimbarea majoră este sunt așa the big picture. Schimbarea
11:22
majoră este faptul că digitalul a devenit locomotiv. Practic, nu poți să mai zici că e e digital pentru că digital este absolut tot. Un spot TV
11:30
devine celebru, nu pentru că este TV pe TV și într un fel sau altul lumea îl
11:35
aplaudă când se uită în pauza publicitară de la meci, ci mai degrabă pentru că este un spot bun și dacă este un spot bun ajunge pe net și pe net este
11:43
aplaudat și capătă milioane de vihur și atunci Big Picture zice așa: S a
11:48
schimbat locomotiva, da, în cei 25 de ani s a schimbat de câteva ori, dar de câțiva ani este preponderent și s a schimbat, dacă vrei,
12:00
perioada de gândire în în virtutea achiziției, în vederea achiziției.
12:06
Pentru că dacă pe vremuri era, cred că citisem o carte a un a unor tip de la
12:12
Google care spuneau despre un principiu care se numea Ropo Research și online purchase offline. Ropo da,
12:20
is dead. Da. Is that pentru că astăzi cumpără îți apare un ad cu niște adidași foarte mișto pe Instagram. În 30 de secunde ai cumpărat. Da. Perioadă de
12:28
gândire nu mai există. Perioadă de atenție scade și atunci asstea s cele două ăstea s cele două schimbări un fel sau altul. cine a devenit liderul
12:38
mixului de comunicare și care este asta este mai degrabă în partea funcțională sau în partea de de canale și în partea de consumator este scade scade
12:48
exponențial ă distanța dintre observație și achiziție.
12:54
Cum crezi cu să redefinească industria ta inteligență artificială?
13:01
E mai devreme sau mai târziu toată povestea asta cu cu comunicarea se va sparge în două. Și slavă Domnului, noi încercăm de câțiva ani și spun încercăm
13:11
pentru că e un proces foarte foarte greu și foarte complex. Se se va sparge în două. Bucata de strategie și idee și bucata de execuție.
13:23
Cred că AI ul va veni și va prelua totalmente și va automatiza bucata de execuție, dar în termen de idee cred că în momentul de față sau atât cât pot să
13:32
văd eu în viitor încă factorul uman este cel care primează. și vorbesc de idei, nu vorbesc despre execuție. Pentru că dacă te duci pe CG GPT și ceri o idee,
13:40
cel mai probabil îți va da foarte multe execuții. Iar idee înseamnă un gând care rezolvă o nevoie, care vine dintr o tensiune, care vine dintr un segment de
13:50
oameni care aparține unui unei tipologii de populație cu o sociologie și o psihografie aparte etca etca. Și atunci astăzi ai nevoie de
14:00
factorul uman pentru că ai în zona asta ai ul încă nu poate să perceapă și să
14:07
replice emoțiile. Pur și simplu e un traducător foarte bun, cu o bază de date senzațională a ceea ce se poate întâmpla faptic. La nivel de ideatic încă mai are
14:18
de lucru. Și atunci cred că tot ce înseamnă execuție va fi preluat de ai tot ce înseamnă de idee va rămâne în zona de factor uman și
14:27
strategie va rămâne în zona de factor uman. Rămânând de văzut cine reușește să supraviețuiască în partea din stânga din
14:36
perspectiva agențiilor de comunicare. Știi că și în partea de execuție ai nevoie în continuare de niște specialiști foarte buni.
14:42
Cu siguranță. Cu siguranță. că pe noi ne ajută, de exemplu, ai și ne ajută să luăm niște decizii, dar dacă nu ar exista un specialist cu experiență în
14:51
momentul de față, efectiv s ar alege praful și cred că pe termen mediu și lung o să ai nevoie din ce în ce mai mult de niște specialiști cu experiență
15:00
ca să pui poți să pui foarte bine în aplicare lucrur, dar asta este asta va face diferență asta este bucata strategică. Deci ce mi ai spus tu mai
15:08
devreme, din punctul meu de vedere, este procesul de gândire din spatele unei campanii de media care într un fel sau altul pune bază pe
15:16
experiență, pune bază pe viziune, pune bază pe knowledge și așa mai etca etca.
15:21
E ăsta este tot în zona de strategie. Eu când m am referit la execuție este cine ți face benerele, cine ți face execuția planningului, cine ți face îți scrie un
15:31
articol etc. etc. Deci asta este zona de execuție și o putem o putem extrapola
15:37
fără nicio problemă. Zona de strategie, exact acest thinking process încă nu
15:42
este nu este atributul AI ului astăzi. Nu știu peste cinci ani de zile pentru
15:47
că momentan vedem ce mai urmează. Dar eu cred că în zona de luhery o să ți dorești tot timpul un specialist foarte
15:54
bine pregătit cu care să interacționezi. Eu am o vorbă și mai de uite o să ți dau exemplul aplicării ei
16:02
în în zona The Bank. De fiecare dată când întâlnesc un client
16:07
de banking îl întreb: Are you a bank or a tool? Și 90% din ei răspund că sunt un
16:14
bank. Când de fapt sunt un tun. Este
16:19
tensiunea din spate este că the bank is to love and the tool is to use. Ce înseamnă asta? Înseamnă că într un fel sau altul în tot ce înseamnă încredere
16:29
ai nevoie de cineva cu care să stai de vorbă și este fix speța la care ai făcut tu referire mai devreme. În tot ce înseamnă tool ai nevoie de rapiditate.
16:36
Nu te interesează nu te interesează ce brand este în spate pentru că tu îți dorești niște featurei, niște beneficii și o ușurință
16:44
în utilizare. Adică o experiență cu toolul respectiv extrem de extrem de
16:49
facilă. Și atunce factorul uman care îți generează această acest schimb de
16:55
empatie, tranziția dintr o parte într alta nu o să dispară niciodată. cei care înțeleg în industrie, indiferent de industrie, că trebuie să pun accent pe
17:03
partea din stânga, adică pe această relație, pentru că în momentul în care sunt la bancă ți ai dorit ca cineva să ți răspundă, nu să vorbești cu
17:11
ă nu să vorbești cu un roboțel, pentru că discuția asta cu roboțelul este ca sketch ul ăla cu cei doi irlandezi în lift sau scoțieni, ce dumnezeu erau,
17:19
care încercau să să se urce la etajul etajul 11. Cam așa sunt eu, spre exemplu, cu chatbot urile astăzi, indiferent că e un chatbot din România
17:27
sau că este unul din Germania sau că e unul din state. Fucking kill me. Vor evolua. Să sperăm că ajung într o zonă în care să
17:34
Mult succes. Chiar am făcut cred că ieri, ba nu, alarte am făcut test cu un
17:39
prieten de al meu care are o firmă de rent și am vorbit cu roboțelul lui să vedem până în ce zonă ne ducem și lucrează la el de vreo șase luni. Îl
17:47
antrenează destul de bine, funcționează oș și s a blocat când i a zis numele. Nu înțelegea numele. Dar na, rezolvăm și treaba asta. Oricum, ăsta este viitorul
17:57
pentru taskurile astea repetitive, pentru că ce să facem? Găsești și greu oameni care să își dorească să mai muncească în ziua de astăzi.
