,,Întrebări Incomode” din Ecommerce cu Cătălin Macovei & Daniel Ene – Podcast Limitless Agency Ep 4

Bine ai venit la podcast-ul ,,Întrebări incomode cu Daniel Ene și Cătălin Macovei”! În fiecare episod explorăm lumea e-commerce-ului, a marketingului și a agenției noastre fără limite prin intermediul unor întrebări dificile și provocatoare. Ne propunem să dezvăluim adevărul din spatele industriei și să oferim sfaturi valoroase pentru ascultătorii noștri. Dacă ești interesat să afli mai multe despre cum să îți dezvolți afacerea online și să ai succes în lumea digitală, urmărește-ne! 

Capitole

[00:00:00] Am undeva la peste 50 de comenzi pe zi. Sunt la un milion de euro venituri anuale și vreau să dubleze următorul an. Care ar fi pașii? Asta mă întrebi? Exact! La ce trebuie să mă uit eu? Adică cum fac acest lucru, la ce trebuie să mă uit din punct de vedere date? Primul lucru încerc tot timpul, primul pas. Mă uit la datele care trebuie.

Primul lucru pasul 0. Asta înseamnă, ce fac? Mă duc mâine, iau toate comenzile din ultimele 12 luni, numărul lor plus valoarea lor, după care mă uit în admin și zic ok, dragă client, spune-mi și mie câte comenzi ai avut tu în admin și ce venit ai avut și în momentul ăla, eu știu acuratețea datelor mele referitoare la tranzacții.

Adică vorbim despre datele pe care le tragem din analytics… Pe care le ai în Analytics versus datele pe care le ai… Pentru că sunt două chestii separate? Marea parte a timpului avem inclusiv în portofoliul, agenției avem, clienți la care toate lucrurile arată bine dar [00:01:00] procentual noi măsurăm doar 50% din total tranzacții.

Bine ați revenit la episodul 4 din întrebări incomode pe zona de e-Commerce. Îl avem aici, alături de noi, pe Cătălin Macovei, care este CTO și partener la Limitless Agency, care după tricou se pare că trudește din greu în fiecare zi pentru succesul clienților agenției. Salut! Eu credeam că s-a terminat podcastul ăsta, dar dacă vrei îl continuăm,

nu e niciun fel de problemă. Am ajuns la episodul 4, sper să ajungem la mai multe episoade. E mișto ca nu stie nimeni ce a în cană. Corect.

Rămâne un mister. Rămâne un mister. Bine Cătalin, hai să vedem de-a lungul carierei tale. Întrebări incomode. Întrebări incomode. Câte conturi de Google ADS ai bușit sau stricat sau pus în cap. [00:02:00] Zeci este răspunsul potrivit, zeci fara niciun fel de problema si de fapt asta a însemnat progresul, adică faptul că… Progresul cui? Progresul meu personal. Progresul tău personal? Progresul meu personal.

Deci ai învățat pe banii clienților. Mă, poți să spui și chestia asta? Da cele mai, cele mai interesante lucruri, nu e ca și cum niciodată nu îi generezi omului profit sau nu faci lucruri. Nu se întâmplă așa ceva adică rar am am avut experiența în care testezi ceva și să generezi 0. Dacă se întâmplă chestia asta, e o altă problemă,

total altă problemă. Deci asta nu înseamnă bușit practic un cont? Bușit înseamnă implicit că nu știu, hai să presupunem de dragul discuției că tu ai un target să aduci un ROAS de 10 și îl bușești când aduci ROAS-ul la 25%. Ai un ROAS de 10, și tu de fapt… un raport de cost pe venit de 10% si tu de fapt o sa ajungi la 25%.

Asta înseamnă ca el nu mai genereaza profitul respectiv. Acela [00:03:00] se numește bușit. Literally ca ai de două ori jumate mai mare targetul decât cel pe care l-ai avut. Păi se întâmplă des lucrul ăsta? Se poate întâmpla des pentru că avem avem un algoritm care este complet instabil în multe din cazuri. Contează super mult ce nișă ai, magazinul tău, cât de mic sau cât de mare,

câte comenzi ai pe zi? Dacă ai puține comenzi, trebuie să te aștepți la fluctuații foarte mari, foarte mari, după care… Fluctuații din punct de vedere costuri, cost pe venit sau ce anume? Toate! Graficul, când te uiți pe el la nivel macro, la un cont mic care are 3 comenzi pe zi, graficul când vine vorba ori de comenzi ori de cost pe comandă o sa fie ca un ekg,

așa o să arate. Pentru că acela nu, nu este stabil. Și gândește-te în felul următor nu este stabil așa, nu este stabil businessul, nu este stabil, contul? Nu este stabil, contul! Nu este stabil algoritmul? Nu, algoritmul este logic că este stabil, da, că e un Ai care învață în spate. Contul nu are cum să fie stabil. Gândește-te un pic la un cont de genul… hai să luăm un [00:04:00] exemplu.

