Întrebări Incomode din Agenție cu Cătălin Macovei & Cristian Bolocan – Episodul 1
Bine ai venit la podcast-ul ,,Întrebări incomode cu Cristian Bolocan și Cătălin Macovei”! În fiecare episod explorăm lumea e-commerce-ului, a marketingului și a agenției noastre fără limite prin intermediul unor întrebări dificile și provocatoare. Ne propunem să dezvăluim adevărul din spatele industriei și să oferim sfaturi valoroase pentru ascultătorii noștri. Dacă ești interesat să afli mai multe despre cum să îți dezvolți afacerea online și să ai succes în lumea digitală, urmărește-ne!
O chestie pe care voiam să te… care face diferența, Cel puțin pentru campaniile astea plătite în special în zona de shopping, e partea de descriere. Eu n-am văzut niciodată un. Foarte rar am văzut un un imbold dinăsta, o tărie. Gata! Mâine vreau să fac descrierea produsului original. Aceeași descriere o ai și tu și magazia de cabine de duș, și eMAG, și evoMAG, și Altex și așa mai departe.
Din punct de vedere SEO, face asta vreo diferență în momentul in care începi să editezi conținutul ăsta? Măi, o întrebare nu incomodă, dar foarte bună, pentru că primesc întrebarea asta în fiecare săptămână, ca să nu zic în fiecare zi că nu se întâmplă în fiecare zi. Eu, în marea majoritate a cazurilor, îmi place să văd lucrurile etapizat și aș zice așa, că nu face diferența să pui descrieri la produse, dacă tu la acel moment ai 20% din produsele pe care le cere piața.
Care crezi tu că este succesul unei campanii SEO în 2022 și în 2023? Ți-am și spus puțin mai devreme să nu pun întrebări politicianiste că sunt complicate și răspunsul va fi unul politicianist. Răspunsul e depinde sau…
bineînțeles că răspunsul este depinde. Nu. Succesul arată să scalezi, nu? Despre asta e vorba. Să scanezi de principiu.
Depinde ce înseamnă scalare pentru fiecare în parte. Dacă vorbim despre un e-commerce, nu știu, care scalează de la 30 de comenzi la 50 sau dacă …
Crezi în momentul de față, chiar, o piață așa aglomerată ca a României. Crezi că business-urile astea de la 0 la 30 pe an, pe multe nișe de-astea competitive, mai au vreo șansă?
Fără SEO, cel puțin? Crezi că mai au vreo șansă? Aș putea zice că SEO nu știu dacă este canalul pe care ar trebui să-l abordezi în mod special dacă începi de la zero. Chiar am exemple care și-a făcut magazin online în zona de pet shop. Și după opt luni de zile, nemulțumit că nu a crescut suficient de mult din punct de vedere SEO. Asta în contextul în care vorbim despre un magazin online fără istoric de la zero. Probabil acolo decizia mai înțeleaptă ar fi fost să dai drumul la campanii plătite și să validezi dacă…
Ca să poți să validezi produsul.
Eu tot timpul am fost adeptul că mai întâi trebuie să testezi produsele și produsele puteai să le testezi pe marketplace-uri, care înseamnă implicit că nu mai ai cheltuieli de marketing. Nu riști nimic în sensul în care. Ce faci? Iti pui costurile de marketing ale platformei, si le-ai pus…
Depinde. Emag ADS. Emag Ads, da. Deci se pot aloca niște bani în sensul ăsta, dar riscul tău ca business e relativ mic.
Evident, produsul vinde, nu brandul. Deci tu, implicit tu ca brand, dispari din ecuatie. Da, validarea este oricum cea mai importanta motiv pentru care recomand multora în primă fază sa dai drumul la campanii plătite. Bineînțeles, depinde și ce campanii plătite, pentru că dacă îți faci un magazin online și te apuci să dai drumul pe Facebook, în contextul în care probabil Facebook pentru tine este un canal de awarness.
Oamenii nu cred că și au dat seama asta.
Facebook este canal de comunicare.
Nu pentru toate business-urile, dar trebuie tratat ca si canal de comunicare, nu canal neapărat de performance marketing. Adică e, sunt două lucruri un pic. Un pic diferit.
Dacă vinzi bricolaj, sigur nu ar trebui să
Dacă vinzi bricolaj, cărămizi și motocoase, dar sunt slabe șanse să prinzi ceva pe zona respectivă, dar sunt, Sunt
Ca și Tik-Tok-ul, de altfel. Da, da,
deși algoritmii se duc în direcția de conversii. Adică avem campanii dedicate sau nu
sunt, sunt in zona asta. Eu sunt șocat in continuare. Am chiar am pus săptămâna trecută. Am apucat sa pun la un magazin cu foarte puține produse 20 și ceva de 30 de produse.