18:05
Nu mă înțelege greșit. Eu nu sunt fanul AI ului. Eu mi aș dori ca AI
18:10
ul să fie asistentul meu și să mi spună: Băi, ți s a terminat laptele, băi, trebuie să bagi benzină, băi, uite nu mai ai cafea, băi, procesul ăsta nu
18:19
funcționează un proces financiar, da, procesul ăsta nu funcționează bine, ai putea să l îmbunătățești. Adică în rol de asistent este senzațional pentru că
18:27
îți salvează timp, îți salvează nervi, îți salvează, hai să zicem perioade
18:32
perioade de latență sau de așteptare pentru că îți aduce operativitate, îți aduce o sinteză fabuloasă și într un fel sau altul te poate ajuta să evoluezi.
18:42
Dar overall, până la ați prelua viața sau ați a a lua decizii pentru tine, mai
18:47
este distanță lungă. Să vedem ce înseamnă lung. Mă dau un exemplu. Zilele trecute mașina mea a frânat brusc pentru că a luat o
18:55
pungă pe camera de luat vederi. Cam acolo. Mai bine să frâneze decât știi, era doar o pungă și m am suit pe
19:02
parbriz. Care este cea mai subestimată strategie sau canal de marketing pe care î folosești?
19:10
Pe care î folosesc eu sau pe care î folosești tu? Mai cred că lumea subestimează telefonul
19:20
pentru că uneori un telefon face cât 100 de mail uri.
19:25
Cred că lumea subestimează mail ul, pentru că un mail poate face cât trei ore de întâlnire și cred că lumea subestimează
19:35
într un fel sau altul cam tot ce înseamnă zona de interacțiune, zona de interacțiune directă care n o să moară și nu va muri
19:43
niciodată, știi? Și atunce aș sintetiza așa:
19:49
Cea mai subestimată strategie
19:54
este discuția directă. Ok. Poți să i zici direct market. Ok.
20:03
Care a fost cea mai semnificativă idee pe care ai pus o în practică la un
20:10
business și l ai ajutat să scaleze enorm? Băi, n aș vrea să spun
20:17
lucruri mari, dar uite o să zic despre V8. Cea mai semnificativă, hai să zicem, decizie în V8 a fost să înțelegem că în
20:28
anii 2000 și mă refer după 2005 încoace, lumea își dorește poate nu neapărat mai
20:35
mult, ci își dorește mai degrabă mai bine. Și mai bine înseamnă un standard de calitate. Înseamnă gândește te de trei ori până faci o dată. Înseamnă fă
20:45
research. Gândește te foarte foarte mult la ceea ce și ce ce dorește consumatorul
20:50
tău, fie că vorbești de un client, fie că vorbești de clientul clientului. Știi, în momentul în care înțelegi că poți să faci mai bine, mai multul devine
20:59
devine derizoriu. De ce? Pentru că mai devreme
21:04
sau mai târziu calitatea primează în toată bătălia asta a prețurilor. Da. Nu câștigă nimeni în toată bătălia asta a competiției pe pe un serviciu
21:14
pe care î licitezi și licitezi și licitezi scăzând valoare sau adăugând valoare suplimentară. Mai devreme sau mai târziu, consumatorul per moment are
21:23
impresia că câștigă, dar pe termen lung pierde pierde substanțial. Și atunci să
21:29
faci mai bine, să faci un Adidas mai bun, să faci o apă mai bună, să faci un tool de bancă mai bun, să faci, nu știu, un magazin online mai bun, să faci o
21:37
idee mai bună, într un fel sau altul ăstea te ajută pe termen lung și dacă reușești să livrezi pentru orice client pe termen lung, mai devreme sau mai
21:46
târziu va înțelege lucrul ăsta și o să înceapă să te iubească. Super. Îmi place cum sună. Mulțumesc. Cum te asiguri că ideile tale
21:56
de creștere sunt sustenabile pentru business urile respective și se și țin de strategie să implementeze? În primul și în primul rând le testezi
22:03
cu audiența, nu neapărat cu owneri, pentru că ceea ce zici tu acuma frizează și zona de comunicare și zona de consultanță. Deci practic atingi două
22:12
două arii în care eu activez. În primul și în primul rând le testez și nu le testez neapărat cu interlocutorul, adică cu clientul între ghilimele, ci mai
22:20
degrabă cu clientul clientului. Asta înseamnă foarte multe research. În termeni de comunicare. Contează foarte foarte mult să înțelegi ce vrea
22:27
consumatorul, nu clientul. Ce vrea consumatorul, iar asta înseamnă să te duci printre ei. Este senzațional având un client de bere, să stai într un
22:36
supermarket și să întrebi pe toată lumea de ce a cumpărat berea respectivă. Dar așa întâmplător, știi? Pentru că oamenii sunt sinceri. Oamenii sunt sinceri în
22:45
momentul în care sunt în momente de repaus, când nu există un trigger comercial care să i provoace sau să le ceară ceva, o investiție sau o achiziție
22:53
sau etca etca. Și atunci imaginează ți că ești într un supermarket și vezi pe cineva că și a cumpărat o bere la pet sau și a cumpărat o bere la sticlă
23:00
premiu. Le întrebi: De ce o iei? Nene, dar de ce ai luat chestia asta? Îți place ție? și afli că uneori e pentru răsfăț, alteori este pentru nevoie,
23:10
alteori este pentru că are o seară minunată sau plănuiește o seară minunată și așa mai departe. Da, trecem de care a fost cel mai amuzant răspuns.
23:17
O, nu vrei să știi. Nu pot să zic acuma că suntem pe sticlă, știi? E are
23:22
legături. E E un răspuns romantic, să i zicem așa. Da. ies din zona de bere și sumarizezi este în primul și în primul rând trebuie
23:30
să înțelegi ce vrea pentru că acolo rezidă adevărul și dacă reușești să ai foarte multe experiențe de genul ăsta și să, nu știu, să construiești
23:41
să creionezi niște roluri de consumator, atunci poți să începi să generezi valoare pentru că vorbești direct pe o tensiune și pe o nevoie și ceea ce faci
23:50
tu are un grad foarte mare de relevanță pentru client. Asta este în zona de comunicare, în zona de în zona de consultanță.