Gândesște-te la o industrie de travel, da? La o chestie de vacanță. Da? Așa. Și? Vrei să mergi în Grecia? Da și tu acum, ca specialist de marketing, ce faci? Începi să faci campanii pentru fiecare din insulele respective, după care toate combinațiile cu early booking sejur last minute etc. și dintr-o dată uiți să pui tracking,

da? Deci nu măsor nimic practic. Exact, sau dintr-o dată. Hai să presupunem că tracking-ul a fost pus la jumătatea lunii da? Dintr-o dată, la finalul lunii o să te trezești, cu o campanie cu câteva leaduri. După care Google îți sugereaza sau mă rog, orice, algoritm sau orice setare de campanie o să sugereze să te optimizezi în funcție de două lucruri Return on ads pentru ROAS sau conversion value sau number of conversion.

Imaginează-ți chestia asta retroactiv. Gândește-te mâine că ai un cont de travel care generează 3 leaduri pe zi. Nu vorbim acum de buget sau de asa ceva, gândește-te la chestia asta și [00:05:00] mâine el zice gata, mă, vreau 10. Algoritmul ăla, el trebuie să uite în spate să zică. Istoric vorbind, când omul a căutat sejur Creta all inclusiv a generat sau nu a generat conversii și apoi el începe și vede…

Ca să înțeleg și eu un pic mai bine, da? Mai bine, da. Bun. Datele istorice sunt foarte importante! Dacă nu ai date istorice poți să bușești contul. Primul pas este cand faci primul pas care te face să faci tracking, că dacă nu faci tracking, el o să se optimizeze în funcție de trafic. Ai adus subiectul sensibil în discuție.

Tracking-ul? Exact. Hai să vedem așa, din experiența ta și la noi în agenție, Cât? Care este procentul de tracking-uri care sunt implementate 100% corect din totalul clienților? Sub 5%! Sub 5%? Sub 5%. Bun. Vrei să spui că… în 95% din cazuri se întâmplă următoarele lucruri. [00:06:00] Deci 95% nu au tracking sau nu au tracking setat corect?

Vorbim de perfecțiune absolută, o utopie ca să ne înțelegem, ca să definim. În ce mă refer la utopie. A implementat toate tipurile de traininguri, după care inclusiv, nu știu, dacă vorbim de… Spune-le, ca să știe toată lumea care se uită. Să vorbim despre Google Tech Manager, după care avem, ar fi bine să fie server site, să nu fie neapărat prin prin Google Tech, să implementăm prin GA4.

OK, ce metrici facem în GA4, că trebuie să le facem pe toate, de la view item până la list view, după care, inclusiv la list view să avem poziția fiecărui produs, cu o implementare complexă, completă și complexă. Ei bine, în marea parte a… știi cum e cu datele astea, e mișto să le ai da până la urmă tre să le folosești, știi?

Și dacă nu le folosești și le ai doar de dragul să le ai. Le ai doar de dragul de a le avea. Dacă ai un magazin online, se presupune că ai [00:07:00] implementat toate tracking-urile utopic, o sa ai extraordinar de multe date. Corect. Utile sau nu. Asta rămâne de văzut că vine întrebarea acum, ce faci tu cu toate acele date?

Pentru că într-adevăr avem sute și sute de tool-uri astăzi pe care poți să le folosești pentru SEO, pentru PPC, pentru Facebook, pentru toate cele, marea majoritate îți dau niște date care nu spun nimic. Ce trebuie să facă un om? Un specialist cu acele informații, cu acele date Trebuie să ne gândim ce vrem să obținem. Exact! Asta ca să dau și un pic de context.

Să presupunem că eu sunt la un milion de euro, am 5 ani pe piață ca magazin online, magazin online. Am undeva la peste 50 de comenzi pe zi. Sunt la un milion de euro venituri anuale și vreau să dubleze pe următorul an. Care ar fi pașii? Asta mă întrebi? Exact!

La ce trebuie să mă uit eu? Adică cum fac acest lucru? La ce trebuie să mă uit din punct de vedere date?

Primul lucru încerc tot timpul, primul pas. Mă uit la datele care trebuie. [00:08:00] Primul pas 0. Asta înseamnă ce fac. Mă duc mâine, iau toate comenzile din ultimele 12 luni, numărul lor plus valoarea lor, după care mă uit în admin și zic ok, dragă client, spune-mi și mie câte comenzi ai avut tu în admin și ce venit ai avut. Și în momentul ăla

eu știu acuratețea datelor mele referitoare la tranzacții. Adică, vorbim despre datele pe care le tragem din analytics? În Analytics versus datele pe care le ai… Pentru că sunt două chestii separate? Marea parte a timpului. Avem în momentul de față, inclusiv în portofoliul agenției, avem clienți la care toate lucrurile arată bine dar procentual noi măsurăm doar 50% din total tranzacții sau 50% din total venituri. Deci, ca să înțelegem mai bine. Avem un sistem de tracking care înseamnă practic analiza a ce se întâmplă pe online în business-ul meu, la care eu, ca antreprenor, ar trebui să mă raportez. Ok. [00:09:00] Deci practic mă uit în Google Analytics și văd niște informații de acolo.