Sunt site-uri de știri on un WordPress trântit 30 de produse produse de la China. În a treia săptămână după ce au prins tracțiune, au prins tracțiune. Clipurile + campaniile plătite merg mână în mână. Dacă nu le pui, merg mână în mână. Ajunsese deja la 50 de comenzi pe zi. La trei săptămâni după lansare Facebook.
Nu, nu, nu. Tocati, tocati, tocati. Cred ca stiu despre cine vorbesc, dar nu cred. Deci sunt. Sunt tipuri de produse pentru că cred că despre asta e vorba. Trebuie înțeles dacă un anumit tip de produs poate fi performant pe o anumită platformă socială. Facebook, Google, cum este, să zicem, un performant pentru toate tipurile de produse, nu.
Sau s a ajuns intr o situatie acum in care deja vedem niște CPC uri în creștere, costuri pe clic în creștere cu 30 40%, real sau real real real. Adică inflația nu ne o luăm. Păi e foarte simplu. Avem un număr de advertiseri mai mare, E o combinație ideală, număr de advertiseri mai mare, cu setări proaste ale campaniilor.
În momentul ăla ai lăsat un algoritm să wild și în momentul ăla se va trezi că el va încerca sa sa să optimizeze pe ceva ce nu, ceea ce nu știe să urmărească. Cea mai mare greșeală pe care o întâlnesc eu de fiecare dată este că. La la specialiști și în conturile de marketing este să lași o campanie să optimizeze în funcție de proasta, să ai tracking ul corect.
Cred că da. Cred că e o întrebare incomodă, Cred că. Antreprenorii care au magazine online conștientizează îi de asta de cross border marketing. Mai devreme de foarte mulți advertiseri noi. Mă gândesc că aici vorbim în mod special despre magazinele care vin din Polonia, despre care știm cu toții. Ei au toate motivele să vină aici, pentru că e piața foarte asemănătoare, dar cred că antreprenorii știu asta, Înțeleg, conștientizează.
Adică atunci polonezii peste noi nu au mai avut ce să mai vândă. Nu cred. In continuare motocoasa i a adus din Ucraina sau a adus din Polonia o adus cu 30 de zloti sau 50. Nu chiar sa iti exagerez si eu acum cu 100 de lei si o vinzi cu 200 de lei, profitul dintr odata se va diminua. Hai să ți pun o întrebare incomodă pe care probabil colegii vor monta le vor tăia la montaj.
Comunicăm noi intern, în agenție cu clienții. Referitor la faptul că vezi, spre exemplu, în ultimele luni avem mai multe vârtejuri sau putem să vedem asta. Putem să vedem doar la nivel de regrupare de produse. Adică dacă mâine tu ai dedicat o campanie pe motocoase, să zicem, sau pe o anumită categorie din site, tu pentru categoria respectivă poți să vezi care concurenții tăi.
Cu care te bati. Acuma sa zic sincer, nici Google si nici numele Google in cazul asta nu e vreo usa de biserica in sensul in care o sa te trezești tot timpul cu o căutare tipica de motocoase ieftine și dintr odată sa nu vezi motocoase în campania de Google Shopping. Că totuși am găsit la un moment dat când căutam aer condiționat și panou fotovoltaic fotovoltaic.
Da, dar alea alea erau bazate pe istoricul tău, Că până la urmă algoritmul la celulare are rolul de a te face pe tine să dai click. Deci vorbim de un soi de relaxare sau cum se numea înainte. Dar el știa deja interesul tău și zice așa Dacă Cristi Bolocan a început și a căutat foarte mult timp panouri fotovoltaice.
Ia să văd eu pe aici. Printre rezultatele este un alt fotovoltaic. Poate, poate da, poate poate videoclip, dar ne gândim că algoritmul. Rolul lor e să tragă clicuri. Adică, până la urmă ca sigur, în urma click ului vine și o conversie care se transformă în venit. E partea a doua, dar rolul lor e să tragă click, să te facă să dai click pe poveștile alea.
Poveștile de acum zece ani de zile, că eu nu dau click pe reclame, că alea sunt spam d’astea nu mai e demult, nu mai e mult. Cred că e rata de click undeva la 50%. Aproape. De 50%, deci în organic. Există nișe cu 80% organic, există nișe cu 60% paid. Și există nișe cu 30 40% pe rest organic. Deci cumva stăm la masă fifty fifty.
Cam așa avem pretenția că e 75. Poate doar la greutate. Asta e strict. Am înțeles o întrebare incomodă. Am pus prea multe modă. Cum? Cum reușești? Hai să presupunem așa că avem multe industrii care sunt competitive. Ai zis vreodată pas la niște proiecte la care ai știut că nu? Nu poți să le livrezi, nu poți să i aduci măcar nici măcar pe prima pagină.
Ți ai dat seama de chestia asta? Am zis pas la un moment dat, în timp ce desfășurăm proiectul. Adică îți dau un exemplu. Înainte nu puteai să zici pas, mâine uite, cel mai mare vine acum un magazin de bricolaj. Sau așa și zice Uite, Cristi, să ți dau banii ăștia! Este un alt topic pe care ar fi bine sa le discutam.