23:59
Evident că trebuie să înțelegi clientul, evident că trebuie să i înțelegi nevoia, evident că trebuie să înțelegi într un fel sau altul care este problema de
24:07
business pe care ești lânguit s o rezolvi. Cum faci ca
24:14
respectivul partener de de business să să implementeze toate lucrurile? Păi, joci rolul, hai să zicem, ai assistant ului
24:24
sau dacă vrei semaforului de la de pe stradă. Într un fel sau altul, mai devreme sau mai târziu, trebuie să zici că i galben, trebuie să zici că roșu,
24:32
trebuie să i spui că eu n aș trece pe roșu, trebuie să i zici că în giratoriul respectiv ai face la dreapta, la stânga. Rolul unui consultant nu este neapărat
24:40
să ia, nu este să ia decizii, ci să construiască recomandări și să construiască scenarii în spatele recomandărilor, în așa fel încât să
24:49
creioneze o alegere clară pentru cel pe care îl consultă. Atunce dacă
24:56
antreprenorul respectiv sau dacă omul de business este
25:03
un om cu viziune clară, va vedea foarte inevitabil va vedea singur alegerea
25:09
potrivită. Și dacă nu are disciplina necesară să implementeze ce i trimiți, este responsabilitatea lui.
25:14
Deci nu lucrezi deloc în zona asta. Lucrez, lucrez în zona de motivație,
25:20
lucrez în zona de necesitate, dar mai mult de atâta nu sunt o învățătoare, nu
25:25
sunt o profesoară, sunt doar o consultantă. Ăsta spun că este și stresul meu din industria noastră, știi? Că le dăm tot
25:32
ce au de făcut, doar că diferența o face fix disciplina pe care o are
25:37
antreprenorul, știi? Și cât ce limită își pune el singur în business, cu siguranță. Și în ultima perioadă am încercat să lucrăm un pic și în zona
25:44
asta și este destul de greu. Adică cât de mult coaching să poți să faci cu antreprenorii astfel încât să le arăți, bă, uite, ca să ajungi în punctul pe
25:52
care ți l dorești trebuie să începi să schimbi și tu niște lucruri la tine pentru că altfel nu funcționează. Cu siguranță și poți să iterezi ceea ce
26:00
spui tu este oarecum la indigo cu ce spuneam mai devreme, poți să creionezi
26:06
sau dacă vrei să radiografiezi viitorul și să zici dacă nu faci asta se va întâmpla asta și se va întâmpla asta, dar e alegerea ta. Fără disciplină. Nu
26:16
sunt coach motivațional, da? Fără disciplină, fără o disciplină care să l ajute pe el să implementeze toate lucrurile respective, n am ce să i fac.
26:25
Adică, nu pot să mi iau misiunea să i reamintesc să posteze pe LinkedIn, spre exemplu, că este cea mai mică speță, să posteze
26:34
planul de conținut pe care pe care l a agreat. Dar nu pot să fac asta șase luni de zile. E ține de disciplina lui. Care sunt cele mai frecvente greșeli pe
26:45
care le vezi în strategiile, nu știu, pe care le ai auditat? Bă, subiectivismul este cea mai mare. Este de foarte multe ori în business ul
26:54
românesc, indiferent că vorbim de multinațională sau că vorbim de un business antreprenorial, este oamenii au mari dificultăți în a
27:02
face diferența între ce mi place mie versus ce i place consumatorului sau este problema mea versus e problema businessului și de foarte foarte multe
27:11
ori se trece linia în e problema mea. Da. Și nu are nicio legătură cu cu
27:17
business ul respectiv. Adică eu îmi doresc să facem asta, îmi doresc să investim în asta, îmi doresc să mă duc încolo pentru că va rezolva o problemă,
27:25
dar este doar o problemă personală sau o chestie o speță de orgoliu. Nu este o nevoie de business, nu este o problemă de business pe care trebuie s o rezolvi.
27:33
Și atunci fie că vorbești de un business de cinci oameni, fie că vorbești de unul de 5000 de oameni, se întâmplă foarte foarte des și ține de natură umană, de
27:42
vanity matrix versus versus value matrics. fac ceva care să mă facă pe
27:47
mine să mă simt extrem de bine versus fac ceva care să genereze valoare pentru
27:53
business ul respectiv. Și aici e linia fină care ține de maturitatea, hai să i zicem antreprenorială sau de experiența pe care o ai.
28:02
Ok. Și la noi să știi că e destul de complicat. Mai ales în zona de de e-comer vin clienții și au anumite produse pe care vor să le vândă. Știi?
28:13
Utilizatorii vor alte produse. Produse, da și platformele de marketing promovează alte produse.
28:19
Exact. Și noi este destul de complicat să găsești mixul perfect și să faci și antreprenorul să înțeleagă lucrul ăsta.
28:26
Uite un exemplu pe care î dau, știi, de foarte foarte multe ori. Imaginează ți că ai o vitrină de 10 m² ca cea din fața magazinului
28:36
la parterul clădirii în care filmăm. Ai 10 m² de vitrină și ai loc de 20 de
28:42
produse. Imaginează ți că 90% din astea 20 de produse au legătură cu subiectivism. De ce? Pentru că ownerul crede că i aduc o
28:51
marj, știe de fapt că i aduc o marjă de profit foarte foarte mare, dar produsele respective nu sunt dezirabile și el nu face nimic ca să construiască în zona de
28:59
dezirabilitate pentru pentru clientul final și atunci stă cu ele în geam.
29:05
Faptul că stă cu ele în geam generează un cost, să zicem costul de raft, da, prețul de raft care îngreunează, ca să zicem, partea de profit și stă o lună și
29:15
stă două luni și stă trei luni. Ipotetic, când te uiți la business ul respectiv și când stai de vorbă cu antreprenorul în cauză sau cu managerul
29:23
business ului, o să zică că business ul nu merge, stagnează. Nu este o realitate. Este este o fentă după care el s a dus s a dus în zona de Venity
29:32
Matrix pentru că aia era proiecția lui. El își dorește foarte mult să le să vândă produsele respective că în realitate când în realitate piața cere
29:39
cu totul și cu totul altceva și este este e într atât de simplu. Indiferent că vorbești de de un business de 100 de milioane de euro sau că vorbești cu unul
29:51
de de unul de jumate de milion de euro. Același lucru se întâmplă și în
29:56
industria noastră și de fiecare dată le facem analiză și încercăm să le arătăm. Bă, mindsetul corect este să vedem de ce nu
30:04
vindem. Exact. Știi? și începem să le facem analiză și le arătăm că de obicei pe produsele sau
30:10
pe categoria respectivă ori nu este de ajuns de căutată și trebuie să începem să că să generăm noi căutări pentru categoria respectivă, ori nu stau ei
30:18
destul de bine raportat la competiție. Povestea cu cele două cafenele care s
30:23
una lângă alta vând aceeași cafea, au același număr de metri pătrați.