O parte din informații. Dacă nu la mine în contabilitate, o să văd cu totul și cu totul alte informații. Nu neapărat cu totul și cu totul. Concluzia era foarte simplă ar trebui să existe o mică abatere de 5%, 7%, 10%, dar orice depășește 10% mai mare diferența între Analytics și CRM, încep lucruri deja să se complice.

Spune-ai că există cazuri în care această abatere este și de 50%. Avem cazuri, în momentul de față, în care măsurăm doar 50% din total tranzacții. În cazul ăsta, cum ar putea un antreprenor să ia niște decizii? Antreprenorul e tot timpul o să ia decizii pe contabilitate, nu o să ia decizii pe analytics.

Specialistul atunci ia informațile acesta. Raportat la 50% din date sunt accurate? Adică se poate baza pe ele, se pot trage niște concluzii? Aveți deja la departamentul de SEO și specialiști, aveți log analyzer, corect, se [00:10:00] pot analiza în orice moment, hai să vedem câți useri vede, Ip-uri, mă rog, câte hits vede log analyzer-ul, câte hituri vede analytics-ul și în felul ăsta… Sunt două lucruri diferite.

Ai partea de users care înseamnă sesiuni, useri, average time on site, după care partea comercială care înseamnă tranzacții și venit. Două lucruri total diferite. Sunt corelate, corect? Sunt corelate, corect! Dar ce spun eu acum este să vedem care dintre aceste metrici sunt bușite. Adică doar venitul, e bușit și sesiunile sunt ok sau și sesiunile sunt bușite versus log analyzer-ul?

Există și cazurile astea. După care tu după aia poți face niște presupuneri matematice, există un delta acolo în care lună de lună trebuie să îl urmărești. Te raportezi la venituri duble. Practic, dacă ai 50%… La jumate, te raportezi la venituri la jumate. Deci este foarte posibil, ca să [00:11:00] revin la întrebarea de mai devreme. Eu care sunt la un milion de euro pe analytics s-ar putea sa am două real. S-ar putea să ai două, s-ar putea sa ai 900, s-ar putea sa ai un milion 200. Aceste informatii trebuiesc neaparat verificate. Să presupunem ca am verificat lucrul acesta si calculăm acea marjă de eroare. Hai să luăm cazul ideal în care marja de eroare nu există. Ok. Eu vreau sa cresc de la un milion la 2. Am toate datele ca lumea setat treking-ul.

Ce trebuie sa fac din punct de vedere analiza? Adica la ce se uită un specialist? Aș începe să mă uit la produse, adica. Mi-aș trage toate informațiile și toate metricile care sunt la nivel de produs, care asta înseamnă câte cantități am vândut, după care produsul respectiv în câte comenzi se găsește, venitul generat de acesta și cred că am spus deja cantitatea și sesiunile,

evident. Există și partea de sesiuni după care mi-aș identifica… Rata de conversie, este relevant sau nu? Dacă ai sesiuni și [00:12:00] ai purchase-uri, deja poți deja să începi să faci calcule. Dacă cu adevărat vrei să vezi un produs, din punctul meu de vedere ar trebui să te uiți la add to cart rate, la rata de adăugare în coș. În felul ăsta, tu

judeci acel produs ca fiind uite, este un produs foarte mișto, e adăugat în coș de mulți useri, nu se cumpără. La acel de ce nu se cumpără sunt infinit multe combinații. Poate ai termen de livrare de 14 zile, poate mâine transportul tău și am văzut multe cazuri, te costă o rochie să o transporți 35 de lei. Pe o rochie de 300 lei, 400 lei, iar costul transportului 35 lei.

Da, e… adică n-avea niciun fel de logică. Da, da, da, da. Exact, exact, exact, exact . Deci așa ai măsura. Da? Popularitatea unui produs. Și ce aș face? Identific de la bun început produsele pe care am avut mult trafic pe ele, dar n-am avut vânzări și am două opțiuni acolo. Ori mă apuc și mă uit la oferta mea comercială care unii o [00:13:00] fac, alții nu o fac, alții zic bă nu mă interesează eu tot cu

10.000 de lei vreau să văd produsul ăsta că îl vând bine, nu. Dar rolul tău ca specialist în marketing și toată partea asta este să te asiguri că tu trimiți trafic în produsele care ție îți generează ție venituri. Acum, când zici trafic, că sunt mai multe tipuri de trafic, e plătit, e neplătit. Nu contează, atitudinea trebuie să fie mereu aceeași.