Uite, iti dau banii astia, vreau si eu sa joc macar in prima pagina în următoarele 12 luni de zile poti sa zici pas.
Depinde. Tind să cred că răspunsul pe care îl voi da mă va face să fiu într o lumină proastă chiar de la această primă primă, dar una foarte incomodă de altfel. Eu am pus întrebări mai comode decât cea pe care mi am zis pas, dar am zis o pe parcursul proiectului. Adică dau un exemplu după 6 luni, după 9 luni m am lovit de anumite lucruri și mi am dat seama că nu aș putea să ajung acolo mare parte a problemei.
Unde un mare om, care e mare parte a. Probleme si intrebari la mine Politehnica, unde întâmpină cele mai multe probleme, adică le întâmpin la implementarea programatorilor, implementarea. Nu știu că din partea clientului te lovești de banii, de bugete, de linkuri și așa mai departe. Unde te lovești cel mai mult?
Paradoxal, aș putea zice că nu mă lovesc neapărat de toate celelalte lucruri, cum ar fi implementarea tehnică, cum ar fi, spre exemplu, partea de buget, de linkuri și așa mai departe. Deși studiile la nivel mondial arată că 90% din blocaje sunt tehnice. Da, paradoxal, nu mă blochez de asta. Mă blochez de campaniile de conștientizare pe care eu le fac în mod direct cu clienții pentru a le explica faptul că algoritmul organic are o componentă de democratizare a rezultatelor.
Și ca să înțeleg, să explic puțin conceptul care încă nu a apărut aici, în România, eu încerc să îl aduc, deși o fac la acest moment doar la cursurile pe care le predau Lately ILBAH. Cu această ocazie pot să pun și eu un pin de la genți. Arată aici că puteți da greș. Click aici Extra voucher de discount sau democratizarea algoritmului care după denumire înseamnă așa algoritmul încearcă.
Bineînțeles, din politică, că tot vorbim, dar totul e politic. Noi vorbeam. Algoritmul încearcă să măsoare din 10 rezultate fiecare dintre acele 10 rezultate care reușește să mulțumească masa cea mai mare dintre toate. Și cum crezi tu că măsoară Google chestia asta? Păi gândește te că sunt o sumedenie de factori pe care îi pe care îi poți număra.
Îți dau un exemplu rata de scroll, timpul mediu pe pagină. Dacă pagina respectivă este o pagină pe care intri și. Te va duce mai departe în altă pagină, la un exemplu dintr o categorie. Dai clic pe pagina a doua sau te întorci înapoi în browser. Dai clic pe un produs sau de pe pagină. Ai făcut exit înapoi în browser.
Vorbim despre, să zicem, acele service uri return to website. Un exemplu în mobilă bucătărie Dedeman faci Vitan după câteva ore zile. Deci eu cred că există o sumedenie. Și, bineînțeles, să nu uităm de adăugări în coș cu wish list, comerț, convingere și așa mai departe. El știe în momentul de față dacă oamenii n ar avea un tracking.
Cred că știe chestiile astea. Aș putea, aș putea să speculez că știe, chiar dacă nu are un trekking. Și aș putea să zic că știe și mai bine dacă nu are un treking. Și da un argument pentru asta. Asta ca să fiu înțeles. Să înțeleagă lumea de unde speculez. Există în documentația oficială de la Google datele structurate.
Da, datele sunt schema organizațională și așa mai departe. Am și eu ceva cu chestia asta. Povestesc după cum e greu. Ele vin ca o completare și algoritmul le recomandă să fie implementate ca să le ajute să se înțeleagă mai bine. Adică el vine de la. Pleacă de la premisa faptului că eu înțeleg deja. Dar ar fi bine să mă ajut să înțeleg mai bine.
Corect. Se întâmplă câteodată să fie, să fie confuz. Își dă seama că un preț probabil îl face pentru zona de generation. Mă gândesc că un comerț îl face pentru comerț, dar. Deci tind să cred că această democratizare este în continuă creștere. Chiar există comunicatul oficial de la Google care zic că în viitor linkurile vor conta din ce în ce mai puțin.
Există exemple de keywords care sunt în topul 2 3 fără linkuri sau poate. NEFUNCȚIONALE din punct de vedere tehnic, adică nu au toate premisele și sunt acolo. Avem semnale că avem o chestie foarte mișto cu schema orga. Era un cont dispărut zilele trecute. Chiar acum două zile, în cel mai tare clientul declara în feed că era prețul produsului 3 și 1,18 lei, iar în schema orga era 31,1 7.5.