30:28
Într una se zâmbește și într una nu. Și te las pe tine să ghicești în care se în
30:34
care se vinde cafeaua. Mă, nu știu. În zilele de astăzi am înțeles că s niște baruri în care te duci și te înjură lumea până afară și stă lumea la o coadă
30:42
trebuie trecat să știu așa ceva. Ă Ai avut vreo idee care ți s a părut
30:47
grozavă la început și s a dovedit a fi un eșec? O, da, aș zice 50 pe an. Adică e imposibil să nu ți vină astfel de
30:58
idei. Procesul unei idei este pornește cu un sâmbure. Îți vine un
31:03
gând, dacă reușești să, nu știu, activezi gândul respectiv, să stai pe el, gândul devine devine
31:12
ceva mai mare, adică dintr o sămânță începe să crească un fruct și ai impresia că l ai luat pe Dumnezeu de picioare. Te îndrăgostești. Iarăși ai
31:20
venit Matrix versus value matrix. te îndrăgostești foarte foarte mult de ideea respectivă și tu ai impresia că este că este cea care te va ideea care
31:29
te va pune pe hartă din perspectiva celebrității, din perspectiva vânzărilor, din perspectiva, nu știu, creșterii pe care o poți obține. Dacă n
31:40
o testezi, 90% din cazuri is gonna be a crash. Nu știu. Mie mi se pare destul de complicat la știi cum e în industria
31:48
voastră. Cum contorizezi tu lucrurile astea? Cum îți contorizezi echipa? le dai un, nu știu, trebuie să veniți cu un număr de
31:57
idei pe săptămână, pe lună, cum contorizezi ideile, știi, mi se pare foarte greu să faci management la genul ăsta de oameni creativi.
32:05
Este. Uite, am fost săptămâna trecută la Big Idea să vorbesc despre Big Idea pentru că toată lumea și își dorește ideea senzațională care să spargă toate
32:13
topurile și să fie pe hartă și să apară, să fie pe scenă la CAN etca etc. Și când
32:19
zic toată lumea, nu mă refer doar în zona de comunicare, în zona de agenții, inclusiv la client. Adică vrem ideea. Nu prea e nevoie în foarte multe cazuri
32:27
de ideea. Și pun stop definiții astea și mă întorc în zona de agenție. Uite, noi
32:32
facem 400 500 de proiecte pe an. 400 500 de proiecte dacă ar avea Big ID toate,
32:38
ok, nu este nevoie, dar să zicem 200 de proiecte dacă ai ai avea nevoie de Biga,
32:46
echipa aia ar fi epuizată. De ce? pentru că cam câte idei poate să ți vină și nu po oare sunt toate mari? Gândește te așa. Iar procesul din spate, ca să ți
32:55
fac disclosure, da, să ți dezvălui, procesul din spate este așa: Noăi, venim
33:00
și punem pe pe masă 10 gânduri. Din 10 gânduri care sunt doar gânduri pe care
33:06
le discutăm, știi? doar urmărim reacțiile sau potențialul potențialul gândului. Din cele 10 gânduri alegem trei pe care ipotetic sau patru pe care
33:14
ipotetic le dezvoltăm în idei. Da, idei nu la nivel de și ce se întâmplă, ci ce
33:20
am vrea să facem. Da, ce se întâmplă este partea de tactică. Și din cele patru mai devreme sau mai târziu alegem două în care pe care le validăm din
33:30
registre diferite pe care începem să așezăm tactici care îți explică cum
33:36
se implementează ideea respectivă sau cum prinde ea viață și atunci procesul este unul destul de complex în care pornești
33:45
cu o etapă de gândire duci etapa de gândire într o zonă evolutivă în care începi să așez știi e ca și cum Cum ai desena un copac, după
33:54
aia îi desenezi frunzele, după aia desenezi peisajul din spate, etca etca. Știi, e că ca și cum ai pornit de la o căsuță pe care o poziționezi un arhitect
34:03
care desenează o căsuță mică sau un copil care desenează încă o căsuță mică pe care o poziționează ul ulterior într un cartier, care face parte dintr un
34:10
oraș, care face parte dintr o dintr o țară etc. etc. Ăsta este și procesul unei idei. Este un proces complex, știi? E un proces care se
34:19
întâmplă în patru, cinci zile, șase zile, șapte zile, dar este foarte, foarte multă muncă și de cele mai multe ori vine din numărul de experiențe pe
34:28
care le trăiești, din modul în care îți consumi viața, alegi să ți consumi
34:35
viața din oamenii cu care te înconjori, din frumosul pe care î vezi sau pe care
34:41
î consumi. Așa vin ideile. Cum reușești să ți educi clienții să
34:46
înțeleagă valoarea pe care o aduc ideile și strategia ta? E este foarte complicat. Știu. De aia te și întreb să văd dacă ai
34:54
un proces anume și poate ne inspirăm, ca să zic așa, unul de la celălalt. Ă sunt două lucruri extrem de profunde
35:04
pe care le ai insist mai devreme. Educi și acceptat. Da. Hm. Nu se intersectează neapărat. Adică
35:11
foarte mulți acceptă pentru că înțeleg că aia e nevoia sau tu ești foarte convingător, adică ești un vânzător bun și ți cumpără ideea. Educi înseamnă să
35:21
iei clientul să l crești. Acuma, majoritatea clienților, în măsura în
35:27
care nu există experiența și nu vorbesc despre un client anume, ci într un fel sau altul generalizez, majoritatea clienților cresc prin experiențe mici,
35:37
adică chestii mici pe care le faci și ți aduc valoare și vezi că se întâmplă și este un proces de încredere în care expertiza
35:46
de la client se traduce în încredere prin rezultate. se aduce se traduce în încredere la client și clientul într un fel sau altul mai devreme sau mai târziu
35:55
lasă din gradul de supraveghere și mută încrederea în curtea agenției. Practic începe să să aibă încredere în tine și te lasă să faci lucruri în măsura
36:05
hai să zicem limitărilor pe care le are din punct de vedere financiar, din punct de vedere brand, din punct de vedere dezvoltare
36:13
etc. etc. atunci le aș separa puțin. Acuma există și cazuistica în care
36:20
reușești să ți faci un nume în industrie și exp expertiza ta vorbește pentru tine și te cumpără pentru chestia asta sau te angajează pentru chestia asta sau te
36:29
alege pentru chestia asta. În cazul consultanței extrem de simplu pentru că îl alegi pe X pentru că știi că X îți generează valoare și ai nevoie de el. În
36:37
cazul agenției de comunicare este fifty50ifty. Adică alegi o agenție care are rezultate sau alegi o agenție care poate să ți dea un buget ferm sau alegi
36:48
o agenție care într un fel sau altul știi că poate să rezolve problema ta pentru că ai văzut niște cazuri precedente.