Întrebarea pe care trebuie să o pună fiecare specialist este: trimit eu trafic în pagini de produs care sunt relevante pentru business-ul ăla? Dacă răspunsul este da, înseamnă că ți-ai făcut treaba. Din punct de vedere owner de business, eu mă gandesc ca tot traficul care vine la mine pe site pentru produsele pe care eu le vand pentru ca eu le am ales si sunt produse bune,

o să genereze si venituri. Nu, nu există așa ceva. De ce nu se întâmplă lucrul ăsta atunci? E foarte simplu. De ce să cumpăr de la tine când pot să cumpăr din partea cealaltă mai ieftin? E primul lucru. Dar eu am si prețuri mai bune. Oare? Dacă aș fi primit, nu zic un leu, zic zece lei, dacă aș fi primit zece lei,

veneam [00:14:00] aici cu Lamborghini la filmare. Pentru chestia asta toată lumea, nu chiar nici 10 lei, că și acum am exagerat eu dar dacă primeam bani de fiecare dată când toată lumea îmi spunea asta, veneam cu un Lamborghini acum. Deci nu-i adevărat asta. Cine spune chestia asta? Imaginează ți cum se distrug la propriu și asistăm multe industrii care se distrug la propriu din cauza prețului.

Cel mai bun exemplu pe care tot îl urmăresc de vreo patru ani de zile zona asta de centrale termice, în care oamenii ăia, dacă intri pe comparator, se ceartă la un leu, o să cauți un model de Ariston sau ce vrei tu acolo și o să găsești 40 de advertise-uri, unul are 13.99 ălalaltul are 13. 97 that’s it! Nu fac altceva decât, n-au ce face toată ziua decât să facă asta.

Deci asta înseamnă rețeta eșecului sau succesului. Îți tai singur craca de sub picioare, adică. Deci mai ieftin nu înseamnă neapărat mai profitabil. Sunt foarte multe industrii în care sunt niște [00:15:00] adaosuri fantasmagoice am întâlnit un business de un business de fashion, era preț producție x 3 + TVA,

egal preț vânzare. Simplu! Preț producție x 3 + TVA, preț de vânzare. Ca să revenim la exemplul de mai devreme. Deci facem analiza pe produse… Și începem și găsim produsele hero.

Și ai menționat un aspect foarte important trebuie să mă uit la traficul care-mi ajunge, la produsele care nu vând. Corect. Acum, dacă am trafic plătit, ai control asupra lui? Pot să muți produsul? Poți să îl scoți? Poți să mai pui trafic pe el? În momentul ăla, singurul lucru la care un client este în totalitate deplină, este feed-ul de produse care ajunge în platformele de advertising care asta înseamnă Google ADS, Facebook ADS.

Feed-ul de produse este fundația unui cont, a unei unei promovări sănătoase. Și feed-ul de produse la [00:16:00] ce tipuri de campanii se folosește? Campania de performance max pentru partea de Google ADS, perfomrmance max și shopping, mă rog standard, acum nu mai există smart shopping pentru că a fost deapreciat. Iar în partea de Facebook, în catalog în care punem punem acolo feed-ul de produse.

Deci tot ce înseamnă e-Commerce, feed-ul de produse este extrem de important. Fundația, fundația de care toată lumea își bate joc, dacă tot vrei să… E fundația de care toată lumea își bate joc de ea, ca să zic așa. Urma să te întreb care sunt cele mai mari probleme care apar atât la noi în agenție și frustrările tale personale legate legate de feed-uri

pentru că vorbim în fiecare zi despre problema asta și ce nu merge cu ele? Unde se bușesc efectiv? Se bușesc la noi că nu știm să le interpretăm? Nu știi tu să le interpretezi? Mulțumesc frumos! Sau că nu facem noi ceva bine cu el sau sunt alte probleme? Deci avem situația ca în [00:17:00] 2022 feed-uri de produse să pice zilnic.

Zilnic! Zilnic? Zilnic! De la același client? Același site sau? Site uri diferite, nu a trecut, cred că o să fac un calendar d-ăla mișto în care pun acolo zilele în care nu pică și vedem după care nu pică și ne auzim după pe la episodul 7. Ca sa înțeleagă toată lumea ce este un feed? Un feed de produse, este un fișier ori de tip CSV ori de tip XML în care trimitem informații legate de produsele noastre. Informațiile astea sunt în felul următor. El trebuie să conțină următoarele lucruri: ID de produs, nume produs, descriere produs, imagine produs, URL produs, preț produs, preț promoțional dacă există, disponibilitatea produsului, dacă este în stoc sau nu și condition dacă este un produs second hand sau nou.

Par multe informații dar informațiile astea sunt informațiile care sunt obligatorii și de bază. [00:18:00] Obligatorii și de bază! Deci cele nouă câmpuri, cred că sunt 9 dacă am numărat eu bine, sunt musai. Ce urmează după este next step. Urma acum ce… Ai vorbit de utopie mai devreme? Cum ar trebui să arate un feed de produse? Da. Care sa fie top of the top of the top?

Ce ar trebui să conțină? Țâță de mâță, cred că așa se zice. Un feed care sa fie cel mai bun feed. Deci primul pas. Toate elementele astea sunt sunt necesare . Primul lucru: dacă nu le pui pe astea, cu siguranță ceva nu mai merge. Trebuie să înțelegem un pic, vreau să ne dăm un pic așa, în spate. Ei bine, toți algoritmii, să ne dăm un pic mai în spate așa..