HTML nu făcea rotund. Iar în plan în schema URSS era prețul cu 3 zecimale. Ei bine, Google tot ce a făcut a zis. A zis că e 3 și 1,8 și a arătat clientului 2, 3 și 1,8, dar tu declari că ai 3 nivele 1, 7, 5 pac suspendat. MIS Leading. Era corect să pun o întrebare incomodă De ce toată truda? Să vedem? Cred că probabil o s o tăiem.
Păi cum? Cum se împacă între ghilimele truda cu uni comerț? Indiferent că vorbim de multe comenzi, puține comenzi, dacă acel magazin online vine cu prețuri diferite, în funcție de caracteristicile pe care le are. Adică îți dau un exemplu eu vând covoare. Un covor are trei caracteristici trei dimensiuni diferite și în marea majoritate a cazurilor diferite.
Dacă nu ar exista un film, intervine elementul de film. Pentru că am văzut tot timpul marea parte în toată lumea, hai sa zicem asa suntem toata lumea, mare parte din persoane. Ei nu știu că trebuie să facă, în special în zona de fashion sau în special în zonele unde produsele customizabile trebuie să declare fiecare element în parte.
Deci covorul de 120 270 lei cu același covor. Cu diferite scopuri diferite. Nu contează dacă e diferit sau trebuie să fie un câmp care se numește grup idee acolo, în grup, idei, acolo este familia. Să spunem da, acolo ai acolo un ideal care spune uite, eu sunt părintele lui ăsta, dar Google când o să ți optimizeze Facebook ul, face fix același lucru.
Tu în momentul în care o să ți iasă din stoc, ție ți s Mărimea din stoc nu este tot produsul în stoc. De aceea construcția zidului și toate elementele astea trebuie făcute, că nu sunt făcute, e altă discuție. Cel mai bun exemplu pe care l avem îl aveam cu anul în care. La clientul respectiv, el 82% din produse fiind în zona ES maxim la toate produsele din Google Shopping.
Mă rog, toate top 50 produse din Google Shopping erau mărimea Pixel XXL și 3 X. E un client, dar nu vreau să pun o întrebare. Era un client, este în continuare un client al nostru, dar am rezolvat. Aceasta problema este rezolvată tocmai că făcând analiza asta, m am uitat la produsele efectiv care au generat clicuri și pentru pentru un business care la montaj vinde, vinde mărimea ES și tu te afișezi cu produsele XXL?
Da, avea complet logică și asta pentru că au lăsat campaniile la liber. Asta înseamnă. Google a decis. Daca ai avut camera, ai avut nevoie doar de un grup de useri care să fie atrase de produsul respectiv. Ei au dat click, Vezi doar că produsul ai mărimea 4 x el și i a ieșit cu.
Oricare ar trebui să fie bugetul efectiv în 2023 pentru campanie este o chestie estimativă, așa din burtă, literal. Deci eu am mâine un magazin on line. Mi am facut magazinul, am 30 de comenzi pe zi, vând pantofi la 200 de lei sau rochii la 200 de lei 300 lei. Cât ar trebui să aloc eu într un an de zile pentru?
Adesea. Îmi dau seama că răspunsul e chiar nu mai depinde de ceva concret. Adică? Nu știu. Aș putea zice că undeva la 5 9 9 euro. Minim, ca sa fiu, sa pastrez totuși componenta de marketing, că totuși facem marketing și aici delimităm, bineînțeles, cu mențiunea că nu înseamnă că dacă ai un buget de zeci de mii de euro, vei scala imediat, pentru că.
Așa că tot veni vorba aici, așa. Ce faci dacă ai un client acuma care vine și zice uite, vreau 200 de linkuri pe lună timp de 6 luni de zile. Ei pune așa ceva. Dacă sunt pur și simplu un vânzător de linkuri, mă percepe ca un vânzător de linkuri, bineînțeles. De ce să nu fac asta? Chestia asta în condițiile în care cu siguranță cred că e penalizat?
Nu sunt eu mare specialist SEO, dar bănuiesc că e un semnal puternic că. Nu e ceva nenatural în chestia asta. Clar, poate să fie un semnal nenatural. În ultima perioadă, Google a reușit să construiască un sistem în care, dacă observă lucruri care nu se întâmplă în mod natural și sunt artificiale, dezavuează valoarea acelor linkuri.
Adică de pomană le scrii, le plătești. Toată lumea e fericită. Numai că ai valoare zero pentru ele. Deci ar trebui să fim foarte atenți cum e intern. Avem niște metodologii ale naibii de complexe, care câteodată ne dau peste cap flow urile pentru că sunt prea complexe. Tocmai pentru a evita aceste triggere și pentru a face ca totul să pară natural.
Gândește te când ai mii de backlinkuri pe lună de la sute de clienți și e o linie subțire acolo să. Înseamnă ca fluxul de articole care sunt scrise pentru păcănele și cazinouri o să dispară la un moment dat o să fie de pomană. Tocmai de-aia vorbeam puțin mai devreme de democratizare și asta e foarte important în acest moment să facem, să facem comunicare cu clienții ca să înțeleagă.
