,,Întrebări Incomode” din Agenție cu Cătălin Macovei & Daniel Ene – Podcast Limitless Agency Ep 7

Bine ai venit la podcast-ul ,,Întrebări incomode cu Daniel Ene și Cătălin Macovei”! În fiecare episod explorăm lumea e-commerce-ului, a marketingului și a agenției noastre fără limite prin intermediul unor întrebări dificile și provocatoare. Ne propunem să dezvăluim adevărul din spatele industriei și să oferim sfaturi valoroase pentru ascultătorii noștri. Dacă ești interesat să afli mai multe despre cum să îți dezvolți afacerea online și să ai succes în lumea digitală, urmărește-ne! 

Capitole

[00:00:00] Ce rost are să mergem pe alte modele care se doresc a fi vândute dacă ele nu sunt cerute de piață. Ok. Vine un brand chinezesc care nu știu de care n-a auzit nimeni de el. Ho Chi Minh, așa. Ho Chi Minh, uite că îl știi cu. Ho Chi Minh e… Ok. Ok, da, și clientul vine la tine, băi, eu vreau să vând neapărat asta.

De ce? Pentru că mi-am făcut stocuri, pentru că am investit și așa mai departe, dar produsul nu e validat de piață și nu se cumpără. Ce faci? Și aici e o mare diferență între ce vrea clientul să comercializeze și ce vor oamenii să cumpere. Exact, exact. Și pentru că ești omul de la… Automatizări, tu ai cel mai bun răspuns aici.

Aici, noi am săsizat diferența, încercăm tot timpul să răspundem la întrebarea domne, eu vând produsul ăla că am foarte mult trafic cu el sau că am puțin trafic cu el? După care, veniturile generate de produsul respectiv, comparat cu alte produse,[00:01:00]

Salut! Sunt Cătălin Macovei și îl am astăzi alături de mine, pe Daniel Ene, și am venit să purtăm o discuție foarte friendly despre e-commerce în general. Salut, Cătălin! Salut! Prima întrebare pe care vreau să ți-o pun, să punctăm direct punctul pe i. De ce crezi tu că e mai bine ca un e-commerce să aibă o agenție externalizată versus internalizată?

Deci asta e o întrebare incomodă, nu? E un început. Hai să facem așa. E un început. Băi, sunt mai multe aspecte din punctul ăsta de vedere. Agenție vs. in-house. Ce se întâmplă în agenție vs. ce se întâmplă în in-house. Hai să luăm în primul rând oameni. În agenție ai foarte mulți oameni care se pot ocupa de un cont.

Și se ocupă mai mulți oameni de un cont? La noi în agenție, de exemplu, la SEO sunt vreo patru echipe cu aproape 70 de oameni care se ocupă de un cont. La PPC este un pic [00:02:00] diferit, sunt account manageri plus oameni care fac anumite task-uri care sunt repetitive. Asta e unu. Doi, costuri. Gândește-te în felul următor.

Dacă tu plătești o agenție, un fee lunar, care poate fi cât e el, cu siguranță că un salariu, inclusiv pentru un junior, o să fie chiar mai mare decât plata unei agenții. Și ce facem atunci cu industria băieților aia care… Îți fac servicii la 150 de euro pe lună, 100 de euro, 800 de lei, 900 de lei. E competiție, Cătălin.

Am înțeles, e competiție, ok. Și n-avem ce să-i facem. Adică, piață cred că e pentru toată lumea. Da, da. Dar costurile, în primul rând, costuri și know-how, astea sunt principale două chestii care sunt mai importante din punctul meu de vedere la agenție versus in-house. Și mai gândește-te în felul următor. Un om dintr-o agenție lucrează pentru extraordinar de multe nișe, domenii și conturi și site-uri și [00:03:00] așa mai departe.