Algoritmii ăștia, ei funcționează pe un principiu. Ei au nevoie de input din partea unui advertiser, asta înseamnă input-ul ăsta este firul de produse. Ei funcționează pe un principiu foarte frumos care se numește GIGO garbage in garbage out. Asta înseamnă că dacă input-ul tău de [00:19:00] informații este prost, sigur ce iese afară cu siguranță este prost.

Deci, dacă noi dăm informații greșite, în feed o să iasă campanii proaste. Dacă dăm informații bune și avem un ghid complet, o să iasă campanii decente sau foarte bune. Aici intervine și pricing, aici intervin și setările, intervin multe alte lucruri, dar neapărat să ținem cont de asta. Avem mizerii în feed, el o să scuipe mizerii.

Simplu. Simplu. Ai folosit niște cuvinte foarte vizuale. Ca să fie interesant, punem un garbage care zboara dintr-o parte in alta. Ok. Primul lucru GTIN. Ce e este GTIN? Global Tag Identifying Number, ceea ce în Europa se numește EAN. Este codul unic al unui produs cel mai important pentru un produs. Este diferență între cele două?

EAN este European number iar GTIN este Global Number. Si pentru feed, noi, care [00:20:00] suntem în Uniunea Europeană pe care îl folosim? Putem să le folosim pe ambele? E redundant? Sincer, eu aș prefera GTIN-ul dacă este un produs internațional, dacă știm că este produs local dar îmi e foarte greu să cred că cineva poate să își dea repede seama de asta.

Dacă imporți din China pui GTIN-ul, da, dacă imporți din Polonia ceea ce mulți fac sau așa pui, EAN-ul. Da, e așa. Rolul care era? Eu mâine dacă eu denumesc cana asta, uite: cana mov, nu știu. Ana Maria, am eu ceva cu Ana Maria, vezi? Și tu, o numești cana Costel. Da? Faptul că avem aceeași EAN, el o să ignore, pentru că el deja are input din partea furnizorului,

există o bază de date comună în care el știe deja informații despre produsul meu, știe ce înălțime are, ce diametru, ce lățime, ce material… Și tu mâine poți să-ți denumești produsul la tine în site cum vrei, dar în momentul în care îi dai lu Google informația asta și Facebook, el știe deja ce produs este acela [00:21:00] și știe să îți targeteze

corespunzător. Atunci eu, ca antreprenor, de ce trebuie să mai îmi bat capul efectiv? Dacă am GTIN-ul la produse, de ce trebuie să îmi am bate capul cu optimizarea denumirii de produs, cu optimizarea pozelor și cu optimizarea feed-ului? Este altceva. Dacă Google deja le știe… Urmează punctul numărul 2. Denumirea produsului sunt doi factori care conteaza

foarte important la partea asta de google shopping. Este denumirea produsului… Pentru cresterea vanzarilor sau pentru ce anume? Aici avem două lucruri. Deci două lucruri…. Da, da, evident, evident. Este vorba de creșterea ratei de click, da? Că el e săracul optimizat ca să înceapă, mai întâi trage click-ul după care trage vânzare.

Vânzarea vine ca urmare a unui click. Ca o paranteza, ai putea sa ne spui o rata bună de click pe campaniile de Google Shopping? Depinde foarte mult de volumul de clickuri, dar cred că un 3% este mai mult decât suficient. 3%? Da, un 3% pare mic, dar sunt mii de impresii care generează. Tu [00:22:00] imaginează-ți că un produs…

Da, da, da, sunt milioane, sunt milioane. Da, asta era ideea că el începe deja să livreze și pe sinonime. Deci, dacă mâine vrei să. Motocoase. Da? Pe lângă faptul că începi să ieși cu o motocoasa, să zicem de la Husqvarna a. Ești pe motocoasa Husqvarna e și pe motocoasă Husqvarna plus cod de produs. Începi să iei și motocoasa ieftină dacă este genul de produs sau motocoasa scumpă, după care începi să iei și pe unelte de grădinărit.

Am înțeles deci se duce departe Se duce mult mai departe. De aceea denumirea produsului este foarte important și aici sunt câteva reguli pe care cred că ar fi bine să le afișăm. Cel mai important și cel mai interesant în limba română este zona asta de încălțăminte și îmbrăcăminte. De ce spun asta? E nenatural să scriem?

Teniși Converse Bărbați Adică Tip produs + Brand + Sex. Da, da, [00:23:00] dar e nenatural și e o mare diferență între Teniși Converse Bărbați și Teniși Bărbați Converse. E de 8:1 dacă iti vine sa crezi deci de 8 ori din punct de vedere căutări. De ce diferență că practic sunt aceleași cuvinte Google ai spus ce înțelege sinonimele.