Am exemple, uite, am exemple de pe zona de home deco. Unde am explicat pe o categorie da, un exemplu pe zona de cabine de duș. Sper că nu s a stricat și că n am. Distrus. Pe colegu nu l platim ca nu mai avem bani. OK, unde am explicat faptul că dacă ești foarte nișat ca și tip de conținut, poți să ai probleme în a fi cât mai sus în clasament.
Îți dau un exemplu concret. Cabine de duș există în toată piața, la toate magazinele online care vin cabine de duș. Există de dragul exercițiului, sute de producători care vând îi face cam 3000 de produse maxim. Dau un exemplu. Dar, să zicem, de dragul exercițiului, tu ai un de cabine de duș? Există la toți competitorii tăi unici o sută de producători diferiți cu brandul Cersanit.
Le știi pe multe dintre ele? Da ce se întâmplă? Gândește te că tu ai un magazin online. Eu mă întâlnesc cu clientul și zic eu ți am făcut o analiză și din 100 de producători pe care i are piața nu ai decât cincizeci din ei, adică 50%. Restul de 50% tu nu ai. Și eu vin și fac așa. Hai să ți facem o analiză, să ți arătăm că din ăștia cincizeci de producători pe care i iei tu.
Practic, ei sunt căutați de 20% din publicul țintă. Nu putem să identificăm 17 produse, generează 80% din venituri. Foarte probabil, vreun soft de afaceri aici intră în peisaj. Dar ce se întâmplă dacă tu practic ai doar 20% din ceea ce cere piața? 50 de producători? Înseamnă că tu ai o problemă de a fi în acea parte.
În acea piață nu vorbim despre mișcare. Ar trebui atunci să diversifice produsele sau să crească importul de alte branduri pentru categoria respectivă. Gândește te bine. Magazinul de cabine de duș. Atunci da, ar fi bine. Ar fi bine să mi le iau pe toate sau ar fi bine pe lângă magazinul de cabine de dusuri sa ma apuc sa aduc si saponinele, sa aduc si lavoare, sa aduc si hi hi hi si.
Ca în orice război pe care îl trăim de altfel. Acum am învățat lecția că trebuie să câștigăm mici lupte ca să câștigăm război. Într un final, ar fi cel mai bine să mi aduc cât mai multe din categoria respectivă decât să fac. Faci 50 de categorii. Nu știu dacă unire sau alte lucruri. Mai bine ar fi în primă fază să butonezi și să câștigi lupta de democratizare a competitorilor.
Pentru că în cazul de față, dacă plecăm așa de la democratizare, acest termen politic, noi practic avem conținut pentru 20% din publicul țintă, cam ca la partide. Da, lumea votează, unii, lumea votează cu alții, fiecare vrea să te. Care face diferența, cel puțin pentru campania asta plătite în special în zona de shopping, e partea de descriere.
Eu n am văzut niciodată un. Foarte rar am văzut un. Un imbold sau o tărie. Gata, mâine vreau să fac descrierea produsului original. Aceeași descriere o ai și tu. Magazia de cabine de duș. eMAG si evoMAG si Altex și așa mai departe. Face asta vreo diferență în momentul in care mi am. Din punct de vedere SEO face asta vreo diferenta în momentul in care începi să editezi conținutul ăsta?
O întrebare incomodă, dar foarte bună, pentru că primesc întrebarea asta. În fiecare săptămână, ca să nu zic în fiecare zi că nu se întâmplă în fiecare zi. Eu, în marea majoritate a cazurilor, îmi place să văd lucruri etapizat și aș zice așa. Că nu face diferența. Apoi scrie la produse. Dacă tu la acel moment ai 20% din produsele pe care le cere piața.
În prima etapă, prima etapă identifici acele lucruri. Trebuie să ți pui la punct gama de produse sau nu? Minim 70%. Da, un exemplu ipotetic din ceea ce cere piața. Ar fi bine să știi de la bun început care brandurile cele mai populare. Să știi volumul de căutări ca să știi după aia să ți faci un simplu calcul matematic.
Adică un lucru pe care îl recomandăm tuturor era în felul următor. Că, uite, putem să zicem, putem să aflăm și noi la agenție, putem s o dăm public iar că domne, dacă ești pe poziția nouă, în medie tu primești o rată de click de 3%, să zicem. Deci dacă piața ta este de 10 000 de căutări, tu o să primești 3% care înseamnă 30.
Acest. Dacă dau un exemplu că vorbesc, de exemplu cu cabine de duș, că le am avut și fac comunicare pentru a explica clientului ce înseamnă zona de democratizare. Un singur exemplu REEA este unul dintre cele mai populare branduri pe zona de juvete. Da, în zona asta de lavoare. Este unul din cele mai populare.