Și asta crezi că îl face mai capabil decât un om intern? Nu neapărat mai capabil, pentru că nu ăsta este cuvântul, este vorba de know-how și cunoștințe acumulate. Și acum hai să ne gândim la noi doi, suntem în online de… 10 ani. Mai mult. Tu ai mai mult, eu n-am mai mult. Eu am vreo 12, tu ai și tu cam la fel, noi ne spune că suntem de vechea gardă după vremea cu lumea SEO-PPC. Ce s-a întâmplat la noi în ăștia 10 ani?

Am intrat prin 11.000 de site-uri 11.000 de conturi 11.000 de nișe. Da, corect. Sute și sute și sute și sute am putea să le numim. Experiență, adică. Și asta ne-a generat experiență. Acum tu, de exemplu, dacă te uiți pe un site sau pe un cont care ești om de agenție, tu poți să vezi imediat acele lucruri, chichițe care nu merg acolo.

Asta poate să o facă cu timpul, poate să o facă și un junior, un specialist, un om de agenție. E o mare diferență. Sunt de acord cu tine că e o mare diferență. [00:04:00] Dacă tu lucrezi pentru o agenție de turism și faci doar travel toată viața, la ce o să devii expert? În travel, evident. Când o să-ți vină o nișă care vinde tot felul de produse.

Acum ca să-ți dau eu feedback, acum ca să-ți dau eu feedback, că vin de în travel, după ce are reușit să vinzi travel, poți să vinzi orice. Îți zic de pe acum! Poți să vinzi orice. Ok. Că în momentul în care ai aflat că oamenii ăștia trăiesc pe 7-8-9%, nu, cred că 7-8%, dintr-un pachet turistic ajunge efectiv banii, banii agenției de turism și după care banii ăia se reinvestesc în…

Poți să vinzi orice după aia. Iar tu ca și specialist de marketing, o dată ce ai știut să optimizezi acel gen de campanie și ți-a ieșit, să optimizezi un e-commerce ești și mai simplu. Că acolo vinzi emoție și experiență versus în e-commerce vinzi un produs. Sunt două lucruri total diferite. De ce să dai pe Bali 500 de euro sau să dai pe Creta,

mă rog, 3.000 de euro, când [00:05:00] pantofii ăștia de 140 de lei sau 17.99, e mult mai ușor. E mult mai ușor. Ok, vorbim din punct de vedere prețuri, dar hai să revenim un pic la întrebarea inițială. Agenție versus in-house. Corect. In-house întotdeauna o să fii specializat doar pe un domeniu, ceea ce e un lucru bun.

Da. Pentru că dacă tu ești pe anumită nișă, ești nișat, nici nu contează ce vinzi, automat oamenii de la tine din… Oamenii interni care se vor ocupa de tot ce înseamnă campanie la tine, vor fi specializați pe niște respective. Ok. Și crezi în momentul de față că e bine ca un magazin totuși să aibă ceva, oamenii interni care să știe în ceva?

Da. De ce? Și acum, iar o să vorbesc între raportul, agenție, comunicare cu cineva specializat. Din punctul nostru, care sunt oameni destul de tehnici, este important pentru noi să avem pe cineva intern de la magazinul online, măcar cineva care se ocupă de marketing. Nu trebuie neapărat să fie [00:06:00] specialist, dar să înțeleagă măcar conceptul de marketing ca să putem noi să avem un comunicare mult mai simplu.

Corect. Și ce faci dacă ai o comunicare de aia defectuasă, de tipul nu ai ț-uri la anunțuri? Nu se respectă multe lucruri pe acolo, nu e aceeași structură pe care o vreau eu și așa mai departe. Ce faci în situația asta? Uite, ce faci în situația că ești specialist de SEO și ai identificat că cel mai bine ar fi să faci, să luăm așa un exemplu foarte masculin, că ar fi foarte bine să faci link building pe motocoase de la Husqvarna.