Nu, e limba română. Ne e mult mai ușor să căutăm așa. Și la geci. La îmbrăcăminte, de exemplu, noi căutăm geci dama Us Polo. Asta înseamnă că de tip produs + sex + brand-ul de aceea trebuie să avem o coerență. Apropo de zona, de fashion cele mai multe căutări pe care le văzusem la partea de încălțăminte pentru că se caută.

Încălțăminte damă din piele și cine este din piele dama sau încălțămintea? Da, bună asta bună! De aceea, de aceea următorul pas, trebuie să știi ce vrei. Adică. În momentul în care tu vrei mai multe impresii, să te afișezi mai des, numele produsului tău. Trebuie să conțină elemente populare, încălțăminte.

Ți-am spus mai devreme că vreau să cresc vânzările de la un [00:24:00] milion la două. Ok, se poate face prin două lucruri. Asta înseamnă că selectezi din acele produse, poți să selectezi doar puține. Sunt foarte multe variații la chestia asta, selectezi doar puține, după care acele produse le schimbi titlul ca să obții și mai mare reach, pentru că ai produsele potrivite și vrei către o audiență cât mai mare.

De aceea, în momentul în care în titlul produsului tu adaugi cuvinte cheie generale, o să generezi foarte multe afișări dacă o să adaugi cuvinte cheie specifice. Cum ar fi nu știu, la televizor pui codul de produs în momentul ăla o să genereze rate de click mai mari. Da r afișările, rata de click mai mare, click-urile mă ajută efectiv să vând produsul respectiv?

Un clic generează sesiuni, deci sesiunile generează venituri mai departe. Sesiunile dar un click care generează o sesiune nu generează neapărat o vânzare. Corect, dar în același timp, rolul tău e să te asiguri că promovezi produsele care trebuie, care sunt importante pentru businessul respectiv. Asta [00:25:00] dacă am ales produsele care trebuie…

Dacă ai ales produsele cum trebuie. Trebuie să optimizezi și afișarea și CTR-ul și informațiile din feed pentru produse. Dacă le faci pentru produsele respective, poți să le faci pe toate, da, e foarte simplu, nu? Al patrulea este descrierea produsului. Ea trebuie să fie unică. Avem atât de multe cazuri, inclusiv la agenție,

nu există descriere a produsului. Ce faci în cazul magazinelor online care au sute de mii de produse listate și cum generezi acele descrieri? De obicei descrierile magice sunt alea de la furnizori. Și sunt ok alea de la furnizori? Atâta timp cât există un GTIN sau un EAN acolo, sunt mai mult decât suficiente.

Dacă avem televizor Samsung care se găsește pe zeci de mii de magazine online, cu ce aș putea să mă diferențiez? Cu prețul produsului. Din punct de vedere descriere, . Cu nimic, poți să incluzi în primele caractere informații care sunt foarte relevante pentru produsul respectiv.

Google acceptă lucrul asta? Absolut. Mâine poti sa te uiti fără [00:26:00] niciun fel de problema informațiile din feed și e o recalculare adică dacă începi să pui atribute în feed-ul respectiv de produse, algoritmul instantaneu vede chestia asta. Practic pentru mine ca antreprenor este foarte ok sa iau descrierea de la x, y x furnizor și să nu am nici un cost si nicio problema

că Google mă iubește, mă apreciază. Dacă mai adaug 2 3 cuvinte în plus. Corect, e corect. Următorul pas, următorul punct, sunt imagile de produs, deci imaginea ca sa aibă o claritate, bună, trebuie să fie minim 800×800 px. (pixeli) minimi. Dar din nou, un lucru care este nevăzut. Al al cincilea sau al șaselea.

Câte imagini trebuie să fie? Avem imaginea principală a produsului și acum urmează punctul numărul 6, care este un lucru peste care toată lumea trece, additional images. Additional [00:27:00] images pentru produse. Pentru fiecare produs în parte. Ce spune asta?

Că tu în momentul în care pui imagini adiționale la un produs, orice algoritm e, fie că e Google fie că e Facebook, el vede că tu dai importanță acelui produs, deci acel produs, că tu dai importanță acelui produs. Deci faptul că dai cât mai multe informații despre el înseamnă că e un produs care e important pentru tine.

De aceea, cu cât ai mai multe imagini adiționale, cu atât el o să rankeze mai bine. Deci mai pui o cărămidă în plus la fundație practic. Exact, Exact, exact. Punctul numărul 7. Era legat de structura efectivă a campaniilor și aici contează cel mai mult aici. Asta face diferența dintre un cont bun și un cont mediocru. Structura mă ajută să-mi dublezi business-ul?