Daca Africa da un exemplu ipotetic. Știi volumele de căutare pentru toate brandurile? Știi câte căutări are Cersanit, câte are, nu știu, Villeroy, Rambo și așa mai departe. Și știi câte căutări are REEA? Tu poți să faci rapid o distribuție a căutărilor? Cât la sută din publicul cu bugetul diferit? Da, bineînțeles.
Dar tu afli că, spre exemplu, REEA are 3000 de căutări. Toate brandurile însumate ca volum au 10.000 turiști din start, căreia acoperă 30% din publicul. Din efortul tău fix în aceeași zonă. OK, deci cam așa ar trebui să vedem lucrurile etapizat, în primă fază. Hai să încerc să am produse din toate brandurile, pentru că atenție!
Dar asta depinde foarte mult de tipul de produs, pentru că îți dau un exemplu. Dacă ți cumperi o pereche de pantofi, probabil nu contează atât de mult descrierea. Dacă îți cumperi probabil un televizor în momentul de față ca acea descriere, contează de tipul de pantofi, că una e să ți iei pantofi la 100 de lei, alta e să ți iei 400 lei, alta e să țină 1202.
Ar trebui să o întreb pe soția mea dacă contează pentru ea ce scrie despre noi pentru 400 de lei. N-aș putea să zic că nu sunt. Nu cred că acolo e doar designul. Sunt imagini adiționale, plus toate elementele specifice brandului, Adică dilema pe care mi o puneam și eu tuturor era de ce să cumpăr Și asta era chestie la designeri, că asta am sesizat.
Eșecurile pe care le am văzut în zona asta de fashion era simplu. Tu mâine? Ana-Maria, să zicem așa da? Sau dacă ar exista așa ceva? Ana Ana Aslan Știu că există. Da. Ana Maria. Ana Maria. Ana vine mâine. O puștoaică sau chiar o femeie la 40 de ani și gata. Uite, fac niște pantofi super frumoși. Super ok. Prețul de vânzare este 400 de lei.
În momentul ăla eu am văzut eșecuri. Se vede de ce că brandul nu era popular. Sigur, poate avea Calea Victoriei vreun mare magazin fizic, dar acolo s a oprit totul. Și dilema pe care o vedeam tot timpul la clientela ta. Așa că dacă mai pui încă 200 de lei, îți cumperi brand Da? Sau dacă dai mai jos 200 de lei.
Trei perechi, două perechi, mă rog, dar la zona de low cost. Si implicit eu am avut o zonă gri aici, o zonă falimentară, din păcate, în care ai gențile și pantofii, în special în zona aia de 300 de lei, 400 de lei pe acolo cică ești fix la jumate. Adică e foarte simplu, E foarte simplu migrarea. Pe lângă asta, încep problemele cu mărimile.
Tu te apuci să faci niște mărimi care nu sunt populare. De probleme nu mai zice termenul stamina noastră, nu mai zic. Termenul azi provocare, provocări, oportunități și oportunități. Prea prea pozitiv. Hai să mai punem o întrebare. Eu mai am încă o întrebare pentru tine, dar știu că e rândul tău și după aia cred că puteți să vă antrenați la rândul meu.
Cred că la tine eu am o bună bucată din problema. Se pune ultima întrebare atunci. Și dacă a ieșit bine acest prim video, mai facem și motoarele, Vedem reacția publicului. Cam politică. Zicem ceva și așteptăm să incite populația să arunce cu pietre. Suntem unii comerț, că știi că noi, de principiu, suntem buni la scala comerțului care deja sunt validate.
Bun, suntem unii comerț care avem o provocare, ca să nu zicem problemă. Provocarea este următoarea. Suntem într un punct în care am ajuns la 500 de comenzi pe zi. Costul per achiziție ipotetic este de 20 de lei și vrem să scanăm la 1.000 de comenzi pe zi. Și am ajuns în anumite luni la 1.000 de comenzi pe zi.
Dar ne am dat seama că atunci când am ajuns la 1000 de comenzi pe zi, costul de achiziție este de 30 de lei, nu a crescut cu 50%. Am dat un exemplu despre provocarea asta plecând de la provocarea asta. Bun, și eu ca și deținător de magazin online zic așa că dacă cresc. Costul per achiziție de la 20 de lei la 30 de lei.
Nu mai fac bani, nu muncesc mult și probabil nu mai fac bani, nu mai fac profit bun, îi scad cheltuielile fixe. Dacă ne gândim așa, da. Întrebarea mea este cum putem să identificăm noi punctu convergent? Graficul face graficul, adică cam cât ar fi, cam cât ar trebui sau la ce nivel maxim de comenzi. Eu îmi păstrez un cost maxim de achiziție de 25 de lei.
Eu zic mai mult de 25 de lei, nu mi permit să dau. Mi am făcut eu calculele. Cum pot să ajung să înțeleg care este numărul 500, 600, 650? Eu posibilitatea în momentul de față, în special în zona asta de mai. Trebuie să separăm un pic lucrurile Google și Google. Google leads versus Facebook. Da, pentru zona asta de performanță.