Da. Și primești nu. Un mare nu din partea echipei de marketing ale magazinului. Care ar fi comunicarea care ar trebui să fie între agenție și client? Mamă ce întrebare bună! Suntem la seria de întrebări incomode. Întrebări incomode? E o întrebare, hai să zic, să o numim incomodă. Dacă noi am ales să facem link building pe motocoase Husqvarna, [00:07:00] înseamnă că am făcut niște analize. Ce înseamnă noi?

Aha, noi agenția. Înseamnă că am făcut niște analize înainte și putem să zicem în felul următor. Dacă analizăm categoria de motocoase e exemplul pe care tot îl dăm noi în fiecare zi. Ca să știm, în celelalte podcast-uri a fost, că a zis Cristi că m-am scrântit a fost numai de pantofi și de rochii deci aveam pantofi și rochii, acum ăsta e pe motocoase Dacă noi analizăm categoria de motocoase Și observăm că brand-ul Husqvarna se vinde cel mai bine

și am găsit două modele sau unul care chiar se vinde foarte bine, ce rost are să mergem pe alte modele care se doresc a fi vândute dacă ele nu sunt cerute de piață. Ok. Vine un brand chinezesc care nu știu, de care n-auzi nimeni de el. Ho Chi Minh, așa. Ho Chi Minh, uite că-l știi tu. Ho Chi Minh e… Ok. Ok.

Ok, da. Și… Clientul vine la tine, băi, eu vreau să vând neapărat asta! De ce? Pentru că mi-am făcut stocuri, pentru că am investit și așa mai departe dar produsul nu e validat de piață și nu se cumpără. Corect și aici, [00:08:00] eu tind să cred aici că e o mare diferență între ce vrea clientul să comercializeze și ce vor oamenii să cumpere. Exact, exact și pentru că ești omul de la automatizări, tu ai cel mai bun răspuns aici. Aici noi am sesizat diferența. Încercăm tot timpul să răspundem la întrebarea: Dom’le, eu vând produsul ăla că am foarte mult trafic pe el sau că am puțin trafic pe el?

După care, veniturile generate de produsul respectiv, comparat cu alte produse, o etichetă pe care o pune truda, este cea de revenue, în care zicem high revenue, average revenue, no revenue sau nimic. Și logica e foarte simplă. Îți compar o motocoasă cu o altă motocoasă și după care compar toate produsele din categoria respectivă, Ho Chi Minh cu Husqvarna, după care aflu care este mediana între ele și după care în funcție de asta dă un procentaj și un algoritm intern de sezonalitate și care include mult mai multe lucruri, [00:09:00] pune eticheta că este un produs care generează venituri mari, acela este altul de venituri medii, după care cred că cel mai important pentru mine și văd asta într-un mod constant este cel de nou revenue.

Adică faptul că am reușit să identific produsele care nu generează venituri la propriu într-un site, pentru mine este ceva ce… Ok, mi-ai ridicat-o chiar la mine acum și chiar avem știri… Și uite, ce facem în situația asta în care vine clientul pe partea de SEO și zice, uite, eu aș vrea să fac campanie pe aia.

Tu o ai face în continuare campanie pentru categoria respectivă de produse sau brandul respectiv de produse, chiar dacă vezi că tot nu are venituri? Putem să facem lucrul ăla dacă se dorește obligatoriu și ca să revenim la comunicarea mai depreme. Dacă vine echipa de marketing internă, care este posibil să aibă mai multe date decât noi, este chiar posibil să fie lucrul ăsta.

Poate e o decizie de business la lor că au semnat un parteneria cu brandul respectiv și primiți cu un buget. Corect, co-marketing se numește. În cazul acela este [00:10:00] foarte simplu pentru noi, pentru că putem să luăm un buget de la un brand bare și să-l investim în ceva. Chiar dacă nu cresc neapărat vânzările pentru produsul respectiv, dacă nu se face un pic de awareness pe produs, pe preț și așa mai departe, tot ce înseamnă link building la categorie ajută oricum site-ul cu totul.