36:55
În toate cazurile astea realitatea zice că este un schimb de experiență între între
37:06
cei doi participanți care mai devreme sau mai târziu se consolidează într o
37:12
relație sau se consolidează într o despărțire. Ok. Și noi cred că facem același lucru în principiu ca și logică, că în prima
37:22
parte a colaborării încercăm să aducem maximul potențial din campaniile respective și după aia încercăm să dezvoltăm contul cât mai mult după ce a
37:29
prins un pic de încredere. Dar mă gândeam că la voi este un pic și mai complex, că trebuie să aibă timpul ăla de așteptare un pic mai mare să se
37:37
vadă efectiv în practică ceea ce se întâmplă. Asta pentru lucrurile mari. Lucrurile mici se pot vedea instantane, da? Pentru
37:43
că dincolo de rezultate în orice relație presupune orice relație presupune și
37:49
altceva decât rezultate. Presupune interacțiune și orice client va verifica dacă interacțiunea este la nivelul acceptabil. Dincolo de interacțiune
37:58
presupune rapiditate și clientul va verifica și chestia asta. Cât de repede îi răspunzi. Da. Presupune rezolvarea
38:07
problemelor mici. Uite, trebuie să posteze cineva pe Facebook, ca să zic, da? sau trebuie să mi genereze cineva un pool de aduri sau să mi execute cineva.
38:17
Și atunce în momentul în care ai rezolvat partea de project management,
38:22
ai rezolvat partea de hai să zicem minimum enviable product, da, ulterior
38:31
poți să începi să faci și lucruri mari, iar asstea sunt fundația oricărei relații comerciale sau personale.
38:39
Nu vorbesc neapărat de de lucrurile astea, că astea le facem bine amândoi, că probabil de aia am și ajuns în în punctul ăsta al industriei. Și vorbesc
38:47
de clienții ăia care nu au răbdare pentru că, na, ăsta e antreprenorul din România, nu înțelege neapărat valoarea pe termen mediu și
38:56
lung, nu înțelege ce înseamnă customer life and value. Ce este foarte important pentru că vin jucătorii ăștia mari din afară și uite așa iau cât mai mult din
39:05
piață și încep ei încep să aibă profituri din ce în ce mai mici, cifre de afaceri la fel și încerc cumva eram curios dacă și voi încercați să i
39:14
educați în zona asta să vadă pe pe termen mai mari.
39:19
Sper cum spuneam mai devreme este faptul că constru că reușești să i construiești un scenariu cât mai aproape de realitate pe care el să poate să l vadă. Da? Adică
39:29
nimic savant. Pentru că dacă vii acum și mi explici anatomia unei rachete, eu o să înțeleg că e anatomie și rachetă. Știi ce i prin interior? Are ceva
39:38
aluminiu. Ok, zboară, are combustibil. Cam aice se termină toată povestea, știi? Trebuie s o faci pe limba lui și explici scenariile. Măi, uite, dacă
39:47
facem așa, asstea sunt rezultatele. Dacă facem cum vrei tu, asstea s rezultatele. Te rog, alege. Jobul meu nu este să mă lupt să câștige
39:57
neapărat ideea mea, ci să ți generez valoare. Dar dacă tu nu vrei să să accepți definiția de generat valoare pe care eu ți o prezint în în varianta A și
40:07
vrei varianta B, eu nu mai sunt un strateg, un comunicator bun și un om
40:14
care îți rezolvă o problemă de business, ci sunt doar un executant și atunci responsabilitatea se se mută de la mine la tine și dacă vrei execuție fără nicio
40:22
problemă. de foarte multe ori, uite, în cazul nostru, eu îi și spun clientului: „Eu nu ai nevoie de mine. Sunt prea scump pentru a mă plăti să execut
40:31
chestia asta. Îți recomand, uite, agenția cealaltă care poate să ți execute lucrurile astea la jumate din preț, pentru că dacă ai nevoie de cineva
40:40
care să facă doar ce vrei tu, nu ai nevoie de mine. Poți să ți iei intern, bineînțeles.
40:46
Da. Care este cea mai dificilă decizie antreprenorială pe care ai luat o până acum? O, Dumnezeule!
40:54
Păi, în fiecare săptămână ia o decizie dificilă, una foarte grea și ai și învățat ceva din ea. Să lăsăm și mai departe un
41:01
mesaj. Că oamenii s cei mai importanți într un business. Hm. Și că poți să urmărești tu cât
41:08
profit vrei mai devreme sau mai târziu. Asta are consecințe. Consecințe asupra echipei. Un profit mare nu ți construiește o echipă bună. O echipă
41:17
bună îți construiește un profit mare și durează foarte mult până înțelegi chestia asta. Iar contează mai e mai important să înțelegi care i costul
41:25
plecării unui om și care i costul angajării unui om și să le
41:31
Da. și să le compari decât să faci un profit imediat pentru simplul fapt că tu
41:36
ai o nevoie materială. Hm. Când înțelegi asta, eu aș spune că te ai maturizat ca antreprenor.
41:44
Îmi place cum sună. Noi avem intern calculat că ne costă să angajăm un om nou cu timp, cu complicat. Adică dacă ți pleacă un om bun,
41:53
știu, știu. E foarte costinisor. Știu. Ă particip foarte mult. Am văzut pe la workshop uri, prezentări și așa mai
42:01
departe. Nu mai am timp. Așa. E complicat. E ba da. Ești și un foarte bun speaker. Mie îmi place când când te aud pe scenă.
42:08
Îmi place. Ă, zi mi te rog când te duci ă pe scenă sau la un workshop ceva ă cu
42:13
ce idee ai v ai vrea să plece de acolo oamenii? Le adaptezi în funcție de audiență sau ai o prezentare pe care o faci mai des?