Dacă am o structură slabă, mă trage în jos? Da, da, da. Fii atent. Să presupunem că am am un buget. Da. Bugetul meu este de 50.000 de euro pe lună. 50.000 de euro. Da, am pățit pe multe canale [00:28:00] și SEO și tot ce înseamnă canale. Din ăștia se duc poate 20 000 la Google că îmi aduce ROAS mult. Da. Dacă eu investesc suma asta, mă aștept ca

google să îi aducă mult mai mult înapoi. Ce s a mult mai mult? Să presupunem că am nevoie de ROAS 8, dar se presupune că am nevoie de ROAS 8. De ce rezultatele mele sunt afectate de structura contului și nu neaparat de buget? Păi foarte simplu contează câte produse ai pe site? Una e, una e. Dacă ai 300 de produse, alta e dacă ai 4000 de produse, alta e dacă ai 15.000 de produse, alta e dacă ai 40.000 de produse. Păi principiul nu e la fel? Nu. Pentru că trebuie să ai o structură de cont în momentul când ai puține produse, o altă structură, când ești în zona de jumate și total altă structură, în momentul când treci în altă ligă și ai un număr mare de produse.

Să luăm liga mare, ce înseamnă liga [00:29:00] mare, câte produse? În liga mare cred că poate să înceapă de la 20.000 de produse în sus? Eu am zis 15.000, dar mai pun încă 5.000, că am sunat un furnizor si mi-a dat feed-ul. Primul lucru pe care l-aș face este să-mi știu marjele pentru fiecare produs.

Pentru fiecare produs în parte? Pentru fiecare produs sau pentru fiecare furnizor în parte. Cum face un antreprenor lucrul ăsta? Păi el știe deja că are niște sisteme de ERP în spate acum hai să nu presupunem că nu știe. Ok deci la fiecare produs, nu la categorie sau la altceva. Marea parte a timpului, ei o să-și pună la punct pe lună, un anumit brand cu anumite marje.

Ei știu că pe brandul Apple, eu am 3% marja sau am 5%, dar pierd brand-ul Apple. Și în funcție de asta mi-aș grupa campaniile în trei categorii mari și late, cu produse cu marjă mică, produse cu marjă medie și produse cu marjă mare. Asta i marja. Marja pe care tu, ca business owner o știi, nu neapărat să fii la agenție. Tu știi deja chestia asta după care.

Dacă nu neapărat ai un brand, ai categorii de produse și e la un [00:30:00] fashion. Ai un adaus la încălțăminte, ai alt adaos la îmbrăcăminte, ai alt adaos, la accesorii. Așa. Corect? Deci implicit tu acum poți să faci din nou grupate pe categorii adică asta înseamnă încălțăminte, îmbrăcăminte, poți merge și mai departe… Păi și faci asta și pentru shopping?

Ai face asta pentru shopping, nu pentru altcineva. Adică în shopping, tu trebuie să faci astfel de grupe sau astfel de campanii care să conțină astfel de produse, pentru că îți e mult mai ușor să controlezi produsele. Aici sunt două lucruri mari și late 1. Trebuie să știi la ce să te uiți adică strategia e așa campaniile când le faci, trebuie să fie pe termen lung.

Niciodată să nu faci campanii pe termen scurt, pentru că ai nevoie de learning time. Orice campanie are nevoie de 14 zile minim în care ea să învețe lucrurile. Campania nu trebuie atinsă. Strategia trebuie să fie așa. Ai nevoie de campanii pe care să le modifici cât mai puțin posibil. De ce? Că odată ce el învață, algoritmul are nevoie de timp.

Erau [00:31:00] poveștile până acum ceva timp că o dată la trei zile nu aveai ce face, faceai campanii noi, că se reseta algoritmul. Dar nu exista așa ceva? Nu există așa ceva! Adică exista la Facebook un best practices acolo în care în 3 zile, dacă nu se genera, pac refăceai. Care ar fi acele principii de bază la algoritmul de la Google Ads,

întradevăr învață, știu că este a Ai în spate. Corect. Cam la ce se uită de fapt? Rolul tău efectiv, rolul tău ca marketing manager acum sau nu, rolul tău ca specialist de marketing este sa începi să vezi: dom’le , am setările care trebuie, mare lucru ăsta. Deci 9 din 10 cazuri la agenții în principal, marea problemă este la setările campaniei.

Deci ai un feed prost… Deci specialiști nu își fac treaba? Nu, cred că e o chestie de neînțelegere a unui întreg ecosistem. Imaginează-ți… Calcul e simplu. La ce te aștepți în momentul în care faci o campanie cu 50 de lei pe zi. La ce te aștepți? Dacă tu istoric ai avut [00:32:00] 20 lei sau 30 lei cost pe comandă, ce sufletul meu vrei să îți facă ăla? Ce să-ți aduca, două comenzi, that’s it!

Deci ăsta e cazul fericit. Exact! Asta e best case scenario, da? Ok, mâine ce o sa facă toată lumea? A, din 50 de lei hai să spun 500 de lei. Din nou, nu ne ajuți cu nimic. Păi ce are ăla de făcut, are libertatea mai mare să se exprime. OK, ce o să înceapă? O să înceapă să testeze diferite produse. Și aici intervine iar o problemă la la la business-uri.

Cele mai mult de suferit au business-urile care au produse în portofoliu, care pleacă de la o sumă mică și ajung până la sume fantasmagorice, adică produse care încep de la 10 lei până la produse care ajung la 100.000 de lei sau și mai mult. Dacă vinzi produse de 10 lei la cost, pe conversii de 30 de lei. Sunt aceste cazuri dese?