Da, am înțeles, am înțeles. Bun. Deci impactul se va vedea și la nivel de categorie, și la nivel de website implicit, nu? Exact. Ok. Exact. Dar fii atent, hai să luăm un exemplu, pentru că am avut noi niște cazuri interne. Ce faci în cazul în care un client semnează un nou contract cu un furnizor, un brand nou care nu există pe piață, pentru că ne-am lovit problema asta de multe ori, un problemă între ghilimele, are niște prețuri foarte bune și produsele sunt decente.

Faci campanie de display, faci campanie de awareness. Și acum intervine întrebarea. Eu vreau să văd produsul ăla. Dar nu este neapărat produsul care se cumpără și care se cere de piață. Păi primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să vadă dacă este cerere [00:11:00] dacă nu este cerere. Este cerere pentru categorie Atunci, bărândul respectiv, trebuie să faci creating demand Campanie de YouTube, TV, Display, TikTok și așa mai departe.

Sunt campanie de creating demand și trebuie să fie tratate ca atare. Adică medicile de obicei la care trebuie să te uiți acolo sunt rich. La câți oameni ai ajuns? Impressions? Câte impresii ai văzut? Users, după care impressions per users. De câte ori te afișezi la un user? Că cel mai cel mai mare eșec pe care le văd în principal la așa ceva este să ai un reach foarte mare dar frecvența cu care te afișezi per user este irrelevantă.

Adică să te afișezi la un milion de români cu reclama, dar româniei în 30 de zile se vadă de două reclama e prea puțin e mult prea puțin. Deci trebuie să ai frequency mari. Trebuie să ai frequency mari ca să aibă totuși relevanță. Eu personal sunt adeptul de a hai să ne afișăm pe un segment mic de vârstă mic de [00:12:00] persoane dar să ne afișăm des pe el des înseamnă 20 pe lună 20 pe lună nu e atât de mult adică e unul pe zi. Și din nou, nici acel unul pe zi nu mi se pare îndeajuns de mult.

Adică faptul că văd cu zvarna în fiecare zi, el va rămâne întipărit la un dat în creierul meu. Și practic, produsul ăla se va vinde sau nu se va vinde? Produsul ăla se va vinde, inevitabil, pentru că se creează cererea. Dacă eu, clientul, vin la tine și zic, Cătălin, uite, am produsele astea, nu le mai vinde nimeni, am preț bun și sunt produse bune.

Perfect. Mă ajut și mă asigur că le vând pentru că am stoc mare pe el mai întâi se face un plan de la bun început în care scopul tău este să creezi o cerere și am avut avem un client în portofoliu cu niște cărucioare de high lux și așa mai departe cărucioare de alea pe la 6.000 de lei, 7.000 de lei și frumusețea care, asta mi s-a părut și mie o chestie super ciudată că ai un brand care comercializează produse de 7.000 de lei adică 1.500 de euro pentru cărucioare pentru cei care își cumpără cărucioare, [00:13:00] e mult, că e un cărucior pe care după 3 ani de zile nu-l mai ai, nu-l mai folosești.

Frumusețea era că brandul respectiv la noi, în afară era super popular, dar la noi în țară avea 450 de căutări. Și când am văzut asta zic, hai să facem un pic de matematică simplă, pe 450 de căutări, Dacă te-ai afișat pe primul loc, ai lua cât? 30%? Hai să zicem 40% de dragul discuției, da? Bine, te duci mult cu 30%.

Hai să presupunem 50% ca să glumim acum. Deci ai avea 200 de user per… La o rată de conversie de 1%, mă rog, că ai avea 5 comenzi. Long story short, gluma cea mai tare era și îi spuneam clientului atunci, du-te liniștit la furnizor și zi că ai nevoie de bani de publicitate. De ce? Că el are nevoie de marketing.