42:22
Nu e întotdeauna adaptez în funcție de audiență pentru că asta mi e meserie. Hm. Întâi încerc să înțeleg cine este în
42:28
public și care este nevoia lor. Este fundamentul strategic, știi? și încerc să livrez pe tensiunea sau pe nevoia consumatorului, consumatorul fiind o
42:37
sală și încerc să i dau ceva de valoare cu care să plece acasă și nu neapărat o
42:42
formulă, deși oamenii caută scurtături și asta este un inside, da? Majoritatea
42:48
oamenilor din sală se așteaptă se așteaptă să vină cineva și să le dea, nu știu, oaia cu lână de aur care să le rezolve toate problemele. Nu, nu așa
42:57
funcționează. Atunci încerc să le dau să le construiesc o dilemă, să le
43:03
construiesc o tensiune cu care să plece acasă și să vină singur cu rezolvare. Știi? Adică luăm o nucă. O nucă poți s o calci și se sparge. Poți s o spargi cu
43:12
un ciocan, poți s o pui s o treacă o mașină peste ea etca etca. Output ul este consecința tuturor întâmplărilor respective. este că nu ca se sparge.
43:21
Este alegerea ta în funcție de nevoia ta care dintre opțiuni o alegi. Jobul meu
43:28
este să i construiesc scenariile în așa fel încât el să gândească singur de ce tooluri are nevoie ca să rezolve problema respectivă. Nu să dau
43:36
rezolvări. Jobul meu este să generez procese de gândire și atunci de fiecare dată când mă sui pe scenă mă uit la cine e în sală și încerc să le dau ceva.
43:45
Uite, săptămâna trecută le am povestit despre Venity Matrix versus Value Matrix
43:50
și cred că am primit, nu știu, 10 15 felicitări și am întrebat de fiecare
43:55
dată, iar a fost o întâmplare amuzantă, o domnișoară, am văzut o în viața mea, mi a zis în lift: „Vă mulțumesc tare mult, a fost o prezentare tare frumoasă
44:03
și așa mai departe și am întrebat o ce i a plăcut și mi a zis de partea de Venity Matrix versus value matrix.” Deci asta înseamnă că misiunea misiunea a fost
44:12
îndeplinită. Super. Care a fost cea mai memorabilă reacție pe care ai primit o în urma unui
44:19
training sau prezentare? Deci este sunt două lucruri diferite în primul și în primul rând pentru că la
44:28
training de foarte multe ori oamenii te privesc te privesc ca profesor și există
44:37
o barieră a politeții autoimpuse și nu se deschid foarte foarte ușor în zona de
44:44
comunicare în relație client agenție e mai ușor. De ce? pentru că de cele mai multe ori deja este ă relația exercitată, ca să zic așa, și există o o
44:57
un istoric și în zona de consultanță ăă
45:05
cea mai faină reacție este că stăteam de vorbă cu un director de marketing și a
45:11
intrat CEO ul în cam era remote și a intrat CEO ul în în
45:18
meeting. în cameră, cum să așa, da, în ecran,
45:23
dacă nu mi venea cuvântul, a băgat capul Cou în ecran și a zis: Bă, foarte mișto ce ai zis mai devreme, nu mi s a întâmplat niciodată. Știi, nefiind din
45:31
București, clientul respectiv era în zona de consultanță, facem remote, ne întâlnim în măsura în care putem, dar asta a fost. Iar în zona de comunicare
45:40
cea mai mișto reacție este că ă
45:46
mi am asumat responsabilitatea la un moment dat de a face o campanie, n o să zic care, mi am asumat responsabilitatea de a vinde chiar eu campania respectivă
45:54
către client și am făcut desene pe șervețel la o cafea. Clientul n a crezut în idee. L am rugat totuși să mă lase să fac campania respectivă. Am făcut o pe
46:03
banii agenției ei. Am trimis produsul final. Era o filmare, era un clip de Crăciun. Am trimis produsul final, beta, ca să zicem așa,
46:11
către client și m a sunat clientul plângând că i pare rău că n a n a avut încredere în mine și că este minunat ce am făcut
46:19
și că este senzațional și că toată lumea în birou plânge și că este cel mai frumos, e cea mai mișto filmare pe care a făcut o ever. Deci asta în zona de
46:29
Vinity Matrix lucrează senzațional pentru absolut oricine. Cred. Uite, nu m a sunat niciun client prin gând.
46:36
Foarte fericiți cu rezultate. Da, da. Plângând nu. Da, cred că e foarte interesantă. Foarte interesant. Iar clipul respectiv, filmarea respectivă a avut un succes
46:44
senzațional. Super. Cum reușești, Ionu, să te menții la curent cu tot ce apare în industrie? Mai
46:51
ales că noi lucrăm niște industrii foarte volatile fără să te copleșească informația? Cred că de a lungul timpului am învățat
46:59
foarte foarte bine să am un fel de bullshit detector.
47:06
Hm. Da. Adică într un fel sau altul sortez foarte repede ceea ce este relevant pentru mine și deja știu la vârsta asta
47:13
ce e relevant pentru mine. Practic citesc mult în zona de presă online,
47:19
citesc mult în zona de cărți, citesc mult în în zona de
47:25
în zona de news și citesc mult în zona de inovație. Am o mulțime de abonamente cumpărate la publicații. Stau și citesc în fiecare dimineață o
47:36
mulțime de substack uri ca să înțeleg păreri și așa mai departe. Stau și urmăresc o mulțime de oameni din arihile mele de interes în așa fel încât
47:46
să văd cum privesc ei viitorul industriei sau ce se întâmplă în piață. Cam asta este dimineața mea sau dacă vreți, cam asta
47:55
este. Am foarte mult timp disponibil. Cam asta este fiecare seara a mea în
48:00
care îmi închid îmi închid ziua. ăă îmi deschid și mi închid ziua cu noutățile
48:06
care mă interesează sau cu părerile oamenilor pe care î consider relevanți. Atunce ă răspunsul este ă încerc să stau la curent citind oameni care de multe
48:17
ori dau trendul și citind lucruri care nu s neapărat din zona mea de interes,
48:22
dar care mă ajută să înțeleg cum gândește consumatorul meu. Poți să ne povestești un pic care este programul tău? că povesteam la început
48:31
că de dimineață ai fost și cu bicicleta. Deci, programul meu este așa, în măsura timpului. De obicei mă trezesc foarte foarte devreme înainte de răsăritul
48:40
soarelui. Mă spăl pe dinți pe față, când răsare soarele, îmi iau bicicleta și mă duc 20 de km, 30 de km,
48:50
în funcție de timp și de condițiile de trafic. Acasă, cafea, duș, birou, birou,
48:58
birou, birou, birou, întâlniri, întâlniri, întâlniri.