Google ADS e clar sută la sută perform. De ce omul își arată intenția din prima să cumpere produsul? Deci e clar că acolo e. Si ce am facut? Am facut un test. Chiar am facut un test pe chestia asta la un client din portofoliu, Farmacia Tei. Scopul era să identificăm numărul maxim de comenzi pe care îl putem avea la costul per conversie, dorit, întâlnit și întâlnit.
Da, am ajuns la. Nouă sute și un pic de comenzi de la grije. Ce zici că e posibil? Deci 906 comenzi dintr o singură campanie de shopping. În momentul în care eu nu am mai. Nu am mai sugrumat algoritmi. Clientul tot timpul zicea de genul Domne, eu vreau raportul trecut și venit să fie 10% și ce am făcut noi în perioada respectivă, zic așa, prin prima greșeală pe care o fac specialiștii este setarea bugetului.
Căci niște monștri jalnici în general nu vad campanii cu 50 de lei buget, zic mai bine închizi, că n are ce sa faca aia ca săracul algoritm când este in felul cum poti sa faci performanță cu 50 de lei în campanii plătite nu faci performanță nici macar cu 200 de lei. Nu ai distrus un mit. 20% da. Hai să ne gândim așa un pic.
Practic, da, eu am acum am două stele pus pe comandă. Da, era în partea de promovare în trecut, acum ceva ani. Iti recomanda google sa ai minim douăzeci și unu la mână. Artiști ai 30 de tranzacții într o lună. Între anii 50 era acum foarte mult timp și de douăzeci de ori bugetul, nu de 20 de ori costuri per achiziție.
Deci asta însemna că dacă aveam 20 de lei, nu trebuia să am 400 de lei pe zi. Asta e prima greșeală. În momentul în care tu faci o campanie, asta imaginează algoritmul. Săracul, când începe să ți livreze, el trebuie să ia o decizie. Stai așa arestat? Bani să mi dea. Nu are bani să mi dea. După care e și opusul.
Celălalt da. Când pui în loc de 400 lei sau 600 de lei, te apuci și pui 40.000 de lei într o, se zice o marjă de lucru de afișează pe toate bălăriile. Și am făcut un test. Asta. Așa am luat o campanie. Să presupunem, dragul discuției, că e 1000 de lei. Suntem la costul pe conversie. Ideal eram chiar mai jos.
Perfect. Următorul pas era de 1000 de lei. Hai să creștem la 1500 de lei și luați un loc de 1.000%, cât 10. Ora 10. Deci în loc de 1000% hai sa lasam la 800. Momentul Vedem masa Staicu de clickuri dintr o dată și scopul e să îl lași câteva zile ca fiind un site cu mare, cu mult trafic și cu conversii multe, imediat rezultate.
Da, instantaneu. Am văzut spic de clickuri, spic de costuri, pac de tranzacții, zic. E perfect, Înseamnă că începem să cheltuim mai mult, livrăm mai mult. A patra zi, a cincea zic chiar ce am făcut? Am făcut din nou creștere de buget. Creștere de rasul am lansat același ca. Vroiam sa văd efectiv care este momentul în care este foarte simplu graficul.
Dă drumul la un raport de clicuri și vezi efectiv când el începe să cadă. În momentul în care el începe să cadă, chiar cred că poți să faci segment by awarness, deși nu e, nu e relevant. O faci practic în momentul în care vezi clicurile că încep să ducă așa și el începe să cadă. În momentul ăla vice ajustezi instantaneu și o să vezi, ajustezi roata și bugetul dacă și cum îți dai seama care e nivelul optim.
Știi unde ești acum. Și zic din ce am făcut am ajuns, Cred că. 14. Nu în a. În a patra săptămână, pardon, a patra săptămână. Pusesem la campania ROADS de 200%. Vroiam să văd cât de sus aduce și frumusețea care. Rezultatele obținute de algoritm erau tot la Road 10. Deci eu degeaba i am zis băi. Sunt dispusa sa sa iti dau un leu ca sa mi produci 2.
Trage ca la balamuc, Trage cât trage, cât de mult vrei tu. El tot nu a vrut să facă chestia asta și frumusețea care era. Am ajuns, am ajuns. Cred că în șase săptămâni, de trei ori, patru ori numărul de tranzacții care era optim și momentul ăla, momentul ăla se vedea așa dintr odată vede Paula prospera achiziții, vedea și taci, după care îl vedea cum crește în momentul ăla.
Era clar. Eu degeaba mă atrăgea în trafic, pentru că deja am ajuns la saturație. Acolo se. Deci nu faci experimente decât cu bugetul și cu atât nu mai e nimic de făcut pe lângă asta. Când zici pare simplu. Da, da, O chestie la care vreau neapărat să zic, trebuie să aibă grijă. Scopul este să identifici produsele toxice.