Că el la noi în țară nu este relevant. E foarte simplu. Cifrele arată că oamenii din România nu caută brandul ăsta. Ok, din punctul meu de vedere este [00:14:00] responsabilitatea brandului ca el să-și promoveze mai departe brandul în țara respectivă. Nu e magazinul online. Magazinul online, el e aserat cu cea mai mare exunere, din punctul ăsta de vedere.

Că el se asigură… Și aici care e? Dăm stocul, ia banii, că și asta e așa. Trebuie să cumpere și produsele, ca să poată să semneze contractul. Exact, ca să poată să trezești exact. Da, da ceva de genul, da? Deci dăm produsele, ia banii, după care it’s your problem now. Știi? It’s your problem. Și după care evident că începe distracția.

Spune-mi ce soluție ai avut tu în cazul ăla. Pentru situația asta, de departe, cea mai simplă soluție au fost campaniile de awareness. Facebook pentru chestia asta e bun, e genial de putere de vedere, adică rolul era simplu, trebuia să identifici de la bun început oameni cu un anumit, unu la mână, să aibă copii ceea ce Facebook-ul face chestia asta și mă rog, să aibă și copii mici și așa mai departe, după care…

Sau target [00:15:00] la persoane căsătorite, engaged. Evident, după care poți să faci niște campanie de display pentru site-uri tipice, nu știu, femeia.ro, ele.ro și așa mai departe, în care prezinți efectiv brand-ul și…

Dacă nu faci asta, nu are cum să meargă efectiv. Pentru că mă aștept în momentul de față la tine să vii cu aceeași întrebare pentru SEO. Ce faci la SEO când ai brand-uri care nu se caută? Care nu se caută, da. Știu exact cazul, pentru că și eu am lucrat la același client și ce-am făcut noi în cazul respectiv a fost să luăm majoritatea long tail-urilor, adică în tot ce înseamnă căutări, chiar dacă aveau volum mic.

Da, corect. Și să facem push pe ele. Către produs sau către categorie? Către produs, deci doar către produs. Doar către produs Chiar dacă aveau volume de căutare mică, ele au mai crescut în ultimii doi ani de zile adică ajută și creating demand plus că mai sunt și alte magazine online. Am o întrebare incomodă, iartă-mă că divaghez acum în stilul ăsta. Hai să [00:16:00] luăm un caz concret uite, ce faci, de exemplu, dacă ai Brânca Ursului, cum e produsul minune la noi. Mierea de Manuka la răspunsul de miere de manuka ce faci?

Unde ar fi bine să trimiți utilizatorul? Trimiți utilizatorul în pagină de produs unde ai toate mierele de manuka sau trimiți în pagină de categorie sau în pagină de produs? Trebuie luat logic, dacă ai un keyword care este broad, generalist, îl duci pe utilizator undeva unde se vadă mai multe produse.

Deci miere de manuka automat este keyword care nu este tranzacțional 100%, este mai mult informațional și tu trebuie să trimiți traficul respectiv și utilizatorul într-o pagină de categorie unde se vadă mai multe tipuri de produse. Crezi în momentul de față că Google a ajuns la o maturitate mare pentru nișa asta în special în zona de, nu știu, bio, food și așa mai departe?

Crezi că el știe acum că eu când caut argint coloidal vreau să cumpăr sau vreau doar să mă documentez? [00:17:00] E o nișă un pic aparte și din punctul ăsta de vedere rezultatele care apar în Google Search sunt mixte. Ce înseamnă mixt? Adică ai și e-commerce și informațional. Deci la o căutare brânca ursului, la o căutare de genul ăsta care sunt intenția de utilizatorii mixtă, Google o să-ți arate în Google Search și e-commerce-uri și articole, și poze și video.

Am ună bună acum pentru cameră. Știți care este cel mai comercializat produs în industria asta cu toate lucrurile? Pastilele Marathon. Special pentru băieți. Cea mai vândută cantitativ și valoric. Și cantitate și valoric. Cea mai mare. End of story. Deci nu mai ai nevoie de create demand. Da, da, nu mai ai nevoie de create demand.