Sunt foarte dese așa ceva. Deci ai două opțiuni. Ori produsele respective spre norocul lor, nu au avut nici o șansă să se afișeze. Spre norocul [00:33:00] lor sau? Spre norocul antreprenorului. Să nu se afișeze, de ce, că mare parte din click-uri au luat-o în altă parte. Și aici ce trebuie făcut? Trebuie văzut efectiv ce produse comercializează, nu comercializează, ce, ce tipuri de produse și ce price range-uri vând eu efectiv ca magazin online.

Câte produse am, între 100 și 150 de lei? Păi am 5%, ok. Cât venit au avut acele produse? Păi nu știu, atât. OK, cât costă marketing am avut, cât costă Google Ads, cât costă Facebook Ads? Și după aia poți să treci marja și mai departe. Asta practic… urma o altă întrebare pe care urma să ți-o pun și cred că deja ai început să răspunzi la ea.

CPC-urile, știm prea bine 20% – 30% de la an la an si la Google si la Facebook. Practic, acum, ca să vinzi la fel ca anul trecut, ai nevoie de un buget cu 30% mai mare. Da, da, Și eu dacă vreau sa cresc de la un milion la două, trebuie [00:34:00] să cresc nu doar cu 30%, trebuie să cresc mult mai mult bugetul respectiv.

Asta înseamnă că am costuri mult mai mari și profitabilitate mai mică. Asta în condițiile în care aceeași marjă. În condițiile în care am aceeași marjă. Presupumne că am aceeași marjă, ok, au mai crescut prețurile anul ăsta, să zicem, dar marja de profit e cam la fel, inflația etc.. Zi-mi cum mă ajuți tu, ca specialist, să optimizezi bugetul astfel încât cu puțini bani mai mulți?

Cumpărați Bitcoin acum repede. Afirmația era primul lucru tai produsele toxice. Primul lucru. Produse trafic mult. 0 venituri. Ori le tai, ori le ajustezi financiar. Ok îi pe ce perioada, pentru că… Hai să te întreb altceva. Îmi vine o gamă nouă de produse. Așa. Sunt niște produse noi, de interes. De unde știi că sunt de interes? Pentru [00:35:00] că știu că poate e o gama de produse nouă,

o să existe reclamă la TV. Ok. Și-mi aduc trafic mult, dar nu se vand. Mi le scoți și pe acelea? Produsele noi? Acelea le etichetezi ca fiind new products. Vorbeam mai devreme ca e de departe cel mai bun lucru pe care putem să-l facem noi ca si soft, îl folosim acolo, era să identificăm new products.

Produsele noi au aceeași importanță ca și produsele care genereaza venituri mari. Scopul era ca să dai o șansa produselor noi să demonstreze de ce sunt in stare și cum pot sa demonstreze. Păi hai să luăm un caz ideal. Să presupunem, de dragul discuției, că ai 1% rata de conversie. Asta înseamnă că unu din 100 de oameni 1 cumpără un produs.

Dacă produsul respectiv a avut 3000 de sesiuni de click-uri și așa mai departe, iar el săracul, nu a generat nimica, [00:36:00] îl mai ții? Nu, îl scoți. Scopul tău e să începi să muți din traficul dubios, ciudat, să îl muți în produsele care sunt importante. Mulțumesc, Cătălin!

Eu îți multumesc atunci. Sper că a fost îndeajuns de indecent. Și am fost cam băgat în colț. Pe data viitoare. Pe data viitoare. Ne revedem. Mulțumim! Mulțumesc!

Podcast Transcription
Guests
Invitat podcast: Daniel Ene - limitless.ro
Daniel Ene
CMO & Co-Founder
Daniel Ene se consideră unul din norocoșii care și-au găsit pasiunea încă de la începutul carierei sale. De când a descoperit SEO, s-a îndrăgostit de această disciplină de marketing.
De peste 12 ani s-a implicat în proiecte mari și mici, de la start-up-uri până la companii internaționale.
Este mereu în căutare de nou și de dezvoltare, atât profesională, cât și personală. Zi de zi caută, testează și implementează noi trucuri de SEO pentru a-și ajuta clienții să aibă succes.
În prezent se ocupă de departamentul de marketing din cadrul agenției Limitless.
Invitat podcast: Cătălin Macovei - limitless.ro
Cătălin Macovei
CTO & Partner

Cătălin Macovei, specialist în marketing online cu peste 12 ani de experiență în domeniu, este fondatorul primei companii care analizează în timp real performanța magazinelor online cu scopul de a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de e-commerce.

El consideră că automatizările și tehnologia au un rol tot mai important în marketing-ul digital, ajutând la promovarea cât mai precisă a produselor direct către clienții potriviți. Este de asemenea co-fondator al agentiei LIMITLESS.

Ultimele podcasturi
Fii informat

#belimitess #thinklimitless #wearelimitless