49:05
Poate o masă la mijlocul zilei, dacă am timp. Dacă nu, mă întorc acasă sau mă
49:10
duc într un restaurant și mănânc o masă bună, apoi acasă și
49:16
citesc. Super. Deci nici tu nu crezi în partea asta cu work life balance. Băi, cred, dar nu mi iese. Dacă este să
49:24
am un fel pe masă, ăsta este, știi? Pentru că îmi doresc mai mult timp cu adolescenții mei, cu copiii mei, îmi doresc timp mai mult pentru mine, îmi
49:32
doresc timp mai mult să citesc. Adică când îmi vine doamna la curățenie esteată de numărul de cărți din casa mea pentru că încep o carte, da, o deschid,
49:42
am ajuns la pagina 60, mi se pare ceva senzațional, îmi pun un sticker acolo și îmi face cu ochiul o altă carte și încep să citesc altă carte și vine doamna și
49:50
mi le închide și o rog să o rog să nu mai facă chestia asta. Și atunci la mine e un univers foarte aparent haotic, dar e un univers foarte bine studiat. Știi
49:59
de ce? Pentru că toate toate ă hai să zicem cărțile astea sunt un fel de
50:05
adjutant de stare pentru mine. Îm mă ajută să mi trimit gândurile într o anumită direcție, mă ajută să mi construiesc o stare, mă ajută să aflu
50:13
mai mult despre ceva ce mă interesează, fie că e ceva psihologic, fie că e, nu știu, ceva SF. Da, uite că citesc Lucin cu Tree Body Problem și așa mai departe.
50:24
toată seria pe lângă, nu știu, Scot Galloway și alte chestii și atunce
50:31
cam așa e construit universul meu, dar nu am timp ca să pot să echilibrez
50:38
povestea asta de viață personală, viață profesională într atât de bine. Eu cred
50:43
că echilibrul va veni cu timpul și eu am perioade în care trag foarte tare, am perioade în care mă bucur un pic de roade și după aia iar
50:51
dă i multă muncă cu siguranță și n am văzut pe nimeni, chiar n am văzut pe nimeni care să fi reușit și să
50:57
fi găsit și echilibrul ăsta când zic să fi reușit să aibă un business destul de mare și de succes și să aibă și și echilibrul ăsta între viață personală și
51:06
măcar să zicem că e un ideal ideal frumos la care eu încă nu am reușit să ajung. Asta e realitate.
51:12
Dar cel mai important este că ne place ceea ce facem, că de fapt de aice vine cumva echilibrul. Știi că mie îmi place să stau la birou cu echipa, să muncim. E
51:21
e e chiar frumos. Dă ne dou trei surse, te rog, de nu știu, cărți, podcasturi, oameni de la care tu te inspiri.
51:32
Este atât de multe. Nu știu dacă îți vine în minte ceva. Bă, da, da. Uite, vă recomand așa și mă gândesc aice fix pentru cei care
51:41
vor să și antreneze fix gândirea asta în zona de strategie.
51:49
Ok. Cred că există la nivel de strategie pentru toți vă recomand să l urmăriți pe Mark Polard.
51:57
Hm. La nivel de leadership. Unde mai exact să l urmărească? Peste tot. Este același lucru. Fie că vorbim de LinkedIn. Vă vă substack are.
52:04
Cred că are și substack. Da, dar traduce strategia extrem de simplu. Da, a fost
52:10
și în România cred că acum două săptămâni și a prezentat, a făcut un curs. Am trimis și eu doi colegi. La nivel de leadership o să vă dau doi
52:21
trei de prin România. Vă recomand Magor Cibi, vă recomand Adrian Florea, sunt niște oameni minunați, vă recomand Petru Ștoparu, da, sunt niște oameni minunați
52:31
care povestesc foarte foarte multe despre cum ar trebui să ți conduci organizația în așa fel încât să existe un grad de fericire și de satisfacție în
52:39
interior, un grad de siguranță psihologică etc. etca.
52:44
M la nivel de cărți, Dumnezeule, sunt atât de multe pe care cred că am 20 de
52:49
cărți deschise în momentul de față. Vă recomand să citiți Scott Galloway, care
52:57
este un om de comunicare și un strateg și un profesor al naibii de bun. Vă
53:02
recomand să citiți Adam Grant în zona de
53:09
să zicem psihologie comportamentală care te ajută să înțelegi cu cine lucrezi.
53:14
care s nevoile lui și ce să faci. E foarte bun și o Da. Vă recomand să citiți să citiți m Alcum Gladwell ca să înțelegeți cam ce
53:26
se întâmplă cu piața și cu consumatorul și mă opresc mă opresc aice pentru că
53:32
probabil o oră aș vorbi numai despre cărți, știi? Dar asstea sunt asstea sunt
53:37
niște surse care te pot ajuta. Nu vorbesc un limbaj complex și într un fel sau altul ai acces oricând la el. Și spre deosebire de generația mea este
53:46
inteligență for free. Eu n am trăit beneficiul ăsta. Eu a trebuit să Eu a trebuit să alerg și eu un pic, dar greu cu informațiile
53:55
în trecut. Acuma chiar că la un click distanță și acuma și cu aiul ai întrebat ceva și ți face și rezumatul, mi se pare trebuie să fii tare leneș să să
54:04
nu profiți de pe un urma dorinței de a de a împărtăși cunoștințele
54:13
a oamenilor ăstora. Ă dacă ai avea un singur mesaj pentru
54:19
antreprenorii care sunt într un blocaj cu strategia lor, care ar fi acela?
54:25
Cred că am scris, nu mai știu dacă ieri sau astăzi am scris pe LinkedIn. Sincer, nu mai știu pentru că le scriu la stop, le e complicat cu mine.
54:35
Unu, să nu le fie frică să greșească și doi, să înțeleagă că în momentul în care
54:41
te sperie și te și excită în același timp, exact atunci ar trebui să faci pasul în față. Dacă pui accent doar pe frică, o să
54:50
rămâi acolo în plutonul plutonul urmăritor. Dar dacă te uiți la excitement ul ăla și înțelegi ce produce el pentru tine și ți
54:59
calculezi puțin riscul, ăsta este fix asta este fix linia aia fină când trebuie să iei decizia de a fi tu cel care trece în plutonul conducător
55:11
și atrage tu industria sau atrage tu compania sau atrage tu un grup de oameni
55:16
după tine. Iar asta sumarizat este o tensiune care stă la baza evoluției.
55:23
Când ți e frică, dar îți și place și vezi ceva, exact atunci ar trebui să faci pasul în față și ăsta e sfatul meu pentru ei.