Demand-ul deja există. Sunt curios cine cumpără, bărbații sau femeile? N-am, nu, n-am intrat îndeajuns de mult în detalii. Ce sizasem, că aici [00:18:00] voiam să revin, până acum ceva timp, în keyword planner, Google nu știa să facă diferența între rochii damă și rochi damă. Deci cu doi de i și cu un i. Tot timpul le trata ca fiind keyword-uri separate.

Și pe vremea aia în 2015-2016 trebuia să adaugi keyword-urile separate. Acum știe. Crezi în momentul de față că mai are de învățat? Sau e ceva normal, de exemplu, când vii și cauți, nu știu, argint coloideal, ce ziceam, să găsești în continuare Emag cu pagina de categorie și după care restul magazinelor cu pagină de blog?

E ceva normal? Din punctul ăsta de vedere, da, adică comportamentul pe care l-am observat eu personal în ultimii ani de zile la tot ce înseamnă algoritm și la cum interpretează Google Datele este că s-a îmbunătățit. Și fii atent, vorbim de 2013-2015, acum foarte mulți ani. De exemplu, în Keyword Planner, când te duceai să faci research pe o anumită nișă, trebuia să pui cuvântul și la singular și la plural.

Da, asta mi-am mintes. Acum, de exemplu… Ți [00:19:00] le comasează și search volume ți-l dă și la plural și la singură. Asta înseamnă că a învățat. Adică rochie damă vs. rochii damă îl consideră cumva același lucru. Dar există Rank Brain pentru zona de search care ce face acest algoritm? E AI în spate care se uită să înțeleagă foarte bine Search-ul, adică termenul de căutare, cuvântul cheie pe care îl pui tu, și mai mult decât atât, să uite la intenția lui.

Și intenția, fii atent, nu ia doar din cuvânt, o ia și din istoricul tău de navigare. Deci asta înseamnă că dacă eu mă afișam foarte des în trecut cu pagini de blog, o să mă afișez în continuare cu pagini de blog. Asta ar fi o afirmație? Nu neapărat. E o afirmație, dar nu e 100% corectă. Gândește-te în felulul următor.

Eu am o răceală, da? Da. Și am aflat eu că mierea de manuka este panaceu universal și mă scapă de toate belelele. Nu-ți mai place usturoiul? Nu, nu-ți mai place usturoiul. Ce o să fac? O să caut remedii, răceală, [00:20:00] remedii. Poate nu vreau să iau pastile, da? Și vreau să merg pe o abordare mai holist. Caut remedii, caut leacuri băbești și așa mai departe.

Nu vrei să știi ce iese în Google Shopping la căutările astea. Nu vreau să știu. Și la un moment dat când o să caut miere de manuka, Google are deja istoricul tău și o să-mi dea și categorii, dar și produse. Pentru că la căutare miere de manuka, primele rezultate care sunt, sunt shopping. Bun, dar ca să fie mult mai bine

din punct de vedere target la mire de manuka ai ca factor și încă un ceva era o denumire acolo, nu mă țin minte ai ca factor 16, 18, 41, 57 și așa mai departe la căutări specifice care sunt tranzacționale automat o să-ți iasă produse și nu o să-ți mai răspundă categorie și este mult mai smart din punctul ăsta de vedere să găsești care sunt acele cuvinte pentru produsul care se vinde cel mai bine pentru că tu dacă ai nu știu să zic 100 de produse pe site, câte se vând?

Tu [00:21:00] știi, tu ești în bucătărie. 2%, 3% de în ele? 1% pe acolo, să presupune pe acolo, da? Depinde de cât de mare este website-ul. De exemplu, cu cât e mai mare website-ul, cu atât procentajul e mai mic. Corect. Mai mult sau mai puțin, undeva la între 6% și 8% din produse pentru website-urile pe care le-am analizat generează în medie vreo 80-90% din venituri.