Asta e element toxice. Ce însemnăm noi la tot ce înseamnă la noi 4D. Chestia asta înseamnă. Produse cu trafic mult, venituri putine sau chiar deloc. Aveam chiar un label pus acolo cu Nou revenue. Am. Avem foarte multe situații în care avem 30 40% din produse care nu generează venituri în 30 de zile. Sigur, poate asigurările pe acolo, dar nu vrei să ai 40 la sută din bugetul de marketing care se duce acolo.
Aici intervine truda. Da, aici, ca tehnologie software, da. Dacă ne tragem tot timpul datele și tragem datele la nivel de zi, trăgând datele la nivel de zi din contul de Google ADS, Facebook ADS, Google Analytics, mărci în firul de client, vedem în timp real pe ce se alocă, pe ce produse se alocă marketing.
Cel mai bun exemplu la farmacia asta era că noi cel mai mult trafic. Pe ce fel de produs crezi că era făcut promovarea? Erau farmacii care vindeau de toate. Paracetamol pe aproape Nurofen. Și Nurofenul era, tocmai de aia era. Asta era afirmația că tu nu aveai nevoie neapărat să trimiți extrem de mult trafic, fiindcă oricum era un produs care se cumpăra, nu?
Mai degrabă trimite i trafic pe terapeut sau pe altceva, pentru că acolo da, da sau așa sau așa. Dar scopul era să identificăm de la bun început produsele care îți trag în jos și mănâncă bugetul de la alte produse terțe. Pe lângă asta, am mai făcut o optimizare magică. Am exclus toate produsele care erau sub 10 lei.
Cred că e cam mult din casă. Adică eu zic să zic să ne oprim. Aș zice, aș zice, dacă tot ne a plăcut acest prim video, să ne așteptăm ca temă pentru data viitoare. O chestie pe care ai tu la sfârșit acum cultura tehnologiei zi de zi, de truda casei, softuri și tehnologie. Din păcate, românii nu prea au cultura asta a tehnologiei noi aici, în zona asta.
Cam greu. Eu zic din Sfântul Graal. Alte chestii avem de când cu eu și cu stirile cu ei. Eu credeam că dintr o dată o să avem un soft. Am dat drumul. Ciudat, nu? Noi nu avem. Și știi că acolo știe tot ecosistemul, toate automatizările făcute prin Data Studio. Prin situl și așa mai departe. Știi că sunt foarte multe probleme din cauza.
Crezi că o să te creadă cineva care o să zică ceva? Nu funcționează API ul de la Google Analytics? Dacă aș arăta tuturor câte erori de la Facebook și sunt zilnic, nu mă crede nimeni. Hai sa facem pe data viitoare o emisiune, un podcast dedicat zonei de cultură, de cultură, de tehnologie, pentru că să știi că am aceeași problemă ca și tine să mă duc către client să i zic Știi, ar trebui să cugetăm în proiectul de SEO, ar trebui să cugetăm componenta de tehnologie, de performanță, tehnologie de.
O diagnoză și așa mai departe. Știu un băiat care îmi face ziua mai ieftin. Nu da 500 de lei. Dar nu mai e. Nu mai este. Nu mai este în Politehnică, acum este regie. Am înțeles că e în altă zonă. S-a terminat cu băieții grupului. Nu ofensa. Dacă ești de la Politehnica. Cătălin. Baba. Știi că eu n am zis că n am trăit.
Mi am trăit copilăria în regie proprie. Nu, n am fost acolo, dar îmi place zona. Și da, acesta a fost episodul 1, episodul 2. Ce mai facem? Eu zic sa bata sambata. Nu, nu în timpul săptămânii ca în timpul săptămânii. Suntem cu cu campanie dimineața, dimineața devreme. Da, zice tu, s a dus și vin, Nu știu, vin dimineața.
Sandu voia să mergem la orice. Dacă vreți să mergeți, facem un grătar, făceam grătar. Bine, bine, mulțumesc! Salut! Salut!
This is incredibly advantageous if you have your own podcast to promote, since the audience is already listening to podcasts, meaning they’re much more likely to subscribe to your own podcast.
Cristian Bolocan este managerul departamentului SEO în cadrul agenţiei LIMITLESS, recunoscută ca fiind top trei cei mai puternici jucători de pe piață pe această nișă.
Prezent în agenţia LIMITLESS încă din ziua 0, de la data fondării acesteia, Cristian este, de asemenea partener în cadrul firmei.
Cătălin Macovei, specialist în marketing online cu peste 12 ani de experiență în domeniu, este fondatorul primei companii care analizează în timp real performanța magazinelor online cu scopul de a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de e-commerce.
El consideră că automatizările și tehnologia au un rol tot mai important în marketing-ul digital, ajutând la promovarea cât mai precisă a produselor direct către clienții potriviți. Este de asemenea co-fondator al agentiei LIMITLESS.