55:31
E E complicată asta cu ieșitul din zona de confort și și place. Asta e realitatea. Asta e realitatea, știi? E uite că știu că te dai cu
55:39
bicicleta. Ai văzut o vale faină și
55:45
îți place atât de mult. Deja vizualizezi senzația asta. Amcut prin asta weekendul ăsta. Da. Da. Simți simți pe piele senzația aia pe care ți o creează
55:52
viteza, dar totuși parcă e cam abruptă și ți ar fi frică și așa mai departe. E
55:57
ăsta este momentul în care îți construiește experiența și îți dă îți dă siguranța că poți, că știi că într un fel sau altul generezi valoare sau
56:07
construiești construiești o amintire senzațional în cazul personal. Știi este
56:12
fix același lucru. Dar știi totodată că este și pericol acolo. De aia am spus că să nu ți fie frică că greșești prima oară, știi?
56:20
Nu. Asta este cred că un sfat foarte unul dintre cele mai bune sfaturi și este tot încerc să fac asta zi de zi, știi? Să mi ies din zona de confort. E
56:30
al naibilor de greu, dar e și frumos totodată. Știi că odată ce ai reușit te Apropo ieșit de zona de confort. Am lăsat mașina la birou și am venit cu
56:38
Uberul. Este fix fix despre asta. Aha. Ok. Bun.
56:43
Mai vrei mai voiai să te întreb ceva și nu te am întrebat? Vrei să mai abordăm ceva? că mai avem un pic.
56:49
Dacă ai cinci ore, putem cu cea mai mare plăcere să ți să ți dau subiecte. Cred
56:56
că ce ar trebui să știe lumea în toată povestea asta cu business ul, cu cum
57:01
crești, cu cum într un fel sau altul evoluezi, cum cum generezi mai multă
57:07
valoare, este că nu se poate peste noapte și că nu există milionari făcuți
57:12
peste weekend și că nu există, știu la ce te referi. Am văzut cum s a înclinat capul tău că nu există minuni în business, există oportunități și există
57:22
întâmplări și există foarte foarte multă muncă și ce ar mai trebui să înțeleagă cei care se apucă astăzi de antreprenoriat, că
57:30
bănuiesc că lor te adresezi, da, și lor te adresezi, ar trebui să înțeleagă că
57:36
în momentul în care te apuci de antreprenoriat ești și contabil, ești și
57:41
șef de HR, ești și șeful IT, ești și CEO, ești și consilier psihologic, ești
57:47
de toate și ești ultimul pe payroll. Dacă nu ești în stare să faci față
57:53
acestui cu multe funcții și de roluri, mai bine nu te apuci pentru că o să fie o dramă în momentul în care începi să te lovească.
58:02
Corect. Știu că ți se întâmplă și ție. Știu că ți se întâmplă și ție. Asta e o realitate.
58:08
Da. Am fost destul de rezilient, pot spune, în perioada aia și voiam eu să mai adaug un lucru la ce povestești tu aici. Același lucru este scris și în
58:18
Vechiul Testament, bineînțeles, cu alte cuvinte și legat la fel și de îmbogățirea peste noapte, care nu este o îmbogățire sustenabilă, că este bine să
58:28
te ferești de ea că vine la pachet. Făce așa îi pierzi. Da, că vine la pachet cu multe rele. Bineînțeles.
58:34
Știi, ni se vinde visul ăsta frumos, știi? ți s a dat de trei ori peste cap și ți a îndeplinit o dorință într un fel sau altul a avut noroc și a
58:43
a tras biletul câștigător a ieșit peștișorul de aur. Avem o literatură întreagă care ne a crescut și ne a ne a încurajat să credem că minuni se
58:51
întâmple. Da, probabil că se întâmplă. Nu am capacitatea și maturitatea să să
58:57
pot să emit un răspuns în direcția asta. Sper să se întâmple, dar nu se întâmplă în fiecare zi. Și de obicei minunile se întâmplă în special ălora care se
59:06
străduie foarte mult. Deci înainte să ți vină să vină minunea peste tine trebuie să muncești foarte foarte mult. Da. Știi cum e vorba aia, cât timp mi a
59:15
luat să ajung milionar într un an, știi? Exact, exact, exact. E o poveste cu
59:20
Picasso care stătea în Cafenea, eu știu dacă e reală, am și scris la un moment dat despre ea și desena. Există, nu știu dacă le știi, există
59:28
niște sketch uri făcute pe șervețele de Picasso care, mă rog, creiona animale și e lirica asta care spune că era Picasso în cafenea și desena desena
59:38
un cal și o doamnă care trecea pe lângă masa dânsului a fost extrem de impresionată de estetica respectivului animal și s a oferit să cumpere
59:49
să cumpere șervețelul și a întrebat cât costă Picasso a emis o o a pus pe masă o
59:55
sumă Mă de aia fabuloasă și doamna frustrat a întrebat,păi a luat trei minute să l faceți, domnule Picasso, de ce costă atâta?
1:00:04
Omul a răspuns extrem de amuzant că a luat 3 minute, de fapt a luat 30 de ani
1:00:09
sau 40 de ani, sincer să fiu, nu mai țin minte detaliul ăsta, dar oricum este despre ceea ce faci astăzi este rezultatul
1:00:18
zilelor zilelor în care ai muncit. Super. Mulțumesc foarte mult, Ionuț.
1:00:24
Mulțumesc și eu. Mulțumesc, dragilor, că v ați uitat încă o dată la podcastul nostru și dacă aveți un business pe care doriți să l creșteți în online, nu
1:00:33
uitați Limitless care boostuiește business ul in online. Yeah.

Podcast Transcription
Invitați
Daniel Slavenie - Limitless.ro
Daniel Slavenie
CEO & Co-Founder

Cu peste 15 ani de expertiză solidă în marketing digital și antreprenoriat, Daniel Slăvenie este în prezent CEO al Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing online din România. Pasionat de tehnologie și dezvoltare de soluții pentru business, Daniel a intrat în online încă din liceu, devenind între timp și investitor în companii de tech și din alte domenii. Concomitent, antreprenorul se ocupă de dezvoltarea business-ului Limitless Agency pe piața locală, dar și de extinderea companiei la nivel internațional.

Invitat podcast: Ionuț Andrei - limitless.ro
Ionuț Andrei
Co-fondatorul V8

În acest episod din Business Boosters, stăm de vorbă cu Ionuț Andrei, cofondatorul V8, una dintre cele mai premiate și urmărite agenții media din România în 2024.

Ultimele podcasturi
Fii informat

#belimitess #thinklimitless #wearelimitless