Și atunci dacă se întâmplă exact același pattern, că vine vorba de online și că nu mai vorbim de canal, că e Google Ads, că e Facebook Ads, că e shopping, nu iei strict produsele alea și faci ceva cu ele? Că faci din building, că le prioritizezi la shopping? Și acum întrebarea așa, incomodă, face agenția Limitless asta?

Da? Da, ok. Crezi tu că fac și alte agenții același lucru? Face, ok, ca să fim 100% corecți. Face Limitless Agency acest lucru, dar nu în 100% din cazul. Adică nu pentru toată lumea. Ok. Prima întrebare incomodă. Prima întrebare incomodă care [00:22:00] ne forțează să dăm din casă. Suntem transparenți și spunem lucrul ăsta.

Alte agenții nu știu. Da, deci nu are rost să ne dăm cu presupusul. Chiar nu știu și… Nu cred că e cazul. Cum crezi tu că ar arăta marketingul pentru magazinele astea online în 2023, pe partea asta de SEO? Respectăm aceleași pattern-uri ca până acum? Avem ceva nou prin simplu fapt că, na, vedem că a învățat algoritmul ăsta special pentru limba română, a învățat și el niște lucruri.

Chiar s-a îmbunătățit din punctul ăsta de vedere. Ok, și se schimbă într-un fel paradigma de nu știu, de SEO-ist? Nu, nu, nu, nu SEO-ist, că SEO nu fac astfel de afirmații, ceea ce spun eu este începem să regândim din nou toate lucrurile la SEO on page poate ar fi mai bine de nou să băgăm mai multe hașuri acum, poate ar fi bine să ne facem LI-uri ca să [00:23:00] vadem liste ordonate, poate întreba așa cum ar arăta în 2023 chestia asta campaniile astea am început de câțiva ani de zile să spun că SEO este extraordinar de simplu. Crezi?

Este simplu, simplu, simplu și avem aici un miliardar lângă noi. Nu avem un miliardar lângă noi este super complex în același timp dar este foarte simplu ca și principiu SEO din punct de vedere principial ca principiu ca strategie de marketing este super simplu. Zic eu Dacii l-au inventat pe ăsta Dacii până în tunelurile alea dacice acolo când se băteau cu Romanii la asta se gândeau. În schimb, din nou, ce am observat tot așa din ultimii zece ani în coace, este că algoritmul se îmbunătățește incremental câte puțin, câte puțin.

Asta nu înseamnă că ce funcționa acum zece ani nu mai funcționează acum. Principiile de bază rămân întotdeauna la fel. Stick to the basics. Stick to the basics. Este best lucru pe care poți să-l faci. [00:24:00] Mai ales, vorbim acum de e-commerce, da? Da. Bine, tu ca antreprenor de e-commerce vrei ca business-ul tău să funcționeze și peste 5-7-10 ani de zile, corect?

Sau dacă nu vrei să dai un tun, depinde cum vrei. Ok, dacă vrei să dai un turn, poți să faci ce vrei tu. Am înțeles. Nu mă interesează că nu intru acolo și nici pe noi nu ne interesează că nu intrăm la tun. Noi avem abordarea pe termenul. Ok, că și noi suntem în agenție până la 10 ani de zile. Ce facem mai exact la zona de SEO

este să respectăm tot ce înseamnă principii de bază. Ok, numește-le best practices. Best practices. Numește-le best practices. Chestiile alea pe care le ignoră specialiștii, am înțeles. Exact. Am înțeles. Și să le faci foarte bine pe acelea. Pentru că dacă tu n-ai un title tag, dacă n-ai un description, dacă n-ai un H1 și dacă n-ai și tu o descriere sănătoasă și decentă într-o pagină de produs, n-ai cum să te aștepți să vinzi.

Ok. Și dacă n-ai niște link-uri către site puse [00:25:00] direcțional, dar acum și foarte bine targetat, că e în pagină categorie, că e în homepage sau că e în pagină produs, nu contează atât de mult. Important este să rămâi la lucrurile de bază, dar făcute corect și bine. Și pe termen lung. La un moment dat, după ce te asiguri că sunt făcute aceste lucruri bine, ce poți să faci?

Poți să intri în analiza de date și să intri în analiză de business astfel încât să modelezi strategia de SEO, în funcție de ce găsești la tine în business. Pentru că știm foarte bine și eu și tu, nu contează că avem 10 clienți în aceeași industrie, fiecare are niște particularități. Unul vinde maraton, dar altul nu vinde maraton și vinde brânca ursului.

Și altul vinde brânca ursului și vinde șervețele de… Altul vinde miere de manuka de 600 de lei și vinde într-o veselie, dar celălalt nu vinde miere de manuka de 200 de lei. Am înțeles. Unul vinde nu știu ce motocoase, altul vinde nu știu ce motocoase. Corect. Și dacă tu n-ai informațiile de la el din business, ca să poți să-ți construiești strategia…[00:26:00]

Deci totul ține de partea asta aia… deci combinația ideală ar fi un om intern care să cunoască lucrurile interne, un analist de date care să-ți tragă datele sau tool sau orice altceva care să poată să-ți dea, după care o arhitectură și o structură a campanelor de SEO/ PPC/ ce vrei tu, de marketing în general, foarte clară construită pe acele informații și întotdeauna stick to the basics pentru că aia este ceea ce este omis. Exact ce ai zis tu, chiar am două exemple. Una pentru niște de fashion. Când am luat un client de la zero, are vreo trei ani de zile cu noi pe zona de SEO și știi foarte bine că nișta de rochii e super competitivă. Clientul nostru nu avea cine știe ce produse în zona de rochii și am zis, din punct de vedere strategic, am zis că nu intrăm acolo pentru că aveam costuri mari și o să dureze extraordinar de mult ca noi să putem să intrăm cât de cât în piatră de rochii.

Și am luat alte categorii adiacente care aveau deja [00:27:00] ceva vânzări și am început să le promovăm pe acelea. Am construit 2 ani de zile și autoritatea site-ului și cu link-uri și schimbare de platformă și multe altele și când a fost momentul și din punct de vedere business și strategic am trecut pe rochii.

După ce am schimbat strategia asta s-a dus traficul așa. Eu nu mai am întrebări. Îți mulțumesc foarte frumos, Daniel. Încheiem întrebări incomode, ne vedem la următorul. Care parcă nu au fost chiar atât de incomode. Data viitoare cred că putem să o facem mai bine. Scot artileria grea data viitoare. Mulțumesc!

Podcast Transcription
Guests
Invitat podcast: Daniel Ene - limitless.ro
Daniel Ene
CMO & Co-Founder
Daniel Ene se consideră unul din norocoșii care și-au găsit pasiunea încă de la începutul carierei sale. De când a descoperit SEO, s-a îndrăgostit de această disciplină de marketing.
De peste 12 ani s-a implicat în proiecte mari și mici, de la start-up-uri până la companii internaționale.
Este mereu în căutare de nou și de dezvoltare, atât profesională, cât și personală. Zi de zi caută, testează și implementează noi trucuri de SEO pentru a-și ajuta clienții să aibă succes.
În prezent se ocupă de departamentul de marketing din cadrul agenției Limitless.
Invitat podcast: Cătălin Macovei - limitless.ro
Cătălin Macovei
CTO & Partner

Cătălin Macovei, specialist în marketing online cu peste 12 ani de experiență în domeniu, este fondatorul primei companii care analizează în timp real performanța magazinelor online cu scopul de a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de e-commerce.

El consideră că automatizările și tehnologia au un rol tot mai important în marketing-ul digital, ajutând la promovarea cât mai precisă a produselor direct către clienții potriviți. Este de asemenea co-fondator al agentiei LIMITLESS.

Ultimele podcasturi
Fii informat

#belimitess #thinklimitless #wearelimitless